Stránka 11 z 13

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2014 21:35
od Ike
(musím sem dať poznámku, že som niekoľkogeneračný Bratislavčan, pričom najvzdialenejší príbuzný býva vo Vajnoroch).

To je riadna kravina. Radšej by mali spoplatniť celú diaľnicu aj v BA. Prečo by Stupavčania nemali platiť a Senčania áno? Keď dovolíme zadarmo diaľnicu po Stupavu, tak prečo aj nie po Lozorno? A keď po Lozorno, tak prečo nie po Malacky? Kde je tá hranica, kedy áno a kedy nie?

Mimochodom 50 Eur za ročnú diaľničnú známku je napriek úbohej diaľničnej sieti nič. V Taliansku by to bola jedna 200 km cesta.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2014 21:40
od Vlados
je to fakt kravina. Spoplatnenie diaľnice v BA by odľahčilo hlavne prístavný most, tadiaľ chodí najviac lokálnej dopravy a nemalá časť nemá známku.
Aby NDS nedoplácala, tak by mal magistrát prispievať na údržbu (50%). Toto by sa mohlo používať na všetky diaľnice mestom. Veľmi ľahlo sa "platí" z iného vrecka.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2014 21:49
od michaelse
zasa idu volby a trepu jednu pi.. za druhou ,a ludia im zasa to zeru ako kazde volby

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 06:25
od vladi87
Neuveriteľné, nech to zavedú celoplošne a hotovo..potom ešte vlaky zadarmo až do Prahy ba aj ďalej a ide sa voliť.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 07:37
od aquila
jedna z mala dobrych veci co vyprodukov VUD zilina.

spoplatnit dialnice bez rozdielu intravilanu

viewtopic.php?f=35&t=19665

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 09:52
od pohodak
v principe ano, D1 a D2 by mali byt v BA spoplatnene, na druhej strane mne sa viac paci madarsky system, kde su rozne slepe creva ci prihranicne useky dialnic zadarmo

PS: neviem preco si to dal zrovna do tejto temy :D

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 12:21
od Ike
A rovnako by sa mohla zrušiť diaľnica v obci. To by bol naozaj dobrý stav.

K tým slepým črevám, to by skôr chcelo zatlačiť na EU legislatívu, aby sa zaviedlo, že po prvé oficiálne predajné miesto by mala byť diaľnica zdarma v každej krajine. Pretože z okolitých krajín viem, že práve tam je naväčšia frekvencia kontrol (teda na miestach kde je podiel vodičov s neúmyselne nezakúpenou známkou najvyšší)

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 12:33
od juraj1
Keď teda tak veľmi vadí nespoplatnené využitie D1+D2 v BA lokálnou dopravou, prečo teda postavili diaľnicu v intraviláne? Mohli ju teda od začiatku koncipovať ako obchvat pre tranzit mimo intravilán, s plným spoplatnením, tak ako je dnes plánovaná D4. Keď už VUD spomína ekológiu, kto a ako bude kompenzovať negatívne dopady diaľnice obyvateľom, ktorí bývajú v jej blízkosti?

K téme: so spoplatnením úseku D2 Lamač-Stupava nesúhlasím, považujem to za Ftáčnikove populistické predvolebné gesto. Prečo potom nie aj úsek Jarovce-hranica MR? Aj ten je v intraviláne BA...

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 12:51
od aquila
pohodak napísal:v principe ano, D1 a D2 by mali byt v BA spoplatnene, na druhej strane mne sa viac paci madarsky system, kde su rozne slepe creva ci prihranicne useky dialnic zadarmo

PS: neviem preco si to dal zrovna do tejto temy :D


tie creva by su aj u nas vlastne zadara, vid R3 na orave, R4 pri svidniku a R2 pri tornali :)

p.s. to bola skor taka odpoved na tu blbu iniciativu BA magoriatu pred volbami..

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 13:04
od pohodak
hej, ale madari nemaju spoplatnenu aj M15 a M1 po moson, tiez M86 a este ma napada usek medzi slovinskom a chorvatskom...btw to ze je R2 zadarmo som ani nevedel :lol:

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 14:31
od Ike
Maďari to majú práveže dosť nelogicky spravené, lebo ak ideš po M1 z Rakúska, tak diaľnica je spoplatnená ihneď. Spoplatnenie končí s križovatkou M15 smer Budapešť a potom je diaľnica zadarmo po najbližší sales point (čo je pozostatok bývalej mýtnice). Potom je M1 spoplatnená ďalej.

Zo Slovenska máš vlastne diaľnicu M15 celú zdarma až po ten spomínaný salespoint na M1. Maďari mi spomínali, že je to reakcia na prísnu rakúsku diaľničnú politiku. Preto Slováci môžu ísť rozumne po najbližší oficiálny predajný bod, zatiaľ čo Rakúšanov kasírujú hneď ako sa dá.

Pekne je to vidno tu
http://www.tolltickets.com/style/pics/p ... rge_hu.gif

Každopádne, diaľnica má byť diaľnica aj čo do rýchlosti aj čo do poplatku.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 21:39
od PK
Ike napísal:A rovnako by sa mohla zrušiť diaľnica v obci. To by bol naozaj dobrý stav.

K tým slepým črevám, to by skôr chcelo zatlačiť na EU legislatívu, aby sa zaviedlo, že po prvé oficiálne predajné miesto by mala byť diaľnica zdarma v každej krajine. Pretože z okolitých krajín viem, že práve tam je naväčšia frekvencia kontrol (teda na miestach kde je podiel vodičov s neúmyselne nezakúpenou známkou najvyšší)


Hlavne by mala byt zavedena jedna jednotna dialnicna znamka v celej EU. Rozkuskovanost a nekompatibilnost poplatkov za dialnice v Europe nici ekonomiku, turizmus.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 23:12
od Vlados
Jednotné spoplatnenie by bolo neskutočne drahé. Bol by to neskutočne drahé, nie všade sú také lacné diaľnice ako u nás. EÚ je za mýtny systém, v relatívne blízkej dobe sa stane realitou aj pre OA.

vladi87 napísal:Neuveriteľné, nech to zavedú celoplošne a hotovo..potom ešte vlaky zadarmo až do Prahy ba aj ďalej a ide sa voliť.
Vidím to tak, že mohli ešte zrušiť spotrebné dane, DPH, dane, odvody do poisťovní... :wink:

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2014 23:32
od ANDi
aquila napísal:tie creva by su aj u nas vlastne zadara, vid R3 na orave, R4 pri svidniku a R2 pri tornali :)

Ale to su vsetko polprofily...

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 08:56
od pohodak
Ike - M1 je zadarmo nie po prvy sales point (ktorym su odpocivadla s pumpami) ale az po MUK moson a co som sa bavil s miestnymi tak islo hlavne o to aby nebehali zbytocne auta od smeru SK cez centrum mosonu kde je ta cesta dost klukata, uzka a plna chodcov

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 09:12
od tr3mp
Presne to som si myslel aj ja. Väčšina áut z Rakúska ide zrejme ďalej smerom na BP, zatiaľ čo zo Slovenska je dosť silný tranzit (najmä v lete) na juh, kde veľa diaľnic nie je. Slovenským vodičom by sa teda na tých cca 15 km neoplatilo kupovať známku a jazdili by cez centrum Mosonmagyaróváru, keďže nemá cestný obchvat. Takže ide o pragmatické riešenie s výhodou najmä pre Maďarov.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 21:18
od PK
Vlados napísal:Jednotné spoplatnenie by bolo neskutočne drahé. Bol by to neskutočne drahé, nie všade sú také lacné diaľnice ako u nás. EÚ je za mýtny systém, v relatívne blízkej dobe sa stane realitou aj pre OA.

vladi87 napísal:Neuveriteľné, nech to zavedú celoplošne a hotovo..potom ešte vlaky zadarmo až do Prahy ba aj ďalej a ide sa voliť.
Vidím to tak, že mohli ešte zrušiť spotrebné dane, DPH, dane, odvody do poisťovní... :wink:


Prepac co by bolo neskutocne drahe? Ako je mozne, ze v US su prakticky vsetky dialnice zadarmo? Pritom tam nie je ziadna dan z pohonnych hmot, dane a odvody z prijmov na urovni 30%
Pri striedmej cene rocnej dialnicnej nalepky 80Eur pre 200 milionov osobnych aut a 300Eur pre 10 milionov nakladnych aut by bol vyber na celoeuropskej urovni 19 miliard Eur. Plus este nejake prijmy za denne, mesacne a podobne a dostanes sa niekde na 22 miliard eur.
Pri priemernej cene 15 mil. Eur za km dialnice to staci na 1266km novych dialnic rocne. Ak by sa investicie delili podla poctu obyvatelov pre Sk by to znamenalo financie na 14km novych dialnic rocne. Za dekadu by mohlo pribudnut v EU 12660km novych dialnic. Jasne je tam este udrzba a rekonstrukcia, ale to su v porovnani s vystavbou relativne male polozky.
Par percent hore dole vo vypocte, ale celkovy obraz by bol zhruba taky.

Okrem toho este si uvedom, ze kazdy motorista v EU plati spotrebne dane z PHM, pri 200 milionoch aut a rocnom priemernom najazde 20.000km/7l/100km a 70centov dan z litra, je to 980Eur rocne na auto. Celkovo 196 miliard Eur. To su uz vybrane peniaze tak na 13.000km novych dialnic rocne. Alebo tych 1200 rocne, ale s vyhrievanym povrchom...

Pracujem a byvam v USA, Kalifornii, mam moznost porovnavat oba svety a v tomto smere si EU sama striela do nohy. Blbosti ako mytny system, pre istotu rozkuskovany po kazdom state iny, spotrebne dane, poplatky za CO2 a pod..
Kazdy kto obhajuje akukolvek dan, alebo poplatok v EU je ...

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2014 22:15
od Vlados
Pre 1/2 SK vodičov je 50€ veľa. Určite podobné v býv. soc. krajinách. Na druhú stranu v napr. Chorvátsko by škodovalo, v Taliansku by vlastníci diaľníc cerili zuby atď. Mýslím, že v EÚ sa ročne postaví/rozšíri/komplexne zrekonštruuje viac ako ekvivalent 1266km. Niekde pridanie jedného pruhy môže stáť viac ako 2 na zelenej lúke.
To, že platíme spotrebné dane a štáty z nich financujú všetko možné je fakt. EÚ na rozdiel od US nežije až tak na úkor rozvojových krajín, ázie a vlastne všetkých po používajú $.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2014 01:51
od PK
Nejdem sa s tebou hadat o tom kto zije viac na koho ukor, USA a EU su na tom dost podobne, v oboch krajinach sa zije na dlh. Len zopar veci vypichnem, napriklad, cena dialnice v USA je napriek vyssim platom nizsia ako v EU - 11-14mil$ oproti 10 - 15mil. Eur/km.
Dialnice su budovane uspornejsie, uzsie pruhy, betonove povrchy. Su budovane kvalitne a trvaco. Napriklad ako my vysvetlis, ze na 3600km dlhom vylete San Jose - Yellowstone -Salt Lake City - San Jose, prechadzajuc cez 5 statov som videl dokopy asi 20km obmedzeni kde sa opravovala dialnica? Pritom cesta ide vo vyske 1000 - 3000mnm, statmi kde tiez v zime mrzne a v lete sa splha teplota k 50C?
Co sa tyka Chorvatska, Talianska, sukromne dialnice sa vzdy daju odkupit a vysporiadat, napriklad ako to bolo v Madarsku.
Ak napises, ze by skodovali staty tak to ako keby si povedal, ze par spolocnosti a par bohatych by prislo o zdroje penazi. Kto skutocne skoduje su obycajni ludia. Spolocna dialnicna siet by pomohla turistike, obchodu a ekonomike.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2014 20:08
od peterle
Možno je to tým, že sa neopravujú hoci by mali. http://www.pluska.sk/krimi/nehody/v-usa ... rieke.html

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2014 15:25
od pristy27
PK napísal:Prepac co by bolo neskutocne drahe? Ako je mozne, ze v US su prakticky vsetky dialnice zadarmo? Pritom tam nie je ziadna dan z pohonnych hmot, dane a odvody z prijmov na urovni 30%
Pri striedmej cene rocnej dialnicnej nalepky 80Eur pre 200 milionov osobnych aut a 300Eur pre 10 milionov nakladnych aut by bol vyber na celoeuropskej urovni 19 miliard Eur. Plus este nejake prijmy za denne, mesacne a podobne a dostanes sa niekde na 22 miliard eur.
Pri priemernej cene 15 mil. Eur za km dialnice to staci na 1266km novych dialnic rocne. Ak by sa investicie delili podla poctu obyvatelov pre Sk by to znamenalo financie na 14km novych dialnic rocne. Za dekadu by mohlo pribudnut v EU 12660km novych dialnic. Jasne je tam este udrzba a rekonstrukcia, ale to su v porovnani s vystavbou relativne male polozky.
Par percent hore dole vo vypocte, ale celkovy obraz by bol zhruba taky.

Okrem toho este si uvedom, ze kazdy motorista v EU plati spotrebne dane z PHM, pri 200 milionoch aut a rocnom priemernom najazde 20.000km/7l/100km a 70centov dan z litra, je to 980Eur rocne na auto. Celkovo 196 miliard Eur. To su uz vybrane peniaze tak na 13.000km novych dialnic rocne. Alebo tych 1200 rocne, ale s vyhrievanym povrchom...

Pracujem a byvam v USA, Kalifornii, mam moznost porovnavat oba svety a v tomto smere si EU sama striela do nohy. Blbosti ako mytny system, pre istotu rozkuskovany po kazdom state iny, spotrebne dane, poplatky za CO2 a pod..
Kazdy kto obhajuje akukolvek dan, alebo poplatok v EU je ...


Len jedna poznamka, tento rok som bol na dovolenke v USA a presiel som od Floridy az po New York autom a ako na Floride tak aj potom od Washingtonu po New York boli dialnice dost vyrazne spoplatnene. Cim blizsie sme boli v NY tak tym ceny boli vyssie a samozrejme na kazdom useku v danom state USA parazitovala na tom ina firma a nekompatibilna s druhou firmou v inom state ;) Vacsinou sme sa snazili drzat statnej interstate 95 a aj ta bola hore spoplatnena.
Takze to, ze nie su spoplatnene je chyr.

Zbytok s tebou ale suhlasim, celoplosny system, ci uz nalepka, ustrizok, digitalna jednotka ale nech je to rovnake vsade a nemusis na okno lepit 50 verzii pre kazdy stat.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2015 19:32
od Majkl
Toto je fakt nestastie. Minuly rok sa robili upravy zvodidiel na viacerych usekok D2 kvoli zvyseniu bezbecnosti a zrovna museli vyletiet a nasledne narazit do piliera, kde tie zvodidla upravene este neboli. Minuly tyzden som fotil tie nove zvodidla (napojenie novych so starymi) a daval ich do galerie.
Aj ked zjavne rychlost bola tiez pricinou tej nehody, ale nemuselo to mozno dopadnut tak tragicky. :arrow: http://www.noviny.sk/c/krimi/smrtelna-d ... ehoda-na-2

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2015 14:00
od Pista
Šiel som okolo, keď sa ich snažili dostať von. Vyleteli na úseku, kde zvodidlá niesú a potom cca 50 metrov šli po svahu nad diaľnicou. Takže zvodidlá pri pilieri sú v tom nevinne. To by museli byť po celej dĺžke diaľnice.

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2015 18:28
od aquila
pekne fotkyz vystavby su na tomto linku

http://stupava.dnes24.sk/galeria/obrazo ... eId=218005

Re: D2 Malacky - Bratislava, Lamačská cesta

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2016 14:52
od aquila
bude sa robit komplexna protihlukova stena na oboch stranach od MUK Lamac az po terajsiu PHS pred OMV

osobne povazujem tuto akciu za podobne premrhanu prilezitost ako sa stala pri useku MUK prievoz - MUK gagarinova. teda ze sa pri budovani PHS nerozsirila jemne dialnica, dali sa uzsie pruhy a mohol byt cely tento usek byt rozsireny na 3+3 jednym smahom ..

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... tena-lamac