Stránka 54 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 18:16
od i15
Jano1 napísal:
i15 napísal:
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.


video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk


To je nespochybnitelny problem, ale tych 30 minut zdrzania predpokladam, ze zmizne, ked sa dokonci Nabrezna komunikacia a bude z toho zhruba 5 minutova jazda. Trochu zdrzanie sposobuje tiez najazd na D1 smer PP, kde sa to dostavbou tiez zlepsi. Takze uz o pol roka sa to vyrazne zlepsi.


vzdušnou čiarou je to 6,3 km, na 5 minút potrebuješ priemerku 76kmh, radšej sa už nevyjadruj.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 21:10
od DrX
tym pachovskym snilkom, co chcu od vsetkych aby sme sa im poskladali na tunely, treba spravit zas vypocet, ako ked sa vysutazilo PPP3 za miliardu: vtedy to vychadzalo, ze za kazdy jeden prejazd *** tunelom Visnove by sme vsetci holopupkacom zaplatili 20EUR. Myslim, ze pri tom presovskom tuneli to bude tiez neslavne. Ak tam bude 10000 aut/den, tak to je rocne 3.6mil aut. Cize ak to rozratame na 20 rokov pri cene 300mil EUR na tunel, tak vlastne kazdy prejazd zadotujeme 5EURami!!! a to neratam co bude stat udrzba. Takze ak je i15 ochotny toto platit, tak si moze ten tunel hned aj zacat stavat sam. Alebo nech sa najde firma na skutocne PPP (tj bez platieb statu). ak je v PO zdrzanie 1/2 hodiny, mali by vodici byt radi, ak za 5eur dostanu 5-minutovy prejazd a usetria 25min.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 23:01
od Jaro
Tá demagógia sa už skutočne dá len veľmi ťažko čítať. Každý si vyberie len pár číselok ktoré mu vyhovujú a spracuje ich tak ako mu pasujú. Napríklad posledný príspevok nado mnou sa dá aj takto spracovať. Životnosť tunela je 100 rokov, v polovici životnosti o 50 rokov odhadneme intenzity na 30 000 za 24 hodín čo môžeme brať ako priemer a z toho vypočítame náklady na jednu cestu bez údržby. Takto sa dostaneme k cene asi 30 centov za jeden prejazd – no nekúp to. Je to demagógia ale príspevky nado mnou sú také isté.
Podstatná je realita a tá je taká, že dopravné problémy sa v Prešove neriešili posledných 30 rokov. Pripravené sú dva projekty ktoré by situáciu v PO odľahčili. Pri PO západ - PO juh prebehol v súlade so zákonmi proces VO a má svojho víťaza. Cena je dokonca pod štátnou expertízou a nie je žiaden zákonný dôvod na zrušenie tendra. Pozrel som si účastníkov a sú tam tri konzorcia v ktorých je 13 firiem v podstate z celej Európy. Myslím, že dosť ťažko by sa tu dalo operovať s kartelovou dohodou samozrejme ak nebudeme uvažovať s metódou pár vhodne spočítaných čísel. Ale ani v karteli by som nevidel problém. Začať stavať a ak by bol kartel dokázaný pokuty od toľkých firiem by výrazne zlacnili úsek. Reči o tom že opakovaný tender by vygeneroval nižšiu cenu sú jalové, pretože do tendra sa mohol prihlásiť každý z tých ktorí by sa mohli prihlásiť aj dnes. Tí ktorí teraz rozprávajú o nižších cenách to mohli naceniť vtedy, ponúknuť konkurenčným firmám a víťaz by sa im bohato odmenil. Veď tie tendre oproti ohláseným plánom meškali rok, teda času mali až až.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 23:02
od medima
Tam rozhodne nebude 10000 áut denne. Podstatne viac. A vôbec, tu je potreba si uvedomiť dôležitú vec: že intenzity na danom úseku, ktorým neprechádza diaľnica, nie sú relevantné v porovnaní s intenzitami, ak na tom istom úseku diaľnica dostavaná bude. S diaľnicou prichádzajú noví investori, turisti, obyvatelia, oblasť rastie z pohľadu atraktivity a nastáva prílev vozidiel. My však staviame cesty na polprofil, resp. vôbec nestaviame, lebo nie sú intenzity. A to je chyba.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2017 11:38
od kolemjedouci
Nejake nove info o tomto useku? :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 00:55
od babar
Obchvat Prešova môže byť lacnejší o dvesto miliónov
viewtopic.php?f=35&t=22212

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 07:23
od magnus
To by ma zaujímalo ako k tým číslam Kazigraf prišiel a či sú do toho zarátané aj socioekonomiccké a environmentálne vplyvy. Pretože EIA môže ukázať niečo iné ako INEKO.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 10:20
od mareks96
Kazimír tuším tiež nakúpil pozemky nie iba Mrva z Vajnor

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 10:29
od caki
radsej chcu postavit samostatnu vetvu z kazdej svetovej strany smerom na juh ako obchvat severom - na to mali mysliet pred 20 rokmi. Ze to bude lacnejsie silno pochybujem a ze to bude do 20 rokov tiez neverim. SO uz ma vykupene pozemky a zapadna cast SO takmer ma aj stavebne povolenie lenze asi sa treba nabalit aj na vychodnom obchvate...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 10:43
od DrX
Tieto nezmyselne presovske naokolo-blizsie najdrahsie mozne riesenia treba fakt stopnut a zrealnit. A hlavne sa zamerat na skapacitnenie vnutorn. okruhu mesta. Uvidime, co Ersek poriesi....

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 11:38
od blackhawk
Presov ma nejaky vnutorny okruh ???

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 11:51
od svaco
Aj keď nie som zástancom neštandardných riešení, asi tu už fakt pomôže len zablokovať mesto pre tranzitnú dopravu a nech si kmióny chodia trebárs cez Košice, veď tam sa stavia bez problémov čokoľvek, a nikto neprotestuje. To je snáď neuveriteľné. 30 rokov sa na Prešov kašle a teraz, keď už ľuďom dochádza trpezlivosť a zdá sa, že by sa veci mohli pohnúť dopredu, začnú si niektorí hľadať výhovorky, prečo sa na PO vybodnúť.

Mne je v podstate jedno či bude R4-SO + D1 alebo mk3-mk5 alebo východný Obchvat alebo niečo ako alternatíva, ale ak tu nemá nastať kolaps prípadne vyľudnenie mesta, lebo kto by tu postavil továreň, keď logistika dovozu materiálu je ako hádať z krištálovej gule. A je veľmi zvláštne, že teraz sa tu niekto zamýšľa nad cenou, keď sú už vykúpené pozemky. Super riešenie. Nieje náhodou lepšie dobre zorganizovať tender a pokúsiť sa stlačiť cenu R4-SO, ako vymýšľať nejaké nezmysly a posunúť celé riešenie možno o ďalších 10 rokov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 12:31
od devil
kto by tam postavil tovaren ked investora vyhnali ludia...ak sa ma postavit jeden aj druhy obchvat za 900 mil tak treba zablokovat cesty v trasach R2 aj R3. to potom uvidime co bude viac boliet....

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 15:23
od plš
Príprava schvaľovanie dialnice trvá celkovo cca 20 rokov. Dalších 20 rokov dnešní Prešovčania už čakať nemôžu.
Ani glupy Kovalčík si nekúpi osobné auto dnes preto, že je ekologicky nedobré a drahé. Kúpi si to, čo je dnes na trhu. Keď bude mať fanty, že potrebovať bude o 20 rokov auto nové o 2 levely lepšie /čo sa týka ekológie a ceny/, tak si ho kúpi. Ale Prešovčania, bo on Kovalkovič, majú jazdiť ako to bolo vo svete po 2. sv. vojne.
Mne to pripadá, že Kovalkovič a teraz Kažimír idú obrazne povoliť kúpiť detský kočiar dieťaťu /dialničné riešenie Prešova/, čo už má 40 rokov. Keď bude dieťaťu povolené podľa nich kúpiť maturitný oblek, poriešené dieťa bude už 20 rokov po smrti. Na takýchto ľudí platí jedine jeden český patent s názvom "defenestrácia".

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 15:51
od Peterman
Je každému rozumne rozmýšľajúcemu so sedliackym rozumom jasne ( a to nemusí byt absolútny odborník), že tento usek je predražený ( mozno o 20%), ale teraz začať meniť koncepciu je úplný nezmysel. JZ obchvat (D1) spolu so severozápadným ( budúca R4 ) najlepším spôsobom prevedú dopravu okolo Prešova zo všetkých relevantných smerov ....
Ta cena bola vygenerovaná vďaka nekoncepcnemu prístupu, ked boli vyhlásené súťaže na 3 úseky dialnic v jednom čase - to vygenerovalo vysokú cenu...
žiaľ na škodu

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 16:08
od DrX
Kazdemu je jasne, ze J-Z sa postavi. Akurat by teraz trebalo sutaz zrusit a vysutazit nanovo.
No a R4 SO PO je nezmysel, takze to treba zrusit kompletne a pripravit nanovo cez vychod. A vsetky smery budu poriesene za zlomok penazi. Lebo na SO PO jednoducho prachy nie su, takze treba prist s riesenim, ktore si budeme moct aj dovolit.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 16:09
od pjotre88
http://www.vyvlastnenie.sk/clanok/a/slo ... dat-preco/
Az teraz som natrafil na tento clanok. Preco sa to nikde nespomina v mediach pri terajsich porovnavackach cien za km pri ostatnych dialniciach? Ak je to naozaj pravda, ze ma byt pouzity na celom useku beton, tak potom jasne ze je najdrachsi. Aj ked nechapem koho to bol napad tam navrhnut beton. Stale sa tu ohrnaju slabou intenzitou a oni tam daju beton, ktory nema ziadne opodstatnenie. Vsetko je to na hlavu, proti zdravemu sedliackemu rozumu. Kto vie co je naozaj za tym. Opravte ma ak to zle chapem...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:10
od stanley
tak a obchvat presova je uz zevraj schvaleny, ersek sa rozhodol ist proti kazimirovi! tak zeby predsa sa zacalo stavat na jar?to by bola pecka! https://www.aktuality.sk/clanok/415266/ ... t-presova/

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:20
od caki
len EIA sa stale odsuva, povodne to malo byt do jari, a teraz uz do leta

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 17:41
od michaelse

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 19:20
od TV Lopata
ani som nezaregistroval kedy sa zmenila jar (apríl) na leto, zaregistroval to niekto ?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 19:40
od peterle
Takže sa nestavia a ešte dlho stavať nebude. Kartelový výsledok sa mohol zrušiť a vyhlásiť nová súťaž. Stavalo by sa za normálnu cenu a s minimálnym zdržaním, ak vôbec nejakým. Ale keď Most už od konzorcia zobral, tak sa nepatrí cuknúť :-)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2017 21:27
od medima
Odišli mladí z Prešova a prišli dnes naspäť domov. Čo nové? Už razia tunel? Ešte nie? tak nič.. a odišli naspäť..

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 00:11
od duro_z_dediny
pjotre88 napísal:...Aj ked nechapem koho to bol napad tam navrhnut beton. Stale sa tu ohrnaju slabou intenzitou a oni tam daju beton, ktory nema ziadne opodstatnenie. Vsetko je to na hlavu, proti zdravemu sedliackemu rozumu. ..

Betón MUSÍ byť v tuneli a na vchodoch do tunela. Ak nerozumieš, pozri si toto https://www.youtube.com/watch?v=qt-Db1N3lLA . Koľko zostane zvyšnej trasy potom ? Zrejme nie dosť, aby sa to neoplatilo zabetónovať celé. Betón má výhodu vhej trvanlivosti. Pravda, vhej ceny na začiatku. Pripúšťam, že stavebné firmy vedia betón vyprodukovať možno s väčšou vnútornou maržou vo svojich prevádzkach, ako asfalt. V celkovej cene, ak zarátame aj roky údržby, vyjde najskôr lacnejšie.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 00:26
od stanley
medima napísal:Odišli mladí z Prešova a prišli dnes naspäť domov. Čo nové? Už razia tunel? Ešte nie? tak nič.. a odišli naspäť..

a presne tak to je prave koli tomuto chybajucemu obchvatu aj so vsetkymi investormi, ktori chcu investovat na vychode.. spravia presne to iste.. uz to malo byt davno v prevadzke a nie este to predlzovat a pisat nove tendre, vy vsetci co si naivne myslite zeby vypisanim novej sutaze to bolo hned tak si radsej kusnite do jazyka predtym ako tu nieco napisete lebo ste hlboko na omyle, sam ersek povedal ze by to trvalo opat niekolko rokov kedze by sa vsetko muselo nanovo opakovat a spracovat.. on spravil podla mna prave najlepsie co mohol a co sa dalo.. zial aj ked s navysenou cenou..