devil napísal:Vam sa paci jazdit po uzkej klukatej ceste, kde je problem dosiahnut priemernu rychlost 50 km/h?
To s tym nema nic spolocne, existuje mnoho inych ciest II. triedy, kde sa jazdi kolko sa jazdi a ani v pripade lepsej cesty by tadial nejazdilo 10x viac aut. Skuste mi vysvetlit v com su kysuce taky zazracny kraj ze prave tam treba urobit trucdialnicu, ked predtym tam nebol medzinarodny koridor ani cesta I. triedy. Obchvat Ca je hotovy v 1/2 profile. Su tam tazke terenne podmienky, a inde by boli radi ze je to takto hotove.
Na to, ze je v Skalitom hranicny priechod si musia vodici zvyknut, stale chyba na mnohych mapach.
Vy zvyknete s oblubou tvrdit nie tranzit je najdolezitejsi ale miestna doprava, ktora to pozna. T.j. to je dost slaba vyhovorka a ja som tento prechod nasiel zatial v kazdej mape a mapy si prezerám akurat dost.
Obchodna vymena stupa so vsetkymi krajinami. A hlavne ked bude Schengen hotovy hranice budu uplne priepustne. Hlavne aby boli prechody dobre rozmiestnene. Skalite ma jednu velku nevyhodu, lezi na samom severozapade a je blizko paralelnej trasy. Ma vyznam ako regionalne prepojenie ale ako koridor TEN bol navrhnuty chybne - z politickych dovodov, a velkolepo (D namiesto RC) projektovany a "ekonomickych" dovodov. Nie je ale az taky problem v tom ze nieco je navrhnute ale v tom ze kvoli blizkosti ceskej trasy to nie je prioritna potreba a je to silne neefektivna investicia vzhladom na teren tak ako cela D3 okrem HP-ZA a okrem CA, kde predsa zavázi environmentalne hladisko. To ze 1. úsek D3 hore od ZA ma pri relativne vysokej 10 000 intenzite 2,4 % IRR hovori za vsetko. A tiez je chybne porovnavat intenzitu Oravy s Kysucami, lebo potom treba dodat aj pripustne intenzity. I/59:544, 586, 496, 619, 414, 938, 603, 345 voz/hod. a takmer vsade cesta kat. 7,5
I/11: 720, 701, 637, 821, 990, 682 v/hod. Kat. 9,5, 10,5 aj 11,5 sirka a lepsie obchadzky. Nieco take by stacilo aj na Skalitom, kde je to 600-700 voz/hod. stacilo by urobit rektifikaciu, ostranit nejake tie uzke nadjazdy a pod. a a kapacita by niekolkonasobne prekracovala terajsiu aj buducu premavku.
1.Napiste mi priklad cesty II.triedy, ktora ma podobne obmedzenia a parametre ako I/12 a jazdi tam 10x viac vozidiel.
2. Neocakavam, ze zrazu bude jazdit cez Skalite 10x viac vozidiel, ale je realne, ze by do 2-3 rokov po sprejazdneni islo cez hranicny priechod Skalite cez 3000 voz./24h.
3.D3 nie je trucdialnica. Ide o pripojenie ZA, KNM, Krasna nad Kysucou a CA na D1. Prepojenie na PL aj Ostravsko. Treba urobit nieco s usekom Svrcinovec - Skalite - hranica, postavit HP-ZA,Strazov a Brodno - KNM a koridor bude pre nasledujucich 15-20 rokov dostatocne kapacitne priepustny. Teda postavit cca 10-12 km plny profil a cca 15 km polovicny profil alebo prestavat I/12.
4. IRR 2,4% sa mi nepozdava. Na useku Brodno - KNM, juh treba jeden dialnicny most ponad zeleznicu a jeden ponad rieku Kysuca. K tomu prepojit D3, I/11 a cestu III.triedy v KNM prepojkou dlzky 600m s mimourovnovou krizovatkou KNM,juh (teda postavit D3 v dlzke 3,5 km). Na uplny obchvat KNM by bolo este treba D3 potiahnut o 2 km a postavit 1 most na D3 ponad rieku s naslednym vyustenim D3 priamo na I/11 az za KNM. Zrejme by stacil variant po krizovatku KNM,juh pretoze by sa vyriesila doprava KNM-ZA a odlahcilo centrum KNM a problemova krizovatka Radola.
5. Mam 2 mapy kde prepojenie Skalite-Zwardon chyba. Jedna je Automapa SR 1:500 000 od OSCAR Liptovsky Mikulas z roku 1999 (inak su tam nakreslene aj cesty III.triedy) a druhu budem musiet pohladat (nepamatam si vydavatela).
6. Prestante trepat dookola, ze obchvat Ca je hotovy v 1/2 profile. Ale ZONOU40 cez centrum CA musi prejst kazdy kto ide do CA alebo CR,PL. Napisal som, ze dokoncenie obchvatu nie je take surne. Ide o cast useku CA,Bukov - Svrcinovec (oznacovany aj Bukov-Podzavoz) v dlzke 2,0 km cim sa D3 napoji na I/11 na severnom okraji CA. Cadca obchvat je tak dokonceny, ze kto ide do CR alebo PL ide cez CA este 3 km.
7. Uz som viackrat napisal, ze je individualne kolko % tvori miestna doprava a kolko tranzitna. Cez Branisko je mozno aj 80% tranzitnej dopravy. Inde je tranzitna doprava mozno len 15-20%, napr. v BA. Podobne v Svrcinovci smerom do PL v roku 2000. Dnes by mala byt na urovni 25% a je predpoklad, ze to bude rast.
8. Je fajn napisat, ze pripustna intenzita na I/12 je 600-700 voz./hod., napisat, ze je sirka 7,5m. Chybou je, ze sa tam niekde neobidu ani 2 osobne auta. Keby mali ist tie auta na striedacku cez jednosmerne useky, tak pochybujem, ze ich stihne prejst 700 za hodinu.