Stránka 53 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 15:38
od stanley
devil ty si pnak.. takych ako ty mat v rezorte dopravy tak nikdy nemame ziadnu dianicnu siet na slovensku ,takych zmrdov co by vsetko len kratili a anulovali by som najradsej hnal stadial na mile prec..

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 16:14
od devil
a preco ju nemame doteraz ? asi kvoli takym ktory trepu ze najdrahsia dialnica je nepostavena a staviame do buducnosti.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 18:16
od BoroZA
Maxx787 napísal:mna este stale zaraza to ze sa este najdu ludia ktorim nevadi, ze sa na slovensku kradne, z dotycnych nemenovanych (medima, BoroZA) mi je zle, ked vidim tie prispevky o tom ako treba nieco postavit za kazdu cenu.


Tak buď menuj, alebo nemenuj, oboje nemá význam. :D A áno, za každú cenu treba postaviť bazálnu diaľničnú sieť SR (D1, D2, D3, D4, R1, R2, R4) - bez diaľničnej siete nebudú ani investori, ani zamestnanosť, ani výber mýtneho a pokút, ani spokojnosť obyvateľov v regiónoch. :wink:

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 18:32
od Maxx787
aj bez dialnic sa da stlacit nezamestnanost pod 8% ako tu niektori (asi akor vsetci) snivaju. NO ma pod 8% aj ked prehrmela kriza a to RC mat nebude nikdy. stavat za kazdu cenu to nema vyznam. lebo ked to postavis za kazdu cenu uz ti nezostane na doplnkovu cast. a vidime ze uz teraz nie je napriek eurofondom. keby sa tak sutazili aj Ds- Tu ci Ja-Ja. tak sa uz ani tvoj vysnivany obchvat CA nepostavi z eurofondov a to by si este plakal vtedy, ze nie su peniaze a ze preco sa to muselo tak draho stavat. tak teraz sa musi stavat za kazdu cenu tvoja visnivana bazalna cast ale uz placem ja, devil, Drx, a iny ze nie je na R2 smerom na PD (rozvijajuci sa region bez RC !!!)
R2 na LC. R3 na orave ci turci, R4 na SV od PO. tak sa zobud lebo ked nieco niekde pridas tak niekde zakonite zoberies. uber s ceny na D3 a pridas na rozvoj regionov ktore podla teba cakaju na investorov lebo tam nie je dialnica ci RC.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:16
od BoroZA
Nesúhlasím. Bez kompletnej D1, R2 a R4 nikdy nestlačíš mieru nezamestnanosti na východnom Slovensku. Jednoducho žiadny veľký investor typu Jaguar-Landrover sa neusídli v oblasti bez základnej infraštruktúry. ;)
Osobne by som všetky D a RC staval už iba cez PPP, a kľudne rozostaval tú moju "bazálnu štruktúru" celú naraz - veď keď sa môžu zadlžovať iné štáty, prečo by sme my mali ťahať dlhovú brdzu. :) A sorry, ale R3 nepovažujem za potrebnú ak bude hotová D1, D3, R1, a R2. Je to bohužiaľ iba ďalšie paralelné prepojenie severu a juhu stredným Slovenskom. Pritom úplne stačí jedno prepojenie na západe (D2), jedno stredom (D3/D1/R1/R2) a jedno na východe (D1/R4). Netreba uvažovať megalomansky a rozostavať naraz všetkých sedem R (aneb diaľnica do každej dediny v štáte tak husto pokrytom železničnou sieťou je absurdita), pretože potom nebude do roku 2050 hotová ani jedna kompletná R.

Aby sme príliš neodbočovali od témy - predpokladám, že Ersek podpíše aj D1 pri PO, teda dúfajme, že podpíše, aby sme v roku 2020 aspoň mohli začať uvažovať o spojení BA-TT-TN-ZA-PO-KE a BA-TT-NR-BB, čo by malo byť úplnou samozrejmosťou v 21. storočí, aby aspoň všetky krajské mestá boli súvisle prepojené diaľnicou. ;)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:26
od DrX
Oprava: bez R2 nebudu dialnicou prepojene krajske mesta KE, BB, NR, a velmi chrobacne KE-BA/Trnava.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:35
od i15
Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:46
od BoroZA
DrX napísal:Oprava: bez R2 nebudu dialnicou prepojene krajske mesta KE, BB, NR, a velmi chrobacne KE-BA/Trnava.


D1 a R1 ti nič nehovorí? :D Som naozaj zvedavý, koľko ľudí by využívalo trasu BB-KE, vyslovene len za účelom cestovania z KE do BB a späť. Aj tak bude R2 slúžiť primárne k presunu z KE do BA a späť, takže zatiaľ stačí aj jedna kompletná spojnica - aneb D1.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 20:15
od DrX
BoroZA napísal:D1 a R1 ti nič nehovorí? :D Som naozaj zvedavý, koľko ľudí by využívalo trasu BB-KE, vyslovene len za účelom cestovania z KE do BB a späť.


Cely NR-BB-KE kraj bude vyuzivat R2+R1 na prepojenie vsetkych bodov tychto krajov, cize nie len BB-KE. A samozrejme, ked to bude hotove, tak cely BA+Trnava+NR+BB+KE kraj to bude pouzivat na prepojenie vstkych bodov tychto 5 krajov. Cize nejakych 70% obyvatelov Slovenska by bolo priamo obsluzenych len ciste R1+R2.

BoroZA napísal:Aj tak bude R2 slúžiť primárne k presunu z KE do BA a späť, takže zatiaľ stačí aj jedna kompletná spojnica - aneb D1.


To tvoje ZATIAL zatial neexistuje, a este dobrych 10-15 rokov nebude.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 20:32
od eric987
devil napísal:6 km zuzeny most pre 8.000 aut je zle, zato dvojrurovy tunel, MUK ako pre Bratislavu a zbytocna sirka D26,5 pre 11.000 aut je uplne v pohode. to je obycajne liecenie si komplexov typu postavme siroku dialnicu aby sme vyzerali viac dolezity,

Ano je to zle pretoze sa tvarime ze ten zuzeny most je nejake "docasne riesenie" pricom vsetci normalne rozmyslajuci dobre vieme ze ide o riesenie de facto trvale avsak so zlym odvodnenim, nizkou MPR, bez moznosti bezpecneho odstavenia po celej dlzke a navyse tak drahe ako by mohol byt nezuzeny pri optimalnom technickom rieseni. D26,5 zbytocna isto nie je, je to stale lepsie ako kadeake derivaty typu 17,5 a ten 1 m v stredovom pase oproti D25,5 na sirke vela nespravi. A hlavne je uplne v pohode lebo je to aj de iure konecne riesenie, ktore zabezpeci plynulu dopravu po celu dobu zivotnosti diela. Liecenim komplexov isto nie je trvat na kvalite (hoc aj na ukor kvantity) ale liecenim komplexov je skor kydanie na vsetko co sa deje v tych castiach statu, ktore su mi ukradnute a ktore poznam tak maximalne z mapy.

Osobne by som všetky D a RC staval už iba cez PPP, a kľudne rozostaval tú moju "bazálnu štruktúru" celú naraz - veď keď sa môžu zadlžovať iné štáty, prečo by sme my mali ťahať dlhovú brdzu.

hej a splacal by to kto ? Vsetko sa naraz neda. Priorita by mala byt jasna - D1 ale az po MI a vybrane useky D3, R2 a R4. Z R1 jedine ak tak obchvat RK.

aj bez dialnic sa da stlacit nezamestnanost pod 8% ako tu niektori (asi akor vsetci) snivaju. NO ma pod 8% aj ked prehrmela kriza a to RC mat nebude nikdy. stavat za kazdu cenu to nema vyznam. lebo ked to postavis za kazdu cenu uz ti nezostane na doplnkovu cast.

NO je skor vynimka potvrdzujuca pravidlo, ono aj samotne kosicke okresy maju velmi nizku nezamestanost. Ono dialnica nie je vsetko ale vacsi priemyselny investor je bez dialnice (pozn. 4-pruhovej) kvoli logistickym nadvaznostam strateny.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 08:05
od ondrejko_t
Boro Ty si teda expert. som zastancom kompletnej siete D a R, veeelkym zastancom. Ale za kazdu cenu? a zadlzovat? prepac, ale kolko mas rokov? Ti podakujeme my, ktorym sa tymto nici perspektiva na lepsiu buducnost a o este viac nase deti.
a co je pre Teba velky investor? VSZ s 8tis (tusim) zamestnancami: embraco v SN s 2,5tis? co kopa mensich fabrik s 500? a co tak sa vykaslat na KIA, PSA, LandRover a pod. ktore sice brutalnou mierou prispievaju k znizenej nezamestnanosti, ale ani moc neprispievaju do rozpoctu skrze rozne ulavy; a skor peniaze investovat do malych a strednych podnikatelov ktori nasu ekonomiku rozhybu a ktorych sme si sami zruinovali aj skrz dialnic za kazdu cenu (vid Vahostav a jeho subdodavatelia...).
rad sa preveziem plynulo od KE do BA po hotovej krasnej a novej a hlavne kompletnej, ale kto po nej pojde ked takym tempom nebudes mat ani na dialnicnu znamku? dakujem za taku buducnost. vivat zdravy rozum.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 12:56
od BoroZA
Nepreháňaj. :D Pri dnešnom tempe nárastu držiteľov preukazu ZŤP, ktorí sú zároveň oslobodení od platenia diaľničnej známky, je budúce využitie diaľnic jednoznačné. :D
A bohužiaľ, nie som fanúšikom bezbrehého podporovania malých a stredných podnikateľov. Sám som nikdy žiadnu podporu od štátu nedostal, a vypracoval som sa na viac než slušnú úroveň. Stačí si trošku pocestovať po svete a potom zistíš, že sú na tom začínajúci podnikatelia aj horšie ako tu v SR. Takže štát by mal podporovať hlavne veľkých investorov, ale nie formou daňových úľav, no vybudovaním infraštruktúry a adekvátnym vzdelávaním obyvateľstva. ;)

V skratke - kým nebudú hotové D a RC PO-SK, KE-UA a KE-RV, východné Slovensko nemá šancu posunúť sa so zamestnanosťou a životnou úrovňou do normálnych čísel. Potom už žiadneho východniara nebude zaujímať nejaká R2 ZV-KE, či R7 NZ-LC, keďže bude mať dobre platenú prácu a slušnú životnú úroveň priamo v KE a PO krajoch bez nutnosti odlivu do BA.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 13:37
od ondrejko_t
v principe vravime o tom istom. az na par vynimiek.
tiez nie som zastancom bezbreheho podporovania. rovnako ako minania penazi zadarmo pre ludi co nechcu nic robit, rovnako.. ale to je ina tema, nie o dialniciach.
co sa ale dialnic tyka, tak to nie je len o nich. vid vela strednych podnikov na vychode. vitam kazdu dalsiu investiciu, ale aj tie su ti nanic ked robotnik zarobi minimalku. a zase sme pri tom, ze dialnice budu zbytocne, okrem tych ZTPckarov a turistov.
proste, bol by som nerad, keby sme skoncili ako chorvati. dialnice sice maju fajne, ale prazdne, lebo su drahe. a stat pred krachom drzia len letne trzby od turistov za myto. Siel somskrz vo februari a s vynimkou hlavneho mesta nic, prazdno.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 13:50
od BoroZA
Chorváti žijú z cestovného ruchu, im sa postaviť diaľnice oplatí už len kvôli tým pár mesiacom v roku. ;) My však máme unikátnu polohu, a na rozdiel od nich by sme mohli fungovať všesmerne ako tranzitná krajina, kebheje tu kompletná diaľničná sieť. ;) Vieš si hádam predstaviť, že aj príjmy z mýta by boli niekde úplne inde, keby existovali aspoň kompletné 2 východo-západné a 3 severo-južné prepojenia. ;) Verím, že ak sa dožijem kompletnej R4, tak bude naplno využívaná poľským a maďarským tranzitom, čo by vo výsledku mohlo znamenať, že si za pár desaťročí na seba sama R4 zarobí. ;) A bez D1 obchvatu PO zase nemá význam pokračovať v budovaní R4, takže sme pekne zacyklení. :D Preto stále hovorím, že tie kardinálne úseky diaľničnej siete sa jednoducho musia postaviť hneď a za každú cenu. Potom už bude možnosť opakovať obstarávania a znižovať cenu. ;)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 17:04
od garip
BoroZA: a aj napriek tym par letnym mesiacom sa Chorvati nedokazu dostat uz peknych par rokov z obrovskych dlhov dialnicnych spolocnosti... proste postavili dialnice za kazdu cenu a teraz su v srackach.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 18:25
od BoroZA
Ak si niekedy šiel autom na Dalmáciu pred a po výstavbe diaľníc, určite vieš sám posúdiť, či to zadĺženie stálo za to, alebo nie. Tak ako tí, ktorí poznajú úseky D1 pri Žiline a pri Prešove, alebo D3 pri Čadci a pri KNM, a pod. ;) Včera v TV odvysielali takú stručnú analýzu, že pre dokončenie všetkých slovenských diaľníc a RC by odhadom bolo potrebných aspoň 18 miliárd eur. To nie je suma, ktorá by mohla spôsobiť bankrot štátu, ak by sa rozdelila na rozumné obdobie, a časť z nej prefinancovala z úverov a časť zo štátneho rozpočtu. Len zrejme nie je dosť inteligenčných a stavebných kapacít (môj laický názor). :D

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 18:32
od granite01
BoroZA napísal:Chorváti žijú z cestovného ruchu, im sa postaviť diaľnice oplatí už len kvôli tým pár mesiacom v roku. ;) My však máme unikátnu polohu, a na rozdiel od nich by sme mohli fungovať všesmerne ako tranzitná krajina, kebheje tu kompletná diaľničná sieť. ;) Vieš si hádam predstaviť, že aj príjmy z mýta by boli niekde úplne inde, keby existovali aspoň kompletné 2 východo-západné a 3 severo-južné prepojenia. ;) Verím, že ak sa dožijem kompletnej R4, tak bude naplno využívaná poľským a maďarským tranzitom, čo by vo výsledku mohlo znamenať, že si za pár desaťročí na seba sama R4 zarobí. ;) A bez D1 obchvatu PO zase nemá význam pokračovať v budovaní R4, takže sme pekne zacyklení. :D Preto stále hovorím, že tie kardinálne úseky diaľničnej siete sa jednoducho musia postaviť hneď a za každú cenu. Potom už bude možnosť opakovať obstarávania a znižovať cenu. ;)


Unikátnu polohu...ha, ha! Toto si môže myslieť akurát ten, čo nevidí ako to je za hranicami.
Choďte do Poľska, Česka, Rakúska alebo aj Maďarska. Smer východ-západ - Slovensko nemôže konkurovať. Smer Maďarsko - Poľsko - ten by mal perspektívnu - čiastočne, ak by teda nebol problém to, že najvýkonnejšie regióny sú od Budapešti, Nitri, Žiliny a Krakowa na západ. R4 nebude mať v celej dĺžke dostatočnú intenzitu, aby sa zaplatila z mýtneho. My totiž ešte dlho nebudeme Rakúsko, ktoré je na hospodárskej spojnici Severného Talianska, Nemecka a vyspelej časti strednej Európy.
A k tomu, že stavať za každú cenu....škoda písať, choďte sa učiť do Poľska, kde postavili rádovo viac úsekov ako Slovensko a určite za férové ceny. Ak si pamätáte Poľsko cca v roku 1990 a dnes - tak to je neuveriteľný skok vpred (a potom si to porovnajte so Slovenskom).

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 18:39
od granite01
BoroZA napísal:Ak si niekedy šiel autom na Dalmáciu pred a po výstavbe diaľníc, určite vieš sám posúdiť, či to zadĺženie stálo za to, alebo nie. Tak ako tí, ktorí poznajú úseky D1 pri Žiline a pri Prešove, alebo D3 pri Čadci a pri KNM, a pod. ;) Včera v TV odvysielali takú stručnú analýzu, že pre dokončenie všetkých slovenských diaľníc a RC by odhadom bolo potrebných aspoň 18 miliárd eur. To nie je suma, ktorá by mohla spôsobiť bankrot štátu, ak by sa rozdelila na rozumné obdobie, a časť z nej prefinancovala z úverov a časť zo štátneho rozpočtu. Len zrejme nie je dosť inteligenčných a stavebných kapacít (môj laický názor). :D


Keď hovoríte, že zo štátneho rozpočtu je možné financovať úseky, tak Vám len pripomeniem, že štátny rozpočet SR nie je schopný vyčleniť ani cca 150-200 mil.eur ročne na opravy a rekonštrukcie ciest I.triedy. SSC nemá prakticky žiadne peniaze na opravy!

Po druhé, ak si zoberiete, že verejný dlh je cca 37 mld.eur, a chceme dostavať D+R za 18 mld.eur, tak to by znamenalo silné zvýšenie štátneho dlhu.
Po tretie, ak by sme dostavali celú sieť D+R, určite by to zdvihlo výrazne aj nároky na údržbu týchto ciest (keďže zatiaľ ani neexistujú).
Po štvrté, to máte pravdu, na Slovensku nie sú dostatočné stavebné kapacity na výrazné zvýšenie stavebnej výroby. Museli by sme importovať dosť stavebných prác zo zahraničia.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 13:10
od i15
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 13:44
od svaco
Video ako dôkaz. Predpokladám, že smerom na Sabinov by to mohlo byť ešte o nejakých 5 minút viac. Ale každopádne čas prechodu cez PO podľa tohto videa sa rovná času za ktorý sa auto z PO (vstup na D1) do Popradu (prvá MUK v PP). Čas rovnaký, dĺžka úseku neporovnateľná.

O doprave v PO vôbec najviac hovorí počet strán v sekcii "Cestná sieť", suverénne najdiskutovanejšia téma, a pritom na Slovensku sú aj 2 väčšie mestá.

Možno námet na zamyslenie pre diskutujúcich ako Devil a podobní, ktorí si stále hudú svoju pesničku. Kým sa nevyrieši na východe PO, tento kút Slovenska bude sústavne trpieť na dopravné problémy.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 13:57
od pohodak
ma niekto odhad kolko to bude trvat po dostavani nabreznej?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 14:08
od i15
Netrúfam si odhadnúť, lebo masa vozidiel prejde rýchlejšie cez južnú časť mesta a viac zaťaží úsek Obrancov mieru - Levočská. Po otvorení NK sa podľa mňa ukáže to, že okrem západného obchvatu treba aj severný.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 15:56
od plš
Včera som bol z Košic v Prešove. Niečo neskutočné. Pre Prešovčanov platná jedine Havlova hradná motorová kolobežka.
Tri postrehy:
1. Prečo NDS a MD voľky-nevoľky dovolili Hantu experiment vo "východnej gubernii"? Bo nechceli denne pozerať na to ľudské trápenie.
2. Dobre vidieť, že DPS je na SK najschopnejšia stavebná firma na cesty, tu je využitá od NDS, podľa mňa, ako dodávateľ poslednej inštancie. Nečudo, že je Kovalkovičovým fackovacím panákom premiantom.
3. Prešov je fakticky stred východnej gubernije - bývalého vsl. kraja, čo sa z Košíc pánmi v doprave za socializmu zámerne potláčalo. Ale to v tej dobe nebolo tak okaté, lebo cestné ťahy stíhali. O tom strede "východu" svedčí to, že špedičné firmy na kusové zásielky, s veľkosťou odpovedajúcoou na tri depá po Slovensku, po r. 1989 mávajú depo v PO a nie v KE. A keď je dopravne upchatý stred regionu, trpí celý region.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 17:39
od Jano1
i15 napísal:
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk


To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 18:08
od atlan
Ked myslis, zlepsenim priepustnosti sa zvysi pocet aut co vyuziju tuto trasu... Tak ze az take plus to nebude