D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Jano1 » 31. Máj 2013 09:13

Andrej napísal:No tipol by som si, ze prebudovanie krizovatky aj s novym mostom cez Kysucu moze vyjst tak do 10 mil. €, kym tunel Kysuca, de facto betonova vana ulozena v rieke, vyjde odhadom cez 25 mil €. A vtipne je, ze uzemne rozhodnutie padlo prave kvoli tunelu Kysuca.


Tam treba 300 m dlhy novy usek ponad rieku, D3, I/11 s 150 m dlhym mostom. To staci C7,5 s 1 m chodnikom po oboch stranach, obmedzenim do 7,5t. Myslim, ze by to mohlo byt dost menej nez 10 mil. eur.

Pre porovnanie:
http://m.topky.sk/cl/1000078/1304816/Hranicny-most-cez-rieku-Poprad-bude-mat-tri-pruhy--povedie-nim-cyklomagistrala
"Hraničný most cez rieku Poprad bude mať tri pruhy, povedie ním cyklomagistrála
Stavebné náklady presiahnu 6,8 mil. eur. Nový most v dĺžke 322,8 metra by mal byť hotový do januára 2014. Celková dĺžka novovybudovaného úseku cesty I/68, vrátane mosta, bude takmer 695 metrov."
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod dusans » 31. Máj 2013 09:46

Je pravdou, že toho zaplavovania by som sa obával. Jeden taký podjazd totiž v KNM máme :) Síce už som dlho nepočul o zaplavovaní ale v minulosti to bolo dosť časté. A naposledy pred 3 rokmi v lete pri riadnej prietrži mračien.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 12. Jún 2013 11:22

aquila napísal:byvam necely km od dialnice, ktora ma dopravne zatazenie skoro 200 000 vozidiel za 24 hodin a ked som v bratislave, tak pobyvam v prievoze, kde ide estakada doslova pri domoch par metrov, a nejde ani tak luxusne vo vyske 40 metorv ako v PB.. a tam vadia skor zle mostne uzavery, ktore je velmi pocut, ako samotna dialnica..

alebo to mali cely usek mierova - senecka ,ktory ide doslova cez vnutornu cast mesta, zakopat pod zem ? :)

nie, ziaden tunel, povrchovy variant s PHS a zrusit napojenie cesty radola - KNM .. maximalne nadchod pre chodcov/cyklistov/zachranku ..
nadjazd pre auta tam nie je na strane radole bez velkych a nakladnych buraciek kde postavit .. a navye naco ?

Ja neviem aquila ale odkázal by som ťa na rakúsku S1 na Vosendorf, Rustenfeld a Rannersdorf všade tam sú na dotykoch k obci postavené tunely podobne ako sa plánuje pri Radoli prečo tam je to v poriadku a tam už nie - argumentovať dialnicami postavenými za iných okolností a v inom časovom období nie je moc košer :wink:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod i15 » 12. Jún 2013 11:26

a co takto polska cesta c.1 Katovice-Bielsko Biala? 4 prudovka pomedzi domy a do roku 2020 s tym neplanuju nic robit. Aj toto ma byt trest za to, ze SR nevedela postavit D3 v dohodnutom termine?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 12. Jún 2013 13:28

johhan napísal:Ja neviem aquila ale odkázal by som ťa na rakúsku S1 na Vosendorf, Rustenfeld a Rannersdorf všade tam sú na dotykoch k obci postavené tunely podobne ako sa plánuje pri Radoli prečo tam je to v poriadku a tam už nie - argumentovať dialnicami postavenými za iných okolností a v inom časovom období nie je moc košer :wink:


za prve, nie je to v zalpalvovom uzeim a boli to hlbene tunely, teda radovo lacnejsie, ako co sa chysta pri kysuci. cela S1 aj s tolkymi tunelmi prekladkami a dost komplikovanymi MUK stala 430 mio euro ..
pri rannersdorfe sa im oplatilo radsej stavat unel POD obcvou ako ju obchadzat, kym v pripade KNM, to ide aj bez tunela, len sa zrusi jedna krizovatka a rustenfeld, zase docela lacne riesenie, cize neda sa to uplne porovnat.

stale si myslim, ze tunel kysuca je cisty rozmar a zbytocnost, len aby bolo napojeine radole s KNM po priamke, pricom budu mat az dve napojenia z toho jedno mimourovnove s KNM
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 15. Feb 2014 15:02

i15 napísal:Poďme k téme: Brodno - KNM v roku 2018 je dosť málo ambiciózne. Technické riešenie sa mi síce vôbec nepáči, ale čakať 4 roky, keď je na paralelnej ceste 20-25000 vozidiel? Alebo sa počíta, že po štúdii realizovateľnosti sa zmení technické riešenie a príprava pôjde odznova?

Brzdou pripravy na tomto useku bolo spominane napadnutie platneho UR, pokial sa bude musiet zopakovat (nove DUR, UR, DSP, SP, MP, tender), mame tu kludne rok 2018. Rad by som vedel viac, ci by to neslo rychlejsie.

FS na D3 by IMHO mohla zmenit uz len odlozenie useku Strazov-Brodno, pripadne technicke riesenie (usek KNM-Oscadnica ako druhy 1/2 profil I/11), nie trasovanie. Skoda, ze sa nerobila skor.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Miro » 27. Nov 2014 10:08

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19863
Zaujímalo by ma, či je nejaký projekt, ako bude riešená doprava z Kysuckého Nového Mesta do Čadce a Žiliny počas výstavby tunela Kysuca. Neviem si predstaviť, že by všetka doprava bola presmerovaná cez most pri Povine.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 27. Nov 2014 10:36

podla projektu je planovany novy most pri povine, ktory ma ist nad dialnicou a aj s rezervnou nad sci-fi teda splavnenie kysuce

takze asi predpokladaju, ze tam urobia novy most a ze to zvladne ..

nicmenej stale si myslim, ze tunel kysuca by sa mal vypustit urobit urovnove riesenie s protihlukovymi stenami a z radole mala byt len lavka pre chodcov a cyklistov .. lebo ten tunel je len kvoli mini pidi dedinke, ktora chce mat priam prijazd do KNM .. pricom je to zbytoce
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Andrej » 27. Nov 2014 11:59

Tam nie je len Radola, ale aj dalsie obce, spolu oficialne cca 4000 obyv., neoficialne kvoli neprihlasenemu trvalemu pobytu aj viac. Prijazd do KNM (a tiez okolitych obci) by sa mal urcite zachovat, ale da sa to riesit aj lacnejsie ako tunelom Kysuca.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 27. Nov 2014 12:06

ale to je stale setsakramensky malo na to kolko to bude stat pritom KNM dostane dva nove mosty a jeden plnohodnotny dialnicny privadzac k novym priemyselnym zonam, cize ludia z tych dedin sa bez problemov a paradoxne este aj lepsie dostanu za pracou, cize neni zmysel aby malo KNM az tri vstupy a jeden z nich sialene drahy, keby sa urobila v tej casti pesia zona a prepojenie cez lavku, bolo by to radovo lepsie aj pre samotne KNM ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Miro » 27. Nov 2014 14:39

Priatelia, vy sa tu bavíte stále o finálnom stave. Mňa ako človeka dochádzajúceho z KNM do ZA ale zaujíma, ako to bude počas výstavby. Pamätá projekt na riešenie dopravy v tomto období?

A terajší most medzi Radoľou a KNM zďaleka neslúži len obyvateľom Vadičovskej doliny, ale práve tade ide celá doprava medzi KNM a okolitým svetom, najmä smerom do Žiliny, čo zďaleka nie je zanedbateľné množstvo áut, kamiónov a autobusov. Ak to aj zvládne most pri Povine, tak sa určite zapchajú mestské ulice, ktoré nie sú na takú premávku dimenzované. A tiež križovatka pri Povine bude potrebovať úpravu, v súčasnosti je to obyčajné téčko bez odbočovacích pruhov: http://goo.gl/maps/Idpqr Ak tam teda bude odbočovať doľava všetko, čo ide od Žiliny do KNM, tak pri dávaní prednosti protiidúcim od Čadce sa smer od Žiliny totálne zablokuje. A tiež odbočiť z KNM doľava smerom do Čadce bude prakticky nemožné.

Veď uvidíme, až sa začne reálne stavať, bude iste "veselo".

Ale aj tak si myslím, že za tých päť rokov, ktoré mi zostávajú do dôchodku, sa stavať nezačne a potom už nebudem dochádzať každý deň do Žiliny ;-)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod plš » 27. Nov 2014 15:26

Na to bolo stavebné konanie. Miro ak nie ty, tak starostovia obcí, hoci aj iní obyvatelia sa mali vyjadriť, resp. namietať.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod i15 » 04. Dec 2014 20:36

Oprava mosta ev.č. 11-232 nad traťou ŽSR, Brodno:

http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/276881

nemal sa tento most búrať v rámci výstavby D3? Že by zvíťazil zdravý rozum a most sa využije ako jeden profil diaľnice?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 04. Dec 2014 21:08

Áno mal. Ale zase treba myslieť na to, že o tú šírku, ktorá sa ušetrí mostom sa zvečší zárez pre preložku I/11ky.
Navyše podľa situácie to vyzerá, že most má nevyhovujúce smerové vedenie oproti tomu v zmene DSP, takže pochybujem, že ostane stáť.
Tu skôr ide o to, že na terajšom moste je vozovka hlavne na smere do Čadce dosť nerovná ( v poslednom roku viacero opráv). No a keď cez toto miesto prejde kamión tak otrasy cíciť aj niekoľko metrov od pilierov na železničnej zastávke. Takže si predstavte účinok na konštrukciu + na viacerých miestach výstuž už nemá kryciu vrstvu...

Obrázok
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BranoS » 05. Dec 2014 17:23

Nikde nemôžem nájsť, kedy tá rekonštrukcia mosta bude. To bude zas totálna katastrofa na tomto úseku, rovnako na ceste cez Vranie, kde sa za Pov. Chlmcom robí tunel a s tým súvisiace obmedzenia, ani si to nechcem predstaviť, čo sa na týchto miestach bude zase každý deň diať...
BranoS
návštevník
 
Príspevky: 23
Obrázky: 9
Založený: 30. Sep 2012 11:26

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod juancarlos » 27. Máj 2015 09:11

Takže privádzač v KNM bude možno predsa len v predstihu.

viewtopic.php?f=35&t=20511
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 27. Máj 2015 10:04

pri normalnejsom planovanim by to rozdelili uz davno na 0 etapu a samotnu dialnicu. navyse by privadzac mohol byt postaveny uz pocas stareho obdobia. ale to chce planovanie.

dalsia vec, co sa tu uz X krat spominala, skoda, ze sa nerozmyslalo skorej a ten zbytocny tunel kysuca sa nezrusil ako aj priame napojenie radoli. stacilo by tam len prechod pre chodcov a cyklistov a mat urovnovu dialnicu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod juancarlos » 27. Máj 2015 10:50

Plný súhlas. Navyše realizácia kopaného tunela, ktorý sa nachádza v blízkosti Kysuce, asi nebude lacná záležitosť.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod ecce » 27. Máj 2015 12:35

A tam uz su vysledky EIA? Definitivne trasovanie je jasne?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod juancarlos » 27. Máj 2015 12:51

Na stránke NDS je uvedené, že úsek je v procese DSP. Tak predpokladám, že má procesy EIA a DUR za sebou. Čiže aj trasa by už mala byť jasná.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod dusans » 27. Máj 2015 19:54

Mám nesmelý pocit, že tento úsek diaľnice D3 sa začne stavať neskôr, než sa predpokladá. Tak ako nejakú kompenzáciu sa rozhodli postaviť najskôr privádzač do KNM. Na druhej strane aj to poteší :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod rempo » 27. Máj 2015 21:16

treba čítať medzi riadkami cit.:V odpovedi sa uvádza, že Národná diaľničná spoločnosť ako investor stavby robí všetky kroky potrebné na to, aby sa výstavba začala v čo najkratšom možnom čase,“ informoval Hartel.
nenapísali vyňali sme privádzač s objektovej skladby diaľnice aby sa mohol skôr realizovať nič také len odpoveď pre ovečky robíme všetko pre toto a toto a to vám musí stačiť a áno privádzač sa bude realizovať medzi prvými stavebnými objektmi lebo uzavrú Radoľu až môžu kopať je to cele len divadlo pred voľbami
povodne územne konanie sa začalo ešte v roku 1998 a kde sme teraz- niekoľko krát sa upravovalo,napokon po protestoch zopár ludi ho najvyšší sud zrušil a opätovnú právoplatnosť nadobudlo vo februári 2014
výjazd s fabriky po rannej smene sa slušne napísať nedá
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod i15 » 27. Máj 2015 21:41

problém tohoto úseku je, že je príliš megalomansky naplánovaný. inak by sa už dávno stavalo, lebo intenzita dopravy je cez 20000 vozidiel denne.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Vlados » 27. Máj 2015 21:44

to je problém viacerých úsekov... lobby si nechádza priestor/zákazky aj pre ich deti a vnúčatá.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod stanley » 28. Máj 2015 00:54

kedy sa ma zacat realne stavat tento usek neviete,este tento rok ci az buduci? na useku ZA-Brodno sa uz naplno robi cize nemal by sa prilis odkladat ani tento usek spolu s usekom KNM-Oscadnica ktore dost suria
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: motuz a 15 hostí.