Stránka 24 z 27

O.T. Cyrilika a latinka

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2016 14:14
od KN.SK
Miloš, mali by, keďže na mapách by sa takto mali transkribovať názvy z cyrilík, je tu nejaká medzinárodná normalizácia.
Nie je ani dobré (časté) premenovávanie názvov obcí (napr. tureckí kamionisti začiatkom deväťdesiatych rokov "hľadali" Čalovo, keď stáli pri tabuli Veľký Meder, len ťažko sa im to "vysvetľovalo", papier je papier.
Mimochodom Maďari dosť dlho na návestiach mali názvy len v maďarčine, len "krátky" čas používajú dvojjazyčné názvy, neviem presne kedy to zmenili.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 13:12
od medima
No tak ako to vyzerá s privádzačom Nová Polhora? Zmluvné ukončenie výstavby marec 2016, zhotoviteľ požadoval predĺžiť termín dostavby do júna, reálne je už august a stavba neotvorená. Šokantné !

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2016 21:24
od Vlados
Veď som písal, že stavba je v svojpomocnom predčasnom používaní.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 15:52
od Tomas PO
po dlhsom case prejazd po tomto useku:
1, krizovatka nova polhora stale neotvorena, avsak VDZ, ako aj ZDZ uz vyzera uplne kompletne. pri spiatocnej ceste vsak stalo vozidlo "dopravne znacenie" na kolektore, takze zjavne sa este nieco riesi. v kolektore su 70ky. pozitivom je nove ZDZ pred a za MUK. je to jednak esteticky posobivejsie a samozrejme informacne nasytenejsie. predtym chybali dialkove navesti na uzhorod, oznacenie CSPH dodatkovou tabulou Slovnaft a pod. jedna velka skoda, ze sa pri stavbe nepredlzil pripajaci pruh od CSPH smer PO. na strane druhej, po aktualizacii bezpecnosti na useku LM-PO, kde na koncoch D pribudli 60ky vyzera, ze tento skrateny pripajaci pruh nesposobil znizenie MPR. no a uz len verit, ze famy o IKEI sa v tejto casti naplnia, co by privital cely presovsko-kosicky kraj :)

2, 60ky na oboch koncoch su az neuveritelnou blbostou. na dialnici musis zaradit pri stupani na KE trojecku a mas pocit akokeby si bol na Branisku, aspon 80/90 pre OA tam jednoznacne mala byt. esteze sa cochvila oba konce stavebne aj tak zmenia.

3, v stupani na KE sa meni povrch presne v useku, ktory kedysi patril KSK, cize medzi koncom D a zaciatkom R. menil sa co pamatam cca 5 rokov dozadu, ale robil to KSK, teraz uz asi poriadne NDS (Eurovia).

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 17:37
od medima
V jazdnom páse smer PO - KE na stúpaní ku krematóriu (ľavotočivá zákruta) je povrch už niekoľko rokov v dezolátnom stave. Nadhadzuje to tam a trasie, vlnovky ako na nejakej somálskej komunikácii. To už ale niekoľko veľa rokov, zmena povrchu nič nerieši, musí tam byt nestabilné podložie, padá tam celé teleso diaľnice.
V reakcii na predošlý príspevok, ten privádzač NP, vlastne skôr doba výstavby je obrovskou hanbou a výsmechom. Nie je totiž prijateľné, aby sme 1,5 km cesty vedenej rovinatým územím stavali už 15 mesiacov. P.S.: Ikea v úplnom extraviálne? Niekde v poli, pri diaľnici, mimo zastavaných obydlí a veľkomesta? Blbosť.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 17:55
od Tomas PO
je to naopak idealna poloha. z KE aj z PO to je do Ikeii od zaciatku D cca 7-8 minut. to je menej ako kdekolvek v meste. PO a KE spadova oblast ma cca 650 000 obyvatelov. do ikeii by chodil aj cely vranov, humenne, ci lubovna a preto je podla mna vhodne netahat dopravu priamo do mesta

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 22:14
od medima
Je to 7-8 minut, to áno, úplne ideálne ale.. ALE ALE.. jedine pre motorizovaných a pre majiteľov diaľničnej známky, keďže by to potenciálne bolo umiestnené v oblasti toho nového priem. parku. Vykašlal by sa na to niekto, keby sa tam mal trmácať a blúdiť cez dediny. A to je veľké ale. A ten kto nemá auto, ten by sa tam už nedostal vôbec. (busom? polematické) To je jediná cieľová skupina, pre ktorú by to bolo ideálne. A čo ďalší? Ďalší sú odpísaní.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 22:29
od Vlados
medima napísal:V jazdnom páse smer PO - KE na stúpaní ku krematóriu (ľavotočivá zákruta) je povrch už niekoľko rokov v dezolátnom stave. Nadhadzuje to tam a trasie, vlnovky ako na nejakej somálskej komunikácii. To už ale niekoľko veľa rokov, zmena povrchu nič nerieši, musí tam byt nestabilné podložie, padá tam celé teleso diaľnice.
V reakcii na predošlý príspevok, ten privádzač NP, vlastne skôr doba výstavby je obrovskou hanbou a výsmechom. Nie je totiž prijateľné, aby sme 1,5 km cesty vedenej rovinatým územím stavali už 15 mesiacov. P.S.: Ikea v úplnom extraviálne? Niekde v poli, pri diaľnici, mimo zastavaných obydlí a veľkomesta? Blbosť.

Ten problém je v oboch smeroch. Chcelo by to kompletnú rekonštrukciu.
Ono by sa to ani privádzač nemalo nazývať nakoľko privádzač nemôže byť pripojený na cestu III. triedy. :lol:

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2016 09:06
od plš
Medima, bol si v Hornbachu, v Baumaxe či po novom IBI? Všetci zákazníci, čo si spomínam, na 99.9% prišli s autom. Iba raz som ja urobil exota, že som si pre nejakú drobnosť do Hornbachu skočil pešo.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2016 00:36
od Tomas PO
medima napísal:Je to 7-8 minut, to áno, úplne ideálne ale.. ALE ALE.. jedine pre motorizovaných a pre majiteľov diaľničnej známky, keďže by to potenciálne bolo umiestnené v oblasti toho nového priem. parku. Vykašlal by sa na to niekto, keby sa tam mal trmácať a blúdiť cez dediny. A to je veľké ale. A ten kto nemá auto, ten by sa tam už nedostal vôbec. (busom? polematické) To je jediná cieľová skupina, pre ktorú by to bolo ideálne. A čo ďalší? Ďalší sú odpísaní.

:D a kto ide do ikei inak ako autom?? ako potom odvezies tovar bez auta?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2016 00:37
od Tomas PO
Vlados napísal:
medima napísal:V jazdnom páse smer PO - KE na stúpaní ku krematóriu (ľavotočivá zákruta) je povrch už niekoľko rokov v dezolátnom stave. Nadhadzuje to tam a trasie, vlnovky ako na nejakej somálskej komunikácii. To už ale niekoľko veľa rokov, zmena povrchu nič nerieši, musí tam byt nestabilné podložie, padá tam celé teleso diaľnice.
V reakcii na predošlý príspevok, ten privádzač NP, vlastne skôr doba výstavby je obrovskou hanbou a výsmechom. Nie je totiž prijateľné, aby sme 1,5 km cesty vedenej rovinatým územím stavali už 15 mesiacov. P.S.: Ikea v úplnom extraviálne? Niekde v poli, pri diaľnici, mimo zastavaných obydlí a veľkomesta? Blbosť.

Ten problém je v oboch smeroch. Chcelo by to kompletnú rekonštrukciu.
Ono by sa to ani privádzač nemalo nazývať nakoľko privádzač nemôže byť pripojený na cestu III. triedy. :lol:

a kde je privadzac napojeny na cestu III. triedy?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2016 22:42
od Vlados
pri Novej Polhore

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2016 22:50
od Tomas PO
aha, ano. ale MUK nie je napojena na cestu III. triedy, az privadzac na kruhaci pri priemyselnom parku, tak?
a privadzac predsa moze byt napojeny na cokolvek. len D by sa mala napajat len na cesty prvej triedy ze?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2016 21:30
od Vlados
Privádzač nemôžeš napojiť na akúkovek cestu, inak by si mohol cez neho pripojiť D aj na cestu do garáže.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2016 21:57
od Tomas PO
chces povedat, ze privadzac moze byt pripojeny len na cestu I. triedy? ved je x dokonca aj MK v roznych mestach, ktore sa pripajacu na privadzace

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2016 22:58
od Vlados
pozri tu

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2016 00:20
od Tomas PO
224 stran, vies upresnit?...

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 23:00
od Vlados
synu, niečo Ťa. naučím. stlač CTRL+F, napíš "privádzač" a stlač ENTER. druhý výskyt je jeho definícia. ak vyhľadáš vyhľadáš všetky "PD" a "PR" tak zistíš koľko máme de jure privádzačov.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 18:05
od Tomas PO
otce, ja ta tiez nieco naucim. namiesto toho, aby si popisoval cely postup a zbytocne marnil cas nielen nas oboch, ale kazdeho, kto si to bude chciet pozriet, si tak mohol ucinit sam.

Ako vidime z definicie, aj cesta druhej triedy sa na privadzac moze napajat, cize nielen jednicka, ako tvrdis. Kategoria miestna rychlostna komunikacia veruze netusim, co je, ale predpokladam, ze to je cesta v sprave mesta, cize MK s urcitymi sirkovymi parametrami.

PRIVÁDZAČ: je cestná komunikácia s obmedzeným prístupom umožňujúca prepojenie diaľnice alebo
rýchlostnej cesty s najbližšou cestou I. alebo II. triedy alebo miestnou rýchlostnou komunikáciou.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 20:18
od illnino
Pripajam odkaz na aktualne foto z privadzaca Nova Polhora: http://www.kosice.estranky.sk/clanky/vy ... lhora.html

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 20:25
od Vlados
Tomáš PO, kde som písal že to môže byť len jednička?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2016 20:34
od Vlados
Na obr. 97 vidno kadiaľ sa schádza na/z privádzač(a).

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 20:34
od medima
Ahojte, nejaké info ohľadom otvorenia privádzača NP?

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 07:28
od Tomas PO
novy minister sa rozhoduje, ci ho otvori, alebo este predsa len neprehodnoti stavbu.

Re: D1 Prešov juh - Budimír

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2016 19:49
od bukvar
dnes som siel okolo exitu nova polhora, z oblasti parku vozili zeminu do oblasti ploskeho, neviem kde presne.. inteligentny pan v oranzovej veste hovoril ze tento mesiac ho otvoria..