D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Štátna hranica ČR/SR Kúty – Malacky – Bratislava (Rusovce), štátna hranica SR/MR

Moderátor: Moderátori

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod Vlados » 14. Dec 2016 22:07

Dnes som si všimol, že tá značka je rozmazaná... bral som to že už nevidím. Takže chyba nie je vo mne :)
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21989
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 120
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 12. Jan 2017 23:08

Sentilj napísal:Dnes som si to obzrel naživo v smere k Sitine, po rozplete D2-D1 svietilo "KOLÓNA" ale čitateľné to bolo len tesne pred značkou, pretože písmo malo hrúbku len jeden pixel avšak medziznakové medzery tiež, to že sa zobrazuje Kolóna som vytušil z väčšej diaľky len podľa K a A na konci. Na ďalšom už svietilo NEHODA, to už bolo pekne čitateľné z diaľky - hrúbka písma 2 pixely.

To je práve daň za to, že sú to plnofarebné RGB značky - síce to znie pekne, ale v praxi je to hlúposť a plytvanie peniazmi. V skutočnosti sú texty na nových aj starých PDZ rovnako v hrúbke 1 pixel, rozdiel je však v tom, že nové sú RGB, kým na starých sú texty v čisto bielom matrixe a symboly sú riešené retiazkami (na D1 sú aj texty v retiazkach, ale to je ešte fiber technológia z konca 1990s). RGB PDZ sú na líniovku nevhodné z vizuálneho hľadiska a neprinášajú oproti retiazkam žiadnu pridanú hodnotu - koniec koncov, choďte sa pozrieť napríklad vedľa do Viedne, alebo trebárs kdekoľvek do Nemecka. O rozdiele v cene panela ani nehovoriac: retiazkový typ A stojí cca 6-7 tisíc, retiazkový typ B s bielym matrixom typ C cca 8-9 tisíc, zatiaľ čo RGB matrix (48x64 á 25mm) cca 16 tisíc. Dal by sa inak urobiť aj RGB, ktorý by mal TAKMER (úplne sa nedá) ekvivalentné vizuálne vlastnosti ako retiazka s bielym matrixom, avšak cena by bola nenormálne uletená.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 12. Jan 2017 23:29

pristy27 napísal:Ja som ho videl svietit uz v piatok rano. Smerom na most Lafranconi, asi 100 metrov od tabule "Bratislava" svietila uplne zbytocna 100. Na druhu stranu to vyzeraju byt konecne plnegraficke panely ;)
Font je ale trochu iny ako na tych povodnych.

Tá 100-ka nie je ani náhodou zbytočná. Obmedzenie rýchlosti z tohto návestného rezu (NR-265 v km 64,420) platí až po hranicu križovatky Pečňa v km cca 63,3 (ak teda nie je na NR v km 63,8 ustanovené iné obmedzenie), t.j. na úseku cca 1100 metrov.

Totiž, značka IS 36a (obec) síce explicitne ruší platnosť predchádzajúcej značky B 31a (najvyššia dovolená rýchlosť), ALE: premenné dopravné značky sú podľa aktuálnej právnej úpravy nadradené trvalým aj prenosným a v nadväznosti na to môže v zmysle záväzného výkladu PPZ zákaz alebo príkaz vyplývajúci z premennej dopravnej značky zrušiť zase iba PDZ resp. je takýto zákaz alebo príkaz zrušený implicitne vonkajšou hranicou najbližšej križovatky. To znamená, že značky IS 36a BRATISLAVA (mimochodom, zle ich namontovali, podobne ako koniec 100-ky v kolektore) nerušia rýchlosť vyznačenú na PDZ! Podobne to mimochodom platí aj s prenosným značením: ak by niekde pred obcou bola prenosná značka s obmedzením rýchlosti, tak toto obmedzenie pokračuje aj v obci, lebo prenosné značky sú nadradené trvalým a preto trvalé značky nemôžu rušiť platnosť príkazov alebo zákazov vyplývajúcich z prenosných dopravných značiek.

Čisto na okraj - táto naša špecificky (česko-)slovenská právna úprava je podľa mňa nezmyselná, zbytočne komplikovaná a v rozpore s Viedenskou konvenciou o dopravných značkách a dopravných signáloch (všetky značky majú byť rovnocenné, je jedno či trvalá, prenosná, premenná) a môže to byť aj chyták na vodičov, ale takto to proste platí.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 13. Jan 2017 00:22

Tomas PO napísal:Ved preto som prekvapeny osadzanim noveho PDZ. Urcite je to chvalihodne, avsak bez funkcneho riadiaceho centra to nema zmysel. Tu by to chcelo komplet novy projekt modernizacie PDZ.

Nový úsek D2 Jarovce - Pečňa je už na rozdiel od všetkých doterajších úsekov riadený automaticky na základe údajov zo sčítacích rezov, z PWD senzorov, senzorov viditeľnosti a vozovkových senzorov. Operátor vstupuje v prípade potreby do systému len nepriamo, napr. zadaním miesta, kde sa vykonáva údržba alebo kde stojí kamión s defektom apod. Riadiaci systém to potom berie ako ďalšiu riadiacu veličinu.

Inak, v skutočnosti má NDS tento riadiaci systém na Domkárskej už pekných pár rokov, ale používalo sa z neho len manuálne riadenie (plne manuálne alebo voľba preddefinovaného stavu). Základný problém bol totiž v tom, ako presvedčiť kompetentných, aby schválili použitie automatického riadenia bez preddefinovaných "prevádzkových stavov", čo bol tragický "vynález" budovateľov Braniska, ktorý sa ako mor neskôr rozšíril na všetky ďalšie stavby. Ale po 12 rokoch sa to predsa len podarilo, nemalou mierou aj vďaka jednému nemenovanému používateľovi tohto fóra.

Tým chcem povedať, že problém "prispatého" riadenia nie je vo funkčnosti/nefunkčnosti centra, ale čisto právnicko-úradný. PDZ totiž možno riadiť len tak, ako to v dopravnom určení schváli cestný správny orgán so súhlasom príslušného orgánu PZ SR. Samozrejme, dopravné určenie pre použitie automatického riadenia platí len pre nové PDZ na D2, staré zatiaľ zostávajú v pôvodnom režime ručného riadenia operátorom, ktorý navyše ani nemá kompetenciu niečo urobiť bez odsúhlasenia policajtom.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod pristy27 » 13. Jan 2017 09:49

StVO napísal:Tá 100-ka nie je ani náhodou zbytočná. Obmedzenie rýchlosti z tohto návestného rezu (NR-265 v km 64,420) platí až po hranicu križovatky Pečňa v km cca 63,3 (ak teda nie je na NR v km 63,8 ustanovené iné obmedzenie), t.j. na úseku cca 1100 metrov.

Totiž, značka IS 36a (obec) síce explicitne ruší platnosť predchádzajúcej značky B 31a (najvyššia dovolená rýchlosť), ALE: premenné dopravné značky sú podľa aktuálnej právnej úpravy nadradené trvalým aj prenosným a v nadväznosti na to môže v zmysle záväzného výkladu PPZ zákaz alebo príkaz vyplývajúci z premennej dopravnej značky zrušiť zase iba PDZ resp. je takýto zákaz alebo príkaz zrušený implicitne vonkajšou hranicou najbližšej križovatky. To znamená, že značky IS 36a BRATISLAVA (mimochodom, zle ich namontovali, podobne ako koniec 100-ky v kolektore) nerušia rýchlosť vyznačenú na PDZ! Podobne to mimochodom platí aj s prenosným značením: ak by niekde pred obcou bola prenosná značka s obmedzením rýchlosti, tak toto obmedzenie pokračuje aj v obci, lebo prenosné značky sú nadradené trvalým a preto trvalé značky nemôžu rušiť platnosť príkazov alebo zákazov vyplývajúcich z prenosných dopravných značiek.

Čisto na okraj - táto naša špecificky (česko-)slovenská právna úprava je podľa mňa nezmyselná, zbytočne komplikovaná a v rozpore s Viedenskou konvenciou o dopravných značkách a dopravných signáloch (všetky značky majú byť rovnocenné, je jedno či trvalá, prenosná, premenná) a môže to byť aj chyták na vodičov, ale takto to proste platí.


Ale to podla mna nikto na Slovensku nevie, ze je ta premenna znacka je nadradena, dnes rano sme isli v lavom prude 80 (cize ani nie 90 povolenych na dialnici v meste), na premennom svietila 100.
Cize to znamena ze az po Sitinu kde je dalsie premenne znacenie zvacsa s 80 km/h plati 100 ak svieti?
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 543
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 13. Jan 2017 21:47

pristy27 napísal:Ale to podla mna nikto na Slovensku nevie, ze je ta premenna znacka je nadradena, dnes rano sme isli v lavom prude 80 (cize ani nie 90 povolenych na dialnici v meste), na premennom svietila 100.

Áno, toto je práve problém. Možno by bolo presnejšie napísať "takmer nikto", ale inak to presne vystihuje situáciu. Ako som však písal v pôvodnom príspevku, považujem to za nezmyselné, komplikované a najmä v rozpore s medzinárodnými záväzkami, ktoré sa Slovensko zaviazol dodržiavať (Viedenská konvencia). Nehľadiac na to, že ak je PDZ svetelná, tak vodič ľahko vidí, že je premenná, ale ak je realizovaná ako prizma či nedajbože roleta, vodič vôbec nemusí zaregistrovať, že ide o značku premennú. To isté platí pre prenosné značky - síce vyhláška hovorí, že sa umiestňujú na stĺpiky s červeno-bielymi pruhmi, ale je absurdné žiadať od vodiča, aby si ešte všímal, na akom nosiči je značka umiestnená. Mimochodom, aby bol bordel dokonalý, tak nadradenosť premenných dopravných značiek nad trvalými a prenosnými ustanovuje vyhláška, kým nadradenosť prenosných značiek nad trvalými ustanovuje zákon.

pristy27 napísal:Cize to znamena ze az po Sitinu kde je dalsie premenne znacenie zvacsa s 80 km/h plati 100 ak svieti?

Nie. Okrem explicitného ukončenia platnosti pokynu inou značkou existuje tiež implicitné ukončenie platnosti pokynu na vzdialenejšej hranici najbližšej križovatky (§5 ods. 13 vyhlášky) a toto platí bez ohľadu na to, či bol pôvodný pokyn ustanovený trvalou, prenosnou alebo premennou DZ. To znamená, že rýchlosť ustanovená na NR-265 (to je ten 120m pred značkou BRATISLAVA) platí po miesto, kde končia pripájacie pruhy križovatky Pečňa a zostávajú už len 2 jazdné pruhy (km cca 63,3); okrem toho môže byť skončená aj návestným rezom vnútri križovatky (postaveným v rámci výstavby Sitiny), ak tento ustanoví inú najvyššiu dovolenú rýchlosť. A ak sa chce niekto opýtať, ako má preboha vodič vedieť, kde je tá "hranica križovatky" a že či náhodou nie je ešte o kúsok ďalej, veď môže zaniknúť ešte jeden pruh, tak odpoveď znie - nemôže to vedieť, ak nemá poruke projektovú dokumentáciu. Čiže ďalšie problematické ustanovenie.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod Brutus » 14. Jan 2017 17:56

:twisted: Ale no ŠteVO, takto rozbíjať našu modlu zákon 8/2009 a vyhlášku 9/2009. Aby si nebol označený za kacíra...
Ale inak samozrejme máš pravdu, že je to riadny bordel. Ja tam registrujem oveľa viac fatálnych nezrovnalostí s Viedenským dohovorom, ale to sme už v inej téme. Len taká hlavná cesta to je naša československá špecialita.
Obrázok používateľa
Brutus
nováčik
 
Príspevky: 4
Založený: 02. Dec 2016 13:56

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 14. Jan 2017 19:03

Nerozbíjam, len analyzujem :D žiaľ, vedľajším produktom analýzy je to rozbíjanie...

Tých nezrovnalostí s dohovorom je tam požehnane, pričom väčšina z nich existuje už takých 40 rokov. Čiže nie je to len problém aktuálnych predpisov, ale "dedí" sa to už dve generácie. Čo sa týka hlavnej cesty, tak to je ak nie úplne najhorší rozpor, tak určite najnebezpečnejší.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod 3pa3ck3 » 14. Jan 2017 21:12

V prípade rozporu Viedenského dohovoru a nášho zákona by mal platiť dohovor, keďže medzinárodné zmluvy sú nadradené aj ústave (je to explicitne spomenuté aj v zákone 8/2009 -paragraf 142).

Čo sa týka premenných značiek, tie sú vo vyhláške uvedené ako "Zvislé trvalé dopravné značky s premenným symbolom." Podľa pravidla prednosti zákona pred vyhláškou by podľa mňa mali mať prenosné značky prednosť pred premennými, hoci vyhláška tvrdí opak (a je to proti logike).
3pa3ck3
návštevník
 
Príspevky: 36
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: D2 Bratislava, Staré Grunty - hranica MR

Odoslaťod StVO » 16. Jan 2017 00:10

3pa3ck3 napísal:V prípade rozporu Viedenského dohovoru a nášho zákona by mal platiť dohovor, keďže medzinárodné zmluvy sú nadradené aj ústave (je to explicitne spomenuté aj v zákone 8/2009 -paragraf 142).

Také jednoduché to žiaľ nebude. Dohovor je totiž postavený nie tak, že by priamo určoval nejaké pravidlá cestnej premávky, ustanovoval značky apod., ale iba zaväzuje signatárske štáty prijať pravidlá, ktoré zodpovedajú špecifikáciám definovaným v prílohách. Navyše v mnohých prípadoch dohovor pripúšťa rôzne alternatívy, z ktorých si má každý štát vybrať a taktiež nemusíme prevziať všetko, ale len to, čo je v danej krajine relevantné (nielenže nemusíme, dohovor výslovne hovorí, že nemáme preberať to, čo nemá uplatnenie). Takže každý štát si pravidlá ustanovuje sám a tie na jeho území platia, dokonca aj v prípade rozporu s dohovorom - s týmto rozporom nemá účastník cestnej premávky nič do činenia a §142 na tom nič nezmení. A ani si neviem predstaviť, ako by som policajtovi mával Viedenským dohovorom a tvrdil, že platí toto, keď ten dohovor dodnes nemá slovenský preklad...

3pa3ck3 napísal:Čo sa týka premenných značiek, tie sú vo vyhláške uvedené ako "Zvislé trvalé dopravné značky s premenným symbolom." Podľa pravidla prednosti zákona pred vyhláškou by podľa mňa mali mať prenosné značky prednosť pred premennými, hoci vyhláška tvrdí opak (a je to proti logike).

Vyhláška môže upravovať len to, na čo ju zmocní zákon a jej úprava nesmie byť v rozpore so zákonom. To je v tomto prípade splnené: zákon zmocňuje MV SR na ustanovenie podrobností o dopravných značkách a dopravných zariadeniach. Zákon priamo postavenie premenných značiek nerieši a keďže vyhláška to riešiť môže, tak to aj rieši. Z právneho hľadiska je všetko v poriadku, akurát je v tom trochu bordel - a niet divu, keď časť pravidiel je v jednom predpise a časť v druhom, to tu máme takto už 20 rokov a fakt nechápem, k čomu je to dobré. Čo ale nie je v poriadku, je už samotný fakt, že nejaké značky sú nadradené iným podľa toho, akú majú konštrukciu. To je celé zle - všetky zvislé značky majú byť rovnocenné a musia byť umiestnené tak, aby neboli vo vzájomnom rozpore, tak je to postavené aj v dohovore. Je jedno, či je značka trvalá, prenosná alebo premenná (alebo prenosná premenná, povedal by rypák ako ja), to vodič nemá čo riešiť a niekedy to ani nemôže rozoznať. A ak treba umiestniť prenosné značky, ktoré by boli v konflikte s trvalými, tak treba proste tie trvalé dočasne zneplatniť napr. prekrytím a každému je všetko jasné.

Trochu iná situácia je s vodorovnými značkami, kde takéto zneplatnenie trvalých čiar nie je často možné resp. by bolo príliš nákladné. Preto aj viedenský dohovor v tomto prípade hovorí o dvoch farbách. Takže vodičovi je potom jasné, že tam, kde sú žlté čiary, neplatia biele, to je ľahko rozoznateľné. Ale keďže ľudová tvorivosť nepozná hranice, tak na Slovensku máme aj žlté (resp. skôr oranžové) čiary bez bielych, čo je fakt úlet. Áno, mám na mysli D1 BA-TT.
Obrázok používateľa
StVO
návštevník
 
Príspevky: 28
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Petržka né

Predchádzajúca

Naspäť na D2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.