D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
86
75%
Áno, na parameter C22,5
21
18%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
7
6%
 
Celkový počet hlasov : 114

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 13. Okt 2016 04:48

Uz by si mal upgradnut na beztunelovu cenu. Celkove presmerovanie 60% mas na obchvatoch vacsich miest, obchvaty obci su obvykle 75-85%. Len neosidlene horske priechody maju 90%. Na KNM, juh - KNM, sever by v sucasnosti nebolo viac ako zhruba 15 tisic v./24h na D3, ale z toho nakladnych voz. by bolo 5-6 tisic.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 13. Okt 2016 15:04

velmi rad a kde je zdroj tej beztunelovej ceny...nechce sa mi vsetko hladat....

tu je ta "podozrivo" optimisticka prognoza...

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35226
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 15. Okt 2016 21:58

V roku 2010 bola Oskerda - KNM intenzita 21 501 v./24h, KNM - Kys.Lieskovec 15 281 v./24h.
Ta cesta III/01183 je nejaky nezmysel, ale mozno to ma byt cesta v Radoli III/011065.

D3 Brodno - KNM,juh moze mat v roku 2022 tych 22 677 v./24h, a na I/11 tych spominanych 6551 v./24h, teda narast 36% za 12 rokov.
D3 KNM,juh - KNM,sever nebude mat v roku 2022 ani 20 tisic. v/24h, tak okolo 17 tisic je realnych.

Nulovy variant KNM - Kys.Lieskovec 21 273 v./24h v roku 2022, teda 39% narast za 12 rokov, to je celkom realna hodnota.
Nulovy variant Oskerda - KNM 28359 v./24h v roku 2022, teda 31.8% narast za 12 rokov, to je tiez realne.

A cena za 11,2 km D3:
"predpokladaná cena stavby povrchového variantu: 369 935 994 € "
33.0 mil.E/km
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 15. Okt 2016 22:29

hm, nech to slacia sutazou na cca 25 mil. €/km a bolo by to fajn :-) :-) teda pod 300 mil. bez DPH
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 16. Okt 2016 14:08

Tá predpokladaná cena sa mi aj tak zdá nejaká uletená. Úsek je počtom mostov podobný s Dubná skala - Turany, a tam reálna ponuka čo viem bola okolo 170M myslím.
Viem, že tu bude veľmi dlhá estakáda, ale aj tak si myslím, že tak niečo cez 200M by to mohlo vychádzať.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 562
Obrázky: 264
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 16. Okt 2016 15:20

tie narasty za 12 rokov su realne, realny nie je pocet 6.551 a 2.584 aut na I/11, bude to omnoho viac a menej na D3.

Úsek je počtom mostov podobný s Dubná skala - Turany, a tam reálna ponuka čo viem bola okolo 170M myslím.


toto iste napadlo aj mna, usek pri rieke v podstate na rovine. predrazenu PPP2 s niekolkymi velkymi mostami postavili za 17 mil za km. uspora z 38 na 33 mil za km je naozaj "radikalna".... :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2016 18:09

Na to, ze sa upravili len 2 km je ta uspora slusna. Dali by sa samozrejme usetrit dalsie peniaze a vobec by to neznizilo jazdny komfort a rychlost, ale musela by byt vola.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod sergej » 11. Jan 2017 10:44

NDS: Súvislá diaľnica na Kysuciach bude v roku 2026 :arrow:
viewtopic.php?f=35&t=22149

Plánované ukončenie výstavby diaľničných úsekov:
  • D3 - Žilina, Strážov – Žilina, Brodno - 11/2017
  • D3 - Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto - 11/2026 (predpokladaný začiatok výstavby 11/2022)
  • D3 - Kysucké Nové Mesto – Oščadnica - 06/2025 (predpokladaný začiatok výstavby 06/2022)
  • D3 - Oščadnica – Čadca, Bukov (2. profil) - 08/2023 (predpokladaný začiatok výstavby 08/2020)
  • D3 - Čadca, Bukov - Svrčinovec - 12/2020
  • D3 - Svrčinovec - Skalité - 09/2017
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 153
Založený: 20. Feb 2005 10:28
Bydlisko:

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 11. Jan 2017 11:25

cesta Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto mohla byť už dávno 2+2, ale ľudia si radšej počkajú ďalších 10 rokov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 11. Jan 2017 11:40

tak nejako, plus napriklad nechapem naco chcu tak silno tlacit do druheho pruhu horelice, ked tam je problem najma semafor a spustenim useku cadca bukov - svrcinovec sa tento problem viac menej odstrani ..

detto uz X krat spominane, ze daleko vacsi prinos by mala nulta etapa privadzaca KNM ako samotny usek okolo KNM, co sa casoveho factoru tyka ..

o tom, ze daum zaciatku vystavby 2022 je silne optimisticky a D3 bude mozno dokoncena 2035 najskor ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 11. Jan 2017 12:00

Horelicu treba kvôli možnému prekročeniu 10000 vozidiel na jeden pruh. Je celkom reálne, že sa tak stane pred predpokladaným dokončením v roku 2023
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 826
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 11. Jan 2017 15:27

Tak žeby preto sa zrazu náhlili s Horelicou? Teraz tam jazdí viac vozidiel, kvôli výstavbe mosta v Čadci, po jeho dokončení sa časť najmä miestnej dopravy určite presunie na starú cestu. A to ešte nie je tento úsek (s tunelom Horelica) spoplatnený.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 366
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 11. Jan 2017 17:09

"V roku 2016 sme zaevidovali na ceste I/11 celkom 85 dopravných nehôd, pri ktorých bolo 5 osôb usmrtených 11 osôb ťažko zranených a 20 osôb ľahko zranených."

A to ani nezapočítali škodové udalosti, tých sú určite stovky ročne. Hanba, už dávno mala D3 stáť v plnom profile. Dúfam, že KIA zatvorí fabriku a odíde z tejto banánovej republiky, ak sa na ministerstve nespamätajú a nezačnú stavať celú D3 naraz za akúkoľvek cenu.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 303
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 11. Jan 2017 17:36

plny profil do kazdej dediny ;) ach jaj.. usek od brodna po oscadnicu je zbytocne robit. tym duplom po cenach pri svrcinovci... dufam, ze sa zacnu konecne robit skutpcne CBA a tam potom ledva vyjde rozsirenie I/11...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod pohodak » 11. Jan 2017 18:07

BoroZA napísal: nezačnú stavať celú D3 naraz za akúkoľvek cenu.


ano presne vsetko treba hned, naraz, v plnom profile a za akukolvek cenu :roll: kaslat na to, ze chyba X dolezitych usekov na R2, R3, R4, R7, D1, hlavne je ze ty chces plny profil do svojej doliny :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 11. Jan 2017 20:49

Mne to je jedno, ale bolo by fajn, ak by všetky diaľnice pri ZA boli dokončené, uznávam. :D
V každom prípade štatistiky nehodovosti a úmrtí na I/11 hovoria za všetko...
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 303
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 13:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 11. Jan 2017 21:31

plny profil do kazdej dediny ;) ach jaj.. usek od brodna po oscadnicu je zbytocne robit. tym duplom po cenach pri svrcinovci... dufam, ze sa zacnu konecne robit skutpcne CBA a tam potom ledva vyjde rozsirenie I/11...


Ak by tu podľa teba ledva vyšlo rozšírenie, tak mi potom povedz kde na Slovensku by podľa tvojích kritérií vyšla plnoprofilová diaľnica.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 562
Obrázky: 264
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 11. Jan 2017 23:11

ehm myslis ten polprofil svrcinovec skalite za 32 mio eur za kilometer cesty prvej triedy, kde sa div nie na polku useku nebude dat predbiehat? a to pri intenzitach par tisic za 24 hodin?

heh a ze mojich kriterii ;) 9 z 10tich chybajucich obchvatov na jednickach ma vyssi IRR , o nejakom value for money nehovoriac...

superpredrazeny usek cadca bukov svrcinovec s cenou za netunelovy usek skor o polovicku vyssou za km ako visnove je skoda sa pri tych intenzitach bavit...

alebo D3 strazov brodno. asi najzbytocnejsi usek na dialnicnej sieti ale pred dokoncenim je uz len taka ceresnicka na torte zvanej superpredrazena D3, ktora by nemala sancu pri normalnom posudzovani sa dostat dalej ako technicka studia.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 12. Jan 2017 00:44

boroZA ak chces dialnicu za kazdu cenu tak tych 800 milonov zaplat zo svojho, a vyplat kazdeho obyvatela tejto krajiny (staci tych co nebyvaju vo okresoch ZA,KM,CA) tak aby kazdy dostal rovnako. a potom sa to moze stavat tak ako ty hovoris !!! kedy mam cakat doma sek?
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 12. Jan 2017 01:49

BoroZA... zopár krát som po tej slávnej 1/11 išiel a je to úplne normálna cesta, nebola nejak preplnená ani raz keď som tade išiel, sú aj horšie úseky na SK aj čo sa týka intenzít aj technického stavu. D3 je somarina ktorá by v civilizovanom svete nestála. argumentovať nehodovosťou je tiež blbosť, naučte sa tam šoférovať a bude to v pohode. načastejšia príčina dopravných nehôd je aj tak riskantné predbiehanie, lebo ušetrených 10 sekúnd idiota spasí a detto odpočovanie doľava. Vieš je na svete veľa tých čo mali šťastie a dnes vyplakávajú na vozíčku že im to nestálo za tých ušetrených 10 sekúnd :)
mareks96
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 269
Založený: 11. Okt 2014 09:14

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 12. Jan 2017 08:17

k tej nehodovosti, ak na celej I/11 bolo ozaj len 5 umrti, tak to naopak znamena, ze je to super bezpecna cesta, kde je porovnatelne nehodo ako na dialnici. pre porovnanie na ceste medzi nitrou a benadikom, kotru nahradila R1 bolo rocne okolo 80-90 umrti ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 446
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jonathan » 12. Jan 2017 11:54

Pokial mas hustu premavku, tak pravdepodobnost smrtelnej nehody je mensia, nakolko vodici sa radsej zaradia a nejako to pretrpia, akoby riskovali.

Ja som mal vzdy vacsi pocit bezpecnosti pod Strecnom pri 20t ako pri Moravciach pri 15t. Prave preto, ze pocet samovrahov bol pri Morovaciach vacsi.
Jonathan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 384
Obrázky: 19
Založený: 09. Feb 2005 10:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 12. Jan 2017 14:05

aquila napísal:ehm myslis ten polprofil svrcinovec skalite za 32 mio eur za kilometer cesty prvej triedy, kde sa div nie na polku useku nebude dat predbiehat? a to pri intenzitach par tisic za 24 hodin?

heh a ze mojich kriterii ;) 9 z 10tich chybajucich obchvatov na jednickach ma vyssi IRR , o nejakom value for money nehovoriac...

superpredrazeny usek cadca bukov svrcinovec s cenou za netunelovy usek skor o polovicku vyssou za km ako visnove je skoda sa pri tych intenzitach bavit...

alebo D3 strazov brodno. asi najzbytocnejsi usek na dialnicnej sieti ale pred dokoncenim je uz len taka ceresnicka na torte zvanej superpredrazena D3, ktora by nemala sancu pri normalnom posudzovani sa dostat dalej ako technicka studia.


Hádam sa bavíme o úseku Brodno - Oščadnica, ktorý je odsunutý. Ako som tu už viac krát rozoberal, za ceny ostatných úsekov nesie zodpovednosť zlodejská vláda, tak choď plakať k úradu vlády.
Ďalej som chcel vedieť, ktoré úseky diaľníc, nie ciest I. triedy, by sa na Slovensku dali podľa tvojich kritérií dali postaviť.
milan_KM
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 562
Obrázky: 264
Založený: 06. Mar 2012 00:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 12. Jan 2017 15:59

A to ani nezapočítali škodové udalosti, tých sú určite stovky ročne. Hanba, už dávno mala D3 stáť v plnom profile. Dúfam, že KIA zatvorí fabriku a odíde z tejto banánovej republiky, ak sa na ministerstve nespamätajú a nezačnú stavať celú D3 naraz za akúkoľvek cenu.


nebojte sa, vlada by do privilegovaneho regionu nieco prilakala. KIA bez D3 prezije tak ako doteraz.

Hádam sa bavíme o úseku Brodno - Oščadnica, ktorý je odsunutý. Ako som tu už viac krát rozoberal, za ceny ostatných úsekov nesie zodpovednosť zlodejská vláda, tak choď plakať k úradu vlády. Ďalej som chcel vedieť, ktoré úseky diaľníc, nie ciest I. triedy, by sa na Slovensku dali podľa tvojich kritérií dali postaviť.


to nebola zlodejska vlada ktora odmietla privadzac do KM ale mesto lebo chcu silou mocou svoju drahu hracku D3 ktora ma sluzit predovsetkym na jazdenie do ZA a CA.

cize je jasne ze strazov-brodno a svrcinovec-skalite su predrazene aj zbytocne. no a dalsia otazka je zvlastna kedze kvoli ignorancii potrieb na cestach I. triedy treba stavat obycajne cesty (aj ked niektore sa volaju honosne poloprofily R) nasobne viac ako plne profily D/RC, takze keby sa ziadne plne profily nemali stavat no tak by sa ziadne nestavali a to co by sa usetrilo by sme dali na ine cesty. ale ked silou mocou chces porovnavat tak par usekov R v plnom profile by pri komplexnom hodnoteni ceny, intenzity, uspory mali isto lepsie predpoklady ako brodno-oscadnica.

Ja som mal vzdy vacsi pocit bezpecnosti pod Strecnom pri 20t ako pri Moravciach pri 15t. Prave preto, ze pocet samovrahov bol pri Morovaciach vacsi.


to bolo kvoli zlemu vyskovemu vedeniu cize pahorkom kde normalny sofer nemal sancu predvidat co sa objavi oproti.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 12. Jan 2017 16:30

Devil, čo sa týka privádzača do KNM, ja mám úplne opačný názor, ktorý som získal z článkov v médiách - mesto stále žiada postaviť privádzač ako nultú etapu diaľnice a ministerstvo sa tomu bráni.

S tým, že úseky Strážov-Brodno a Svrčinovec-Skalité sú zbytočne vyhodené peniaze, súhlasím. Úsek Čadca-Svrčinovec ale podľa mňa potrebný je, rovnako ako obchvat (nemusela by to byť nutne diaľnica) Poviny a Radole. Lenže s tými obchvatmi sa neráta, pretože "veď tam za niekoľko desiatok rokov bude diaľnica".

Ja osobne som egoisticky rád, že úsek Brodno-KNM sa s určitosťou začne stavať, až keď ja už budem v dôchodku, takže obmedzenia súvisiace so stavbou mi už nebudú vadiť ;-)
Miro
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 746
Založený: 12. Jún 2005 20:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.