Moderátor: Moderátori
pohodak napísal:v principe ano, D1 a D2 by mali byt v BA spoplatnene, na druhej strane mne sa viac paci madarsky system, kde su rozne slepe creva ci prihranicne useky dialnic zadarmo
PS: neviem preco si to dal zrovna do tejto temy
Ike napísal:A rovnako by sa mohla zrušiť diaľnica v obci. To by bol naozaj dobrý stav.
K tým slepým črevám, to by skôr chcelo zatlačiť na EU legislatívu, aby sa zaviedlo, že po prvé oficiálne predajné miesto by mala byť diaľnica zdarma v každej krajine. Pretože z okolitých krajín viem, že práve tam je naväčšia frekvencia kontrol (teda na miestach kde je podiel vodičov s neúmyselne nezakúpenou známkou najvyšší)
Vidím to tak, že mohli ešte zrušiť spotrebné dane, DPH, dane, odvody do poisťovní...vladi87 napísal:Neuveriteľné, nech to zavedú celoplošne a hotovo..potom ešte vlaky zadarmo až do Prahy ba aj ďalej a ide sa voliť.
aquila napísal:tie creva by su aj u nas vlastne zadara, vid R3 na orave, R4 pri svidniku a R2 pri tornali
Vlados napísal:Jednotné spoplatnenie by bolo neskutočne drahé. Bol by to neskutočne drahé, nie všade sú také lacné diaľnice ako u nás. EÚ je za mýtny systém, v relatívne blízkej dobe sa stane realitou aj pre OA.Vidím to tak, že mohli ešte zrušiť spotrebné dane, DPH, dane, odvody do poisťovní...vladi87 napísal:Neuveriteľné, nech to zavedú celoplošne a hotovo..potom ešte vlaky zadarmo až do Prahy ba aj ďalej a ide sa voliť.
PK napísal:Prepac co by bolo neskutocne drahe? Ako je mozne, ze v US su prakticky vsetky dialnice zadarmo? Pritom tam nie je ziadna dan z pohonnych hmot, dane a odvody z prijmov na urovni 30%
Pri striedmej cene rocnej dialnicnej nalepky 80Eur pre 200 milionov osobnych aut a 300Eur pre 10 milionov nakladnych aut by bol vyber na celoeuropskej urovni 19 miliard Eur. Plus este nejake prijmy za denne, mesacne a podobne a dostanes sa niekde na 22 miliard eur.
Pri priemernej cene 15 mil. Eur za km dialnice to staci na 1266km novych dialnic rocne. Ak by sa investicie delili podla poctu obyvatelov pre Sk by to znamenalo financie na 14km novych dialnic rocne. Za dekadu by mohlo pribudnut v EU 12660km novych dialnic. Jasne je tam este udrzba a rekonstrukcia, ale to su v porovnani s vystavbou relativne male polozky.
Par percent hore dole vo vypocte, ale celkovy obraz by bol zhruba taky.
Okrem toho este si uvedom, ze kazdy motorista v EU plati spotrebne dane z PHM, pri 200 milionoch aut a rocnom priemernom najazde 20.000km/7l/100km a 70centov dan z litra, je to 980Eur rocne na auto. Celkovo 196 miliard Eur. To su uz vybrane peniaze tak na 13.000km novych dialnic rocne. Alebo tych 1200 rocne, ale s vyhrievanym povrchom...
Pracujem a byvam v USA, Kalifornii, mam moznost porovnavat oba svety a v tomto smere si EU sama striela do nohy. Blbosti ako mytny system, pre istotu rozkuskovany po kazdom state iny, spotrebne dane, poplatky za CO2 a pod..
Kazdy kto obhajuje akukolvek dan, alebo poplatok v EU je ...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.