D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod rempo » 03. Jan 2018 23:12

tak si vymenoval zbytok nepostavených časti :D :lol:
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod laforez » 04. Jan 2018 15:35

Vsak to je ten paradox, ze postavene su len nepotrebne useky (okrem polovicneho profilu oscadnica-cadca a rozostavaneho cadca-svrcinovec). Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 04. Jan 2018 15:54

laforez napísal:Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.

Takže druhá rúra Horelice je urgentná ale za tunelom to aj tak chceš napchať do dvojpruhu (a potom zase na plný profil) :roll:
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 04. Jan 2018 16:06

Ani Horelica tak nehorí. Po dostavaní CA-Svčinovec, nebude dôvod aby autá stáli v tuneli takže to má čas.

A to, že je to vysoko nehodový úsek s viacerími smrtelnými nehodami je predsa šuma fuk. Tomuto pripisuje hlavne Aquila tu najmenšiu váhu.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 04. Jan 2018 16:26

Teraz neviem čo to myslíš vážne alebo len moja časť mozgu rozoznávajúca sarkazmus práve nefunguje... :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 04. Jan 2018 16:32

Myslím to vážne, cesta je to dobrá, plynulá a problém sú svetelné križovatky. Keď však tranzit bude pokračovať ďalej, kolóny zmiznú, v tuneli sa stáť nebude. Ak nie je na dvojpruhovej ceste nejaká prekážka zvládne aj omnoho väčšie intenzity.

Ale je holý fakt, že úsek stúpania pred tunelom z Oščadnickej strany máva najťažšie dopravné nehody, poväčšinou za účasti poľských kamionistov. Tam pomôže len druhý profil s pruhom pre pomalé vozdilá.
A ako som spomínal hľadisku nehodovosti sa u nás dáva najnižšia váha. Viacerí používatelia sa netaja tým, že im je jedno ak niekde umierajú ľudia - predsa sa majú naučiť jazdiť. Ale za dôležité považujú, že budú v BA o 10 min rýchlejšie. Smutne.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod laforez » 05. Jan 2018 11:30

IceFox napísal:
laforez napísal:Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.

Takže druhá rúra Horelice je urgentná ale za tunelom to aj tak chceš napchať do dvojpruhu (a potom zase na plný profil) :roll:

To som nikde nenapisal. Ale ako pise milan, ked bude cadca-svrcinovec tak to bude plynulejsie. Urcgentne je cadca-svrcinovec a brodno-knm. Ked budu tieto dva useky, tak to vyrazne pomoze plynulosti. Urcite omnoho viac ako zatial nepotrebny strazov-brodno...
laforez
diskutujúci
 
Príspevky: 54
Založený: 02. Okt 2014 09:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 05. Jan 2018 16:32

no ono skor bude druha rura Horelice ako KNM - Brodno... sele zle
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod daphne » 06. Jan 2018 05:00

presne, idu jak rak odzadu ,od cadce nadol pritom staviat by sa malo presne naopak prioritne od brodna smerom na sever..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 06. Jan 2018 11:44

Ale však načo? :D Radšej postavia predražené Svrčinovec - Skalité a Strážov - Brodno :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jan 2018 18:39

Pre Slovensko aj Polsko su D3 a S1 klucove spojnice. D3 by mala byt podla Erseka dokoncena do 2023.
viewtopic.php?p=203916#p203916

Klucova je aj R4 a S19.
O prepojeni cez Oravu alebo Spis na S7 ani ciarka.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 15. Jan 2018 19:14

2023. To sa nesplní ani v tom nadivokejšom sne :D
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 15. Jan 2018 20:13

Rasto, ja s nim aj celkom suhlasim, ved nie je dokoncena ani D1 a o R2 sa skoda bavit... fakt nevidim ani najmensi dovod mat 4 luxusne spojenia s PL, dokoncit D3 a R4 a az potom ak vobec sa treba bavit o napojeni a dostavani R3 a neakym spojenim cez Spis
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod daphne » 15. Jan 2018 20:54

parada! ersek dnes hodne potesil, ten r.2023(teda 5 rokov) je podla mna uplne realnych ,nakolko sa jedna len o 27km z toho 1 cast len staci dobudovat jeden pas -myslim cadca bukov-oscadnica,cize v plnom profile je to skutocne len tych 22km ako bolo spomenute v 1.clanku.. cize drzim palce ersekovi nech tlaci na nds a na kompetentnych!
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod 1mmortal2 » 15. Jan 2018 21:03

daphne ty si tu asi novy. jeden usek ma este len EIA a nic viac. 2023 tak to mozno tak zacne tendrovat ak vsetko pojde hladko
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod daphne » 15. Jan 2018 23:06

vsetko sa da urychlit, ked ersek pritlaci.je to na nom.
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 15. Jan 2018 23:25

EIA sa urýchliť nedá, navyše nevieme z čoho to bude/z čoho by to malo byť financované (keďže Eurofondy sú po 2020 otázne, PPP je nemysliteľné a pri financovaní zo štátneho rozpočtu môže dôjsť k tomu, že povedia aby sa to prekreslilo (+5 rokov) na čo najlacnejšie)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 15. Jan 2018 23:27

do 2023 môže slúbiť čokoľvek, veď vtedy končí ďalšie volebné obdobie :D
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 16. Jan 2018 09:12

nevo83 napísal:Rasto, ja s nim aj celkom suhlasim, ved nie je dokoncena ani D1 a o R2 sa skoda bavit... fakt nevidim ani najmensi dovod mat 4 luxusne spojenia s PL, dokoncit D3 a R4 a az potom ak vobec sa treba bavit o napojeni a dostavani R3 a neakym spojenim cez Spis

V polskej verzii clanku https://www.money.pl/gospodarka/wiadomo ... 96297.html je viac informacii:
Zacala sa sutaz na posledny problematicky usek na S1 par km od hranice - obchvat Madarskej Horky (Wegierskiej Gorki). Ma dlzku 8,5 km obsahuje 2 tunely (830 a 980m), ma stat 360 mil. eur a ma byt dokonceny v roku 2022.
Co sa tyka Spisa - predsa su tu aspon nejake pozitivne spravy: Poliaci sa zaviazali opravit cestu 87 z Noveho Sonca (Nowi Sacz) k hranici so Slovenskom pri Mnisku nad Popradom (co by mohlo v buducnosti obnovit kamionovu dopravu na tomto hranicnom priechode, kedze ta bola po zosuvoch na polskej strane zakazana)
Clanok tiez hovori o obnoveni zeleznicneho spojenia cez priechod Muszyna-Plavec.
No a v dalsom clanku http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 61373.html sa pise, ze najdrahsi 40 km usek S1 Bielsko-Biala (Suchy potok) - Myslowice (Kosztowy) za 720 mil. eur sa zacne sutazit buduci rok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod nevo83 » 16. Jan 2018 09:39

Rasto, ale neporovnavajme PL s SVk lebo ich ekonomika je uplne inde co sa tyka vystavby... Existuje na to jednoduche riesenie a Stopka pre kamiony na vybranych priechodoch ako Mnisek. To ze sa rozhodli OPRAVIT je fajn pre ich ludi nie pre nas kt to nevyuzivaju kazdodenne.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 16. Jan 2018 15:59

Klucova je aj R4 a S19.
O prepojeni cez Oravu alebo Spis na S7 ani ciarka.


plny profil S7 bude koncit asi 30 km, M2 konci asi 40 km od hranice. zvysok su normalne cesty I. tr. kapacitne postacujuce cezhranicnej preprave. mozeme sa tvarit ze E77 je bezvyznamny tah (lebo neprechadza urcitymi krajskymi mestami u nas (v polsku a madarsku patri medzi dolezite spojnice) ale faktom je ze par km chybajucej cesty v oznacenej ako R neodradi ani tranzit ani cezhranicnu lokalku. S1 siaha po hranicu asi 25-30 km ako poloprofil cize kapacitne porovnatelne s dobrou cestou I. tr. S19 alebo M30 moze byt postavena aj v plnom profile ale vieme ze min. v cezhranicnom priestore to budu vyhodene peniaze. intenzity na hranici su 2 mozno 4 tisic.

PS cakam je nabehnu verklikovaci kt. na zaklade dohadov, odhadov a predpokladov "potvrdia" intenzity nevyhnutne na plny profil.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 01. Feb 2018 20:36

Dokoncenie D3 v roku 2023 je podla OLaNO nerealne. Pokracovanie sucasnych stavebnych prac je ohrozene, caka sa na rozhodnutie sudu o demolacii nehnutelnosti.
viewtopic.php?f=35&t=23163
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 01. Feb 2018 21:02

Mňa zaujalo v tom článku niečo iné. :shock:
hovorkyňa NDS Michaela Michalová napísal:Pre urýchlenie vyriešenia dopravnej situácie pri Kysuckom Novom Meste bude NDS privádzač cesty I/11 do priemyselného areálu budovať ako samostatnú stavbu. Zároveň NDS zadáva spracovanie technickej štúdie, ktorá má navrhnúť riešenia smerujúce k zvýšeniu prejazdnosti na ceste I/11, napríklad prepracovanie signálneho plánu na svetelnej signalizácii na križovatke v Kysuckom Novom Meste, odklon chodcov z tejto križovatky, prípadne má spracovateľ navrhnúť ďalšie možné opatrenia realizovateľné v krátkom čase, ktoré zvýšia plynulosť na tejto ceste

Haleluja :mrgreen:
To trvalo, no lepšie ako nikdy. Zrazu už nemusíme čakať na megalomániu za cca 400 miliónov. Asi to pôjdem osláviť :D
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 01. Feb 2018 21:49

Ale musíme. Vážne krvácajúcemu človeku nepomôže malá leukoplasť (alebo si fakt myslíš ,že zmenenie taktov na križovatke alebo presunutie chodcov do nad/podchodu zníži intenzity na tejto ceste?)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 01. Feb 2018 23:05

Tak ja som narážal hlavne na privádzač, ktorý doteraz musel byť neoddeliteľnou súčasťou D3... A ten by križovatke aj KNM mohol dosť pomôcť, dosť závisí, ako to bude celkovo riešené. K ceste I/11, vzhľadom k tomu, že hovoríme o technickej štúdii, tak to je ešte vo hviezdach...
Všetky kroky sú len na zlepšenie zlej situácie, pokým prebehne projekčná príprava optimalizovaného variantu a kým sa nájdu peniaze, čo bude asi až po roku 2020...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.