Stránka 10 z 51

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2015 08:57
od mb1000
stanley napísal:kedy sa ma zacat realne stavat tento usek neviete,este tento rok ci az buduci?


Tento rok urcite nie a buduci len zazrakom, ak by sa vyhlasil tender do konca tohto roka a neboli by problemy. Tiez sci-fi.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2015 13:13
od Miro
stanley napísal:kedy sa ma zacat realne stavat tento usek neviete,este tento rok ci az buduci? na useku ZA-Brodno sa uz naplno robi cize nemal by sa prilis odkladat ani tento usek spolu s usekom KNM-Oscadnica ktore dost suria

Úsek Strážov - Brodno sa plynule napojí na terajšiu 4-pruhovú cestu, žiadne provizórne napojenie, tak prečo by jeho dokončenie malo vyvolávať potrebu urýchlenej výstavby ďalšieho úseku? Viac áut úsek Strážov - Brodno tiež nepritiahne.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2015 21:04
od Jano1
Intenzita na I/11 stupa a bude dalej stupat. Suvisi to s rastucou priemyselnou vyrobou aj atraktivitou trasy pre Poliakov. O 1-2 mesiace otvoria predposledny usek S69 a na buduci rok zrejme D3 Svrcinovec - Skalite, tym dostane koridor realnejsiu podobu. Po otvoreni D3 Cadca - Svrcinovec bude najvacsi problem semafor v Radoli.

Samotna INA Kysuce:"K 31. decembru 2013 mala Spoločnosť 3 856 zamestnancov",(v sucasnosti udajne okolo 4100 zamestnancov) takze to znamena riadny presun ludi aj tovarov. Privadzac sa nezacne stavat pred stavbou dialnice, len ho uvedu do prevadzky predtym ako zrusia napojenie KNM na I/11 v Radoli. Teda predlzia dobu vystavby dialnice.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2015 11:18
od juancarlos
Ktovie ako to ešte bude s týmto úsekom ako aj s tým nasledujúcim KNM-Oščadnica.
Podľa článku čo som čítal tak nie sú prachy a už sa tam zase niečo motá ohľadom polprofilu, pričom bolo jasne povedané, že bude plný profil...
Takže ešte uvidíme.
viewtopic.php?f=35&t=20525

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2015 13:10
od eric987
Jano1 napísal:Intenzita na I/11 stupa a bude dalej stupat. Suvisi to s rastucou priemyselnou vyrobou aj atraktivitou trasy pre Poliakov. O 1-2 mesiace otvoria predposledny usek S69 a na buduci rok zrejme D3 Svrcinovec - Skalite, tym dostane koridor realnejsiu podobu. Po otvoreni D3 Cadca - Svrcinovec bude najvacsi problem semafor v Radoli.

Intenzita na I/11 sice stupa a stupat bude, ale ta nezavisi ani tak od S69 (leb napr. Wiegerska Gorka), ale najma od ceskych I/11 (aktualny termin dokoncenia Tranovice-Bystrice jar 2019 ;) ) a R 48, co v kombinacii s dalsimi komplikaciami a teda aj odsuvanim R49 znamena, ze prave tu sa postupne presunie aj velka cast tranzitu SR-CR.
juancarlos napísal:Ktovie ako to ešte bude s týmto úsekom ako aj s tým nasledujúcim KNM-Oščadnica.
Podľa článku čo som čítal tak nie sú prachy a už sa tam zase niečo motá ohľadom polprofilu, pričom bolo jasne povedané, že bude plný profil...
Takže ešte uvidíme.
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=20525

Netreba zabudat este na nespomenuty Junckerov fond, z neho ma ist na cesty pre SR vyse 700 mil. €

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2015 12:53
od dusans
Podľa toho, čo čítam o možnostiach financovania diaľničných stavieb, tak mám mierne obavy, že ten privádzač možno postavia skôr už kvôli nedostatku financií pre tento úsek. Tak ten privádzač bude aspoň nejakou náplasťou pre dopravné problémy v tejto oblasti.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2015 13:06
od maher
prečo sa vlastne zvolil taký nákladný projekt s tunelom, prečo sa nespravil most ponad križovatku, alebo úrovňovo vedľa 1/11 a nový most ponad kysucu a dialnicu?

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2015 07:48
od flakst
prečo sa vlastne zvolil taký nákladný projekt s tunelom, prečo sa nespravil most ponad križovatku, alebo úrovňovo vedľa 1/11 a nový most ponad kysucu a dialnicu?

Pár stránok dozadu sa to tu riešilo - akosi nebolo, kde stavat. V území o ktorom hovoríme, resp. kam smeruješ Ty je veľmi hustá zástavba. Neviem si predstaviť ako by sa natiahla príprava úseku, ak by sa malo nebodaj vyvlastňovať.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2015 10:30
od maher
nemyslím žiadne vyvlastňovanie, proste kade ide tunel, by išla estakáda, záber pôdy pri moste je o trochu menší, ako pri tunely

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2015 20:11
od Jano1
Tunel bude, aby to bolo drahsie a ho mohlo pravidelne zatapat pri silnych burkach, pretoze cerpadla nebudu stihat a zakazdym dialnicu zavru na par tyzdnov. Zastavba priamo v trase dialnice nema vplyv na to ci tunel, povrchovo alebo most. Tunel bude hlbeny a nie razeny.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2015 08:54
od johhan
Trochu som si počítal v archívoch a hodnoteniach ŽP bolo tam popísané v kocke toto: Prechod cez Kysuckú bránu bol riešený v 5 koridoroch a s nimi súvisiacich podvariantoch v konečnom riešení boli pripustené 3 koridory 1-terajší prechod stredom kysuckej aglomerácie ( prieťah ), 2 - západný obchvat KNM, 3 - východný obchvat Radole ( tunelový variant ) 2-jka a 3-jka neboli doporučené 2-jku zamietlo MŽP a 3-jku MD ako finančne náročný (tunely ) hoci bol doporučený MŽP. Nakoniec bol odporučený variant terajší v úrovňovom alebo estakádnom variante. Obidva tieto varianty odmietlo mesto KNM, Radoľa požadovala zachovať aspoň priame pešie prepojenie na KNM. Lehota zase odklon od obce čo najväčší. MŽP odmietlo estakádny variant ako neúnosný a presadzovalo variant zapustený. Povrchový a estakádny variant zároveň vyžadoval preložku I/11 na druhú stranu Kysuce. Po realizácii D1 Einsteinova mesto KNM žiadalo zapustený variant D3 s prekrytím nakoniec sa dospelo k terajšiemu variantu s tým že bude znížená nárhová rýchlosť v úseku tým sa nebude musieť prekladať I/11 a zároveň sa zrušila MUK KNM-sever. Takže vybudovaním tunelu Kysuca sa ušetrilo na preložke I/11 v dĺžke asi cca 5-8 km a jedna MUK KNM-sever ktorá pri zachovaní prepojena KNM a Radole nie je nutná.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2015 20:01
od Jano1
Tak to mali prekryt, ale nie strkat pod uroven rieky. Je tam dost miesta aj na 6 pruhovu dialnicu pri zachovani I/11, tak naco by mali prekladat I/11 v dlzke 5-8 km.

https://www.google.sk/maps/place/023+36 ... b0!6m1!1e1

Ked sa bude stavat tunel, tak bude I/11 zachovana.

Oblast cerpacej stanice: od stredu cesty I/11 po okraj rieky je to 63 metrov
krizovatka Radola: stred I/11 - okraj rieky je 66 metrov
oblast kde su budovy medzi I/11 a riekou: stred I/11 - okraj rieky je 66 az 80 metrov

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2015 21:44
od maher
keby to dali zo strany KNM, mohli to postaviť za zlomok ceny, žiadne mosty, žiadne tunely, iba rovná dialnica, v 90-tych rokoch, keď projektovali dialnicu, tam nič cenné nestálo, ale zrejme narazili na odpor zástupcov mesta a teraz len bedákajú, že kedy bude dialnica, že majú dopravné problémy

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 10:37
od milan_KM
Nič cenné tam nestálo? No myslím, že týmto výrokom si ukázal svoju spozastola kompetentnosť keďže by si umiesntnil diaĺnicu pár metrov od panelákovej zástavby na Clementisovej i Nábrežbej ulici...

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 20:21
od maher
protihlukové steny existujú, teraz to pôjde pár metrov od rodinných domov, aký je vtom rozdiel?

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 20:38
od maher
všetci chcú dialnicu, ale nie moc blízko, ale ani moc ďaleko a každý chce privádzač, aby sa mohol pohodlne na tú dialnicu dostať

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 21:07
od mareks96
Panelakova zastavba nikdy nebola ani nebude cenna. Je to jazva na nasej architekture

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 21:22
od milan_KM
To že nemá architektonickú hodnotu je samozrejmé. Ale hlavne tam bývajú ľudia a nie zrovna málo. Myslím, že by sa mal brať ohľad v prvom rade na nich a nie to či ma panelák nejakú vizuálnu hodnotu.
No a vysvetlite mi aké asi vysoké by mali byť tie protihlukové steny keď by dialnica išla popod x poschodový panelák. Asi je to rozdiel postaviť protihlukovú stenu pre 2 poschodový dom a pre 6 poschodový panelák, ktorý stojí tesne vedľa. Ako boli tu všeliake nápady ale toto je fakt uplny ulet.

Terajšie riešenie vychádza hlavne z toho, že mesto a ani okolité obce by nikdy nesúhlasili so zrušením mostu do Radole. Mne osobne je to šuma fuk, pri tých stavoch čo sa tu deje keď sa mena smeny v INE je všetko lepšie.

Ďalej je tu aj nejaká hluková štúdia. K štátnym expertízam mam svoj názor, ale zase nemôže to byť nejak prestrelené veď štát ma snahu práve všade šetriť a škrtať hlavne tunely.

Ďalšia vec je, že niekto povie keď je to tam tak tak to musí byť tak isto aj tu. To je také slovenské rozmýšlanie keď nemáme my tak ani oni nesmú mať. Namiesto toho aby sme sa z chyby poučili a v ďalšom prípade sa jej vyvarovali....

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 22:24
od ANDi
Pekne zhrnute.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2015 23:28
od mareks96
Nehovorim ze by sme mali byt intolerantny voci ludom, ktori tam byvaju, ale ak by sa dala postavit dialnica bez mostov ci tunelov ak by sla okolo tych panelakov tak by mozno bolo rozumnejsie (lacnejsie) asanovat zopar panelakov a pre obyvatelov vybudovat byty niekde inde. Miestne pmery nepoznam, nie som ani odbornik preto tym co odbornici su maju moju doveru.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2015 01:11
od milan_KM
Kebhejtam Zem a vek tak už plne rozvíjam konšpiračnú teóriu o tom ako všetci chcú búrať KNM :-D.
Najpr vodný kanál, pod ktorým by padla tretina mesta, potom diaľnica v tej istej trase... Ako vážne čítam to tu dosť dlho ale ešte som nepočul aby niekoho napádali takéto drastické zásahy do nejakeho mesta. Treba myslieť nielen na to čo je najlacnejšie ale hlavne na to čo bude mať najväčší prínos do budúcna.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2015 06:18
od pohodak
PB, Ruzinovska estakada, Einsteinova nic? A najnovsie situacia vo Zvolene...

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2015 07:42
od ivansk
pri protihlukovej stene som býval, pre vyššie poschodia sa nič nezmenilo po jej výstavbe, to by muselo byť aj prestrešené.
nakoniec by mohli dať trasovanie v koryte rieky po celej dlžke ako estakádu a nemuseli by nič vyvlastňovať a bolo by. ešte aj rybári by mohli chytať rovno z dialnice :)
inak by ma zaujímalo či sa nejako mení cena pozemkov pri vyvlastňovaní alebo oceňovaní v závislosti na jej využívaní, lebo vždy ked sa niečo začne diať okolo výstavby tak zrazu to na pozemkoch kde sa má niečo robiť zázračne ožije a je poorané a zasiate aj tam kde si to roky nepamatám.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2015 12:19
od milan_KM
To máš pravdu ale v menovaných mestách sa nezasahovalo do hromadnej sídliskovej zástavby. Áno odnieslo si to pár domov ale vrámci možností šlo o ten šetrnejší variant. PB sa mohla kludne obísť aj tunelmi ale pri tej zástavbe v okoli estakady sa mi vidi aj sučasne riešenie vhodne. Ružinov neviem ake plany boli tam a Zvolen stačí vhodne nakombinovať varianty a ostatne cele i arborerum i pramene, to len naše užasne media robia katastrofu z banality ktorej vôbec nerozumeju.

Re: D3 Žilina (Brodno) - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2015 08:18
od pohodak
prosim? einsteinova ide okrajom najvacsieho sidliska na slovensku, ruzinovska estakada stredom sidelnej zony, ved tam su domy 15m od dialnice...z riesenia v ZV sa nerobi katastrofa v mediach ale aj tu na fore, ved si to precitaj