Stránka 118 z 122

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2023 22:27
od Mawerick81
no k tomu predbiehaniu,, je to na rovnych usekoch,, takze tam sa predbieha casto,, aj ja ked ide nieco pomaly. Takze ok, zabrani to mozno par nehodam, ale znemozni to predbiehat pomalsich..

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2023 00:43
od IceFox
Ešte keby sa tam pri tej intenzite aj dalo bezpečne predbiehať… :roll:

D3 všeobecne, nielen na nej.

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2023 11:23
od KN.SK
DrX napísal:PS: U nas by bola I/18 pod VYIYSNOVYM idealna na taketo riesenie, a nehod by tam bolo hned prakticky 0 - teda do postavenia dalsich 2 pruhov na moste v galerii.
Všade by bolo takéto riešenie super "fasácke", ľem v mojom okolí nech je riadna riadne oddelená cesta. Ja však doprajem i iným riadnu. 1895

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2023 14:24
od Jonathan
Tak podlľ wikipedie to miestny nazývaju "samovražedná alej". Takže ja by som to ako príklad úspešneho riešenia nepoužival.

The section of the Mid-Cape Highway between exit 78 and the Orleans rotary is known to locals as "Suicide Alley" due to the number of fatal accidents that happen on this stretch of two-lane freeway with only a berm separating the lanes of traffic.

https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Rout ... sachusetts

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2023 17:46
od milan_KM
No a nedajbože by bolo nutné prestavať nedelený 4pruh na plnohodnotnú diaľnicu, tak ako Česi prestavujú D49. To by bola nenažranosť!

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2023 20:36
od 1mmortal2
Nie D49 ale D48

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 10:31
od DrX
Jonathan napísal:Tak podlľ wikipedie to miestny nazývaju "samovražedná alej". Takže ja by som to ako príklad úspešneho riešenia nepoužival.

The section of the Mid-Cape Highway between exit 78 and the Orleans rotary is known to locals as "Suicide Alley" due to the number of fatal accidents that happen on this stretch of two-lane freeway with only a berm separating the lanes of traffic.

https://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Rout ... sachusetts


Jonathanov zavadzacsky (ci rovno prekrucacsky a klamarsky) talent je skutocne pozoruhodny. Ked tu wiki citas dalej, tak zistis:
The two-lane freeway section has a secondary, less-formal name of "Suicide Alley", due to the high number of fatalities from head-on collisions before the median improvements were constructed from 1989–1992.

Cize praveze vsetky tie nestastia tam boli len dovtedy, kym sa ten stred neoddelil. A tak by to bolo aj na slavnej D3.
Myslim, ze to je nejaky zazracny *** talent vycitat z textu presne opacnu spravu nez tu, ktora je v nom uvedena.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 12:13
od Jonathan
nebudem osobný ako doktor. Použijem preklad od googlu a záver nech si urobí každý sám. Môj názor je, že si Wikipedia odporuje.

The section of the Mid-Cape Highway between exit 78 and the Orleans rotary is known to locals as "Suicide Alley" due to the number of fatal accidents that happen on this stretch of two-lane freeway with only a berm separating the lanes of traffic.
Úsek diaľnice Mid-Cape Highway medzi výjazdom 78 a rotačkou Orleans je miestnym obyvateľom známy ako „Ulička samovrahov“ kvôli množstvu smrteľných nehôd, ktoré sa stávajú na tomto úseku dvojprúdovej diaľnice, pričom jazdné pruhy oddeľuje iba zábrana.

The two-lane freeway section has a secondary, less-formal name of "Suicide Alley", due to the high number of fatalities from head-on collisions before the median improvements were constructed from 1989–1992.
Úsek diaľnice s dvoma jazdnými pruhmi má sekundárny, menej formálny názov „Ulička samovrahov“ kvôli vysokému počtu úmrtí pri čelných kolíziách predtým, ako boli v rokoch 1989–1992 skonštruované stredné vylepšenia.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 12:40
od DrX
Moj nazor je, ze:
- ked sa to takto prerobilo pred 30 rokmi a odvtedy sa s tym nic nerobilo, asi to uz ziadny zasadny problem nie je.
- ked je to kvalitna rychlocesta v polprofile, s krajnicou, s velkou medzerou a fyzickym oddelenim medzi pruhmi, s MUK, so zakazom predbiehania a MPR 80kmh, co by tam asi tak mohlo sposobovat smrtelne nehody???

Tak kazdy si moze urobit zaver sam.

Alebo, este lepsie, mozes skusit pouzivat overene zdroje informacii. Ani neviem co je menej doveryhodne, ci Wikipedia alebo strojovy preklad od Googlu :-)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 14:25
od IceFox
Čisto argumentačne:

- ked sa to takto prerobilo pred 30 rokmi a odvtedy sa s tym nic nerobilo, asi to uz ziadny zasadny problem nie je.

V texte sa píše, že a) volá sa tak kvôli nehodám ktoré boli v roku 89 - 92. b) kvôli nehodám sa to prerobilo. Nič neimplikuje, že prerábka pomohla, ale ani to že nepomohla. Jednoducho nevieme. Na to by sme museli vyloviť ďalšie dáta (štatistika nehodovosti,...).

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 14:59
od DrX
Cisto argumentacne je najst si relevantne informacie a nesplietat. Napr:
"According to a study by the Cape Cod Commission in 2004 the crash rate on Route 6 in Eastham is the highest, nearly triple any other section of the road, including Suicide Alley."
http://christophersetterlund.blogspot.c ... story.html

Cize na plnoprofilovej stvorprudovke na druhom konci Route 6 je 3x vacsi pocet nehod. Ale zaklad je, ze je lobby, ktora tlaci na rozsirenie tohto useku, zatialco environmenalisti to nechcu povolit. Takze ta lobby nafukuje problem na tom polprofile a ignoruje 3x vacsie problemy na druhom konci. Presne ako pri D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 15:56
od Jonathan
Niekoľko rozdielov.
Táto cesta smeruje na poloostrov, dá sa očakávať prioritne víkendová a rekreačná osobná doprava. Predmetný dojpruhový úsek má asi 20km na konci poloostrova.
https://www.google.com/maps/dir/41.6985 ... ?entry=ttu
D3 spája priemyselné Ostravsko a Katowice s juhom Európy. Dá sa očakávať viac nákladnej dopravy.

Tých 20km bez možnosti predbiehanie je vlastne, to čo mame už roky pod Strečnom. Dá sa to vydržať, ale že by to bol konečný stav cesty tak to určte nie, najmä z dôvodu prítomnosti veľkého podielu nákladnej dopravy.
Môžeš to skúsiť navrhnúť na úsek od Jablonova po Košice, tam sú tiež časté smrteľné nehody. Najmä kvôli vysokej rýchlosti a rovnosti cesty.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 21:25
od Vlados
DrX napísal:Myslim, ze to je nejaky zazracny *** talent

Páni, správne to chápem že autor príspevku je asi hotentot, keď sa nikdy nehlási k slovensku/slovenskému?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2023 22:36
od IceFox
DrX napísal:Cisto argumentacne je najst si relevantne informacie a nesplietat. Napr:


To som aj ja sám písal:

IceFox napísal: Na to by sme museli vyloviť ďalšie dáta


Vlados: Problém je že DrX je hulvát, ktorý nevie slušne diskutovať a musí na každého útočiť.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2023 12:16
od devil
D3 spája priemyselné Ostravsko a Katowice s juhom Európy. Dá sa očakávať viac nákladnej dopravy.
abude to este v tomto storoci alebo az v tom dalsom ?
viewtopic.php?p=257534#p257534
skalite 1.500 NA, pri CA 4.800, strazov-brodno smer BA 2.500 NA pricom ich pocet smerom na BA dalej ubuda. podla mapy ide vacsia cast zo skaliteho na sahy kde je ale tiez okolo 1.500 NA (takze realne mozno par sto NA od CA) aj ked treba pockat na vysledky scitania. to su mizerne cisla pre europsku hlavnu - core siet.

cela trasa sever-juh v akejkolvek variante este velmi dlho nebude. cize neda sa ocakavat ziadny signifikantny narast NA zo severu na juh europy.

Vlados: Problém je že DrX je hulvát, ktorý nevie slušne diskutovať a musí na každého útočiť.
vzdy je akcia a reakcia. staci prestat klamat/prekrucat a utoky skoncia. political correctness je pekna vec naoko lenze v skutocnosti prinasa nesmierne negativa. uz len to ze tymito nezmyslami o narastoch tranzitu len balamutite sami seba.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2023 15:17
od Vlados
devil napísal:
Vlados: Problém je že DrX je hulvát, ktorý nevie slušne diskutovať a musí na každého útočiť.
vzdy je akcia a reakcia. staci prestat klamat/prekrucat a utoky skoncia. political correctness je pekna vec naoko lenze v skutocnosti prinasa nesmierne negativa. uz len to ze tymito nezmyslami o narastoch tranzitu len balamutite sami seba.

jasné, devilko. všetci tu klamú a dezolát tu môže všetkým nadávať?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2023 17:49
od Mawerick81
takze ak niekto napise nieco ine uplne presne tak to dava pravo byt hulvat? Problem je, ze mu v tom nikto nebrani. Moze si nadavat na koho chce. A nejde tu ani to to ci niekto klame alebo prekruca. DRXovi vadi vsetko co je na sever od KE BB a potom mu vadi aj cely zapad..

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2023 18:34
od IceFox
devil napísal:
IceFox napísal:Vlados: Problém je že DrX je hulvát, ktorý nevie slušne diskutovať a musí na každého útočiť.
vzdy je akcia a reakcia. staci prestat klamat/prekrucat a utoky skoncia. political correctness je pekna vec naoko lenze v skutocnosti prinasa nesmierne negativa. uz len to ze tymito nezmyslami o narastoch tranzitu len balamutite sami seba.


Takže upozornenie, že z dvoch viet niečo nevyplýva a je treba dodať ďalšie zdroje aby podložil svoje tvrdenie, je podľa teba klamanie a prekrúcanie. Navyše na prekrúcanie sa dá upozorniť slušne bez nadávok na hej**** a podobných bludov.

Očividne DrX nepozná také slovo v slovníku a musí byť naštvaný na všetko a na každého, kto mu oponuje.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2023 21:03
od Pacho
ja neviem čo máte proti drx, veď vymyslel najkrajší kút na slovensku a to Pacholand.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2023 10:47
od Jano1
Otvorenie hranicneho prechodu Skalite/Zwardon pre dopravu nad 7,5t sa zacina realne prejavovat. Kym podla scitania 2015 tam islo 292 NA/24h, v roku 2022 to bolo uz 1492NA/24h.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=49200

Dolezite je, ze na polskej strane prebieha intenzivna vystavba. Z planovanych 135 km S1, prebieha vystavba na spolu 56 km (z toho polovicny profil 4 km), tieto useky by mali byt postupne uvedene do uzivania v rokoch 2024 a 2025. Tym sa polska S1 dalej zatraktivni a to skratenim dlzky cesty oproti sucasnemu stavu, aj skratenim jazdneho casu.

Na slovenskej strane sa namiesto uspornych rieseni D3 projektuju tazko odovoditelne prelozky a mnosztvo vyvolanych investicii, ktore maju len jediny ciel, zamedzit vystavbe chybajucich usekov D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2023 10:57
od Jano1
devil napísal: pri CA 4.800, strazov-brodno smer BA 2.500 NA pricom ich pocet smerom na BA dalej ubuda.


Taktne zamlcanych 5674 NA/24h CA-Oscadnica a tomu " strazov-brodno smer BA 2.500 NA pricom ich pocet smerom na BA dalej ubuda." uz nerozumiem vobec. Za Strazov - Brodno smerom na BA je D3 Strazov - Hricovske Podhradie, kde ja teda vidim 6534 NA/24h.
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=49200

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2023 11:46
od Pacho
jano netráp sa. Devil a drx. sú trolovia z NDS, ktorí maju za úlohu ľudí presviedčať o zbytočnosti D1 a hlavne D3, len aby štát nemusel investovať.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2023 11:49
od Pacho
ešte by som doplnil myšlienku akého si "menežera", z Budimexu. " príčina nestavania dialnic na slovensku určite nie sú kopce", bohu žiaľ kopce sú hlavným argumentom drx a devila :-)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2023 13:10
od devil
jasné, devilko. všetci tu klamú a dezolát tu môže všetkým nadávať?
to je sice nepekne ale npr. ma viac faktov v prispevkoch ako ty.

takze ak niekto napise nieco ine uplne presne tak to dava pravo byt hulvat? Problem je, ze mu v tom nikto nebrani. Moze si nadavat na koho chce. A nejde tu ani to to ci niekto klame alebo prekruca. DRXovi vadi vsetko co je na sever od KE BB a potom mu vadi aj cely zapad..
tak ako niekomu co na juh a vychod od KE BB.

Takže upozornenie, že z dvoch viet niečo nevyplýva a je treba dodať ďalšie zdroje aby podložil svoje tvrdenie, je podľa teba klamanie a prekrúcanie.
ten problem tu mam vacsinou ja. ze nieco tvrdite a nemate to podlozene. hned k tomu prejdem.

Otvorenie hranicneho prechodu Skalite/Zwardon pre dopravu nad 7,5t sa zacina realne prejavovat. Kym podla scitania 2015 tam islo 292 NA/24h, v roku 2022 to bolo uz 1492NA/24h.
to je normalne ze ked pustili kamiony tak kamiony chodia. ide o pocet.

Taktne zamlcanych 5674 NA/24h CA-Oscadnica a tomu " strazov-brodno smer BA 2.500 NA pricom ich pocet smerom na BA dalej ubuda." uz nerozumiem vobec. Za Strazov - Brodno smerom na BA je D3 Strazov - Hricovske Podhradie, kde ja teda vidim 6534 NA/24h.


no lenze reagoval som na Jonathanov prispevok "D3 spája priemyselné Ostravsko a Katowice s juhom Európy. Dá sa očakávať viac nákladnej dopravy." cize ma zaujima kolko NA prejde sem CEZ HRANICU svrcinovec/skalite a kolko z nich pokracuje na juh europy...alebo aspon kolko prejde rakuskou/madarskou hranicou. posledne zname cislo je 4836 NA CA-svrcinovec. tych 5674 NA a 6534 NA nema vypovednu hodnotu pre tranzit zo severu europy na juh.

- zo 4836 NA iba 1461 aut je cez skalite, cize slavny medzinarodny CORE dialnicny koridor ma nasobne menej NA ako svrcinovec, podaktore cesty I. tr maju viac...
- v tejto suvislosti este nevieme kolko z tych 1461 NA len preslo zo svrcinovca a kolko je skutocny narast teda "novy" tranzit. obavam sa ze skor ide o to ze sme za 400-500 milionov eur postavili skratku par km pre kamiony...
- aj z tych 4836 NA cast konci v CA, cast v KM (schaefler) a v ZA, ZA je tiez juh europy ??? :lol:
- 2500 NA obchadza ZA ale ani to nie su vsetko len NA z polska/ceska a ani z nich nie vsetky pokracuju az po BA a hranicu.
- z tej mapky vyplyva ze prud NA ide zo skaliteho az po sahy ale nevieme kolko NA je to presne. kedze v sahach na prechode je tiez myslim tak do 2000 NA a v tom su NA zo ZV/BB, donovalov, LV atd....je mozne ze sa bavime max. o stovkach NA z tych 4836 co prichadzaju na kysuce z polska/ceska.

potom mi pride vyrok "D3 spája priemyselné Ostravsko a Katowice s juhom Európy. Dá sa očakávať viac nákladnej dopravy." za uplny nezmysel. a to aj do buducnosti kedze koridor sever-juh nebude postaveny velmi dlho a mozno nebude nikdy. ze v polsku nieco dokoncia a nebodaj bude komplet D3 je malo na to aby si pritiahol tisicky NA.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2023 16:25
od Mawerick81
Stale nevieme kolko NA sa vyhyba Slovensku lebo vedia, ze tu skoncia v kolone.. a to ze mozno nebude nikdy,, to si zabil... preco potom EU na D3 dava peniaze?