D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 07:09

Tato krizovatka odporuje hned dvom predpisom, ktore si NDS presadila.
1. vzdialenost medzi krizovatkami musi byt aspon 2km. Tu je to len 1,8 a rovnaky argument pouzila NDS proti piestancom, ktori ziadali vytvorenie novej MUK v trase juzneho obchvatu. https://www.google.sk/maps/dir/49.40216 ... 367903,15z
2. MUK moze byt len s cestou 1. triedy. V tomto pripade to je miestna komunikacia.

Tiez si myslim, ze v tomto pripade pojde o servisny vyjazd pre SSUD, rovnako ako pri Trencine. Aj tu je krizovatka pripojena na miestnu komuinikaciu. https://www.google.sk/maps/@48.9107186,18.0119681,17z
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 07:22

to ze NDSka si to ohyba vidime bohuzial krasne pri bratislave, kde je medzi MUK vajnory a MUK D1/D4 realne len asi jeden kilometer (preto nutne kolektory), potom medzi krizovatkou D1/D4 a MUK cierna voda, tiez je to do 2,5 km a treba kolektory .. a koniec koncov aj tu si pekne ukazal zu su dve krizovatky kusok za sebou na dialnici .. aj ked je to v rozpore s povestnym odstupom 5 km ...

ale OK, tak dajme tomu keby MUK oscadnica nebude pristupna, tak stale to mame dokonca na 12 km 5 MUK pre rozne ucely .. stale nevyzera hrozivo ?

a celkovo to SSUD by malo daleko vacsi vyznam aj s odpocivadlom v priestore MUK podzavoz, kedze by to bolo blizsie nielen pre tunel horelica, ale aj pre tunely na useku svrcinovec- skalite.

proste najhorsie je, ze cim viac sa clovek zamysla nad tym, ako sa teraz od stola a zle projektuju dialnice je na zaplakanie.. doslova ako keby sa to tahalo ako mor od 1994teho .. lebo najhorsie je,ze to SSUD v trencine nechali v mieste kde bolo planovane v 80tych rokoch, kde sa mala stretavat D61 a D1 z ciech .. ani za boha ich nenapadlo, ze mozno bude dobre to presunut rozumnejsie na novy privadzac ako je to naprikald uz v tych spominanych malackach ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 07:56

MUK musi byt tam, kde ma zmysel. Ked ich je treba pri Bratislave hustejsie nie je problem. Ked sa stale ohaname normami, tak vzniknu take perly ako Cerman na R1 pri Nitre, ktoru skoro nikto nepouziva.
Z mojej strany posledne slovo ohladne MUK na D3.
Krizovatky Krasno, Cadca, Podzavoz a Svrcinovec su navrhnute dobre s ohladom na obsluznost uzemia. Ak treba na niecom setrit, tak na cenach stavby, dat poriadne terminy, netlacit na urychlenie.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 08:54

mne sa ani ta hustota pri bratislave nepaci, lebo sa tym len fixluje investiciny dlh samotnheo mesta Bratislava, pricom za cenu co I len jednej tej MUK sa dali poriesit luxusne miestne cesty, ktore su tak ci tak v uzemnom plane.

to iste sa deje aj inde na slovensku, kde sa absencia patricnych miestnych ciest riesi uplne zbytocnym a miestami az zlym trasovanim dialnic a rozsievanim MUK jak na beziacom pase ..

inak krizovtku krasnoa a svrcinovec nespochybnejem, resp ri svrcinovci maximalne tak to, ze sa mala rovno postavit aj R5 a tam mal byt hlavny tah.

inak nitra juh aka cerman ma svoj vyznam a je aj dost pouzivana, len jej tam chyba dokoncenie prelozky I/64 :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jano1 » 27. Júl 2017 09:09

Ja by som posunul SSUD o cca 1 km na juh a pripojil cez MUK Krasno nad Kysucou, nemusi mat SSUD "10 m" k vyjazdu na D.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 10:25

aquila napísal:mne sa ani ta hustota pri bratislave nepaci, lebo sa tym len fixluje investiciny dlh samotnheo mesta Bratislava, pricom za cenu co I len jednej tej MUK sa dali poriesit luxusne miestne cesty, ktore su tak ci tak v uzemnom plane

Par prikladov zo sveta:
Gyor: 6MUK na 22km https://www.google.sk/maps/dir/47.67653 ... m2!4m1!3e0
Zabreb: 9MUK na 33km https://www.google.sk/maps/dir/45.85038 ... m2!4m1!3e0
Wels: 6MUK na 15km https://www.google.sk/maps/dir/48.17461 ... m2!4m1!3e0

Vsade fixuju investicny dlh?
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 10:54

Gyor: si zober ze az na jednu vynimku je to krizovanie s jednickami
Zagreb: ano je, to je v podstate to iste, preco je to pri bratislave. navyse nemozes ozaj porovnavat hlavne mesto krajiny s kysuckymi kopanicami
Wels: ako dialnicny trojuholnik pri welse porovnavat s kysucami ? jedno s najvacsich zeleznicnych prekladisk a vobec logistickych bodov v rakusku ? to ako vazne ?

ked chces uz porovnavat, tak s podobne rozstrusenymi sidlami ako napriklad na rakuskej S6. ale ta cesta je tam tak neporovnatelne klukata na to ze je to Sko, ze az. tak keby sa robila D3, nie je o com ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 10:58

Ja som porovnaval Bratislavu
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 11:01

tak to sedi o to viac, najma ten Zagreb to je presne temer ten isty problem, vsak to aj napisal.

a wels by som ozaj ozaj nedaval na porovnanie, nehovoriac ze mimo napojenia cargo ÖBB tam su tiez len napojenania na bundesstrase a na dve dalsie dialnice :) a preto tam urobili ten trojuholnik, lebo intensity. to sa ozaj neda porovnavat.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 11:09

A S6 6MUK z toho jedna polovicna na 18km https://www.google.sk/maps/dir/47.51098 ... m2!4m1!3e0

Opakujm MUK ma byt tam, kde ma dopravny zmysel. Vzdy sa da povedat, vsak prejdite len 5km dalej. Ale pokial je dialnica blizko a spravit MUK nestoji sialene peniaze (Podzavoz mozeme debatovat) tak tu MUK tam treba spravit. Preto budem obhajovat Bukov, lebo cena je relativne nizka a ma dopravny zmysel.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 11:17

ano preto som ta sam naviedol na S6, ako lepsi priklad :)
kedze tam je tych MUK nasekanych hodne, ale zaroven tam na vacsej casti neni ziadna B-strasse (jednicka), len L-strasse, kde nemozu auta nad 3,5 t a policajti to tam aj dosr drsno strazia.
plus aj ked to na mape vyzera, ze to je temer rovna priamka, su tam tam stupania, zatacky, ake nikde na slovensku nenajdes ..

cize aj naklady boli uplne niekde inde ako na D3, kde stavaju sialenosti ako sa stavaju. absolutny non-sense .. nehovoriac o samotnom predrazeni .. a preto hovorim, ze D3, ale nech je to ako S6, bez hluposti kde sa I/12 dala jednicka, alebo ze chcu dediny aj staru cestu, aj novu jednicku aj dialnicu.

pri porovnani s S6 by sa nemal nikdy stavat ani maly obchvat v cadci, nieto privadzac a MUK podzavoz ..

cize treba to dat do relacie. ked si to radovo bohatsie rakusko nemoze dovolit, na co sa hra chudobne slovensko ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 11:42

Ale rozdiel je v tom, ze S6 zacali stavat az po dostavani A2. A predpokladam, ze k preklasifikovaniu doslo po postaveni S6. Alebo vsetky Landstrase v reichu su taketo? https://www.google.sk/maps/@47.631889,1 ... a=!3m1!1e3
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 12:12

to co si dal na ukazku je zhodou okolnosti stale Bundesstrasse, teda jednicka :)

ked to takto beries, tak mozeme povedat, ze D3 mala mat k ceskej D1 rovnaky vztah ako S6 k rakuskej A2.

nicmenej na D3 by bohate prebohate stacili parametre S6, od sirky, cez stupania a podobne. zaroven ziadna paralerna cesta .. v podstate v rakusku si dovolim tvrdit, ze by sa od ziliny pre stavala cela I/11 smerom na sever a paralerna cesta by sla na druhej strane, terajsia dvojka. velke oci.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Jonathan » 27. Júl 2017 12:56

nemas pravdu je to L118. http://www.openstreetmap.org/#map=17/47.62992/15.81300
Ale je mi jasne, ze cez ten priesmyk bez S6 musela byt poriadna cesta. A kedze v popise ma "Bundesstrasse" usedzujem, ze bola preklasifikovana po dostavani S6. A suhlasim, ze zatacky a stupania su na S6 poriadne, ale aj mosty a tunely. https://www.google.sk/maps/@47.6503112, ... 144!8i3072
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2017 13:49

aha, hej, mas pravdu, ten nazov zmiatol. ano je tam dokonca 17 km tunelov roznych dlzok, detto aj mosty, ale ide o to,ze zbyrocne to tam nedavali do jedne rovny, latky a podobne. v zime sa priznam ze mam na S6 problem ist aj 100vkou a to mam dobre auto, intensity su tam neskutocne.

ale chcel som dat do suvislosti, ze ako sa da stavat a ako sa stave na slovensku ... v tom priesmyku ozaj moc moznosti nemali, kym na kysuciach tych moznosti je daleko viac ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod expwy » 27. Júl 2017 13:56

aquila napísal:to ze NDSka si to ohyba vidime bohuzial krasne pri bratislave, kde je medzi MUK vajnory a MUK D1/D4 realne len asi jeden kilometer (preto nutne kolektory), potom medzi krizovatkou D1/D4 a MUK cierna voda, tiez je to do 2,5 km a treba kolektory .. a koniec koncov aj tu si pekne ukazal zu su dve krizovatky kusok za sebou na dialnici .. aj ked je to v rozpore s povestnym odstupom 5 km ...

Ten povestný odstup 5 km (osová vzdialenosť medzi 2 MUK) platí, len pre D/R mimo zastavaného územia, v zastavanom území sa pripúšťa ísť na polovicu teda 2,5 km. Všetko ostatné je na výnimku z našej normy. Samozrejme takéto delenie nie je úplne šťastné, lebo naša norma nepozná nič také ako mestskú diaľnicu, čo v prípade Kysúc aj tak nemožno uvažovať ani náhodou. Ale, v prípade Bratislavy by D1 s D2 mali byť navrhnuté ako intravilánové diaľnice. D2 a D1 sú totiž len extravilánové diaľnice vsadené do intravilánu. A 2,5 km osová vzdialenosť križovatiek pri intravilánovej diaľnici je nezmysel.

Bez použitia kolektorového pásu je v Nemecku a Rakúsku možné 2 MUK navrhnúť do 800 m. Potom by sa už mali 2 križovatky spájať do jednej kolektorovým pásom. Nemci majú na toto prepracovaný systém noriem, ktoré sa snažia aj logicky uplatňovať.

aquila napísal:ale OK, tak dajme tomu keby MUK oscadnica nebude pristupna, tak stale to mame dokonca na 12 km 5 MUK pre rozne ucely .. stale nevyzera hrozivo ?
a celkovo to SSUD by malo daleko vacsi vyznam aj s odpocivadlom v priestore MUK podzavoz, kedze by to bolo blizsie nielen pre tunel horelica, ale aj pre tunely na useku svrcinovec- skalite.


Presne tak!!! Pred 2 rokmi bolo toto riešenie navrhnuté s tým, že žltým FIDIC-u by sa to prerobilo. Mala sa využiť dosť nešťastne navrhnutá MUK Podzavoz a dobudovať ju na plnohodnotnú MUK, kde by bolo zároveň aj SSUD. NDS tu kúpila dosť veľa zbytočných pozemkov, tak prečo ich nevyužiť, keď ich už kúpila (mimochodom tiež tu išlo o kšeft s pozemkami kysuckých oligarchov). Zároveň sa nemala dobudovať MUK Bukov, ktorej vybudovaná vetva mala slúžiť len na dojazd záchranných zložiek v prípade mimoriadnej udalosti v tuneli. Ďalšia MUK mala byť až s cestou 520 Krásno n/K.

aquila napísal:proste najhorsie je, ze cim viac sa clovek zamysla nad tym, ako sa teraz od stola a zle projektuju dialnice je na zaplakanie.. doslova ako keby sa to tahalo ako mor od 1994teho .. lebo najhorsie je,ze to SSUD v trencine nechali v mieste kde bolo planovane v 80tych rokoch, kde sa mala stretavat D61 a D1 z ciech .. ani za boha ich nenapadlo, ze mozno bude dobre to presunut rozumnejsie na novy privadzac ako je to naprikald uz v tych spominanych malackach ..


Problém projektovania našich diaľnic sa datuje od začiatku projektovania a výstavby diaľnice Praha – Brno – Bratislava. Skúsenosti s projektovaním diaľnic totiž mali len Česi, kde sa to naučili od Nemcov v rámci projektovania protektorátnej diaľnice a diaľnice Praha – Brno. Slováci o diaľniciach ani nechyrovali. Slováci vždy boli len cestári a to pretrváva dodnes. Diaľnice malo vtedy na starosti federálne ministerstvo. To sa rozhodlo, že na Slovenskom území to dá naprojektovať Slovákom, ktorí v tom čase nemali s diaľnicami žiadne skúsenosti. Takto u nás vznikli nezmyselné tvary križovatiek na D2 Kúty, Malacky, Lozorno, na D1 Bratislava-Zlaté piesky (Senecká), Trnava, Hlohovec, Piešťany apod. U nás čo križovatka, tak unikát a zároveň výskumný ústav. Toto platí u nás aj v navrhovaní mostov – čo most, to unikát a výskumný ústav.

V navrhovaní križovatiek na diaľniciach je totiž veľmi dôležitá ich jednoduchosť pre orientáciu vodičov. Toto sa dá dosiahnuť iba dodržiavaním rovnakých typov a tvarov – vlastne to čo sa darí Čechom dodržiavať dodnes (až na pár úletov).
Ak má MUK viac ako 1 výjazd v 1 smere mal by byť použitý kolektorový pás. Princíp 1 križovatka – 1 výjazd z priameho smeru diaľnice. Toto na našich diaľniciach ani nenájdeme s výnimkou MUK Letisko. Miesto toho sme na to išli úplne opačne a aby sme upravili zlé normy, išli sme si robiť akože aliby pred zlou normou, a snažili vymyslieť nezmysel ala kolektor, na ktorý sa akože môže pripojiť kadečo a kdekoľvek.
Hotový výskumný ústav Dr. Moreau-a.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Čavo » 30. Júl 2017 23:03

Jonathan napísal:MUK musi byt tam, kde ma zmysel. Ked ich je treba pri Bratislave hustejsie nie je problem. Ked sa stale ohaname normami, tak vzniknu take perly ako Cerman na R1 pri Nitre, ktoru skoro nikto nepouziva.

Nato, že ju skoro nikto nepoužíva, je čudné, že som ju videl často riadiť policajtami, aby sa nezablokovala R1 v oboch smeroch, vozidlami čakajúcimi na odbočenie do NR. Ale to bude tým, že zjazd z diaľnice ide do križovatky cesty NR-SA ako vedľašia cesta a odbočuje sa doľava. Cesta, na ktorú sa to pripája, býva dosť vyťažená lokálkou NR-SA. Uvidíme čo sa stane, keď tam dovedú preložku I/64.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Peter_CA » 05. Aug 2017 10:03

Tempo výstavby je natoľko vražedné, že pruh zhrnutej zeminy vo Svrčinovci sa začína znova zelenať :-D
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod pecik » 10. Aug 2017 15:27

Zaujimave fotky pribudli na fb stranke NDS:
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 9021947769
pecik
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 38
Založený: 30. Mar 2014 14:21

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod medima » 10. Aug 2017 17:08

A tak celkom rychlo im to ide, zacali pekne, vidiet cinnost, horsie je to v Presove. Tam pinzetou depiluju hlinu a hraju sa na stavbarov. Ja len cakam, kedy uvidime poriadny portal a v nom aspon prvych par metrov dvojitej diery.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod magnus » 11. Aug 2017 06:43

pecik napísal:Zaujimave fotky pribudli na fb stranke NDS:
https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 9021947769

Teda ten Hájkov potok, to je riešenie jak z 50-tych rokov, takto zdegradovať vodný tok na kanál.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

"Barbarstvo" na D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod KN.SK » 11. Aug 2017 07:46

magnus napísal:Teda ten Hájkov potok, to je riešenie jak z 50-tych rokov, takto zdegradovať vodný tok na kanál.
Ak to je tak, že je to, vlastne už bol, prirodzený potok, potom to je veľmi smutné. :cry: Je to obyčajné sprznenie prírody. :( MŽP to povolilo??? :roll:
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Peter_CA » 13. Aug 2017 10:22

Je to aspoň dostatočne dimenzované, aby kanál prežil nejakú väčšiu prietrž mračien? Niektoré fotky nevyzerajú úplne presvedčivo.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod JANO » 13. Aug 2017 12:33

Fotografie - zemné práce - na tomto úseku - D3 pri Čadci - stránka je síce v angličtine ale fotky preklad nepotrebujú:

Fotografie sú z 5. 8. 2017:

http://www.vehicles-machines.eu/caterpillar-319d-ln.htm

http://www.vehicles-machines.eu/caterpillar-319d-l.htm
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

Odoslaťod Peter_CA » 31. Aug 2017 18:17

Pripravuje sa preložka prívodu 110 kV do rozvodne Čadca. Už sú postavené stožiare, ktoré vyzerajú tak trochu, akoby malo byť každé vedenie ťahané zvlášť.

Konkrétne je to toto: https://goo.gl/maps/qYbZARwW2bT2
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.