Stránka 21 z 57

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 20:30
od ANDi
Amen tma. Bolo naivne si mysliet, ze za bacovania hranola sa nieco zmeni...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 20:57
od pecik
Chvala Bohu. Uz nech sa to uspesne postavi a vychodniarsky a madarsky specialisti od PC mozu prasknut zavistou...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2016 21:11
od Krampus
oni mozu uz akurat len tak zdvihnut kotvy a odist zo svojej "hladovej" doliny, im uz nic ine neostava.
5 km cesty stavat 4 roky a za takuto marzu...uz sme si zvykli, ze namiesto regionov zveladujeme "podnikatelom" vily.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 10:32
od rastislav5
Ersek sa bohuzial zachoval podla ocakavania. Pockal, kym namietky Ineko a protesty ludi proti kartelom utichnu, resp. ich prehlusia ine temy a zmluvu nechal podpisat. Cas hral v jeho prospech, lebo odsuval aj alternativne vyhlasenie novej sutaze a naopak, dopravne problemy sa s casom zakonite zhorsuju. Podobny scenar bude aj v Presove. Samozrejme klucovu vinu nema sucasny minister, ale predchadzajuci. Uvidime, ako sucasny zvladne nove sutaze. Ak nebudu kartelove, mohol by byt prinosom.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2016 10:44
od Lorenc
No proreformne moc nepôsobí. To je jedna guláš partia, majitelia týchto firiem spätých so štátom a Ersék je jedna generácia. Oni si prekážky robiť nebudú. Ale ten pás Oščadnica-Bukov by mohol zahrnúť do tohto. V podstate tak sa bude riešiť aj predĺženie Čebrate "Ďurko dorob to celé, keď už staviaš".

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 21:20
od sergej
Zmluva o dielo - zhotovenie stavby D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec v zmysle zmluvných podmienok FIDIC - žltá kniha
http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2701637&l=sk
(aj s podrobným časovým harmonogramom po jednotlivých objektoch)

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2016 22:16
od aquila
na to ze to je navyse aj zlty FIDIC je to sialene drahe....

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 13:36
od Mawerick81
si ako papagaj,, vsetko je predrazene,, tak nestavat,, tento tyzden v okoli Ziliny zahynuli 2 ludia pri nehodach,, aj keby to mal stat raz tolko,, tak to kvoli tomu, ze bude bezpecnejsia dorpava stoji

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 13:37
od milan_KM
No keď už sa páni nabalili, dúfam, že estakáda cez Podzávoz bude vyzerať k svetu, keďže to vlastne bude nová dominanta Čadce.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 18:02
od Vlados
Asi nechápeš, že pri žltom FICIDu majú priestor na optimalizáciu, postačuje ak riešenie splní technické požiadavky.

@Mawerick81, je to smutné ale aj na iných miestach Slovenska možno dnes, možno včera alebo zajtra zahynuli ľudia nakoľko sa niektorí obohatili na tejto stavbe... napr. 2-3 viesky sa mohli dočkať kompletného obchvatu.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 19:04
od Mawerick81
vlados: no,, ale berme to aj z inej strany,, ked bola pri moci pravica, tak Figel zrusil vystavbu D3,, cize ja som iba za to ze sa to stavia,, ze sa na tom niekto obohatil,, to uz ja nezmenim,, a som rad, ze po dostavbe nebudem musiet cakavat v Oskerde na krizovatke 10min niekedy na odbocenie..

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 20:56
od granite01
Ano. Môžeme sa pozerať na to tak. Rezignovať. Ale nečudujte sa, že každý týždeň pri dopravných nehodách umrie mnoho ľudí, ktorí cestujú po nevyhovujúcich cestách I., II. a III.triedy, kde sa nemenil asfaltobetón desiatky rokov (teda má nevhodné technické vlastnosti), alebo kde sú nevyhovujúce zádržné zariadenia (alebo vôbec nie sú) atd....a všetko sa na Slovensku sa vybaví vetou: "neprispôsobil techniku jazdy stavu vozovky"

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 20:58
od granite01
rastislav5 napísal:Ersek sa bohuzial zachoval podla ocakavania. Pockal, kym namietky Ineko a protesty ludi proti kartelom utichnu, resp. ich prehlusia ine temy a zmluvu nechal podpisat. Cas hral v jeho prospech, lebo odsuval aj alternativne vyhlasenie novej sutaze a naopak, dopravne problemy sa s casom zakonite zhorsuju. Podobny scenar bude aj v Presove. Samozrejme klucovu vinu nema sucasny minister, ale predchadzajuci. Uvidime, ako sucasny zvladne nove sutaze. Ak nebudu kartelove, mohol by byt prinosom.


Kľúčový na MD je p.Stromček. Ten určuje pravidlá pri obstarávaní...on je taká šedá eminencia na ministerstve+štátny tajomník.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 21:04
od rastislav5
Ak je to tak, potom je asi naivne ocakavat zmenu k lepsiemu.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2016 21:06
od granite01
Presne tak. Smer drží opraty pevne v rukách. Tento balík peňazí z posledného programovacieho obdobia treba využiť čo najlepšie :wink:

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2016 20:41
od jarino
Ešte k už uzavretému tendru.
Podmienky účasti v tendri splnili:
1. M-Silnice, M-Silnice SK, Hastra, IMB Podbeskidzie
2. Inžinierske stavby, OHL ŽS
3. Strabag, PORR, Hochtief CZ
4. Metrostav, Doprastav, Eurovia CS, Eurovia SK
5. Salini Impregilo, Dúha
6. Acciona Infraestructuras

Vylúčení uchádzači:
1. Boegl&Krýsl
2. Corsán-Corviam Construcción
3. Serenissima Costruzioni
4. Rizzani de Eccher

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2016 08:18
od ecce
ani nebolo tak malo ucastnikov, aby to nemohlo vygenerovat normalnu cenu

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 08:07
od eric987
Oznamenie o vysledku uzsej sutaze sa objavilo dnes vo VVO : https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/348229

jarino napísal:Ešte k už uzavretému tendru.
Podmienky účasti v tendri splnili:
1. M-Silnice, M-Silnice SK, Hastra, IMB Podbeskidzie
2. Inžinierske stavby, OHL ŽS
3. Strabag, PORR, Hochtief CZ
4. Metrostav, Doprastav, Eurovia CS, Eurovia SK
5. Salini Impregilo, Dúha
6. Acciona Infraestructuras

Vylúčení uchádzači:
1. Boegl&Krýsl
2. Corsán-Corviam Construcción
3. Serenissima Costruzioni
4. Rizzani de Eccher


Preco potom podali cenovu ponuku len 1., 3. a 4. ??? Inak talianske firmy sa hufne hlasia aj o zakazky v CR takze ak by nahodou isiel nejaky dalsi tender u nas (co nateraz asi nehrozi) tak by to (aspon s ucastou) mohlo byt o cosi lepsie.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2016 19:24
od jarino
Neviem. Ale listom boli vyzvaní všetci tí, čo podmienky splnili.
Tak teoreticky teraz iba tendre na železnici. Neviem ako na tom je obchvat KE, myslím, že pôvodne chceli tender vyhlásiť do konca roka, čo asi nehrozí.

Víťazné konzorcium má podiel subdodávok 17,64%.

B&K bol vylúčený, pretože referencie v hodnote aspoň 70 miliónov eur realizoval ako člen konzorcia a svojou účasťou nesplnil požadovaný objem.
Corsán-Corviám Construcción taktiež použil referenciu s nedostatočným objemom. Nepreukázal, že môže disponovať kapacitami tretej osoby.
Serenissima Construzioni na otázku ohľadom referencie neodpovedala a bola vylúčená.
Rizzani de Eccher predložil nezáväzné vyjadrenie banky k poskytnutiu úveru v hodnote 18 miliónov eur.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 16:16
od rempo
Dnes boli zverejnené zápisnice z obstarávania.Zaujme tam jedna vec,keďže ponuky boli nad štátnou expertízou tak si NDS dala vypracovať u "nezávislého experta" spol. ODIS rozpočet na stavbu v stupni DSZ a im vyšla cena stavebných prac 315 853 910 EUR bez DPH,tak sme teda ešte riadne ušetrili
http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zaka ... nty/146577

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 16:59
od juancarlos
Sa zbláznili? To budú každému vodičovi počas nasledujúcich 30 rokov platiť za prejazd? Či čo vlastne ODIS zarátal do tej ceny? Ináč som fakt zvedavý aké objekty a ako sa vlastne budú reálne na tomto úseku robiť.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 20:46
od granite01
jarino napísal:Neviem. Ale listom boli vyzvaní všetci tí, čo podmienky splnili.
Tak teoreticky teraz iba tendre na železnici. Neviem ako na tom je obchvat KE, myslím, že pôvodne chceli tender vyhlásiť do konca roka, čo asi nehrozí.

Víťazné konzorcium má podiel subdodávok 17,64%.

B&K bol vylúčený, pretože referencie v hodnote aspoň 70 miliónov eur realizoval ako člen konzorcia a svojou účasťou nesplnil požadovaný objem.
Corsán-Corviám Construcción taktiež použil referenciu s nedostatočným objemom. Nepreukázal, že môže disponovať kapacitami tretej osoby.
Serenissima Construzioni na otázku ohľadom referencie neodpovedala a bola vylúčená.
Rizzani de Eccher predložil nezáväzné vyjadrenie banky k poskytnutiu úveru v hodnote 18 miliónov eur.


Preto má pravdu INEKO, keď hovorí, že 3 tendre naraz bolo najhoršie možné riešenie. Ale pre niekoho asi dobré.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2016 21:03
od granite01
rempo napísal:Dnes boli zverejnené zápisnice z obstarávania.Zaujme tam jedna vec,keďže ponuky boli nad štátnou expertízou tak si NDS dala vypracovať u "nezávislého experta" spol. ODIS rozpočet na stavbu v stupni DSZ a im vyšla cena stavebných prac 315 853 910 EUR bez DPH,tak sme teda ešte riadne ušetrili
http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zaka ... nty/146577


Skúsme počítať: jedná sa o rozpočet, ktorý hovorí o cene (pri 5,67 km.úseku, šírke 26,5m) : 315 853 910 eur + 20% DPH = 379 028 000 eur / 5,67 km = 66 848 021 eur s DPH za 1km meter dialnice
66 848 021 eur / (26,5m šírka dialnice * 1000m) = 2 522,57 eur za 1 meter štvorcový dialnice.
Pritom pokiaľ viem, 1 meter štvorcový betónu stojí cca 70-100 eur, armovanie + práca maximálne pridám 2x 100 eur. Takže ak by sme nasypali železobetón na každý meter dialnice do výšky 1 metra, tak by nás to nestálo viac ako 270 - 300 eur.
A skutočnosť: cena 1914,83 eur za jeden meter štvorcový s DPH = 75,9% tejto expertízy.
Ostatné nechávam bez komentára.

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2016 08:48
od robertko
ceny mostov sú niekde od 1000 - 2000 € / m2 a keďže to je skoro samá estakáda tak cena 2500 je len o 20 % vyššia na všimné ...

Re: D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2016 21:17
od Jano1
granite01 napísal:Skúsme počítať: jedná sa o rozpočet, ktorý hovorí o cene (pri 5,67 km.úseku, šírke 26,5m) : 315 853 910 eur + 20% DPH = 379 028 000 eur / 5,67 km = 66 848 021 eur s DPH za 1km meter dialnice
66 848 021 eur / (26,5m šírka dialnice * 1000m) = 2 522,57 eur za 1 meter štvorcový dialnice. ........


A k comu je dobry tento Tvoj nezmyselny vypocet? Ty mas predstavu, ze staci niekde naliat beton, niekde nasypat strk a zaasfaltovat.

Cena stavby je 194,6 mil.Eur bez DPH, vseobecne polozky 22,7 mil.E., rezerva 21,7 mil.E.

V cene stavby su aj demolacie, sanacie, upravy a rekonstrukcie miestnych komunikacii, uprava I/11, prelozky vodovodov, kanalizacie, elektrickych vedeni, plynovodu, meniaren, trafostanice, upravy osvetlenia a prelozky verejneho osvetlenia, rekonstrukcie mostov, polder.....
Napr. vyluky zeleznic - 1 mil.E. bez DPH., upravy cesty I/11 zhruba 5,5 mil.E. bez DPH., dokumentacia zhotovitela 3.3 mil.E, zriadenie staveniska a prevadzka 15 mil.E., upravy suvisiace so zeleznicou dalsie miliony.