Stránka 25 z 33

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 13:19
od Tomas PO
PUFO napísal:Podla mna je to preto,ze by to v tych miestach svietilo z väčšej výšky na ten smer od ZA. Ked sa pozrieš sem a na dalšie 3 fotky http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next tak je vidiet, že najprv su na pravej strane potom su na lavej strane kvoli tomu ,že tam je dalšia cesta z toho lesa http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next a potom ked je to už znovu dole tak ten posledny stlp ma rameno aj na druhu stranu http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next A ked bude hotovy dvojpruh zo ZA tak v tych miestach tie svetla budu na pravej strane.

Opat som prechadzal tymto usekom a stale mi to vrta v hlave. Aj ked vozovka je v inej urovni, nedali dat ramena pre svietidla na stlp v roznej vyske? Ved by sa takto eliminovala nutnost pokladky celeho pasu elektrickych kablov a stlpov. Naco davat dva rady stlpov nabok, ked moze byt v strede jeden stlp s dvoma svietidlami na jednotlive strany? Priklad: http://imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a213 ... &gs=e&gsd=

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 14:10
od Tomas PO
Tomas PO napísal:
PUFO napísal:Podla mna je to preto,ze by to v tych miestach svietilo z väčšej výšky na ten smer od ZA. Ked sa pozrieš sem a na dalšie 3 fotky http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next tak je vidiet, že najprv su na pravej strane potom su na lavej strane kvoli tomu ,že tam je dalšia cesta z toho lesa http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next a potom ked je to už znovu dole tak ten posledny stlp ma rameno aj na druhu stranu http://www.dialnice.info/album_page.php ... &mode=next A ked bude hotovy dvojpruh zo ZA tak v tych miestach tie svetla budu na pravej strane.

Opat som prechadzal tymto usekom a stale mi to vrta v hlave. Aj ked vozovka je v inej urovni, nedali dat ramena pre svietidla na stlp v roznej vyske? Ved by sa takto eliminovala nutnost pokladky celeho pasu elektrickych kablov a stlpov. Naco davat dva rady stlpov nabok, ked moze byt v strede jeden stlp s dvoma svietidlami na jednotlive strany? Priklad: http://imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a213 ... &gs=e&gsd=

Tu je dalsi priklad, priamo zo zilinskeho privadzaca: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 15:50
od jareka
Tomas PO napísal:Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...


Zhruba pred 2 rokmi zorganizovali poslanci a zástupci architekta sedenie s obyvateľmi,žijúci u privádzača na Rajeckej cestě.Pretože po inkriminovanom prechode pre chodcov chodím 5 dní v týždni do roboty a naspäť,pýtal som sa,prečo nie je v pláne lávka ponad cestu.Určite by vyšla lacnejšie,ako podchod.Bolo mi vysvetlené,že podchod by bol nevyužitý (otázka bola o niečom inom,ale čo už) a v mieste prechodu pre chodcov bude 60 km rýchlost a riadené semafory.Na moju námietku,že na štvorprúdovke v danom mieste autá budú jazdit rýchlejše (a daný stav je žial skutočnosťou) som bol uzemnený tím,že na Slovensku sa majú dodržiavať zákony. :?

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 15:52
od aquila
ta lavka by teoreticky vysla lacnejsie aj ako tie semafory..

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 18:09
od Miro
a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 18:11
od Miro
Mimochodom, aj na privádzači Strážov budú priechody pre chodcov a úrovňová križovatka s Priemyselnou a Oceliarskou so semaformi :evil:

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 18:13
od Miro
... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 18:15
od 007toso007
Miro napísal:... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL


no ja by som tam byvat nechcel

Zastávka MHD

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 21:16
od Jozef
Miro napísal:a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o


Je to už natrvalo, lebo na oboch stranách sú zastávky MHD. Okrem toho prechádza štvorprúdovka intraviláne mesta a najbližší peší priechod je pri Rondli a druhý pri Váhostave. V minulosti tu bolo cestné prepojenie popri kasárňach na Žitnú ulicu do Závodia, ale aj do priemyselnej zóny. Toto sa zrušilo po výstavbe DP, ale chodci zo sídliska ho v plnom rozsahu využívajú. Treba si uvedomiť, že komunikácia vedie tesne okolo obytnej zóny Hliny. V tomto priestore mohla byť vybudovaná lávke pre peších a zo strany obytnej zóny zaústená rovno do mierneho svahu. Škoda, že vždy sa hľadá lacné riešenie a v mnohých prípadoch je až bezohľadnosť zo SSC, ako to bolo aj pri križovatke pri Váhostave, ktorú tvrdohlavo odmietali.

Priemyselná

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 21:22
od Jozef
Miro napísal:... a výjazdy z dvorov rodinných domov priamo na DP :twisted: a celé to bude súčasťou "diaľničného" prepojenia BA a KE na pekných pár rokov, kým nebude úsek HP - LL


Navyše nešťastná úrovňová križovatka Priemyselná a Oceliarska na DP

Re: Zastávka MHD

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 21:23
od Tomas PO
Jozef napísal:
Miro napísal:a nie je ten priechod pre chodcov len dočasný? Usudzujem tak z toho, že je namaľovaný oranžovou farbou :o


Je to už natrvalo, lebo na oboch stranách sú zastávky MHD. Okrem toho prechádza štvorprúdovka intraviláne mesta a najbližší peší priechod je pri Rondli a druhý pri Váhostave. V minulosti tu bolo cestné prepojenie popri kasárňach na Žitnú ulicu do Závodia, ale aj do priemyselnej zóny. Toto sa zrušilo po výstavbe DP, ale chodci zo sídliska ho v plnom rozsahu využívajú. Treba si uvedomiť, že komunikácia vedie tesne okolo obytnej zóny Hliny. V tomto priestore mohla byť vybudovaná lávke pre peších a zo strany obytnej zóny zaústená rovno do mierneho svahu. Škoda, že vždy sa hľadá lacné riešenie a v mnohých prípadoch je až bezohľadnosť zo SSC, ako to bolo aj pri križovatke pri Váhostave, ktorú tvrdohlavo odmietali.

No ide o to, ci lavka nie je niekedy lacnejsim riesenim (ale zato nie bezbarierovym...)

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 22:08
od aquila
lavka dokaze byt aj bezbarierovym riesenim ...

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2008 22:14
od konstrukt
jareka napísal:
Tomas PO napísal:Este je skoda, ze na privadzacoch sa stavaju semafory pre chodcov: http://www.dialnice.info/album_page.php ... e=previous
Na tychto usekoch sa zvykne znizit rychlost na 60 km/h a plynulost na obchvatoch sa riadne zhorsi. Podobne je tomu v KE na obchvate, kde je sice 80-ka, avsak pri naskoceni cervenej ma vodic problem ubrzit. To je skutocne podchod az tak nakladna vec? Ved by sa zaroven usetrilo na dost drahej svetelnej signalizacii, nevraviac o bezpecnosti...


Zhruba pred 2 rokmi zorganizovali poslanci a zástupci architekta sedenie s obyvateľmi,žijúci u privádzača na Rajeckej cestě.Pretože po inkriminovanom prechode pre chodcov chodím 5 dní v týždni do roboty a naspäť,pýtal som sa,prečo nie je v pláne lávka ponad cestu.Určite by vyšla lacnejšie,ako podchod.Bolo mi vysvetlené,že podchod by bol nevyužitý (otázka bola o niečom inom,ale čo už) a v mieste prechodu pre chodcov bude 60 km rýchlost a riadené semafory.Na moju námietku,že na štvorprúdovke v danom mieste autá budú jazdit rýchlejše (a daný stav je žial skutočnosťou) som bol uzemnený tím,že na Slovensku sa majú dodržiavať zákony. :?
Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 00:44
od Tomas PO
aquila napísal:lavka dokaze byt aj bezbarierovym riesenim ...

No ale to uz je drahsie riesenie. Bud vytah (utopia - velmi nakladne na stavbu, udrzbu a samozrejme vandalizmus), alebo potom rampa (problem s priestorom).

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 00:45
od Tomas PO
doprastavak napísal:Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.

Ved vravis, ze by to bolo dokonca lacnejsie. Skor by som povedal, ze vyhrala teoria - "Nikdy še to takto nerobelo".

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 19:47
od bystrik
Vcera som si vsimol zaujimavu tabulu:


http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3508

na prvy pohlad to cloveka zmatie, ked ide smerom od Kosic, Popradu a Ziliny a zrazu ma pred sebou tabulu odkazujucu na mesta, z ktorych vysiel. Nemal by tam byt spravne odkaz na D1 (az bude tunel ovciarsko)? alebo tato tabula bola osadena pre tych, ktory vyjdu na dialnicu zo zilinskeho letiska a chcu ist do ziliny?

Re: re TOMAS PO

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:05
od Dialniciar
doprastavak napísal:Na Slovensku je to tak, určite sami vedeli, že lávka by bola výhodnejšia, tak dali takú sprostú odpoveď, tvoja otázka ich zaskočila. Ja sa tiež pripájam k tomu, že lávka by bola výhodnejšia a lacnejšia. Zrejme vyhrala lacnota nad rozumom.


doprastavák,

na jednej strane tvrdíš, že lávka by bola lacnejšia a na strane druhej, že vyhrala lacnota - podchod. :idea: :roll:

Nech vyhralo, čo vyhralo, podchod na Slovensku skončí ako všetky ostatné - strach ním ísť. :idea:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:06
od Andrej
bystrik, to nie len pre vodicov vychadzajucich z letiska Hricov, a da sa tam otocit naspät na D3, nie na D1, cize tabula je aktualna :)

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:08
od Miro
Andrej napísal:bystrik, to nie len pre vodicov vychadzajucich z letiska Hricov, a da sa tam otocit naspät na D3, nie na D1, cize tabula je aktualna :)

Áno, tiež ma to v prvom okamihu zaskočilo, ale potom som si uvedomil, že sa tam zrejme dá otočiť späť.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 23:31
od carlos
chybu tam aj tak maju, pri odbocke na letisko v smere do ZA je zwardon, zilina znacena po D1 :roll: to sa tie znacky vobec nekontroluju, ked sa osadzuju ?

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2008 01:24
od sergej
carlos napísal:chybu tam aj tak maju, pri odbocke na letisko v smere do ZA je zwardon, zilina znacena po D1 :roll: to sa tie znacky vobec nekontroluju, ked sa osadzuju ?

Málokto vie, že do ZA ide D3 a nie D1 (resp. málokto si to uvedomí, a bude to takto minimálne do otvorenia D1 na KE). Pred par dnami aj v rádiu v dopravnom servise zahlásili "na novom úseku de-jednotky pred ZA". Že to ale nevie objednávateľ značenia...

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2008 01:31
od sergej
Ešte aby bolo jasno, o čom sa točí: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3558

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 21:37
od LubosG
Ja som sa kedysi pýtal, že ako chcú pokračovať v stavbe diaľnice D3 smerom zo ZA Strážov do KNM, hlavne kde tam v Strážove by mala budúca diaľnica pokračovať, nevedel som nájsť to miesto, kde sa bude vetva do ZA oddeľovať od D3. Na tejto fotke som to možno zistil http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3459&mode=previous. Je to to správne miesto? Tie betónové dielce blokujú smer budúceho pokračovania diaľnice do KNM?

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 21:47
od konstrukt
Ľuboš Gerža napísal:Ja som sa kedysi pýtal, že ako chcú pokračovať v stavbe diaľnice D3 smerom zo ZA Strážov do KNM, hlavne kde tam v Strážove by mala budúca diaľnica pokračovať, nevedel som nájsť to miesto, kde sa bude vetva do ZA oddeľovať od D3. Na tejto fotke som to možno zistil http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3459&mode=previous. Je to to správne miesto? Tie betónové dielce blokujú smer budúceho pokračovania diaľnice do KNM?
Môže to byť ono aj nemusí, prakticky takto z tejto fotky sa to nedá veľmi posúdiť.

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2008 22:00
od aquila