D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod jarino » 30. Aug 2016 21:55

Na druhej strane pre 90 miliónov z CEF by sa už nenašlo asi využitie. Možno ten obchvat MT ako príprava plus realizácia, ale ten nemá ani ÚR...
Polprofily pri Bátke dá aj štátny rozpočet
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod rempo » 30. Aug 2016 22:15

milujem spravy JPP autori si zaslúžia úctu
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod plš » 02. Sep 2016 09:38

Získavam takého malého tušáka, že MD a NDS by radi vyčkať, ako sa "nevypytateľne vyvrbia" dopravné toky po uvedení do prevádzky úseku D3 Svrčinovec-Skalité. Ak poľskí dopravcovia /hlavne z regiónov za hranicou/ nabehnú na novú cestu okamžite a privodia intenzity okolo a nad 5000 áut /24 hod, prevažne MKD, bude jasné. Ak sa v Poľsku významne rozsúhlasia dopravné prúdy smerom na juh /cez Česko/ sprejazdnením D3 v úseku Skalité-Svrčinovec, tak významná časť áut môže pokračovať ďalej "rovno" na Bratislavu, Budapešť, Viedeň po zvyšku D3 :lol: a stávajúcej D1.
Prečo? Utíchli smerom od MD a NDS informácie, že
po A/ úsek D Sv-Sk bude odovzdaný v prvých mesiacoch 2017 /kvôli skúškam tunelov/,
po B/ úspešne ťahajú rozhodnutie o potvrdení víťazného konzorcia.
Ak MD a NDS dostanú direkt-úder od poľských dopravcov vo forme vysokých dopravných intenzít na Sv-Sk, zrejme sa nebude špekulovať s tendrom ako bol dokonaný.
Ak poľskí dopravci odignorujú Sv-Sk, je jasné, že MD a NDS sa budú môcť zahrať na principiálnych s tým, že sa zruší Čadca, Bukov-Svrčinovec s tým, že sa v rámci vývoja rozdelí na 2 časti a tieto sa vytendrujú pre očakávané medzné intezity.
Čas pre MD a NDS? Teoreticky malina. Otvárať sa má úsek 10/2016. Teoretický čas čakania by mal byť 1,5 meiaca /dnes je 2.9., teoreticky otváranie predpokladám :lol: 15.10.2016/. Aj keby MD a NDS mali na "rozumné rozhodnutie" aj viac mesiacov /3-4/ podľa môjho názoru bol by to učinený nerozum, tento čas nevyužiť.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod eucitizen » 02. Sep 2016 10:42

pls, podla mna bude hrat uloha aj mytne. polska S1 a ceska I/11 su spoplatnene zatial co S69 nie, aspon zatial.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod plš » 02. Sep 2016 14:42

Pokračovanie D3 do Poľska S69 je ešte nedostavaná, viď videá, čo pridával Kanky. Asi dovtedy, kým sa nedostavia, sa platiť nebude.
Dobre by bolo Poliakov naučiť na D3, kým majú sami na tento smer akúsi /hoci dočasnú/ zľavu. Aby generovala peniaze na výstavbu aj prevádzku. Treba vykričať aj to, že Sv-Sk sa robila predovšetkým ako cesta pre Poliakov do stredu a na juh Európy, veď lobbovali za ňu v Bruseli. Nikto normálneho Slováka nenahovorí, že Sv-Sk bolo stavané pre Slovákov /viď staršie reakcie prispievateľov, čo neváhali povedať pravdu už dávno/. Slovenské autá ju využijú tak do 10%, aj tak si myslím, že to číslo som prepískol.
No s možným pritiahnutím Poliakov na D3 bude problém s intenzitami na nepostavenom zvyšku D3, možno i okolo Bratislavy.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod i15 » 02. Sep 2016 19:01

Na D3 by sa namiesto eurofondov hodilo PPP, ktoré by hádam mohlo priniesť úsporu nákladov. Eurofondy sa ozaj hodia na menej frekventované úseky typu R2, kde si môžme dovoliť čakať na vysúťaženie dobrej ceny
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 03. Sep 2016 14:12

plš napísal:Pokračovanie D3 do Poľska S69 je ešte nedostavaná...


S69 uz je S1. :wink:

Chybajuci usek na juznej casti S1 (povodne S69) by mal byt dokonceny okolo roku 2020-2021.

Ak usek D3 rozdelia a postavia iba Podzavoz-Svrcinovec (co je v podstate od mosta do Cadecky), tak necele 2 km CA,Bukov - Cadecka bude naproblemovejsi (2 km dlhy) usek v SR. Zatvaranie tunela na dennom poriadku, kilometrove kolony a samozrejme velke zdrzania, ktore po postaveni PPP R7 nebudu mat na Slovensku obdobu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Yoggy52 » 03. Sep 2016 20:25

Ano bude tam Apokalypticky koniec sveta... Preco by mal byt tunel zatvarany kazdy den? A ked sa dostavia R7, tak uz nebudu v Bratislave zapchy, alebo co tym chces povedat?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 04. Sep 2016 06:56

Nie nebude tam "Apokalypticky koniec sveta". Tunel zatvaraju niekolko krat do tyzdna uz teraz, takze pri zvyseni intenzity dopravy to bude uz denne. Kde v Bratislave mas niekolkokilometrove stojace kolony kvoli jednej krizovatke? Stoji sa v Bratislave denne v tuneli? Lebo pri Cadci kazdy pracovny den.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2016 09:32

uprimne povedane, je to vecou priorit .. preco isiel do vystavby zbytocny usek D3 pri ziline ? a navyse tento pri D3 je sialene predrazeny. tu ina moznost ako zrusenie tendra v normalnej krajine nie je. a az zostanu financie, mozno sa pohne aj D3,ale za normalnu cenu. na D3 bol kazdy jeden usek megalomansky naplanovany a este k tomu, este o to viac sialene predrazeny ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 04. Sep 2016 11:10

ešte doplním. Nebyť Chomu mali by severné časti D3 prioritu a nie ešte dlho nepotrebný západný obchvat Žiliny.
Žiadny "Apokalypticky koniec sveta" nenastave. Od 10/2016 by mal byť v prevdzke nový most Horelica... vtedy určite nebude stáť ani meter R7.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 04. Sep 2016 12:36

Zase nesprávne informácie, ako obvykle na tomto fóre... :?

Presne o rok - v júli 2017, by obyvatelia Čadce v obmedzenom režime mohli začať jazdiť cez nový mostný objekt.

http://www.mestocadca.sk/novinky-z-mesta/horelicky-most-dodychal-stavbari-zacali-s-demolaciou.html
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2016 16:42

a? vsak vlados ma pravdu z r7 nebude stat ani meter. a tu "katastrofu" co spominate v podpbe zapchy je kazde rano/vecer na exitoch smer vychod v BA.

ako som pisal vyssie. ked slovaci stoja nebodaj 15 minut na semaforoch tak je to katastrofa... ako bolo povedane , penazi je malo. chodte sa stazovat k chomovi ze presadil zbytocny usek pri ziline, ktory bude may po dostavani visnoveho ozaj tak 8 tisic aut za 24 hodin...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 04. Sep 2016 17:20

Hlavne, že R7 do DS už bude sčasti rozostavaná, a podstatné úseky D3 zrejme nie. :) Zápchy v hlavnom meste štátu sú bežné, ale zápchy v zapadákove naozaj nie. ;) Kto sa nasťahuje do veľkomesta, musí počítať so zhustenou dopravou, tunajšie obyvateľstvo však nežije vo veľkomeste, preto nie je povinné znášať zápchy spôsobované tranzitom. ;)
Osobne podporujem iniciatívu kysuckých starostov zablokovať hlavný ťah ak sa nezačne stavať D3. Nátlakové akcie vždy zaberajú (viď učitelia :D ).
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 04. Sep 2016 17:39

jediny ako tak potrebny usek na D3 je tento. ostatne pockaju kludne aj 20 rokov. horsie ze sa stavia supernepotrebny a superdrahy pri ziline. a ked sme pri tom len za predrazenie tohto useku by bola zrekonstruovana temer cela I/18 a vyslo by aj na privadzac KNM..

a hej nech kludne blokuju a dosiahnu to iste co ucitelia... teda nic ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Vlados » 04. Sep 2016 17:41

Hlavne, že R7 sa až do DS nie je na programe dňa. Táto cesta privedie do BA viac automobilov takže v BA budú zápchy ešte väčšia. Ako tu bolo kdesi písané, že BA myslí len hlavne na seba. Tak keby to bola pravda tak D1 cez BA stojí 3+3, má rozostavaný železničný tunel pod mestom a rekonštruuje sa diaľnica do TT.
Ak sa im zápchy nepáčia tak nechodia na bezprašné cesty, určite na poľných a lesných cestičiek máte dosť ;)
Nátlakové akcie robiť môžete. Doporučujem ich robiť pod oknami premiéra, ktorý má najväšie maslo na hlave, že sa v tejto krajine tak brutálne kradne. Nebyť jeho tak je tu možno raj na zemi.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 04. Sep 2016 21:02

Vlados napísal:Od 10/2016 by mal byť v prevdzke nový most Horelica... vtedy určite nebude stáť ani meter R7.


Az v lete 2017, ale co zmeni ten most na tom, ze cez Cadcu uz v roku 2010 prechadzalo 6732 NA/24h a samozrejme teraz este viac? Na trase R7 boli uz par km od BA intenzity NA len okolo 1,5 tisic/24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 05. Sep 2016 12:31

aquila napísal:jediny ako tak potrebny usek na D3 je tento. ostatne pockaju kludne aj 20 rokov. horsie ze sa stavia supernepotrebny a superdrahy pri ziline. a ked sme pri tom len za predrazenie tohto useku by bola zrekonstruovana temer cela I/18 a vyslo by aj na privadzac KNM..


Kedze ostatne useky D3 pockaju 20 rokov, ktore su tie useky (na celom SK) ktore treba stavat?
Pretoze ja som si dal tu namahu a porovnal som intenzity nakladnych aut na SK a vysledok je, ze mimo aktualnych dialnic a usekov ciest v intravilanoch patria useky I/11 medzi najvytazenejsie v pomere T/S*T (pokiel kamienovaj dopravy je prenasobeny poctom kamionovej dopravy, pretoze je ine mat 50% podiel T/S pri 100 nakladnych autach alebo 1000 nakladnych autach)

Udaje su zo scitania 2010
Kód: Vybrať všetko
usek        cesta        spravca     okres
380   18   IVSC   KE   Prešov      
90301   11   IVSC   ZA   Žilina      
173   68   IVSC   KE   Prešov      
90302   11   IVSC   ZA   Žilina      
90308   11   IVSC   ZA   Kysucké   Nové   Mesto
90269   11   SSUR   CA   Čadca      
90280   11   SSUR   CA   Čadca      
90290   11   IVSC   ZA   Kysucké   Nové   Mesto
90791   59   IVSC   ZA   Tvrdošín      
90095   18   IVSC   ZA   Žilina      
90309   11   SSUR   CA   Žilina      
90101   18   IVSC   ZA   Žilina      
90260   11   IVSC   ZA   Čadca      
90120   18   IVSC   ZA   Martin      
80027   50   IVSC   ZA   Trenčín      
90273   11   IVSC   ZA   Čadca      
90292   11   IVSC   ZA   Kysucké   Nové   Mesto
90291   11   IVSC   ZA   Kysucké   Nové   Mesto
390   18   IVSC   KE   Prešov      
90456   50   SSUR   ZV   Zvolen      
80336   51   SSUR   GA   Nitra      
90100   18   IVSC   ZA   Žilina      
90118   18   IVSC   ZA   Žilina      
90119   18   IVSC   ZA   Žilina      
371   18   IVSC   KE   Prešov      
90111   18   IVSC   ZA   Martin      
80815   51   SSUR   GA   Galanta      
80818   51   SSUR   GA   Trnava      
90262   11   IVSC   ZA   Čadca      
90452   50   SSUR   ZV   Zvolen      

Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 639
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod mb1000 » 05. Sep 2016 13:03

Suhlasim s Jonathan-om, dopravna situacia tam nie je dobra a kysucania si D3 urcite zasluzia komplet, doprajem im to.

Nesuhlasim ale s tym, ze za "akukolvek cenu" a uz vobec nie obhajovat vysoke poziadavky/cenu takymito hovadinami:
BoroZA napísal:tunajšie obyvateľstvo však nežije vo veľkomeste, preto nie je povinné znášať zápchy spôsobované tranzitom

BoroZA napísal:pretože Kysuce sú prírodný región, a nie krajské mesto typu BB, KE, či BA, kde je samozrejmosťou vedenie dopravy cez obytné štvrte.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod milan_KM » 05. Sep 2016 13:10

Presne tak, 100% súhlas. Financie nie sú, a ešte aj tolerovať ich očividné rozkrádanie, je totálne ignorantstvo. Určite radšej uvidím tento úsek o čosi neskôr, ale zároveň aj nejaké tie km na R2, či R3.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod devil » 05. Sep 2016 15:03

Ak usek D3 rozdelia a postavia iba Podzavoz-Svrcinovec (co je v podstate od mosta do Cadecky), tak necele 2 km CA,Bukov - Cadecka bude naproblemovejsi (2 km dlhy) usek v SR. Zatvaranie tunela na dennom poriadku, kilometrove kolony a samozrejme velke zdrzania, ktore po postaveni PPP R7 nebudu mat na Slovensku obdobu.


aky zmysel ma to rozdelenie ? a stale sa pytam, preco sa to nepostavi v poloprofile ? bola by uspora ako hrom a efekt obrovsky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 05. Sep 2016 17:43

Jonathanov príspevok potvrdzuje oprávnenosť mojich slov, že D3 stavať treba, okamžite, bez delenia, bez rušenia tendrov, bezodkladne, v plnom profile a za akékoľvek peniaze. A bodka. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod pohodak » 05. Sep 2016 17:50

ZIADNY usek nestoji za to aby sa staval za akekolvek peniaze, ja nerozumiem ze si to nedokazete podaktori vtlct do palice :roll: okamzite a bezodkladne D3 v celej dlzke stavat ozaj netreba, to si tu mozme dokola vsetci mlet o tom ze zrovna za mojim humnom treba stavat vsetko a hned teraz lebo XYZ, akurat potom sa moze toto forum cele zrusit :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod BoroZA » 05. Sep 2016 18:08

Jasné, tak si to poďme znovu rozobrať, prečo by sa nemala stavať chýbajúca časť D3 v plnom profile v dĺžke necelých 30 km, a naopak, prečo by sa mali stavať rovnaké kilometre inej D/RC pri nižších intenzitách a neexistencií medzinárodného koridoru. :D Argument drahého kilometra diaľnice v horskom teréne neobstojí, ani argument, že bratislavčania už na Kysuce nechodia ani v zime lyžovať (lebo majú Alpy). :D

A poprosím o vyjadrenie aj nejakého žilinčana, nielen BA, PK, MA, SC a podobných "nestranných" obyvateľov... :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 05. Sep 2016 18:35

Polovicny profil by radikalne zmenil situaciu v Cadci aj v tuneli Horelica k lepsiemu. Po postaveni budu intenzity vyssie alebo velmi podobne ako na niektorych usekoch plnoprofilovych RC, ale aj polovicny profil by to zvladol. Najhorsi stav je odkladanie riesenia, bud podpisat zmluvu alebo zrusit a cim skor vyhlasit novy tender, trebars aj polovicny profil, ale dat dobu vystavby 3 roky. Plynuly prejazd hoci priemernou 80 km/h sa neda porovnat so sucasnym stavom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.