Stránka 17 z 57

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 19:42
od Yoggy52
A mimochodom, len kvoli tomu, ze je most v rekonstrukcii, nevidim ako zamienku stavat predrazeny usek... Ako keby inde neboli obmedzenia, v normalnej krajine by sa zatvoril hranicny priechod... Ako sa to uz stalo na R3, za tu dobu sa moze sutazit znova, most sa dokonci, zacne sa stavat D3 s lepsou cenou a vsetci budu spokojny...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 15:28
od devil
samozrejme zeby sa radikalne zlepsili pomery a stupla by aj navratnost lebo pocet aut presunutych na D3 by bol prakticky rovnaky ako pri 2+2 ale cena by isla dole. 2 cesty dokopy by mali aspon 20.000 kapacitu a intenzita v 2010 bola asi 13.000 cize aj s nejakou rezervou.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 08:44
od okorec
Zatvoriť hraničný prechod Svrčinovec? To si niekto fakt myslí, že to je schodné riešenie?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 09:19
od Yoggy52
A? Doprava kolabuje, za tyzden sa to nevyriesi, musi sa to riesit hned... Ked nechcete danu situaciu riesit, tak mozte samozrejme plakat ako doteraz na tomto fore, ako sa nestavia D3 a pod. Ako som uz spominal, zatvoril by sa prechod, odstranili by sa lokalne problemy(max do roka) a prechod sa moze znova otvorit... A moze sa pomaly budovat D3, ale za lepsiu cenu... Doprava do dostavania D3, bude ako tak poriesena...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 09:40
od jarino
A minimálne kamióny chodiace medzi Hyundai - KIA a poľskí dodávatelia - KIA by si kadiaľ púšťal? To nespomínam ďalšie podniky. Zavretie prechodu na Svrčinovci určite nie je riešenie a nie je ani reálne.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 10:13
od Yoggy52
Cez Makov... Este nieco? Vy ste tu ziadne riesenie ani neponukli okrem stavania predrazenej D3...

// a polski by mohli chodit po R3 alebo cez makov :roll:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 10:47
od juancarlos
Ten Makov si si vygúglil? :-D Už nechajte tú D3 na pokoji lebo niektoré argumenty proti (a takisto aj za) sú fakt na smiech.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 11:13
od Yoggy52
Ano, bohuzial, pozeram to na mape uz tyzden, od Hnujdaju do KII je to len cca o 10min dlhsie a to je nic... Ako keby inde na slovensku neboli obchadzky, nechapem preco sa toho vsetci tak stranite...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 16:32
od jarino
Mne je to v podstate jedno, nech zavrú všetky prechody s Poľskom na čele s Vyšným Komárnikom, ja ich nevyužívam ani priamo nepotrebujem, ale bohvie, ako by sa k tomu postavili isté spoločnosti. V inej téme bolo nedávno písané, že práve tieto spoločnosti vytvárajú tlak na výstavbu a urýchlenie výstavby D3 a R3, čo sa už aj reálne ukazuje a tiež by som chcel vidieť to pretrasovanie HŠ - ZH (to už som mimo tému).
Podľa mňa riešenie: tender na tento úsek zrušiť, rozdeliť na dve časti (bolo spomínané prečo v inej téme) a prípadne postaviť iba polprofil. To by mala práve podľa mňa posúdiť Value for Money, či polprofil alebo plný profil.
Okrem toho ešte privádzač v KNM. Brodno - KNM rozdeliť a úsek Brodno - privádzač mať pripravený ak by zrazu boli peniaze prípadne taktiež CEF alebo iné možnosti. To je maximum, čo si viem predstaviť na D3 zrealizované do 10 rokov.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 16:47
od i15
kde je ten most, o ktorom hovoríte? je to na hlavnom ťahu?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 17:46
od Yoggy52
jarino napísal:Mne je to v podstate jedno, nech zavrú všetky prechody s Poľskom na čele s Vyšným Komárnikom, ja ich nevyužívam ani priamo nepotrebujem, ale bohvie, ako by sa k tomu postavili isté spoločnosti. V inej téme bolo nedávno písané, že práve tieto spoločnosti vytvárajú tlak na výstavbu a urýchlenie výstavby D3 a R3, čo sa už aj reálne ukazuje a tiež by som chcel vidieť to pretrasovanie HŠ - ZH (to už som mimo tému).
Podľa mňa riešenie: tender na tento úsek zrušiť, rozdeliť na dve časti (bolo spomínané prečo v inej téme) a prípadne postaviť iba polprofil. To by mala práve podľa mňa posúdiť Value for Money, či polprofil alebo plný profil.
Okrem toho ešte privádzač v KNM. Brodno - KNM rozdeliť a úsek Brodno - privádzač mať pripravený ak by zrazu boli peniaze prípadne taktiež CEF alebo iné možnosti. To je maximum, čo si viem predstaviť na D3 zrealizované do 10 rokov.


ako tym vyriesis sucasny stav dopravy? jednoznacne treba zatvorit prechod(pre vozidla nad 7.5t) cez den a nechat ho otvoreny napr. od 22-06, a nakladiaky mozu jazdit cez makov (cez den), po pomerne luxusnej ceste(na slovenske pomery)

neviem preco narazas na Vysny Komarnik, asi preto, ze som zo Svidnika? "Lobujem" snad na tomto fore, aby R4 bola postavena co najrychlejsie a cena nehra rolu, tak ako sa tu prezentuje zopar jedincov pri D3?
A mimochodom my sme uz obchadzku zazili pri rekonstrukcii stiavnika, ked "nakladiaky", museli jazdit az cez Vranov, aby sa dostali do PL :roll:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 18:09
od Jano1
Yoggy52 napísal:A mimochodom, len kvoli tomu, ze je most v rekonstrukcii, nevidim ako zamienku stavat predrazeny usek... Ako keby inde neboli obmedzenia, v normalnej krajine by sa zatvoril hranicny priechod... Ako sa to uz stalo na R3, za tu dobu sa moze sutazit znova, most sa dokonci, zacne sa stavat D3 s lepsou cenou a vsetci budu spokojny...


Hranicny priechod Srcinovec mal v roku 2010 najvyssiu intenzitu nakladnej dopravy spomedzi vsetkych hranicnych priechodov na cestach I.triedy. Vyssiu intenzitu mali len dialnicne hranicne priechody na D2. 3-krat viac ako na priechode Trstena, ktora sa zavrela pre nakladnu dopravu na par mesiacov.

Yoggy52 napísal:nakladiaky mozu jazdit cez makov (cez den), po pomerne luxusnej ceste(na slovenske pomery)

Ty si najprv prejdi cez Makov kamionom alebo si aspon vychutnaj cestu za kamionom a potom nieco pis. Makov ma problem zvladnut to co tam chodi a nie 4 az 5-nasobok nakladnej dopravy, v zime je casto neprejazdny.

Yoggy52 napísal:zatvoril by sa prechod, odstranili by sa lokalne problemy(max do roka) a prechod sa moze znova otvorit...

V Cadci sa nic do roka pre tranzit nic nevyriesi. Ide len o to ci sucasny pritom zhorsujuci sa stav bude trvat 3,4,5,6.... rokov.

i15 napísal:kde je ten most, o ktorom hovoríte? je to na hlavnom ťahu?

Most v rekonstrukcii je na starej I/11. Trasa sa pouzivala vzdy, ked bol zavrety tunel Horelica. Na dobu rekonstrukcie urobili docasne urovnove zeleznicne priecestie ako nahradu za most.
Prebieha rekonstrukcia tohto mosta https://www.google.sk/maps/@49.4297796,18.7958437,3a,75y,309.05h,83.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Ttqc4C3qAc3CkNn8q8eTw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 18:20
od i15
to je mimo hlavného ťahu, tak nerozumiem prečo to riešite v súvislosti s potrebou D3

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 08:12
od tomaspo
Česká strana nepovolila odklonenie nákladnej dopravy cez makov ani keď bol most na horelici v havariinom stave a mal sa plánovane odstavit tunel horelica na pár dní koli údržbe

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 22:06
od jarino
Yoggy52 napísal:ako tym vyriesis sucasny stav dopravy? jednoznacne treba zatvorit prechod(pre vozidla nad 7.5t) cez den a nechat ho otvoreny napr. od 22-06, a nakladiaky mozu jazdit cez makov (cez den), po pomerne luxusnej ceste(na slovenske pomery)
neviem preco narazas na Vysny Komarnik, asi preto, ze som zo Svidnika? "Lobujem" snad na tomto fore, aby R4 bola postavena co najrychlejsie a cena nehra rolu, tak ako sa tu prezentuje zopar jedincov pri D3?
A mimochodom my sme uz obchadzku zazili pri rekonstrukcii stiavnika, ked "nakladiaky", museli jazdit az cez Vranov, aby sa dostali do PL :roll:

Súčasný stav nijako nevyriešiš len tak, tak isto Prešov a mohli by sme pokračovať v tom zozname. Tu by sa to dokázalo v podstate vyriešiť za tých asi 220 miliónov, otázka je, či za toľko to stojí. Podľa mňa nie...
Len z časti narážam. Vyšný Komárnik mi prišiel na rozum aj tak ako prvý. Neviem ako by sa riešili obchádzky v prípade Kysúc, ak by došlo k nejakému havarijnému stavu.
Na R4 budeme radi, ak sa niečo vôbec stavať bude. A to platí aj pre D3. Síce pár jedincov píše, že čo najrýchlejšie a cena nehrá rolu, ale to na ničom aj tak nezaváži.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2016 21:55
od BoroZA
Vie niekto niečo nové o tendri tohto úseku? Či sa bude aj nový minister pol roka oboznamovať so situáciou? :D

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 09:45
od aquila
vacsina z nas dufa, ze ho zrusia :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 15:01
od BoroZA
Mne už to začína byť tiež jedno, lebo aj tak sa nič nedeje, a už mohol byť medzitým pripravený nový tender keby ho boli okamžite po ukončení zrušili... :D Len nech sa doparoma už niečo deje, táto nečinnosť ma privádza do zúfalstva. :)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2016 19:24
od zvR7
A keď to zrušia ? čo ďalej ? Nebude problém z EU ked presunieme fondy inde či je to naša vec ? Alebo to tendrovat nanovo ?

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 09:31
od aquila
keby bolo len na mne, ja by som to zrusil do neurcita, lebo na D3 uz boli vycerpane zdroje na asi najzbytocnejsom useku D3 strazov - brodno, ktore dopadne s intenzitami po otvoreni visnoveho asi ako obchvat ziaru .. vsak ked aj sudruh palcak priznava, ze tam bude zrejme len 8 tisic aut / 24 hod, tak to je co povedat ..

cize mali byt ine priority a nemali sa vyplieskat peniaze na zbytocnych usekoch a este k tomu superdrahych .. ako keby nestacilo, ze polprofilovy usek svrcinovec - skalite nas bude v polprofile stat to co by stal v normalnej sutazi plny profil a aj to predrazenie za rychlost je pase a posuva sa o div nie dva roky .. na D3 by malo byt okrem privadzaca KNM moratorium aspon na dalsich 10 rokov

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 15:29
od jarino
Len aby neprepadlo 70 miliónov. Moc iných možností asi nebude, keď to musí byť na core TEN-T a zároveň minuté do 12/2020.
Hodnotenie:
The proposed action is very relevant as it will remove a road bottleneck on the Slovak part of the pre-identified cross-border
section Bielsko Biala - Zilina, of the Baltic - Adriatic Core Network Corridor. It will have a high impact on travel time, service
quality and safety. The overall maturity and quality of the Action is good.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 15:33
od aquila
na D3 uz prepadli stovky milionov... ako som bol kedysi jej zastanca som znechuteny ako sa sialene predrazuje v kombinaciami so zlymi projektami... v podstate skoro miliarda euro v tahu a efekt temer ziadny...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 15:45
od jarino
Keby sa namiesto Brodno - Strážov postavil Brodno - KNM po privádzač do INA aj s privádzačom aspoň v polprofile, Bukov - Svrčinovec a Svrčinovec - Skalité trocha inak, tak by to bolo lepšie a bolo by to zahojené. Takto neviem, tiež pochybujem, ale tie peniaze z CEF aj tak neni kde dať a keď dávajú, lepšie je mať nejaký ten kilometer ako nič. Ceny sa nepáčia ani mne. Poliaci chceli 200 miliónov na Wegiersku Górku, dostali 0, viac bude vo vlákne Poľsko.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2016 15:54
od aquila
to mi potom uz ozaj nedava zmysel cela D3 ked EU nechce zaroven podpodit tolko dolezity posledny usek v poslku...

na D3 sa ked tak mal robit len tento usek, privadzac KNM ako nulta etapa a R5. teoreticky este svrcinovec skalite ale o 100mio menej mal stat...

navyse aj pri tomto tendri je predrazenie vyssie ako 70mio euro.. teraz je to suverenne najdrahsi usek za 1km a to aj visnove moze zavidiet tisko!

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2016 07:08
od rastislav5
Je tu este alternativa, ze vitaz pri hrozbe zrusenia vystavby tohto useku znizi cenu na alebo pod uroven expertizy. Precedens urobil uz Figel, ked dosiahol znizenie Zilinskeho PPP (aj ked tento sa nakoniec nestaval). Takto by bol aj vlk syty aj koza cela.