D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 24. Mar 2017 15:58

ak sa prelozky vypustia, nic sa diat nebude. ak si robis starosti kvoli autobusom, tak skus pobehat trosku po slovensku a budes v soku po akych cestach jazdia primestske linky :)

kristjn napísal:
aquila napísal:este zrusit estakadu pri KNM a bolo by to priam idealne. ale to by sa musela zrusit aj hlupost so splavenim kysuce ..

Odrezat vadicovsku dolinu a Radolu od sveta. Nech chodia smerom na Lutiše a Terchovú. Nie je to, ze estakada je koli ochrannemu pasmu od obytnych domov a aby sa nemusela stavat krizovatka v Radoli? Estakada je lacnejsie riesenie ako povodny tunel pod urovnou rieky Kysuca, ktory bol povodne planovany.


nie, estakada aj tunel sa stavia kvoli tomu, ze je tam uzemna rezerva na splavnenie kysuce :) nema to nic s ochrannym pasmom obytnych domov.
a to splavenie kysuce, heh, to je dalsia kysucka chimera :)

a preboha ako bude odrezana radola od sveta ? len sa zmenit krizovatka na Tckovu, to je cele, zrusisa len priame prepoejeni radola/knm, to je cele. do KNM budu dva pohodlne mosty s tym, ze jeden bude aj mimourovnovo rieseny a keby boli oba, tak sa z radole bez semaforu dostanu ludia pohodlne do aj z KNM ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 24. Mar 2017 16:19

ja ti neviem,, ako riesenie to je,, to je bez pochyby,.. taka otazka,, vie niekto najst v ktorom roku sa projektovala terajsia 1/11 myslena ako polprofil D3? Tym chcem naznacit, porovnanie kolko aut jazdi dnes a kolko vtedy.. vela krat som isiel z novej bane do zarnovice cez tie dedinky,, miestami sirka na dve osobne auta.. lenze treba povedat aj to, ze tam je minimalna intenzita dopravy,, ja som tade rad jazdil,, lebo si stretol jedno max dva auta v protismere.. tu je ta situacia o cosi inaksia,, ber to tak, ze paralelne vedla D3 su tri mesta,, na useku 30km,, z toho jedno je Zilina, a dve okresne mesta.. tej dorpavy tu bude na tri prdele,, neviem osobne ci sa to bude pacit ludom v dotknutych obciach, ked im zrazu zacnu jazdit popod okna napr vozidla stavieb,, prach,, hluk,, zvladnu to tie stare cesty? keby sa mali vsetky tie cesty opravovat tak sme s cenou mozno zas niekde inde.. je mi uplne jasne, ze vam tato planovana dialnica lezi v zaludku,, nam zas lezi v zaludku zbytocna D4,,
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 24. Mar 2017 16:27

ver tomu, ze ludia z bratislavy by prijali radsej 1/4 penazi z D4 aby sa investovalo do MHD v bratislave, co by prinieslo daleko viacej ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod garip » 24. Mar 2017 16:28

milan_KM napísal:A ja sa opäť raz pýtam, vy experti na rýchle a lacné riešenia typu "ked sa im nelubi tak nech sa...", kade, žeby ste viedli napríklad autobusové linky? Po diaľnici? :-D

tu mas priklad autobusovych zastavok na dialnici, ty expert: https://www.google.sk/maps/@28.1457117, ... 312!8i6656
to, ze nieco nemame na SVK neznamena, ze vo svete to nefunguje. Staci len trosku chciet. Ale tu len hladame vyhovorky, ako sa to neda.

A chcel by som poprosit administratorov/moderatorov, nech zamknu forum D3 aspon na pol roka, neda sa to v poslednej dobe citat. Detto Prešov. Straca to tu uroven.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 24. Mar 2017 16:44

Nemáš pravdu, vodný kanál, síce je to sebeväčšia hlúposť, s vedením diaľnice nemá nič spoločné, nakoľko v úseku okolo mesta má byť vedený v koryte Kysuce.
Čiže celá plocha od I/11 po Kysucu je rezervovaná len pre diaľnicu. Dokonca podľa UPN ani kanál nekrižuje D, ale len privádzač KNM.
Je pravda, že ten most ani zďaleka nemusí mať 2km, úplne by stačil úsek od čističky po areál údržby ciest. Na tomto úseku výškový oblúk, ktorý by zdvihol niveletu D na 4,8m + konštrukčná výška mosta. Teda zdvih o max 6m. Od areálu údržby by D pokračovala v čo najväčšej miere po povrchu. Teda most od KNM z Vadičovskej doliny zachovaný, tvoju oproti tvojej povrchovej variante som predĺžil most 500m. Polovičné riešenie, ale všetci spokojný a viac ako 5000 obyvateľov Vadičovskej doliny nemusí robiť zachádzky 5+ km.
A stavím sa s tebou o čo chceš, že ak sa spraví kvalitná súťaž, tak vygenerovaná zľava v kľude vykryje tých 500m mosta a ešte aj ďalšie mega ostanú.

Čo sa týka autobusov, tak vieščo pobehal som po Slovensku, ale zatiaľ som nevidel, žeby sa autobud teleportoval v chýbajúcom úseku cesty, alebo šiel po poľnej ceste.

Chýba spojenie
Blažkov - Lieskovec
Dunajov - Ochodnica ( pre autobusy, teraz je tam uzučký mostík)
Ochodnica/Kysucký Lieskovec - KNM
Lieskovec - Povina
KNM - Žilina - úzka cesta a ostré zákruty v Rudinke - autobus neprejde, Vranie - strmý kopec, úzka cesta..
Oškerda/Snežnica - Žilina

A 200 ročné technické pamiatky v Blažkove, kde chceš dať cestu I. triedy.

Takže predpokladám, že pre toto sa plánujú preložky v Krásne a Brodne. Či teda mi povedz kde, že sa to teleportuje, rád sa pojdem previesť :-D
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 24. Mar 2017 16:53

1) s vedenim dialnice ma velmi vela spolocne najma kvoli sirke ochranneho pasma na rozsirenie kysuce a nutnych uprav toku
dalej kvoli zachovaniu plavebnej vysky je nutne vystupat dialnicu do vysky, zaroven treba kvoli zbytocnej krizovatke do radole predrazovat dialnicu

2) 5000 obyvatelov, ktori navyse vsetci nechodia autom je uplne chore uvazovanie na urovni uvazovania rudinky, alebo oscadnice, ktore chcu zachovat zeleznicne zastavkye pre par ludi. kvalitnymi sutazmi je D3 povestna :) doteraz ani jeden jediny usek na D3 nebol vysutazeny s dobrou cenou. vzdy je tam naopak sialene predrazenie .. a ked nebodaj sa vysutazi dobra cena aj na zbytocnom useku ala D3 strazov - brodno, tak sa radsej zrusi sutaz, aby vyhral radsej ten spravny (vid Skanska)

3) chod sa pozriet na R1, kde su tie chybajuce paralerne cesty realitov uz roky a funguju. a na dalsich miestach najma na kopaniciach kade tade a chodia tam autobusy dekady ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 24. Mar 2017 17:19

1) S vedením D to nemá nič spoločné lebo keby tam aj ten kanál nebol, tak nikde inde ju napchať nemôžeš, teda ak ju nechceš viesť korytom rieky.
Čo sa týka zachovania plavebnej výšky písal som predsa, že kanál diaľnicu nekrižuje. D je vedená popri kanáli, teda to nemá vplyv na výšku nivelety.

2) Až na to, že ten most využíva podľa posledného sčitania 12500 áut/24h, takže porovnávať ho so zastávkami kde vystupuje 5ľudí je trocha odveci.

Takže zase meníme slovo a teraz už vidíme zlodejské súťaže na D3. :-D Pokrok. Preto dúfajme, že sa to bude súťažiť pod niekým zodpovedným, lebo ako ak nie, tak ani úseky R2 čo majú mať bobovú cenu za ktorú sa to oplatí stavať, budú rovnako predražené a už sa ich tak neoplatí stavať.

3) To je pekne, že pozdlž R1 to funguje, ale to je vďaka tomu, že je tam paralelná cesta III. triedy. Tu bez preložiek bude na niektorých úsekoch nič, alebo pre autobusy neprejazdná cesta III. triedy.Chápeš konečne?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 24. Mar 2017 17:24

nie všade ide popri R1 cesta III. triedy ;)

plne sa stotožňujem s tým, že čokoľvek nové súťaži pri zodpovednej vláde, t.j. minimálne do 2020 bude čakať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 24. Mar 2017 17:28

stale tu porovnavas neporovnatelne,, id sa postavit na paralelnu cestu okolo R1 kolko aut tam chodi,, minimum oproti tomu, ked tu bude jazdit po nich niekolkotisic ludi.. nehovorim denne.. lebo az na tom ma chytis.. preco ked si tak mudry este nerobis riaditela NDS? vsetko je podla teba predrazene,, co keby sme to dali zburat? pomohlo by ti to?

dam riesenie do placu,, navrhujem aby prebehlo referendum o odtrhnuti useku slovenska od ziliny po cadcu a pripojenie tohto uzemia k morave,, konecne by uz nikomu kysucania nelezali v zaludku.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod i15 » 24. Mar 2017 20:12

dobrý nápad, SK ušetrí asi 2mld € na infraštruktúre a CZ bude rozširovať I/11 na 4 pruhy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 24. Mar 2017 21:18

Za posledný týždeň som šiel 4x trasou cez Kysuce do ČR a späť (v rôznych časoch), a tak som si len znovu utvrdil známe fakty:

1) aktuálne intenzity s výnimkou víkendov zďaleka presahujú kapacitu celej I/11 ;)
2) kolóny sú na dennom poriadku, a nie sú len párminútové, na aké sú blaváci zvyknutí (hlavne, že blaváci pindajú, keď im trvá prejazd od MUK Zlaté Piesky po MUK Prievoz dlhšie než 15 minút, pričom prejsť rovnakú vzdialenosť na niektorých úsekoch I/11 trvá dvakrát dlhšie nez prejazd po D1 :D )
3) celú I/11 nie je potrebné pri výstavbe chýbajúcej časti štvorprúdovej D3 zachovať, postačí zachovať úseky I/11:
- medzi MUK Brodno a Radoľou (s výnimkou obchvatu Oškerdy, kde trasa I/11 môže viesť cez obec) (cca 2,6 km)
- medzi Povinou (od mosta do KNM ) a Kysuckým Lieskovcom (cca 2,2 km)
- medzi odbočkou do Ochodnice a odbočkou na Krásno-Blažkov (cca 1,3 km)
- vymyslieť preložku I/11 cez Krásno nad Kysucou tak, aby sa vyhla úzkemu mostu, a napr. od odbočky na Dunajov v Krásne nad Kysucou viesť preložku I/11 ku železnici a potom popri železnici až do priemyselného parku/k starej kotolni, odkiaľ by sa mohla napojiť na existujúcu starú cestu pri učilišti (dĺžka takejto preložky by bola cca 2,5 km a miesta je dosť)
4) je zrejmá potreba zachovania všetkých napojení obcí na I/11 v súčasnom stave, vrátane Radole, aj keď to blaváci budú neustále spochybňovať
5) je nevyhnutné vybudovať MUK Brodno, MUK KNM, MUK Krásno nad Kysucou, a aj MUK Čadca-Bukov, pretože iba tak sa dosiahne plné využitie D3 miestnymi obyvateľmi každodenne dochádzajúcimi do ZA v tisícoch a tým pádom aj efektívne využitie plného profilu D3
6) druhá rúra tunela Horelica je momentálne asi najpotrebnejší úsek D3 vôbec, pretože jedna rúra dopravu iba spomaľuje, a to do oveľa vhej miery ako semafor v Radoli

Záverom sa teda dá zhrnúť, že pri výstavbe D3 v plnom profile od MUK Brodno po MUK Krásno nad Kysucou by z celkovej súčasnej trasy I/11 v dĺžke 19,3 km malo dôjsť k zachovaniu súčasnej trasy I/11 v dĺžke 6,1 km, k preložke I/11 v dĺžke 2,5 km, a k vybudovaniu štyroch MUK (3 MUK sú už v súčasnosti v polprofile fungujúce), čo sú fakticky smiešne položky na to, aby sa nedali zahrnúť do astronomického rozpočtu D3. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 24. Mar 2017 23:17

inak stale mi nieje uplne jasne, naco sa staval tunel Horelica,, nad nim je tak 10m zeminy,, v rakusku taketo a este vacsie vysky riesia zasekmi do krajiny,, ovela lacnejsie ako toto reisili tu,, a kedze treba druhu ruru, tak dalsie peniaze ktore sa mohli vyuzit inak

https://www.google.sk/maps/@49.4319988, ... 312!8i6656
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Mar 2017 11:36

Tak keď je reálne problémový zlomok, tak prečo niesi za vyriešenie toho zlomku, ale za stavbu diaľnice do pola, kde sa len zvýši komfort jazdy?


ja som za to vsetkymi desiatimi. aj som napisal ako. okrem toho stavia sa -sice predrazene- CA-svrcinovec takze realne sa neriesi jedno jedine problematicke miesto a to usek radola-brodno co je zlomok zlomku.

btw. rozsirenie I/11 sa tu uz vo velkom prebera, co bolo pred par rokmi nemyslitelne :wink: co sa tyka toho komfortu, stale si myslim ze npr. tunel pod soroskou ci useky okolo mytnej alebo oravskych dedin su potrebnejsie ako strazov-brodno, KM-oscadnica a svrcinovec-hranica - co je cca polovica celej D3. cize suvisla D3 netreba tak ako netreba suvisla R2 alebo R3.

Nie, to my naschval rano chodime pomaly.


samozrejme brutalna kolona pri krasne a lieskovci :lol: vcera sa prevratil kamion pri blatnom. ked vy tu pisete o "kolonach" tak potom ako nazvat ked auta stali najskor po z. piesky a nakoniec v case sprejazdnenia dialnice po most lafranconi, sucasne sa islo krokom cez SC a krokom aj cez PK. a bol by som ochotny stavit velku sumu a urobit celotyzdenny test priemernej rychlosti tj. od gararinovej po samorin vs. od brodna po cadcu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod kristjn » 25. Mar 2017 12:27

Devil napísal:samozrejme brutalna kolona pri krasne a lieskovci :lol: vcera sa prevratil kamion pri blatnom. ked vy tu pisete o "kolonach" tak potom ako nazvat ked auta stali najskor po z. piesky a nakoniec v case sprejazdnenia dialnice po most lafranconi, sucasne sa islo krokom cez SC a krokom aj cez PK. a bol by som ochotny stavit velku sumu a urobit celotyzdenny test priemernej rychlosti tj. od gararinovej po samorin vs. od brodna po cadcu.

Ano ako pises. Prevratil sa kamion pri Blatnom a potom tam boli kolony, ale na kysuciach kazdodenne ranne a poobedne kolony sposobuje svetelna krizovatka v Radoli. Nahodou, ked je havaria na I/11 nasledne sa upcha cela Zilina. Tak isto ked je havaria v Strecne kolonu siahaju az do Ziliny.
kristjn
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Obrázky: 2
Založený: 11. Mar 2016 08:53

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Mar 2017 12:40

strecno - zilina 10-15 km, blatne-lafranconini 30 km, zlate piesky - senec do 15 km, kde je toho viac ?

na samorin su kolony aj bez akejkovek havarie. a nie kdvoli jednemu semaforu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mireceq » 25. Mar 2017 12:46

Mawerick81 napísal:inak stale mi nieje uplne jasne, naco sa staval tunel Horelica,, nad nim je tak 10m zeminy


Takychto "odbornikov z krcmy" tu mame bohuzial plne forum.

http://dialnice.szm.com/tunnels/Horelica.html
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 25. Mar 2017 12:58

garip;

Nemusis chodit tak daleko, dlhe roky rokuce sme mali zastavky pre autobusy aj na R1; https://goo.gl/maps/QpSh8TRGFXH2
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 25. Mar 2017 14:58

btw. rozsirenie I/11 sa tu uz vo velkom prebera, co bolo pred par rokmi nemyslitelne :wink: co sa tyka toho komfortu, stale si myslim ze npr. tunel pod soroskou ci useky okolo mytnej alebo oravskych dedin su potrebnejsie ako strazov-brodno, KM-oscadnica a svrcinovec-hranica - co je cca polovica celej D3. cize suvisla D3 netreba tak ako netreba suvisla R2 alebo R3.


Na tomto sa určite zhodneme. A tu je presne dôsledok toho čo stále omieľam a to, že za situáciu na D3 nenesie vinu samotný ťah, či kysucký ilumináti, ale neschopáci a zlodeji z ministerstva. Nutnosť na D3 bola riešiť úsek Žilina-Svrčinovec. Bohužiaľ.

Čo sa týka porovnávania kolón pri Blatnom a na Kysuciach, tak zase raz boduješ vo svojej obľúbenej disciplíne a to porovnávať neporovnateľné. :roll:

Dať do rovnosti cestu s 80 000 intezitou a cestu s 20 000 intenzitou.... Navyše Blatné sa rieši, rovnako D1-Triblavina, pripravuje sa rozšírenie BA-Senec. A u nás? Došli peniaze.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Mar 2017 16:18

nesu za nu rovnako zodpovednost a najma starostovia a voleni zastupcovia od ziliny cez cadcu az po oscadnicu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 25. Mar 2017 16:50

presne, na R2 starostovia riesili ze ktore useky su prioritne a ktore nie su. co branilo samospravam v ZA a kysuciach aby urobili to iste ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 25. Mar 2017 17:19

Žeby nutnosť rýchlo rýchlo vyčerpať eurofondy, na hlúposti, ktoré však boli pripravené? :roll:

Ľudia vy to máte naozaj krátku pamäť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Mar 2017 18:02

je to o priprave a hlupymi poziadavkami obci... vis zbytocne prekreslovanie povodnej D18, pozadovanie MUK do kazdej dediny, paralerne luxusne cesty, plavebny koridor kysuce, protipovodnove extra prvky na kysuci aj ked za poslednych 50 rokov samotnou kysucou nebolo nic vytopene... a dalo by sa dalej pokracovat...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 25. Mar 2017 18:57

Keby sa nezastavila výstavba diaľnice HP-Dubna Skala možno by plánovačom doplo, že rozplet v HP nebude potrebný a nevyrieši dopravu zo všetkých smerov. Neviem, či by konečné riešenie vyšlo lacnejšie určite by užitočnejšie a lepšie fungovalo s kolmým napojením na D1.

Napr. neviem či existovalo trasovanie Brodno- Strážov s pokračovaním medzi Hájik a Hôrkami, s napojením medzi Brezanmi a L.L.

Je paradox, že v meste kde je dopravná škola tak spackali diaľničnú sieť. Hlavne, že tú niekto hovorí o nepotrebnosti plánovania, čím viac projektov a alternatív tým sa lepšie strategicky niečo navrhne, hlavne v tak komplikovanom okolí ako má Žilina.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Mar 2017 20:19

Už je asi aj škoda D3 riešiť. Trasovanie je okolo Žiliny jasné, rozostavané najmenej potrebné úseky, ďalšie peniaze momentálne nie sú...
Za rozostavanie najzbytočnejších úsekov za veľké peniaze sú zodpovední tí, čo o tom rozhodovali. Na starostov by som to nejako nehádzal, štát(alebo skôr tí čo rozhodujú v mene štátu) si aj tak pretlačí čo chce, keď veľmi chce, viď Šútovo. Čo bránilo kompetentným oveľa rýchlejšie vysporiadať nehnuteľnosti v Čadci? Pozeral som diskusiu k príslušnému úseku, vykupovanie začalo pekne dávno. Keby boli schopní ponúknuť adekvátne náhrady, úsek je pripravený do výstavby a my sme nemuseli stavať hocičo, len aby sa peniaze minuli. Taktiež mohli Brodno - KNM rozdeliť a prvý úsek riešiť prednostne. Kysučania síce mohli požadovať iné projekty(to sa na Slovensku ešte asi nestalo), ako tie čo kompetentní si vybrali, že sa budú realizovať, ale nemyslím si, žeby to skončilo inak.
Niektoré požiadavky nie sú síce namieste, ale pri súčasnom trende by som sa nebál, že nebude optimalizácia projektov. Len nech je to rozumné optimalizovanie, či už tu, alebo v Prešove a kdekoľvek inde. Ekonómovia sa vedia pohrať s číslami, ale niekedy môžu navrhovať hlúposti, hoci čísla môžu ukazovať výrazné ušetrenie financií.
Problém je, že nie je možné nijako zabezpečiť, aby sa realizovali skutočne potrebné a zmysluplné projekty. Viď Kysuce, Prešov, Bratislava atď. Niekde by kľudne stačili aj dobre pripravené úpravy ciest 1. triedy, no prítomnosť plánovanej D alebo RC v okolí automaticky vytvára klasickú výhovorku finančne podvyživenej SSC. Výsledok práce na Ministerstve dopravy...

Starostovia okolo R2 sa mohli dohodnúť. Najskôr aj tak nič nedostanú. To som teda veľmi zvedavý na tú výstavbu pri Mýtnej v 2018. Z prvej reakcie NDS bolo cítiť, že akosi nevedia o ničom... Aspoň to rozdelili a zreálnili výstavbu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod tomaspo » 25. Mar 2017 22:38

Devil hrozne by si plakal keby si vsadil neaku vacsiu sumu...
tomaspo
nováčik
 
Príspevky: 5
Obrázky: 6
Založený: 02. Sep 2015 19:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.