Stránka 8 z 17

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2015 12:50
od tybs
Praveze nie, pred tunelom Sibenik uz potom nie je ziadny vyjazd z dialnice, takze prve upozornenie na tunel a mozne prekrocenie maximalnej vysky musi byt este pred poslednym moznym vyjazdom pred tunelom...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2015 21:58
od Vlados
obaja máte pravdu. "Upozornenie" je snímané opticky na predchádzajúcom úseku a mechanicky na aktuálnom úseku. Tieto portály + premenlivé dopravné značenie musí byť "pripojené" na tunel Šibenik.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 07:49
od medima
Tunel Branisko je už po údržbe opäť otvorený až do mája (do ďalšej údržby) a diaľnica je opäť plne prejazdná už od križovatky Spišské Podhradie.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 08:14
od perseus
To fakt ? ved na stranke maju napisane od 10.10.2015 (sobota) od 00:00 do 16.10.2015 (piatok) do 24:00

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 08:50
od medima
Fakt. Ak neveríš, choď sa tam osobne previezť. Ak sa ti nechce, pozri zjazdnosť D-čok a R-ok na stranke NDS.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 08:55
od perseus
Dnes poobede tadial idem, preto ma to to zaujima, tak potom super sprava dik ;)

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 08:56
od medima
Ja som tam osobne nebol :D :D Aspoň to, že tunel je prejazdný už bez obmedzenia tvrdí zjazdnosť na stránke NDS takže nie že bude na mňa že som si to vymyslel keby náhodou že nie je otvorený ešte :D :D

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2015 09:02
od perseus
V pohode, pozeram ze stellacentrum tiez nepise ze branisko je zavrete

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2015 12:23
od Andrej
i15 napísal:keď sčítanie ukáže v Branisku 15000 vozidiel denne, môžme s druhou rúrou čakať do roku 2020? vtedy by už mala byť hotová

Prekrocenu kapacitu ma mnoho inych usekov ciest I. triedy na buducej dialnicnej sieti, takze prioritne by sa mali stavat socio-ekonomicky najvyhodnejsie. Branisko aj pri prekrocenej kapacite nebude tvorit vacsie zdrzanie ako napr. nepostaveny tunel Soroska.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2015 14:03
od medima
Zaujímavý dokument o tom, ako sa stavalo najveľkolepejšie stavebné dielo na Slovensku.
https://www.youtube.com/watch?v=zhha0B5QR8c

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2015 14:36
od topfield
som myslel ze propagandisticke, zavadzajuce a mozog vymyvajuce videa sa robili len za komancov :D

D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2015 23:44
od JRM
Andrej napísal:Peterman, absolutny suhlas, radsej investovat do R2 ako do druhej rury Braniska, aj ked vozovka a technologia tunela si bude zrejme vyzadovat rekonstrukciu a niekolkomesacne uzavretie tunela.

u nas sa v rokoch 1980-1995 a 2000-2004 takmer nic nestavalo.
A to už z akeho dôvodu, vieš si predstaviť uzavretie na jeden rok a presmerovať to cez Branisko pri dnešnej frekvencii dopravy, absolutny chaos! Mimochodom v 80-tych rokoch sa postavila PO-KE dialnica v celkovo lepšom čase ako teraz, o cene pomlčim! :wink:

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2015 12:28
od peterle
"Výstavba tzv. východnej D1-ky medzi Košicami a Prešovom prebiehala od apríla 1977 do apríla 1988 v dvoch etapách. Prvú etapu tvoril úsek Prešov, juh – Ličartovce, ktorý bol vo výstavbe od apríla 1977 do júna 1987, no sprevádzkovaný bol už v novembri 1982. Náklady na výstavbu dosiahli sumu 325,9 milióna Kčs. Druhý úsek od Ličartoviec po Budimír (križovatka Košice-sever) začali stavať po dokončení prvej etapy a otvorený bol v apríli 1988." (Wiki)

20 km za 11 rokov, bez zdržiavania verejnými súťažami. Cena sa zhodnotiť nedá, nereálne ceny v plánovanej ekonomike.

Re: D1 Fričovce - Svinia

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2015 12:43
od Andrej
JRM napísal:
Andrej napísal:Peterman, absolutny suhlas, radsej investovat do R2 ako do druhej rury Braniska, aj ked vozovka a technologia tunela si bude zrejme vyzadovat rekonstrukciu a niekolkomesacne uzavretie tunela.
A to už z akeho dôvodu, vieš si predstaviť uzavretie na jeden rok a presmerovať to cez Branisko pri dnešnej frekvencii dopravy, absolutny chaos!

Pisal som o niekolkych mesiacoch, nie jeden rok. Ak to bude nevyhnutne, do otvorenia druhej rury nebude ina moznost. Zmiernit by to mohli aspon ciastocne upravy HP Branisko a naplanovanie prac na letne mesiace.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 20:03
od Marek89

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 20:24
od stanley
mna by skor ako co sa robi pocas odstavky tunela zaujimalo a myslim aj viacerych kedy uz KONECNE milostpani zacnu razit druhu tunelovu ruru (na mieste kde je teraz prieskumna stolna) ,uz by mohli vybavit eurofondy este teraz kym sa da..ersek by to mal dat ako jednu z priorit na D1 a mal by na to zatlacit, este by som povedal ze je to urgentnejsie ako turany-hubova nekonecny usek..

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 21:29
od ANDi
Tyzden je ale fakt dlho... Tam asi nerobia 24 hodin denne...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2017 21:33
od medima
Kým nebude Turany - Hubová, druhú trubičku nečakajte. Ako vravím, teraz je tlak na dokončenie Višňového, potom kvôli lieviku za Turanmi ľudia stratia priamo tam na tej ceste nervy, normálne ich zrušia, nechajú ležať na zemi a začne sa stavať Korbeľka, ktorá ale bude predchádzať, si myslím, obrovským tlakom národa, protestom za začatie atď. no a len až potom príde na rad druhé Branisko.
Po predchádzajúcich skúsenostiach je viac-menej jasné, že ono to bude všetko, celá D1, ale po dobrom to nepôjde, nebude to lacné a cesta k dokončeniu to bude namáhavá.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 05:55
od ondrejko_t
stanley napísal:mna by skor ako co sa robi pocas odstavky tunela zaujimalo a myslim aj viacerych kedy uz KONECNE milostpani zacnu razit druhu tunelovu ruru (na mieste kde je teraz prieskumna stolna) ,uz by mohli vybavit eurofondy este teraz kym sa da..ersek by to mal dat ako jednu z priorit na D1 a mal by na to zatlacit, este by som povedal ze je to urgentnejsie ako turany-hubova nekonecny usek..


No, ak ma niekto ine (lepsie) info, nech ma pripadne opravi, ale co ja viem je, ze druha rura by sa mala tahat uplne separatne, lebo to co je dnes prieskumna, tu by mali nechat medzi nimi ako unikovu.
ale vyhlasit ze je podstatnejsia druha rura ako turany hubova mi pride dost odveci. nemam v rukach presne cisla scitania dopravy, ale trufnem si povedat, ze ten usek je jednak zlozitejsi, jednak vytazenejsi ako Branisko a rozdiel bude este vacsi po otvoreni vysnoveho a useku iv-hu.
Branisko je sice na 80tku a casto ides 60, ale tie dve oficialne uzavierky na tyzden a sem tam nejake kratkodobe (s cim suvisi prechod cez horsky prechod) nevyvazi zlozitostou usek turany - hubova.
a hej, tusim ze plan na zaciatok razenia Braniska II mal niekedy okolo 2025 a posunuli ho na 2022, neskor na 2020.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 11:36
od pohodak
doprava cez branisko je plynula a ten tunel je daleko od dosiahnutia svojej kapacity, urcite by malo dostat prednost _hocico_ na R2 / R3 a podla mojho skromneho nazoru aj D1 do MI by mala byt skor ako druha rura braniska

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 14:29
od stanley
tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie.. nepochopitelne len s 1 rurou!!! ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ... jedine zeby sa povodne neuvazovalo s dialnicou D1 na severe teda len s klasickou 2 prudovou cestou-to jedine by tento mega fail ospravedlnovalo.. ak sa to takto bude aj nadalej donekonecna oddalovat nikdy sa to nespravi a uz nedorobi.. ostane to takto navzdy.. resp my sa toho uz nedozijeme aspon..

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 14:37
od Piffo
stanley napísal: ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ...


Len tak z hlavy ... Karawanken tunel si najdi...

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 16:17
od pohodak
stanley napísal:tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie.. nepochopitelne len s 1 rurou!!! ved to rozum nebere na dialnici jednorurovy tunel, ciste psycho,asi sme jediny v cele eu co takuto raritu mame.. si predstavte zeby na chorvatskej dialnici spravili pomaly najdlhsi tunel napr mala kapela alebo sveti rok jednorurovy.. ved to je chory nezmysel a sialensvo.. a netarajte a neoperujte tu s mnozstvom aut..ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna ... jedine zeby sa povodne neuvazovalo s dialnicou D1 na severe teda len s klasickou 2 prudovou cestou-to jedine by tento mega fail ospravedlnovalo.. ak sa to takto bude aj nadalej donekonecna oddalovat nikdy sa to nespravi a uz nedorobi.. ostane to takto navzdy.. resp my sa toho uz nedozijeme aspon..


"tak preco doteraz vsetky dialnicne tunely na D1 robili u nas dvojrurove akurat tento nie" - lebo EU, predpisy a normy
"ked sa stavaju tunely tak uz sa predsa rata s priepustnostou a kapacitou aut aj do buducna" - ano, akurat ze branisko je aj 14 rokov po otvoreni tazko kapacitne v pohode aj s jednou rurou, stavat na 30 rokov dopredu je kravina a tie peniaze chybaju inde, uz sa to tu omielalo x krat a tych prikladov nezmyselneho mrhania na D1 a D3 mame ozaj kopec
- neviem teda kolko mas rokov ale mala kapela a sveti rok boli povodne jednorurove, druhe rury sa robili az dodatocne lenze prave preto, ze kapacita tej prvej bola prekrocena prakticky ihned po otvoreni, co pri branisku vazne nehrozi
- okrem spominaneho karawanken bol velmi dlho jednorurovy aj tauernsky tunel a v podstate vsetko na rakuskej A2, cize ziadny zazrak

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 16:21
od DrX
Jednoznacne D1 aspon po MI a R2 tiez aspon najvacsie bodove zavady (Soroska) predtym nez sa zase uleju miliony na 2. ruru Braniska.

Re: D1 Beharovce - Fričovce

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2017 18:13
od i15
Po otvorení Višňového a obchvatu Prešova sa premávka veľmi rýchlo vyšplhá ku hraničným 20000 vozidlám denne. Potom sa môžme tešiť na reguláciu premávky semaforom