aquila napísal:cize Milan_KM berem ta za slovo a dufam ,ze budes podpoporovat, ze nech sa zrusi okamzite vysutazeny D3 cadca bukov svrcinovec, nech sa zrusi most do radole, a za usetrene peniaze nech sa postavi privadzac KNM a zoptimalizuje prietah cadcou a svrcinovcom. skoda, ze uz nemozeme zrusit este zvytocnejsie usek strazov - brodno a svrcinovec skalite.
K týmto kapitulným bludom sa musím vyjadriť, aj keď som už nechcel do tejto jednostranne vedenej diskusie v neprospech D3 ani písať... Btw, aquila, definitívne si odhalil svoje neznalosti miestnych pomerov týmto vyjadrením.
1. Bezdôvodne zrušiť D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec v súčasnej dobe by znamenalo nielen nemalé sankcie pre NDS ako objednávateľa stavby, ale aj neodstrániteľné už prevedené demolície a zásahy do krajiny. Takže táto možnosť je právne, politicky i spoločensky jednoducho nereálna.
2. Zrušiť most do Radole nerieši problém kolón medzi KNM a ZA, pretože tie vznikajú aj v dôsledku nedostatočnej kapacity I/11. Intenzity dopravy sú v tomto úseku jednoducho priveľké na obyčajnú cestu prvej triedy využívanú tranzitom i regionálnou dopravou (čiže aj pomalými pracovnými strojmi/autobusmi/cyklistami). A netreba ani zabúdať na rastúce obyvateľstvo vadičovskej doliny, semafór a prechod pre chodcov by aj tak v Radoli museli zostať.
3. A na záver najväčší blud - zoptimalizovanie prieťahu Čadcou a Svrčinovcom. Jedným slovom - utópia. Aquila by zrejme chcel napodobniť komunistov pri búraní bratislavského podhradia v čase výstavby Mosta SNP, inak sa to nedá pochopiť. Načrtnem ti zhruba, čo by si vyžadovala optimalizácia I/11 od Čadce po Svrčinovec do kapacitne vyhovujúceho stavu, aby si mal ako človek neznalý pomerov aspoň malú predstavu o situácií na mieste samom:
I. vybudovať druhú rúru tunela Horelica, keďže inak túto bodovú závadu nie je možné odstrániť (tunel kapacitne nestačí na množstvo dopravy, keďže je obojsmerný, s obmedzenou rýchlosťou na celom úseku až do Oščadnice, čo spôsobuje zhusťovanie dopravy)
II. zrušiť dva semafóry pri mostoch v Čadci (tým pádom odstaviť celé Horné Kysuce od napojenia na I/11, železničnej a autobusovej stanice, nákupných centier, a priemyselnej zóny, keďže už teraz sa v Čadci tvoria každodenné niekoľkokilometrové kolóny centrom mesta kvôli krátkym intervalom spomínaných semafórov zo smeru od centra mesta na I/11), a zrejme aj zrušiť napojenie starej cesty z Horelice cez Čadcu na I/11, aby nevznikla ďalšia bodová závada v tvojom ponímaní, aquila
III. zrušiť lokálnu železnicu Čadca-Makov kvôli železničnému priecestiu v Čadci, ktoré je intenzívne využívané vlakovou dopravou najmä v špičke a spôsobuje pravidelné upchatie okolitých ciest, a pokiaľ možno zrušiť aj intezívne využívanú križovatku cesty k železničnej a autobusovej stanici, ktorá je bodovou závodou v aquilovskom ponímaní
IV. zrušiť križovatku pri ČS OMV na Podzávoze, kde vzniklo mnoho nehôd a pre neprehľadnosť tam pravidelne vznikajú kolízne situácie (a tým pádom odstaviť aj ČS a miestne prevádzky), ako aj nasledujúcu neprehľadnú križovatku do Milošovej (a tým pádom odstaviť celú mestskú časť obývanú tisícmi obyvateľov od jediného cestného prepojenia s Čadcou)
V. postaviť nový most pre I/11 ponad železnicu v Podzávoze, keďže ten súčasný je len poopravovaným úzkym mostíkom, na ktorom sa ani nesmú obchádzať dva kamióny kvôli jeho slabej nosnosti
VI. zrušiť križovatku do Čadečky pri základnej škole, kde žije množstvo obyvateľov, pretože sa tam permanentne stávajú dopravné nehody, ktoré zablokujú celú I/11 pri Čadci
VII. zrušiť všetky vjazdy a výjazdy do dvorov a na obslužné komunikácie k rodinným domom na cca 5-km úseku I/11 (ide o desiatky, možno až o stovky vjazdov), a tým pádom prakticky presťahovať tisíce ľudí
VIII. odstaviť skládku odpadu, keďže obslužné vozidlá svojimi vjazdmi/výjazdmi a pomalou jazdou brzdia premávku na I/11
IX. prebudovať križovatku v Svrčinovci tak, aby jediná odbočka na Čierne pri Čadci/Skalité bola funkčná (už ani v súčasnosti nie je prakticky možné pre vozidlá smerujúce z Čierneho pri Čadci/Skalitého napojiť sa na I/11)
X. zbúrať starý a úzky oceľový most v Svrčinovci a postaviť nový, kapacitne vyhovujúci
XI. zrušiť TEN-T železnicu Čadca-Skalité-Zvardoň kvôli železničnému priecestiu vo Svrčinovci, ktoré je intenzívne využívané vlakovou dopravou najmä v špičke a spôsobuje pravidelné upchatie celého Svrčinovca a I/11
XII. obmedziť vjazdy a výjazdy na obslužné komunikácie v centre Svrčinovca vrátane prechodov pre chodcov, základnej školy, zastávok autobusov a prevádzok, ktoré spôsobujú zdržania na hlavnom ťahu na ČR
Aj ako laik si viem spočítať, či je reálnejšia a lacnejšia výstavba D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec, alebo zoptimalizovanie I/11 Čadca - Svrčinovec, tak sa prosím ťa už nestrápňuj svojou neznalosťou miestnych pomerov, aquila, vopred ďakujem.