D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Stevqo » 22. Feb 2017 19:51

plš napísal:Stevqo, ty si mi za diskutéra.
Asi máš takú prax, že toľko premýšľaš o výdavkoch, že kolísku pre novorodenca kúpiš vtedy, keď pomaly maturuje.
Obchvat Prešova sa chystá 40 rokov. Bežná doba je 20 rokov, pri impulzoch ako Kia v Žiline, to vedia skrátiť.
Stevqo, kde si doteraz bol Ty, Kovalkovič aj popletený Kažimír? Vyzerá to akoby si bol práve vykotená myš z včera večera....
Nehnevaj sa za prirovnania.
Jedna pripomienka Aquilovi: nového diskutéra by malo vlákno pustiť do diskusie len vtedy, keď bude mať prelistovaných aspoň 90% strán vlákna... hahaha /keby sa to urobiť jednoducho dalo /


Dobre si dal.
Že som na fóre registrovaný o 5 rokov dlhšie ako ty a v začiatkoch som dokonca aj prispieval fotkami z prác na katastrofálne urobenej križovatke Prešovská-Sečovská ti jemne ušlo.
Ako som písal v prvom príspevku na túto tému, ja to neberiem osobne, ale kopec ľudí, vrátane teba, áno.

A ako bonus s argumentom "keď Žilina môže mať". Chlapi, sorry, ale s takýmto prístupom by som vám nedal zmanažovať ani projekt kúpy tlačiarne do roboty..
Stevqo
diskutujúci
 
Príspevky: 144
Obrázky: 76
Založený: 27. Aug 2006 20:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod racto » 22. Feb 2017 19:58

Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká. Preto aj po postavení obchvatov sa problem dopravy v mestách nevyrieši, iba max. oddiali. Ale aspoň sa môžu mesta prestať vyhovárať, že oni za kongescie nemôžu.
Samozrejme nijak neodsudzujem ani jeden obchvat, podľa mňa sú potrebné.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 22. Feb 2017 20:16

Stevqo napísal:Ako som písal v prvom príspevku na túto tému, ja to neberiem osobne, ale kopec ľudí, vrátane teba, áno.

A ako bonus s argumentom "keď Žilina môže mať". Chlapi, sorry, ale s takýmto prístupom by som vám nedal zmanažovať ani projekt kúpy tlačiarne do roboty..


Ahoj pistik,
ano beriem to osobne, a nie len ja ale kazdy z presovcanov aj nepresovcanov, co v tych autach predsa sedime :) Dava to zmysel?
Chlape sorry, ale preco je problem uvazovat v 21. storoci o vystavbe stvorpruhovej cesty okolo 90 tis. mesta ak lezi na TENt? Ze to porovnavam so ZA je problem aky?
A aku logiku ma mat projekt kupy k porovnavaniu dopravy, situacie, okolnostiam a realizacie vystavby nadradenej infrastruktury?

Intenzity: :)
Zase prazdna slama... Kto tu suka cisla z rukava? Ak kuzelnik. A ak ich aj vysuka, potom ich kludne poohyba tak ako sa mu hodia?
Je tu nejaka statna ustanovizen (state authority) ktora ma HODNOverne cisla, vysledky a interpretaciu reality, ktora je objektivne nestranna a mozme je verit? Haha...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 22. Feb 2017 21:16

racto napísal:Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká. Preto aj po postavení obchvatov sa problem dopravy v mestách nevyrieši, iba max. oddiali. Ale aspoň sa môžu mesta prestať vyhovárať, že oni za kongescie nemôžu.
Samozrejme nijak neodsudzujem ani jeden obchvat, podľa mňa sú potrebné.

Ale je nutné uznať, že riešenia v ZA, KE a PO sú úplne iné. Jednoznačne v neprospech Prešova, kde riešenia sú v podstate na papieri. ZA je poriešená parádne, o tom sa v PO môže iba snívať. Najlepšie by bolo, ak by SSC postavila MK-3 a MK-5. Snívajme ďalej...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod eric987 » 22. Feb 2017 21:42

Neviem nakolko to suvisi so stavbou tohto useku, ale zhruba v mieste, kde mal spolocne s pristupovou komunikaciou k vychodnemu portalu tunela pretat cestu I/20 sa pripravovali prekladky nejakych kablov.

racto napísal:Ked aj 15000. Stále je to isté. Ani jeden nerieši cieľovú, zdrojovú a vnútromestskú dopravu, ktorá je či už v Žiline alebo v Prešove veľká.

V PO az taka velka nie je, rozhodne nie taka velka ako trebars v ZA. Hospodarsky vyznam PO za posledne roky poklesol na najvacsie kosicke sidlisko. Nic viac nic menej.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Andrej » 23. Feb 2017 09:57

To je zase emócií :-)

Zopár faktov:
. Do Prešova štát posledných 25 rokov v podstate vôbec neinvestoval. Nábrežná mala byť samozrejmosť pred 15 rokmi.
. Eurofondy sa minuli na nezmyselný úsek Strážov-Brodno, na potrebné, ale predražené úseky, ale aj na mnoho projektov v Prešovskom kraji
. Rozdelenie SSC a NDS spôsobilo v konečnom mnoho nezmyselných riešení, pričom Prešov je typická ukážka toho, ako to dopadne, keď všetky problémy chceme riešiť pomocou diaľnic
. Ak aj investujeme 900 mil. € do obchvatov a aj tak to neporieši dopravu v Prešove

Na mieste Prešovčanov by som tlačil na výstavbu MK3, MK5 a prvú etapu R4 v 1/2 profile ako preložku I/68, s budúcou výstavbou východného obchvatu. Snívať o výstavbe ultradrahého severného obchvatu počas toho, ako sa stavia ultradrahá D1 je absolútne naivné pri prázdnej kase a mnohých iných čakajúcich projektoch.

Ja dúfam, že emócie trochu opadnú po otvorení Nábrežnej a podpise zmluvy na D1.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 23. Feb 2017 10:25

hej, pekne si to zhodnotil Andrej.
veeela je tu toho len o emociach. ja som studoval a pracoval v ZA a uzival si kolony ci uz v meste alebo pod strecnom. rovnako ako aj v PO. Takze poznam oba useky.
ZA - Brodno je bez pokracovania pomimo KNM uplna blbost a sposobi to vacsi chaos a bordel a plnku. ale takych usekov je viac. ci uz na D alebo na R. osobne si myslim, opravte ma Vy co chodite spodom, ze aj usek napr. Pstrusa - krivan je zbytocny komfort a peniaze sa mohli dat inde. ale skor vidim problem v nekoncepcnosti vystavby. Mame prachy, stavajme. je jedno kde, len stavajme. PO mal smolu, ze nemal vysporiadane pozemky napr.
ale aj tak by som osobne asi nespajal D+R okolo presova s presovom. je to proste cesta vyssieho vyznamu a jej ciel by nemal byt vyriesit situaciu v PO. aj ked prave aj to, ze tie cesty este stale nie su, je jednym z faktorov, pre ktore situacia v PO kolabuje.

btw. pri alternativnych rieseniach by som sa skor pozrel na "cervenu vlnu" v po. je jedno akym smerom ides, vzdy stojis. jedina svetla vynimka je asi len sekcov.
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29


Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod milan_KM » 23. Feb 2017 13:27

Problém Prešova v tom, že štát naň z vysoka kašlal a nevybudoval sa vnútorný okruh ako tomu je napr v Košiciach, alebo Žiline. To následne vedie ku kolapsom vnútromestskej dopravy, ktorým v značnej miere prispieva tranzit z 5(6) smerov.

Takže riešenie, ktoré pomôže priamo Prešovu sú vnútromestské komunikácie, až sa doprava vnútri mesta rozptýli a zdynamizuje.
Na druhej strane má Prešov naplánované obchvaty na diaľničnej sieti. A tie či už sa to niekomu páči alebo nie, skôr či neskôr budeme musieť vybudovať práve kvôli tranzitu, ktorý síce neskôr ale nakoniec zahltí aj nové vybudované MK. V neposlednom rade je tu tiež faktor kompletnosti diaľničnej siete.

Takže keď si to zhrnieme Prešov (resp štát) dobehol investičný dlh z minulosti plus diaľničná výstavba. A všetko sa to bude musieť postaviť. A kto chce odporovať, že diaľnicu tu nie je nutné stavať vôbec, tak ten nech mi ozrejmí podľa jeho logiky, potrebu takého juhovýchodného obchvatu Košíc, či D4 ...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod svaco » 23. Feb 2017 15:09

Už som to písal v iných témach, ak by sa hneď zajtra rozhodlo, že sa chce stavať MK-3+MK-5 tak to bude postavené najskôr o 10 rokov, ale pravdepodobnejšie neskôr (nič nie je pripravené a čo sa týka pozemkov, tak hotová katastrofa, to by sa muselo začať hneď od začitku vyvlastňovať, spomente si na prípad Jarkovský, kvôli ktorému je ešte dnes takmer 7 rokov od otvorenia D1 na vstupe od PP ukončená semaforom).

Čo sa týka NK, tak tá môže tak maximálne zlepšiť sprejazdnenie smeru PP-KE, pre opačný smer sa len lievik presunie od ZVL ku križovatke pri Kauflande sidl3/sidl2 tzn. z neobývanej časti medzi paneláky, kde žije mnoho ľudí a tým sa im kvalita života rapídne zhorší.

Ako som už písal treba stavať čo je pripravené, lebo inak sa blížime ku kolapsu, síce salámovou metódou ale mesto tým veľmi veľmi trpí. PO nemôže čakať 10 rokov a viac, už teraz je neskoro. Je potrebné vypísať tender, urobiť ho tak aby sa prihlásilo, čo najväčší počet konzorcií a robiť na tom, aby tá cena išla čo najnižšie.

Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod pohodak » 23. Feb 2017 15:14

svaco napísal:Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.


a presne pre taketo nazory ma poslednych 10 stran tejto temy a temy o R4 nulovu vypovednu hodnotu :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 23. Feb 2017 15:22

eric987 napísal:V PO az taka velka nie je, rozhodne nie taka velka ako trebars v ZA. Hospodarsky vyznam PO za posledne roky poklesol na najvacsie kosicke sidlisko. Nic viac nic menej.


Nie ze by mi chybal dopravny ruch, ale ved o tomto cele je: Kde nie je cesta nie je rozvoj...
A podla mna ma Presov dobry potencial, blizko KE, medzinarodne letisko, na krizovatke Baltic-Meditterian, Zapad-Vychod
PO-PL border 73km
PO-HU border 60km
PO-UA Uzhorod 110 km
Na europske rozmery smiesne vzdialenosti...Az ma ta malost desi, ze doteraz nemame pospajane hranice dialnicami alebo aspon Rkami :(
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ondrejko_t » 23. Feb 2017 15:26

svaco napísal:Podľa mňa neexistujú momentálne na Slovensku potrebnejšie úseky ako D1 a R4 okolo Prešova.


Este D3 okolo KNM urcite...
ondrejko_t
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 781
Obrázky: 13
Založený: 29. Jún 2016 07:29

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 23. Feb 2017 16:53

milan_KM napísal:Problém Prešova v tom, že štát naň z vysoka kašlal a nevybudoval sa vnútorný okruh ako tomu je napr v Košiciach, alebo Žiline. To následne vedie ku kolapsom vnútromestskej dopravy, ktorým v značnej miere prispieva tranzit z 5(6) smerov.

Takže riešenie, ktoré pomôže priamo Prešovu sú vnútromestské komunikácie, až sa doprava vnútri mesta rozptýli a zdynamizuje.
Na druhej strane má Prešov naplánované obchvaty na diaľničnej sieti. A tie či už sa to niekomu páči alebo nie, skôr či neskôr budeme musieť vybudovať práve kvôli tranzitu, ktorý síce neskôr ale nakoniec zahltí aj nové vybudované MK. V neposlednom rade je tu tiež faktor kompletnosti diaľničnej siete.

Takže keď si to zhrnieme Prešov (resp štát) dobehol investičný dlh z minulosti plus diaľničná výstavba. A všetko sa to bude musieť postaviť. A kto chce odporovať, že diaľnicu tu nie je nutné stavať vôbec, tak ten nech mi ozrejmí podľa jeho logiky, potrebu takého juhovýchodného obchvatu Košíc, či D4 ...


:lol: Taký Devil a DrX Ti to vysvetlia veľmi rýchlo, že prečo Košice áno a Prešov nie. No predsa "Košice majú iný potenciál"
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 23. Feb 2017 17:50

kosice 240 tisic obyvatelov, presov 90 tisic obyvatelov so vsetkym co z toho vyplyva.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juancarlos » 23. Feb 2017 18:10

Hmm... počty Ti idú. Len aby Ti z tých počtov potom nevyšlo že v Prešove-Poprade-Levoči-L. Mikuláši-Ružomberku-Martine-Žiline žije viac ľudí ako v Rožňave-Rimavskej-Lučenci a v Detve (ak som nejaké obce zabudol tak sa hlboko ospravedlňujem), lebo potom čo s toho bude vyplývať? Či potom zase prepneš na pesničku "naokolo bližšie"?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 23. Feb 2017 18:59

pozrite keci keci a keci.. jedno je pravda kym tu sa stale len keca podobne ako pri turany hubova a hubova ivachnova.. budimir bidovce robia velke pokroky a makaju naplno.. mam pocit ze tie 3 zvysne useky D3 ostanu len vlhky sen a ze sa ich nedozijeme zial.. eufondy za 3 roky koncia.. a co je najhrosie ruzomberok a presov ostanu bez dialnice..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 23. Feb 2017 19:35

Tento úsek postavený bude. Ešte pár dní počkajme a iste sa dočkáme. Majú začať na jar. Sám minister povedal: Musím postaviť obchvat Prešova, inak ma zabetónujú niekde do stĺpa. Dokonca už prebehli aj rokovania, podarilo sa vyklepať 6% úsporu. Je kurz 1.01, že zmluva sa podpíše do dvoch mesiacov.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Bager3 » 23. Feb 2017 20:18

Co bolo myslene na tlacovke kalkoluvanie kilometrovej ceny ze sucastou useku je aj 11 km ciest (4pruhvych) ? a potom im cena vysla 19 M/kilometer? Pochopil to niekto ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 23. Feb 2017 21:46

Tych 11km su vetvy krizovatiky Presov-zapad-Vydumanec-jedna z najvacsich krizovatiek na Slovensku a vetiev krizovatky Presov-Juh, ktore :D analitik :D akosi pozabudol zaratat do celeho useku D1 Presov zapad-juh. Ked ich zaratame, ved su sucastou daneho useku, tak vysledna cena na 1km vychadza priaznivejsie cca 19milEUR oproti 45milEUR podla :D analityka :D
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod DrX » 23. Feb 2017 22:16

a ked ich vynechame, tak usetrime 60% ceny ;-). ta krizovatka je presne nezmyselne megalomanstvo, kvoli ktoremu na Slovensku nie je dialnicna siet.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 23. Feb 2017 22:16

No Presov, zapad bude bezpochyby najvacsia MUK na Slovensku po kompletnej dostavbe vr. R4. O termine zacatia na jar ja ale nepochybujem. Niet sa ale co uz obavat. Austin Powder si moze pripravovat nálože :D
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 23. Feb 2017 22:45

Kym postavia krizovatku Presov zapad, tak uz nebude najvacsiou na Slovensku... Skor si Bratislava postavi krizovatku D1 s D4, ktora ma byt najvacsiou krizovatkou na Slovensku. No co uz, Bratislavu maju politici blizsie, nez je Presov. Keby zacali skor s vystavbou useku Presov zapad-juh, tak by sme mali aspon na chvilu najvacsiu krizovatku na Slovensku.. :D :-) Takto nemame ani krizovatku ani dialnicu, no mame aspon semafor na dialnici, to nemaju nikde na Slovensku :lol:
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 24. Feb 2017 00:26

Má niekto nejaké info o nových blokádach aktivistov v PO?
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 24. Feb 2017 00:38

Myslím si, že spochybňovať význam R4 od KE na Milhosť je trúfalé...ja tou cestou jazdím často a som šťastný , že sa vyhnem Kechnecu atd...a po dostavbe M30 to bude velmi dôležitý úsek. Ja už opakovane vravím, že oháňat sa tu intenzitami je zcestné...ja nechodím cez PO lebo na to nemám nervy a po dostavbe obchvatu budem chodiť pravidelne, no a takých ľudí ako ja je veľa. Ja sa vyhýbam PO ako čert krížu...resp cez PO naplánujem cestu okolo polnoci. Taktiež ale súhlasím, že PO nemá vyriešenú vnútromestskú infraštruktúru...ale to nie je dôvod na to aby niekto vravel, že po dostavbe NK nebude potrebný dialničný obchvat. Mnohý tu snívajú o R7+R2 (osobne som všetkými desiatimi za túto dialnicu)...ale to je utópia...táto dialnica nebude postavená najbližších 50 rokov...a to aj keby sa ušetrilo 60% z PO...pretože tie sa aj tak prelejú inde kde ich niekto nakradne sofistikovanejšie.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.