Stránka 2 z 33

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 09:39
od Ludo
Nereálne. Ani v polovičnom profile.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 09:58
od devil
Vo verejnom obstaravani je termin 06/2007. Ale ako 2pruhovku sa to stihnut snad da.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 10:58
od aquila
idu volby, tak budu snad tlacit, ale na polovicny profil by to mohli teoreticky stihnut.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 15:43
od Caesar
aquila napísal:buduci piatok budu zase papalasi klepkat na tomto useku zakladny kamen ;)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1572

dokoncene ze vraj uz buduci rok ...


Tak to je nemožné za rok postaviť! 8)

aquila, ani 1/2 profil nebude. 8) Lebo ani teoreticky sa to nedá. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2005 17:35
od devil
Sorry za chybu v mojom predoslom prispevku. Ten rok tam sedi ale mesiac nie. Inac taketo useky sa robia na terminy vyrazne cez 20 mesiacov.

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 11:06
od devil
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1618

ze vraj do konca 2006...by ma zaujimalo co je v zmluve, ci tam je aspon spojazdnenie 1/2 p. do 2006..pochybujem.

Mohol by mi niekto vysvetlit co tam stoji 770 mil. Sk/km :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 12:44
od aquila
tam to tusim pojde z istej casti na estakadach ak sa nemylim .. a mozno to stoji preto tolko aby si svihli ..

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 22:03
od Andrej
A tusim tam budu okrem estakad aj vecsie presuny zeminy. Ale inac fakt to stoji tolko, ako keby bola polovica trasy tunely :?
Nedalo sa to spravit ako R1 pri Rudne nad Hronom - teda vo 2 urovniach?

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2005 22:38
od bystrik
aquila napísal:tam to tusim pojde z istej casti na estakadach ak sa nemylim .. a mozno to stoji preto tolko aby si svihli ..


usek pojde skoro cely ako estakada

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2005 15:19
od Adaios
Tento usek bude stat preto tak vela penazi, pretoze pojde o dost znacne presuny zeminy, nasledne upravy zeminy - teda rozsiahle zemne prace, nasledne takmer cely usek pojde na estakadach.

Aj v EU je normalne, ze cena za estakadovy variant v narocnom prostredi (nie nizina - nestabilne uzemie - mocariska), horske prostredie sa blizi az k cene za vystavbu tunela, ale stale je to lacnejsie, pretoze tunel by stal v tomto useku viac nez 1 mld. SKK na 1 km, nehovoriac o tom, ze by sa zmenila trasa a boli by potrebne dve rury. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2005 18:06
od tob.tob
Tento úsek sa vôbec nemal stavať. Omnoho praktickejšie a efektívnejšie by bolo postaviť úsek D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka. Ale hold páni si nechceli dať poradiť.

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2005 18:27
od aquila
absolutny suhlas, spolu s privadzacom do lietavskej lucky bu poriesil aj pre KIU dopravu daleko lepsie, kedze by sa jednalo vlastne o polovicku obchvatu

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2005 21:38
od Caesar
Ja som stále nepochopil, čo všetci máte proti tomu, že sa stavajú estakády?

Keby sa staval tunel, tak je cena ešte vyššia :!:

Ja nevidím nič zlé na tom, že sa stavia tento úsek.

Cena je vyššia kvôli stavebnému tempu prác a náročnosti úseku.

Bežte niekedy do obchodu a pozrite si ceny stavebného materiálu. A potom ceny nafty. A predstavte si, že niekto musí aj obsluhovať stroje. A musí mať na njekaé vzdelanie, aby to zvládol. A tie stroje sa opotrebujú a neskôr sa musia kúpiť nové. ...

Znovu sa nanajvýš nezhodneme ... 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2005 22:19
od aquila
caesar, nikto netvrdi ze je absolutne zle ze sa tento usek stavia. len fakto je to ze usek HP - lietavska lucka by poriesil viac ...

co sa tyka estakad a nakladov. su opodnstatnene, ale myslim ze celkovo je "problem" tejto stavby inde ;)

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2005 22:28
od expwy
Tento úsek sa stavia aj preto, že je kratší a menej nákladný ako by bol úsek D1 HP - LL.
Aj tak sa to do termínu na plný profil nestihne a HP - LL by sa aj kvoli tunelom stavalo určite dlhšie.
Estakády budú problém len v zime, keď tam bude hroziť nebezpečenstvo poľadovice a náklady na údržbu budú o niečo vyššie, ale inak problém v tom nevidím.
Napr. v Rakúsku a Taliansku sú v tak náročnom teréne takéto estakády bežné.
Na rakúskej diaľnici A10 Hangbrücke Kremsbrücke/Pressingberg 2607m. Terén je skoro rovnaký.
Kliknite sem, sú tu aj fotky http://members.a1.net/wabweb/frames/grossbf.htm

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 08:00
od tob.tob
Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na visutom lane. Tu ide o to že efektívnejšie by boli prostriedky vynaložené keby sa stavalo HP-LL nakoľko tento úsek sa bude musieť stavať do 5 rokov určite .. pričom HP-ZA bude duplicitným pripojením k žiline kým sa kompletne nedostavia D3, pričom úsek Strážov - KNM sa bude stavať ako posledný.

MH: Ano je kratší ale musí byť financovaný zo ŠR celý - na úsek HP -LL sa dajú využiť fondy EU :-) či je lacnejší ... si nedovolím odhadnúť. Doba výstavby je 20 - 28 mesiacov. Nakoľko hydrologický a geologický prieskum už bol prevedený tak sa skorej tá doba blíži k 20 mesiacom.

Už len z hľadiska efektivity 5 rokov je stavba D3 HP-ZA vyhodené peniaze, oveľa efektívnejšie a zmysluplnejšie by boli použité na výstavbu D1 HP - LL.

Preklep update by B;

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 09:35
od Adaios
Nie tob.tob - ty stále vidíš len svoje riešenie.

Ako vidíš - nestavia sa tak.

Ide o to, že tento úsek bol tak naplánovaný. :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 09:50
od Caesar
tob.tob napísal:Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na visutom lane.


Na visutých lanách? :twisted:

Efektívne sa tu nestavia v tejto krajine, pretože nie sú zabezpečené financie na celý aktuálne stavaný úsek a tak prichádza k predĺženiu výstavby a následne aj k predraženiu. Toto spôsobuje 80% všetkého predraženia na Slovensku.

Nestavia sa úsek, ktorý si si ty predstavoval. Nestavia sa za menej ako si predstavujú ostatní. Máte problém.

Ja ho nemám v tejto oblasti. Ani štát ho nemá. Vy ano. No to je fórum, kde sa dá diskutovať. Ale ja jednoducho v tejto oblasti s vami nemám ako diskutovať - nájdite si iného.

Plne súhlasím v tejto téme s MH, AV, bystrikom a Adoasom. 8)

Preklep update by B;

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 11:08
od Branco
tob.tob napísal:Caesar: Tu vôbec nejde o to či sa to stavia na estakádach alebo na vysutom lane. Tu ide o to že efektívnejšie by boli prostriedky vynaložené keby sa stavalo HP-LL nakoľko tento úsek sa bude musieť stavať do 5 rokov určite .. pričom HP-ZA bude duplicitným pripojením k žiline kým sa kompletne nedostavia D3, pričom úsek Strážov - KNM sa bude stavať ako posledný.

MH: Ano je kratší ale musí byť financovaný zo ŠR celý - na úsek HP -LL sa dajú využiť fondy EU :-) či je lacnejší ... si nedovolím odhadnúť. Doba výstavby je 20 - 28 mesiacov. Nakoľko hydrologický a geologický prieskum už bol prevedený tak sa skorej tá doba blíži k 20 mesiacom.

Už len z hľadiska efektivity 5 rokov je stavba D3 HP-ZA vyhodené peniaze, oveľa efektívnejšie a zmysluplnejšie by boli použité na výstavbu D1 HP - LL.


tobtob: Žilina sa nachádza v trojuholníku SR, ČR a PR. Tiež myslím, že málokto pochybuje o dôležitosti úseku HP-LL. Úsek HP-Žilina bol však prisľúbený Kii, ďalšia vec, je to časť úseku, ktorý rieši tranzit zo ZA, Kysúc a PR do BA, Rakúska a ďalej na juh.
Keďže Žilina je križovatkou diaľníc sever-juh, ako aj západ-východ sú potrebné obe prepjenia HP-LL, ako aj HP-ZA. Dá sa diskutovať o tom, ktorý by sa mal stavať ako prvý, HP-ZA bol však lepšie finančne aj organizačne pripravený, preto dostal prednosť, nemalým argumentom tu bol vládny prísľub Kii 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 11:14
od B;
Podla mna je mozne aj to, ze tymto "zabiju muchu D3", bude sa moct povedat, ze sa postavilo x km na D3.

Aj ovca Kia ostane cela.

just my 2¢

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 13:13
od tob.tob
ALL : Neviem prečo hladáte za mojimi slovami nejaký 2 až 3 význam ??

Verzia 1: Staviame D3 HP-ZA
Verzia 2: Staviame D1 HP-LL

Obidve verzie splňajú požiadavky KIA, nerozoberáme trasovanie ani projekčný návrh. Čo je efektívnejšie stavať V1 alebo V2 ?

Môj názor: ak postavíme V1 tak o 5 rokov budeme musieť tak isto stavať V2, dôvod je taký že gro dopravy je smer V-Z a nie S-J, ak postavíme V2 tak V1 stačí stavať až ako posledný úsek D3 teda tak za 10-15 rokov, nárok na investíciu sa posunie o 10 rokov pričom nevznikne dopravný proflém

Dúfam že už je to jasné čo som chcel povedať

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 20:49
od Caesar
tob.tob,

v poriadku máš pravdu, avšak úsek LL nebol pripravený lepšie a ak by sa mal stavať ten, tak by sa ešte dnes nestavalo.

Chápeš?

To je všetko.

Konečne sa stavia na náročných úsekoch a ľudia nie sú radi. Jednoducho národ nie je spokojný nikdy. Ty tob.tob píšeš, že "my" vidíme nejaký iný význam, ale veď skús čítať pozornejšie názory ostatných.

Ja tvrdím. Teraz je r. 2005 a stavia.

Mohlo sa stavať po LL, ale najskôr v r. 2006.

Tak čo je lepšie? 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 00:27
od eucitizen
Caesar, usek HP-LL bude pod PPP? Lebo ako tu citam tak sa stale spomina len usek LL-Turany. Potom odkial by isli financie na HP-LL? Od Statu, alebo dalsie pozicky ktore zobere NDS?

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 08:28
od JG
Caesar napísal:tob.tob,
Ja tvrdím. Teraz je r. 2005 a stavia.


Naozaj sa stavia alebo bol len poklepany zakladny kamen?

Pokial viem podmienky tendra boli uspesne napadnute. Nebude nahodou tender zruseny?

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 10:08
od Adaios
JG napísal:Naozaj sa stavia alebo bol len poklepany zakladny kamen?

Pokial viem podmienky tendra boli uspesne napadnute. Nebude nahodou tender zruseny?


JG,

prečo taká neistota?

V tomto ja súhlasím s Caesarom. Stavia sa. Bez ohľadu na to, v akom štádiu. Boli by také isté problémy aj pri druhom variante. To je fakt. Pretože SR nedokázala zmeniť systémové kroky pri záležitosti: tender. Ale na to tu už viacerí "odo mňa" upozorňovali a ešte aj budem na to ja upozorňovať.

Možno by skutočne pomohlo SR, aby štát vopred pridelil jednotlivé úseky jednotlivým firmám, ktoré na trhu posobia a vždy keby aj nejaký úsek bol len pre zahraničné firmy - tam má zmysel vyhlásiť tender. Pretože medzinárodná súťaž/tender sú na to, aby bol na trhu fair-play boj a normálna konkurencia. Vo vašej krajine to neplatí. A čo je najhoršie, nedokážete prijať ani tie peniaze, ktoré vám EU dáva. Zrejme je SR veľmi bohatá krajina.

Tender je tu preto, aby nebolo predraženie stavby. U vás to naplatí.

Chcete riešiť predražovanie stavieb pevnými cenami, ktoré sa nebudú mocť zmeniť 30 mesiacov, ani o infláciu či zmeny stavebnyých materiálov. Vyzerá to pekne. Ale nijako to nebude riešiť dodatky k zmluvám, ani nové zmluvy k základnej zmluve ohľadom vyvolaných investíci. A okrem toho, budú vyššie ceny už na začiatku.

SR odmietla stanovisko viac ako 20 stavebných firiem pre to, čo by sa malo zmeniť. Bolo to stanovisko podporene EU, takže žiadne nejaké podmienky naviac pre stavebné firmy. SR to odmietla tak, ako aj odmiete pochopiť, že peniaze z EU sa sledujú aj po tom, čo sa pridelia.

...

Už som mimo tému. :lol: