D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Miro » 25. Jan 2017 11:29

Mawerick81 napísal:marek96 kedze podla mna len vies, ze KNM je asi na Slovensku, tak sa nesnaz nieco co sa tyka kolon a vyjazdov tu komentovat,, su tu smery, kde sa caka 10 min,, hodina,, alebo viac,, ked sa striedaju smeny, tak autobusy naberaju meskanie velke,, lebo vyjazd z KNM je cz most,, a na konci mosta nejaka absolutne sprosta hlava nedala dva pruhy na smer dolava a rovno a doprava,, tym padom sa dostaneme na krizovatku v Radoli, kde dve auta ktore chcu ist rovno alebo dolava cakaju na semafore,, a tym padom obmedzia vyjazd na Zilinu pre xy aut,, dalo by sa to riesit,, ale nieje tam moc ako,, musel by sa komplet zburat ten most a rozsirit.. ale aby sa tu zas niekto do mna neobuval,, som za riesenie akekolvek,, nie za akukolvek cenu,, ale proste nic sa s tym neda urobit,, takisto ako vy neviete poriesit to ze sa vam nestavia riesenie vasich ciest.. tu je foto v com kje problem kolon v KNM:

https://www.google.sk/maps/@49.2975564, ... 312!8i6656


Niekto kdesi písal, že by sa dali urobiť zvlášť pruhy rovno+doľava a doprava, keby sa na moste zrušil jeden chodník. No neviem, či by sa pod taký projekt niekto podpísal kvôli nosnosti mosta, okrem toho tam podľa mňa miesto na tri pruhy aj tak nie je.

Mám takú kacírsku myšlienku, zakázať do vyriešenia situácie odbočovanie doľava a rovno, nechať len odbočovanie doprava smer Žilina. Kto ide smer Čadca, môže ísť kľudne cez most pri Povine, je to prakticky jedno, smerom rovno je to zachádzka a najmä autobusáci by proti tomu kričali. OK, nechajme teda smer rovno a doľava len pre hromadnú dopravu, ale to by chcelo nekompromisný postih tých, ktorí by zákaz porušovali, inak ako keby nebol. Alebo zákaz rovno a doľava pre individuálnu dopravu v čase, keď je najväčší problém (koľko je to, hodina ráno a hodina poobede?) - zase rovnaký problém s dodržiavaním, ako v predchádzajúcej vete.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 25. Jan 2017 13:42

Tiež mám podobné skúsenosti. Mesto prázdne, skončila ranná smena v INA a potom to v meste vyzeralo zaujímavo.
Keď NDS je ochotná nájsť financie na Novú Polhoru alebo Triblavinu, privádzač v KNM nemôže byť problém.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod maher » 25. Jan 2017 13:46

už to tu bolo spomínané, situáciu by vyriešilo, keby v priamom smere CA-ZA bol postavený obojsmerný nadjazd nad križovatkou, len neviem ako by sa k tomu postavili obyvatelia okolitých domov
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 25. Jan 2017 18:10

Podľa posledných info práveže, mesto spolu s firmami dokopali NDS, k potiahnutiu privádzača až do priemyselnej zóny pri INE. Samozrejme obslužnú komunikáciu, ktorá napojí mesto na privádzač už mesto rieši samostatne.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2017 21:40

nech sa postavi privadzac cim skor, aspon sa usetria stovky milion euro, kedze sa ukaze ze ostatne useky na D3 je zbytocne stavat aspon do 2030. zaroven bude mozne sa sustredit na ine, radovo efektivnejsie useky...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 25. Jan 2017 21:41

no,, zrejme ostane len pri tvojom zelani :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Jan 2017 18:42

Ono to s tým privádzačom nebude vôbec ľahké. Pokiaľ nebude nemenne fixnutá trasa tak privádzač nebude.
Jediné riešenie je zakázať ľavé odbočenie z KNM pri Radoli (dodržiavanie dočasného obmedzenia bude sci-fi). Vlastne nechápem prečo vodiči sami neidú cez KNM až k Povinnej keď by im to mohlo ušetriť čas? Možno tam odbočiť do ľava ešte väčší problém.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 26. Jan 2017 19:01

V prvom rade, nie je to Povinná ale Povina :-D. V druhom rade upchatie križovatky a následne mesta nespôsobuje ľavé odbočenie v Radoli, ale práve ľudia čakajúci na priamy smer do Vadičovskej doliny. A tých nie je zrovna málo keď ich polovica robí v KNM...
Tu by pomohlo rozšírenie mosta o jeden pruh pre odbočenie na Žilinu, problém je v tom, že jednak by to bolo zbytočne náročné = drahé a jednak sa stále ani poriadne nevie či ten most ostane a nepôjde dole, keďže vieme, že čo vládu napadne to bez ohľadu na dohody spraví.
A v zrušení chodníka nevidím význam keďže má asi 1-1,2m a ostatné pruhy na moste sa zúžiť nedajú.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 26. Jan 2017 19:04

Tak potom už zostáva jedine zrušiť chodník po oboch stránách a postaviť lávku pre peších, len či by most toľko stojacích áut uniesol.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 26. Jan 2017 20:31

otazka ci to ten most ktory sa staval daaavno dozadu znesie, ak by na nom mali byt tri pruhy.. keby sa vodicom ktori chcu odbocit na Cadcu z KNM prikazalo ist cez povinu, tak by to znamenalo, ze sa cela tato cast dopravy presunie cez mesto,, to by znamenalo ze aj kamiony by isli cez mesto,, okolo sidliska... to tiez nieje realne.. Tuto situaciu vyriesi len mimourovnova krizovatka. Na tu ale nieje v Radoli miesto.. Zase,, projekt D3 ktory sa prave prepracuva z tuneloveho riesenia v Radoli na estakadu by vyriesil to, ze tato krizovatka ako je by potom mohla ostat... z INI by ludia mohli ist privadzacom ktory bude vyustovat pri Moteli Skalka,, alebo v Povine.. ten som nevidel detailne ako je rieseny...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Jan 2017 08:10

je tam dost miesta pre MUK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 27. Jan 2017 10:46

jedina moznost by bola vtedy, keby sa urobil novy most cez rieku,, no a tu nastupuje ta blbost so splavnenim kysuce,, neviem v akom stadiu to je,, posledne co som pocul, tak ludia tusim chceli spisat peticiu, lebo by to znamenalo zburat par vyskovych panelakov kvoli tomu,, no,, ale ak si to spocitas, ze treba novy most,, MUK,, a neriesi to to, ze cez stred mesta chodia plne nalozene kamiony z INY,, tak to neriesi nic.. len vas dobry pocit, lebo by sa nerobila D3
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 27. Jan 2017 12:54

Vymýšľať riešenia typu prerobiť križovatku v Radoli na MUK mi príde dosť scestné. Neporovnateľne lepší je rozhodne privádzač z KNM - priemyselnej zóny.
Porieši aj stav v Radoli, keď veľká časť automobilovej dopravy smerujúca z/do INY pôjde práve tadiaľ plus výrazne sa zlepší doprava v samotnom meste. Samozrejme za minimum financií oproti D3.
Čo sa týka toho odbočovania vľavo (na Čadcu) v Radoli, tak musím povedať, že prevažná väčšina vodičov smerujúcich na Čadcu používa práve most v Povine. Môžem to potvrdiť, bývam totiž neďaleko toho mosta. V Radoli je problémom práve smer rovno na Vadičov a doprava do Žiliny.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod maher » 27. Jan 2017 13:11

nebola by to plnohodnotná MUK, ale iba hlavný smer by sa spravil mimoúrovňovo, pre ostatné smery by ostala úrovňová. ja som naopak skeptický k tomu privádzaču, ak sa postaví bez D tak sa len problém presunie o pár km ďalej
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 31. Máj 2015 15:12

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 27. Jan 2017 13:14

presne tak,, a zrejme by ho vyuzivali aj ludia ktori by chceli ist z KNM do Ziliny aby sa vyhli krizovatke v Radoli,, a potom pri Skalke kde ma vyustit privadzac by musel zase len ist semafor,, a dv asemafory za sebou,, to by uz bol iny cirkus na hlavnom tahu
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Jan 2017 13:29

je niekde mapa toho privadzaca ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 27. Jan 2017 13:48

je niekde mapa toho privadzaca ?


Prosím

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=36003
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod dusans » 27. Jan 2017 20:26

Pozerám mapu toho privádzača, na cestu I/11 má byť podľa toho napojený prostredníctvom Tčkovej križovatky. Pokiaľ by fungovala aj križovatka v Radoli, tak by sa aspoň rozdelila doprava medzi tieto dve križovatky.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 27. Jan 2017 20:43

Ano,, ale ak odtial pojde vela aut naraz napr pri zmene zmien,, tak to bude na prd stale,, jedine ak by sa cast tych aut rozdelila medzi 1/11 a D3. alebo ak D3 vezme vacsinu tranzitu, tak by to zvladli aj krizovatky z 1/11
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 29. Jan 2017 11:28

Vymýšľať riešenia typu prerobiť križovatku v Radoli na MUK mi príde dosť scestné. Neporovnateľne lepší je rozhodne privádzač z KNM - priemyselnej zóny.


Ano,, ale ak odtial pojde vela aut naraz napr pri zmene zmien,, tak to bude na prd stale,, jedine ak by sa cast tych aut rozdelila medzi 1/11 a D3. alebo ak D3 vezme vacsinu tranzitu, tak by to zvladli aj krizovatky z 1/11


podla tej mapky je ovela lepsi privadzac a suhlasim ze to nestaci lebo 20.000 aut je uz vela. ale to nic nemeni na fakte ze D3 je predrazena a megalomanska hoci ide fakticky po rovine.

co tak postavit cast dialnice od brodna po ten privadzac, cize asi 4 km plny profil a bez prelozky I/11. vyriesi sa usek kde je kapacita cesty prekrocena, x radola by sa vyrazne odbremenila. musel by sa doplnit projekt o napojenie dialnice a cesty pri brodne a to je asi tak vsetko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Jan 2017 13:37

nech sa paci,, napis doporuceny list riaditelovi NDS a mozes mu to navrhnut..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 29. Jan 2017 14:41

Osobne si myslím, že hlavný ťah v smere na Žilinu by tak či tak spomaľovala križovatka v Radoli - bez dobudovania celého úseku Brodno-KNM až po Kysucký Lieskovec sa situácia na I/11 nevyrieši. Budem sa asi opakovať, ale to je zrejme fakt posledný akútne potrebný úsek D3, ktorý sa ešte nestavia. Cesta z KNM do CA, Bukova vrátane jednej rúry tunela Horelica by teoreticky mohla zostať zatiaľ v súčasnom stave, a ak by obnovili normálnu rýchlosť na polprofile Oščadnica - CA, Bukov (aspoň na pôvodných 80 km/h), doprava cez Kysuce by po dobudovaní úsekov CA, Bukov - Svrčinovec a Brodno-KNM mohla byť relatívne plynulá. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Jan 2017 21:18

To spomaľovanie sa dá veľmi jednoducho riadiť... je tam cestná svetelná signalizácia, vhodne by sa upravil interval ;)
Určite by pomohlo čo uviedol devil + "rýchlostná cesta" by mala končiť na druhej strane Kysuce kde by sa plynulo napojila na I/11 (pred Radoľou).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 29. Jan 2017 21:24

mozete aj s devilom naraz napisat list riaditelovi NDS,, idealne 1.triedou,, nech to mozu cim skor zmietnut to stola :D
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 29. Jan 2017 21:26

list mu môžem nechať aj priamo na stole a doplnil by som tam, že situácia tam nie je taká kritická aby bolo potrebné mať riešenie skôr ako v 2020 ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.