Stránka 14 z 20

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2005 18:21
od Adaios
Nevedko napísal:Poliaci stavaju svoje dialnice a RC tam, kam ich najviac potrebuju oni, nie CR alebo SR. Na tom nieje nic neobvykle. Preto je k tomu tazke zaujat nejaky vztah typu "vazim si to".


Ano aj nie - Leonidas sa vyjadril presne.

Nemyslel som to uplne tak, ale:

Poliaci nemali zaujem stavat S-69 a kto tvrdi ze ano, tak je na velkom omyle, az deklaracia zo slovenskej strany podporena aj medzivladnou/medzistatnou dohodou prinutila Poliakov stavat aj v smere na Slovensko a Slovaci ako keby "zaspali" alebo to proste tak mali naplanovane, to si netrufam hodnotit.

Vy si to vazit nemusite, ani si to nevazite, keby totiz ano, tak uz vas minister povie pravdu aj slovenskej verejnosti a Poliakom sa ospravedlni.

Pre Poliakov je velmi dolezita vystavba v smere na CR. Teraz karty miesaju KIA, HYUNDAI, ... ale to nie je prvy podklad, to je len teraz a este nie je iste, ako sa to bude vyvijat. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2005 18:30
od Adaios
Branco napísal:Poliaci stavajú aktívne smerom na SR a ČR: S69, S1 (Skoczow-Cieszyn) aj napriek tomu, že SR a ČR zatiaľ nie sú až tak aktívne. Mali by sme si túto skutočnosť vážiť.


Doplnim a upresnim, Branco.

Polska republika ma absolutne nedostatocnu dialnicnu siet. Aj keby Polsko stavalo rocne 100 km dialnic a SR "len" 25 km, tak je na tom SR lepsie kvoli velkosti krajiny. To je fakt.

CR teraz otvorila 18 km usek D1, zostava este 130 km k Polskym hraniciam a to je dost, ale - odtial sa da dostat az do Prahy a dalej de facto k Nemecku. Podobne od slovenskej D3 sa da dostat do BA a dalej az do Viedne, ... Polsko vsak bude mat problemy na vsetkych stranach. Napojit dialnicnu siet na Nemecko, Ukrajinu, Litvu, SR, CR nie je jednoduche a okrem toho este treba aj vybudovat vnutornu dialnicnu siet a Polsko je obrovka krajina s problematickym rozpoctom a reformy sa budu musiet robit. Az takmer 50% HDP su vydavky Polskeho rozpoctu. V CR je to cca. 35% a SR to ma urovni cca. 20%. Polsko bude musiet setrit a asi sa to dotkne aj dialnic - aj ked je to hlavny dovod pre nepritomnost velkych investorov. KIA vedela, ze SR nebude mat D1 v ZA v r. 2006, ale Polsko kym prepoji svoju krajinu dialnicami - to bude trvat dlho. Ale je to na spravnej ceste, vlada plati a to je hlavne pre stavebny index a rating. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Okt 2005 17:37
od Branco
Adoas napísal:Doplnim a upresnim, Branco.

Polska republika ma absolutne nedostatocnu dialnicnu siet. Aj keby Polsko stavalo rocne 100 km dialnic a SR "len" 25 km, tak je na tom SR lepsie kvoli velkosti krajiny. To je fakt.

CR teraz otvorila 18 km usek D1, zostava este 130 km k Polskym hraniciam a to je dost, ale - odtial sa da dostat az do Prahy a dalej de facto k Nemecku. Podobne od slovenskej D3 sa da dostat do BA a dalej az do Viedne, ... Polsko vsak bude mat problemy na vsetkych stranach. Napojit dialnicnu siet na Nemecko, Ukrajinu, Litvu, SR, CR nie je jednoduche a okrem toho este treba aj vybudovat vnutornu dialnicnu siet a Polsko je obrovka krajina s problematickym rozpoctom a reformy sa budu musiet robit. Az takmer 50% HDP su vydavky Polskeho rozpoctu. V CR je to cca. 35% a SR to ma urovni cca. 20%. Polsko bude musiet setrit a asi sa to dotkne aj dialnic - aj ked je to hlavny dovod pre nepritomnost velkych investorov. KIA vedela, ze SR nebude mat D1 v ZA v r. 2006, ale Polsko kym prepoji svoju krajinu dialnicami - to bude trvat dlho. Ale je to na spravnej ceste, vlada plati a to je hlavne pre stavebny index a rating. :wink:


Doplním Adoas. Áno, Poliaci majú momentálne nedostatočnú diaľničnú sieť. Skutočnosť, že v najbližších rokoch sa má otvárať minimálne 100 km ročne je však zaujímavá a toto tempo má narastať. SR je na tom zrejme skutočne momentálne lepšie. Otázka znie, ako dlho.

Výstavba v ČR je naozaj úctyhodná a môžeme naším susedom len ticho závidieť. To neznamená, že im to neprajeme :wink:

Poľsko však nemá problémy na všetkých stranách, s Nemeckom je diaľničné prepojenie "na spadnutie", Litva a Ukrajina si nejaký čas určite počkajú. Poliaci sa nemajú kam ponáhľať, pretože sú takmer v strede Európy /síce trochu na sever, ale predsa/ a trasy Nemecko-Rusko, či Škandinávia-Jadran ich jednoducho obísť nemôžu.

Napriek tomu, ako spomínaš, že 50 % HDP sú výdavky poľského rozpočtu, naši severní susedia stavajú a stavajú vo veľkom. GDDKIA má skutočne ambicióznzy program. Len tento rok bolo začatých do 200 km diaľníc a RC. Tento rok sa má dať do užívania cca. 150 km diaľníc a RC, z toho 120-130 km diaľníc....

S69 Milowka-Szare

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2005 09:38
od WITEKF
Kochani,
Nowe fotki z S69 Milowka-Szare:

http://www.n-dorf.info/S69%20Milowka/index.htm

jedna z nich:

Obrázok

autor: SFK z forum:
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240

Možno sa výstavba rozbehne aj u nás

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 12:22
od rbarat
Ako sa môžete dočítať v monitoringu tlače http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1824

ministerstvo dopravy chystá presmerovať peniaze z výstavby zrušeného úseku cesty R1 medzi Žarnovicou a Šášovským Podhradím na diaľnicu D3 za Čadcou.

Takže uvidíme. Aj keď si myslím, že Žarnovica by to potrebovala viac, nech aspoň neprepadnú peniaze.

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 13:26
od aquila
ak to bude ozaj pravda tak mesika alias feroslava rozdrapi :lol:

Však by ho už mohlo

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 14:36
od rbarat
aquila napísal:ak to bude ozaj pravda tak mesika alias feroslava rozdrapi :lol:


No mohlo by ho už rozdrazdrapiť, aspoň by bol pokoj.
Aj tento týždeň svojimi nezmyslami zamoril SME, kde zasa brojil proti severnej diaľnici.
Je to skrátka tupec, ktorý nemá akúkoľvek kvalifikáciu na svoje bludné názory, ktoré sú naozaj odveci. A to jeho bližšie naokolo len dokazuje aký to je chudák.

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2005 15:12
od Ludo
aquila napísal:ak to bude ozaj pravda tak mesika alias feroslava rozdrapi :lol:


Cesty osudu sú nevyspytateľné...Peniaze z "hlavného ťahu" do "lúk a lesov". :wink:

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2005 16:10
od Adaios
Moze byt nahnevany ktokolvek, ale dialnica D3 sa musi stavat rychlejsie a na to treba peniaze a ked sa maju nevycerpat - tak to nech sa radsej presunu na ine useky - to je uplne normalne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 13:45
od devil
Veta z clanku v monitoringu:

Po otvorení by cez slovensko - poľský hraničný priechod malo denne prejsť 20 až 25 tisíc vozidiel.


:lol:

Tolko chodi na najvytazenejsich usekoch v republike. vie ten clovek o com hovori :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 13:48
od mel
devil,

po otvoreni v roku 2030 to uz mozno tolko bude :)

a mozno to nebude ani polprofil ale dokonca uz cely profil ... lebo na polprofile 25000 je tak trochu ulet :)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 13:48
od aquila
zrejme nie ;)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 14:53
od Adaios
Na D3 sa presmeruje po dobudovani z oboch stran cely tranzit, okrem toho tranzit stupne a s tym aj preprava ludi.

D3 bude hotova podla mojho odhadu v r. 2020 na plny profil z oboch stran - SR a Polsko. R3 este hotova nebude a tranzit cez Tatry uz nebude existovat.

D1 bude v ZA - takze je to realne tych 20 tis. aut. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 15:08
od aquila
adoas: tunak ma devil velku pravdu. cez tento hranicny priechod nepojde 20 tisic aut denne urcite nepojde ... a to ani keby isiel tadial cely tranzit do polska ..

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 15:17
od Adaios
aquila napísal:adoas: tunak ma devil velku pravdu. cez tento hranicny priechod nepojde 20 tisic aut denne urcite nepojde ... a to ani keby isiel tadial cely tranzit do polska ..


Pojde, existuju na to studie.

Preco si stale niektori myslia, ze tie cisla su prilis vysoke?

Projekty niektorych dialnic, ktore sa stavaju cez lesy a luky a polia - cez neobyvane uzemia - dlzka 500 - 1 000 km hned vedla nejakej vyznamnej ale nie uplne plnej cesty tiez pocitaju s denou intenzitou 50 000 aut za 24h a nikto z "domacich - ta lokalita, kde sa ma stavat" tomu neveri a realita - je to tak.

Jednoducho, vy si vobec neuvedomujete vyznam D3. To je vsetko.

Je to moj nazor, a ja ho nezmenim. Nemam dovod. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 19:12
od kaviarista
Adoas, a nepojde! Stavme sa o jeden kebab :)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 19:13
od aquila
s adoasom skor o gyros ;)

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2005 19:51
od Adaios
Ja tvrdim, ze az bude D3 na plny profil postavena a podobne aj z druhej strany S-69 (Polsko) a budu tieto dialnice aj napojene na domace dialnicne siete a tie budu prepojene na zahranicne dialnicne siete - to je to obdobie 2020-2030, tak tadialto prejde min. 20 000 aut za 24h. :wink:

Kebab/Gyros ... OK - ja vas potom pozvem ku mne domov. Vsetkych, ktori budu mat pravdu a ja pravdu mat nebudem. No problem. :wink:

Zatial: kaviarista, devil, aquila. 8)

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:37
od fh
Z dnešného pohľadu sa to nezdá,ale 15 rokov dozadu kto by tipoval dnešné intenzity... Na D3 bude masívny presun z iných tranzitov a v tom má Adoas Pravdu, tú D3 stále nevieme doceniť,je to skutočne budúci medzinárodný koridor a tie intenzity tam budú. Inak kaviarista :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: rozveselil si ma :D .

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:42
od Adaios
Pozorovateľ napísal:Z dnešného pohľadu sa to nezdá,ale 15 rokov dozadu kto by tipoval dnešné intenzity... Na D3 bude masívny presun z iných tranzitov a v tom má Adoas Pravdu, tú D3 stále nevieme doceniť


Pozorovatel,

vy ju viete ocenit, ale len slovne.

Jednoducho D3 bude velmi vytazena dialnica, aj ked tam takmer nic pri nej nebude - bude to tranzit, ktory ju zaplni.

Hospodarsky rozvoj v celej tejto zone: ZA - CR a ZA - Polsko narasta. To budu kamiony, ludia, ktori pojdu za pracou a na zaver este aj tranzit uplny zo severu Europy na juh a naopak - D3 je sucastou koridoru. To uz dnes vie kazdy a hned ako sa otvori, tak bude vo vsetkych mapach sveta a programoch atd. - to kazda cesta nie je, ani RK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:52
od Branco
Adoas napísal:
Hospodarsky rozvoj v celej tejto zone: ZA - CR a ZA - Polsko narasta. To budu kamiony, ludia, ktori pojdu za pracou a na zaver este aj tranzit uplny zo severu Europy na juh a naopak - D3 je sucastou koridoru. To uz dnes vie kazdy a hned ako sa otvori, tak bude vo vsetkych mapach sveta a programoch atd. - to kazda cesta nie je, ani RK. :wink:


V dnešnej tlači sa píše, že moravské Nošovice v podstate splnili požiadavku Hyundai:
http://ekonomika.sme.sk/c/2458398/Hyundai-moze-zacat-stavat-v-Nosoviciach.html

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 19:57
od Adaios
Branco napísal:V dnešnej tlači sa píše, že moravské Nošovice v podstate splnili požiadavku Hyundai:
http://ekonomika.sme.sk/c/2458398/Hyundai-moze-zacat-stavat-v-Nosoviciach.html


Tak to este bude postupne postavena aj R6 - rychlejsie nez sa planovalo. :wink: ... KIA, Hyundai, GM, ... v tejto oblasti tychto 3 statov bude logistika zohravat velmi dolezitu ulohu. :wink:

A rozvoj je tu hlavne kvoli tomu, ze sa tu stavaju dialnice a ze su to sucasti koridorov. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 10:20
od kaviarista
Adoas, D3 bude v buducnosti vytazena len na useku ZA-CA

Cadca-Bielsko Biala bude mat samozrejme po dokonceni D3 niekolkonasobne vyssie intenzity ako dnes, ale od tvojich predpokladov to bude este dost rapidne vzdialene.

Uz sa tesim, ako sa stretneme o 20 rokov ako dvaja majstri z "A je to" a budeme sa pri diabetickom gyrose hadat, kto mal z nas pravdu :)

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 10:36
od Adaios
kaviarista,

D3 bude v buducnosti vytazena len na useku ZA-CA


Mylis sa. :wink: a mas pravdu v tom, ze intenzity budu este vacsie, takze tie moje odhady na min. 20 tis. aut su skutocne nizke. :lol:

Uz sa tesim, ako sa stretneme o 20 rokov ako dvaja majstri z "A je to" a budeme sa pri diabetickom gyrose hadat, kto mal z nas pravdu


Greci ziju dlhsie. ... A je to - poznam, dobre pribehy - tak to nema fungovat v praxi. ... Nebudeme sa hadat, lebo mne sa to potvrdi a vy vsetci ktori so mnou nesuhlasite budete "len prekvapeny" a na gyros zabudnete. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 15:55
od aquila
na gyros ee :) akurat som jeden dojedol :) dokonca len za 2 euro :lol: