od expwy » 09. Nov 2011 23:15
V civilizovanom zahraničí to funguje tak, že developer má zámer, potom hľadá vhodné územie, potom sa snaží lokalizovať zámer k existujúcej diaľnici a MÚK do 10 km, čo je úplne v pohode, a až potom vykupuje pozemky.
U nás celý problém je v tom, že developer si nájde územie, výhodne vykúpi pozemky potom urobí zámer a až potom rieši dopravu a samozrejme každý chce byť priamo napojený na diaľnicu. Potom lobuje a podpláca na najvyšších miestach, aby štát zaplatil celú infraštruktúru a extra MÚK pre napojenie svojho nejasného zámeru.
Potom štátni predstavitelia sa nechajú veľmi radi motivovať, veď zo štátneho krv netečie.
Takto napr. vznikajú také hovadiny ako MÚK Nová Polhora.
Najväčšia perla na SK je 6-pruh BA-TT s 32 km kolektormi, aby si šialení developeri mohli priamo na diaľnici realizovať svoje megalomanské neefektívne a nerentabilné projekty. K tomu s radosťou štátni predstavitelia (niekterí z nich práve tí developeri) prispôsobia legislatívu tak, aby sa na kolektorový pás diaľnice mohla pripojiť hocaká účelová komunikácia a je vymalované.
Iný prípad je degradácia ciest ako napr. stará R1 v Nitre, z ktorej chcú urobiť cestu I. triedy, aby sa tam mohli pripojiť priemyselné parky úrovňovými križovatkami a pritom 2 najbližšie MÚK sú od seba vzdialené LEN 2 km.
Toto isté bude s privádzačom Lietavská Lúčka.
Takže vôbec by som sa nečudoval keby MÚK Nová Polhora bola jediná možnosť ako pomôcť východu k rozvoju a rastu zamestnanosti.
Odporcovia takýchto riešení, ktorí sa snažia udržať na D a R ako také pravidlá aby si udržali svoj status cesty s obmedzeným prístupom a pripojením budú následne označovaní ako tí, ktorí sú proti hospodárskemu rastu Slovenska a bránia rozvoju priemyslu a podnikania.