D1 Beharovce - Fričovce

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod tybs » 12. Okt 2015 13:50

Praveze nie, pred tunelom Sibenik uz potom nie je ziadny vyjazd z dialnice, takze prve upozornenie na tunel a mozne prekrocenie maximalnej vysky musi byt este pred poslednym moznym vyjazdom pred tunelom...
tybs
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Obrázky: 0
Založený: 05. Dec 2007 01:55

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Vlados » 12. Okt 2015 22:58

obaja máte pravdu. "Upozornenie" je snímané opticky na predchádzajúcom úseku a mechanicky na aktuálnom úseku. Tieto portály + premenlivé dopravné značenie musí byť "pripojené" na tunel Šibenik.
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 124
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod medima » 15. Okt 2015 08:49

Tunel Branisko je už po údržbe opäť otvorený až do mája (do ďalšej údržby) a diaľnica je opäť plne prejazdná už od križovatky Spišské Podhradie.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod perseus » 15. Okt 2015 09:14

To fakt ? ved na stranke maju napisane od 10.10.2015 (sobota) od 00:00 do 16.10.2015 (piatok) do 24:00
perseus
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 23. Feb 2015 18:39

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod medima » 15. Okt 2015 09:50

Fakt. Ak neveríš, choď sa tam osobne previezť. Ak sa ti nechce, pozri zjazdnosť D-čok a R-ok na stranke NDS.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod perseus » 15. Okt 2015 09:55

Dnes poobede tadial idem, preto ma to to zaujima, tak potom super sprava dik ;)
perseus
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 23. Feb 2015 18:39

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod medima » 15. Okt 2015 09:56

Ja som tam osobne nebol :D :D Aspoň to, že tunel je prejazdný už bez obmedzenia tvrdí zjazdnosť na stránke NDS takže nie že bude na mňa že som si to vymyslel keby náhodou že nie je otvorený ešte :D :D
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod perseus » 15. Okt 2015 10:02

V pohode, pozeram ze stellacentrum tiez nepise ze branisko je zavrete
perseus
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 23. Feb 2015 18:39

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2015 13:23

i15 napísal:keď sčítanie ukáže v Branisku 15000 vozidiel denne, môžme s druhou rúrou čakať do roku 2020? vtedy by už mala byť hotová

Prekrocenu kapacitu ma mnoho inych usekov ciest I. triedy na buducej dialnicnej sieti, takze prioritne by sa mali stavat socio-ekonomicky najvyhodnejsie. Branisko aj pri prekrocenej kapacite nebude tvorit vacsie zdrzanie ako napr. nepostaveny tunel Soroska.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod medima » 01. Dec 2015 15:03

Zaujímavý dokument o tom, ako sa stavalo najveľkolepejšie stavebné dielo na Slovensku.
https://www.youtube.com/watch?v=zhha0B5QR8c
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod topfield » 01. Dec 2015 15:36

som myslel ze propagandisticke, zavadzajuce a mozog vymyvajuce videa sa robili len za komancov :D
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 143
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 08:56

D1 Fričovce - Svinia

Odoslaťod JRM » 02. Dec 2015 00:44

Andrej napísal:Peterman, absolutny suhlas, radsej investovat do R2 ako do druhej rury Braniska, aj ked vozovka a technologia tunela si bude zrejme vyzadovat rekonstrukciu a niekolkomesacne uzavretie tunela.

u nas sa v rokoch 1980-1995 a 2000-2004 takmer nic nestavalo.
A to už z akeho dôvodu, vieš si predstaviť uzavretie na jeden rok a presmerovať to cez Branisko pri dnešnej frekvencii dopravy, absolutny chaos! Mimochodom v 80-tych rokoch sa postavila PO-KE dialnica v celkovo lepšom čase ako teraz, o cene pomlčim! :wink:
Obrázok používateľa
JRM
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 292
Založený: 02. Sep 2012 17:53
Bydlisko: Prešov

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod peterle » 02. Dec 2015 13:28

"Výstavba tzv. východnej D1-ky medzi Košicami a Prešovom prebiehala od apríla 1977 do apríla 1988 v dvoch etapách. Prvú etapu tvoril úsek Prešov, juh – Ličartovce, ktorý bol vo výstavbe od apríla 1977 do júna 1987, no sprevádzkovaný bol už v novembri 1982. Náklady na výstavbu dosiahli sumu 325,9 milióna Kčs. Druhý úsek od Ličartoviec po Budimír (križovatka Košice-sever) začali stavať po dokončení prvej etapy a otvorený bol v apríli 1988." (Wiki)

20 km za 11 rokov, bez zdržiavania verejnými súťažami. Cena sa zhodnotiť nedá, nereálne ceny v plánovanej ekonomike.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 543
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 14:31

Re: D1 Fričovce - Svinia

Odoslaťod Andrej » 02. Dec 2015 13:43

JRM napísal:
Andrej napísal:Peterman, absolutny suhlas, radsej investovat do R2 ako do druhej rury Braniska, aj ked vozovka a technologia tunela si bude zrejme vyzadovat rekonstrukciu a niekolkomesacne uzavretie tunela.
A to už z akeho dôvodu, vieš si predstaviť uzavretie na jeden rok a presmerovať to cez Branisko pri dnešnej frekvencii dopravy, absolutny chaos!

Pisal som o niekolkych mesiacoch, nie jeden rok. Ak to bude nevyhnutne, do otvorenia druhej rury nebude ina moznost. Zmiernit by to mohli aspon ciastocne upravy HP Branisko a naplanovanie prac na letne mesiace.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Marek89 » 25. Apr 2017 21:03

Obrázok používateľa
Marek89
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 0
Založený: 28. Aug 2011 12:25

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod stanley » 25. Apr 2017 21:24

mna by skor ako co sa robi pocas odstavky tunela zaujimalo a myslim aj viacerych kedy uz KONECNE milostpani zacnu razit druhu tunelovu ruru (na mieste kde je teraz prieskumna stolna) ,uz by mohli vybavit eurofondy este teraz kym sa da..ersek by to mal dat ako jednu z priorit na D1 a mal by na to zatlacit, este by som povedal ze je to urgentnejsie ako turany-hubova nekonecny usek..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod ANDi » 25. Apr 2017 22:29

Tyzden je ale fakt dlho... Tam asi nerobia 24 hodin denne...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod medima » 25. Apr 2017 22:33

Kým nebude Turany - Hubová, druhú trubičku nečakajte. Ako vravím, teraz je tlak na dokončenie Višňového, potom kvôli lieviku za Turanmi ľudia stratia priamo tam na tej ceste nervy, normálne ich zrušia, nechajú ležať na zemi a začne sa stavať Korbeľka, ktorá ale bude predchádzať, si myslím, obrovským tlakom národa, protestom za začatie atď. no a len až potom príde na rad druhé Branisko.
Po predchádzajúcich skúsenostiach je viac-menej jasné, že ono to bude všetko, celá D1, ale po dobrom to nepôjde, nebude to lacné a cesta k dokončeniu to bude namáhavá.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 22:23

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod ondrejko_t » 26. Apr 2017 06:55

stanley napísal:mna by skor ako co sa robi pocas odstavky tunela zaujimalo a myslim aj viacerych kedy uz KONECNE milostpani zacnu razit druhu tunelovu ruru (na mieste kde je teraz prieskumna stolna) ,uz by mohli vybavit eurofondy este teraz kym sa da..ersek by to mal dat ako jednu z priorit na D1 a mal by na to zatlacit, este by som povedal ze je to urgentnejsie ako turany-hubova nekonecny usek..


No, ak ma niekto ine (lepsie) info, nech ma pripadne opravi, ale co ja viem je, ze druha rura by sa mala tahat uplne separatne, lebo to co je dnes prieskumna, tu by mali nechat medzi nimi ako unikovu.
ale vyhlasit ze je podstatnejsia druha rura ako turany hubova mi pride dost odveci. nemam v rukach presne cisla scitania dopravy, ale trufnem si povedat, ze ten usek je jednak zlozitejsi, jednak vytazenejsi ako Branisko a rozdiel bude este vacsi po otvoreni vysnoveho a useku iv-hu.
Branisko je sice na 80tku a casto ides 60, ale tie dve oficialne uzavierky na tyzden a sem tam nejake kratkodobe (s cim suvisi prechod cez horsky prechod) nevyvazi zlozitostou usek turany - hubova.
a hej, tusim ze plan na zaciatok razenia Braniska II mal niekedy okolo 2025 a posunuli ho na 2022, neskor na 2020.
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 143
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod pohodak » 26. Apr 2017 12:36

doprava cez branisko je plynula a ten tunel je daleko od dosiahnutia svojej kapacity, urcite by malo dostat prednost _hocico_ na R2 / R3 a podla mojho skromneho nazoru aj D1 do MI by mala byt skor ako druha rura braniska
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod stanley » 26. Apr 2017 15:29

tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie.. nepochopitelne len s 1 rurou!!! ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ... jedine zeby sa povodne neuvazovalo s dialnicou D1 na severe teda len s klasickou 2 prudovou cestou-to jedine by tento mega fail ospravedlnovalo.. ak sa to takto bude aj nadalej donekonecna oddalovat nikdy sa to nespravi a uz nedorobi.. ostane to takto navzdy.. resp my sa toho uz nedozijeme aspon..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 02:48

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod Piffo » 26. Apr 2017 15:37

stanley napísal: ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ...


Len tak z hlavy ... Karawanken tunel si najdi...
Piffo
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Založený: 12. Mar 2008 14:06

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod pohodak » 26. Apr 2017 17:17

stanley napísal:tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie.. nepochopitelne len s 1 rurou!!! ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ... jedine zeby sa povodne neuvazovalo s dialnicou D1 na severe teda len s klasickou 2 prudovou cestou-to jedine by tento mega fail ospravedlnovalo.. ak sa to takto bude aj nadalej donekonecna oddalovat nikdy sa to nespravi a uz nedorobi.. ostane to takto navzdy.. resp my sa toho uz nedozijeme aspon..


"tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie" - lebo EU, predpisy a normy
"ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna" - ano, akurat ze branisko je aj 14 rokov po otvoreni tazko kapacitne v pohode aj s jednou rurou, stavat na 30 rokov dopredu je kravina a tie peniaze chybaju inde, uz sa to tu omielalo x krat a tych prikladov nezmyselneho mrhania na D1 a D3 mame ozaj kopec
- neviem teda kolko mas rokov ale mala kapela a sveti rok boli povodne jednorurove, druhe rury sa robili az dodatocne lenze prave preto, ze kapacita tej prvej bola prekrocena prakticky ihned po otvoreni, co pri branisku vazne nehrozi
- okrem spominaneho karawanken bol velmi dlho jednorurovy aj tauernsky tunel a v podstate vsetko na rakuskej A2, cize ziadny zazrak
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod DrX » 26. Apr 2017 17:21

Jednoznacne D1 aspon po MI a R2 tiez aspon najvacsie bodove zavady (Soroska) predtym nez sa zase uleju miliony na 2. ruru Braniska.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Beharovce - Fričovce

Odoslaťod i15 » 26. Apr 2017 19:13

Po otvorení Višňového a obchvatu Prešova sa premávka veľmi rýchlo vyšplhá ku hraničným 20000 vozidlám denne. Potom sa môžme tešiť na reguláciu premávky semaforom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.