D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 17. Jún 2017 17:10

ja citam nielen s pozorumenim ale aj v kontexte dalsich skutocnosti, ktore sa niekomu nehodia. ale info su dostupne. dialnice.szm.com pise:

V rokoch 1998 až 2000 sa uskutočnila rekonštrukcia cesty I/69 Szare - Laliki v dĺžke 3,1 km.... cize kym dostavaju posledny usek bude 20+ rokov.

@Aquila Poľsko je dosť veľké na to aby vedeli tieto peniaze použit niekde ine a s väčším efektom. Tak prosím nesnaž tvrdiť, že im išlo len o vyčerpanie fondu :-D


ake blahorecenie. poliaci organizovali euro, stavali masivne a vela, cesty, stadiony, metro atd. taketo investicie sa schvaluju v balikoch a tam sa da ukryt kadeco. hadam si tu nebudeme nahovarat ze v polsku sa nelobuje a hlavne ze neda vylobovat nejaky poloprofil.vselico sa hovorilo.

Nikto na Slovensku 20tis vozidlám na Skalitom neverí, ale Poliaci očividne hej, keď od začiatku tlačia na tento koridor. A pre Kysučanov by bolo najlepšie keby to poľnou cestou ostalo, nebojte sa.


logicky nezmysel. ak by verili stavali by plny profil. a okrem toho by to nekuskovali az extremne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod zoom » 17. Jún 2017 17:22

milan_KM napísal:@Aquila Poľsko je dosť veľké na to aby vedeli tieto peniaze použit niekde ine a s väčším efektom. Tak prosím nesnaž tvrdiť, že im išlo len o vyčerpanie fondu :-D
Nikto na Slovensku 20tis vozidlám na Skalitom neverí, ale Poliaci očividne hej, keď od začiatku tlačia na tento koridor. A pre Kysučanov by bolo najlepšie keby to poľnou cestou ostalo, nebojte sa.
Ked máš k dispozícii eurofondy, tak staviaš. My ludia na dialnice počujeme a dostavba S1 je "za malo penazi, vela muziky". 20k intenzity by riešili plným profilom..tuším 15k je aká taká hranica medzi plným a polovičným, je tak Aquila?
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2017 17:39

@devil.... jasne, že sa lobuje ale povedz mi aký by malo úspech lobovať za cestu, ktorú nemá zmysel stavať, keď nemáš ani zďaleka dostavanú základnú sieť. Zvlášť keď sa bavíme o nákladoch možno 20mil/km čo je na Poľsko dosť keďže majú všade rovinu. A síce je cesta polprofil, ale polprofil 2+1 a tunely na plný (ak sa nemýlim). Takže rozhodne to nie je nejaká poľná cesta. A neviem o akom extrémnom kúskovaní hovoríš keď obchvat WG má kolo 10km....

@zoom... ano presne, preto ak by Poliaci videli len poľnú cestu určite by vrazili takú sumu niekde inde kde by mala patričné využitie. Všetci vieme, že práve Poliaci pristupujú k výstavbe z V4 asi najracionálnejšie
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 17. Jún 2017 17:48

@zoom: presne .. a to si zjavne aj milan neuvedomuje ..

@milan: ano poliaci sa k eurofondom spravaju najracionalnejsie, t.j. buduju vsade, kde sa z eurofondov da, ale kedze tak okato nerozkradaju ako mi (vid aj cela D3), tak mozu stavat na viacerych usekoch ( a nie plny profil tam tunely mat nebudu ), plus obchvat WG je sice relativne drahy, ale je to jeden z mala usekov, ktory mozu rychlo prehnat cez CEF, citaj mozu tie usetrene peniaze pouzit na iny usek ..

len ako som spominal, co mne vadi, su nielen zbytocne useky, ale aj sialene predrazene. sam si povedal 20 mio/km .. my staviame za 33,3 mio km a v horsich parametroch ako poliaci .. cize problem je v tom, ze za poliaci by za cenu usekod D3 postavili mozno aj 3 tolko kilommetrov kedze by pouzili peniaze lepsie ako my na inych usekoch ..

a ak si nepochopil, to je to co ma najviac stve ..

proti takemu obcvhatu ziaru na R2 som neprotestoval, lebo aj ked su tam mizerne intenzity (btw. stale vyssie ako na tomto bajnom useku D3), ale cena toho obchvatu bola uplne zlomkova .. navyse aj rychlo bol postaveny. kym na D3 sa priplacalo za rychlost, ktora nebola a priplacalo sa nezmyselne riesenie .. ktore tiez nebolo treba.

je rozdiel vyhodit 500 mio euro za nezmyselny useky D3 s mizernym efektom obchvat ziaru za 26 mio euro .. pricom bohuzial ten obchvat ziaru, ma vyssie intenzity ako skoro 20 krat slovom dvadsad krat drahsi usek D3 ..

proste asi si nevies ani predstavit tu sumu, ale ano tychto 15 km po hranice stali vyse pol miliardy euro. ktore sme vyplieskali kvoli tomu, ze mozno tu bude o 10 rokov intenzita 5 tisic /24 ..

uplne chore .. inak sa to neda ani zosumarizovat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2017 17:56

Ja chápem a som rád, že konečne vidíš pravý problém a to rozkrádanie štátnou mafiou. A nie označenie D3 alebo region Kysuce alebo iluminati za to nemôžu, ale vláda.

Takže keď už to bohužiaľ stojí, tak diskutujeme o tom prečo Poliaci vidia taký potenciál v tejto trase. My Slováci ho nevidíme. Opakujem keby to mala byť poľná cesta tak sa na ten drahý kúsok cez WG vykašlú a počkajú kým stúpne intenzita a zatiaľ môžem stavať inde. Poliakom toho chýba dosť veľa a eurofondy ani CEF niesú bezodné.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 17. Jún 2017 17:59

tu statnu mafiu si tam volili aj kysucania :) staci pozrie vysledky z kysuc a volili ich este viac ako zvysok slovenska :) takze ehm na co sa stazujes ?

a vplyv kysuc na tieto rozhodnutia aj samospravy som ti uz pisal. a aj ti vyvratil ten tvoj chaby argument o nemohucej samosprave a to presne na priklade oscanici, ktora odklonila aj dialnicu aj zeleznicu. len co po tom, ze si kysucania volia partajnikov a tak to vyzera.

poliaci tam vidia potencial eurofondov, ako videli potencial eurofondov spanieli v ich dialniciach duchov. presne preto, ze EF musia mat akoze ucel. to je cele
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2017 18:06

Výsledky volieb sú fakt ale ak to mám tak primitívne generalizovať ako ty tak napíšem tiež prečo tu tak veľmi po všetkých témach plačeš na D3.

Príbeh diaľanice cez Oščadnicu presne nepoznám, ale tu sa môžeme poďakovať lebo trasa D3 na PL a R5 na CR by to cele násobne predražila keďže cez Oščadnicu je všetko len nie ĺahký terén (ľahší je na Skalitom) - toľko k tvojmu prstu na mape.
Čo sa týka železnice tak zase vieme, že ŽSR nechcú isť do 600 mil tunela takže sa chytajú hocičoho.

Tak keď vidia len potenciál eurofondov, tak prečo nejde do stavby radšej úsek S19 na Duklu či nejaký úsek S3? Veď je to jedno, šak eurofody na Core trasach...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 17. Jún 2017 18:50

uz som to napial, preco spominam D3 v prispevku vyssie, a uz som tit o X krat pisal je to "najkrasnejsi" priklad, ako sa to robit nema a je to memento/varovaine do buducnosti, ako vyplieskat pol miliardy pred intenzity lesnej cesty ..

pribeh oscadnici nepoznas, ale pises sem ze by to bolo lahsie na skalitom, kde sa stavalo po vrcholkoch kopcov a supervysoke mosty :) ale este lspei je, ze fakt si prejdi aspon historicke prispevky tu na fore. variant cez oscadnicu by bol lacnejsi, preto aj ponukali doslova miliardove kompenzacii oscdanici, ale neuspeli. a to bolo za meciara.. ale skoda tuto termu zacinat, ked nemas ani len zakladne informacie ..

detto ZSR, a trat na cadcu, zjavne si nepochopil, ze zlata era eurofondov uz skoncila a ked niekto nechce, nebude mat uz. najma ked oscadnica chcela tunel ALE aj staru tratu.. takto nebude nic

a poslednu vetu je asi aj skoda komentovat, ale fakt si nastudj aspon tie zaklady.. tu mas zakladnu mapu .. a sokujuco cez duklu tam nic nejde ..

https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... 7_2014.pdf
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 17. Jún 2017 19:55

Ano to súhlasim, že presne takto sa to robiť nemá, pevne dúfam, že Ersek podporí poriadne súťaže generujúce reálne ceny. I keď sa nevieme dopracovať ani ku privádzaču do KNM tak asi škoda v niečo dúfať.

Dobre teda tak keď nič neviem tak namiesto arogantného naparovania ťa prosím pekne o konkrétne údaje keďže ty ich očividne máš - tj cenová kalkulácia D3 Oščadnica - Skalité + R5 Oščadnica - Svrčinovec. Ďakujem.

Neviem či je zrovna zachovanie pôvodnej trate problém pre finacovanie z eurofondov. Ak je to však podmienkou zo strany EK tak, stačí Oščadnici prislúbiť, a potom sa štandartne vyhovoriť na niečo prečo sa to nerealizovalo, tak ako sa to na Slovensku pravidelne robí. Opakujem kde vôľa tam je cesta a presne, že peniaze nie sú a je to ťažký projekt, tak ideme radšej rekonštruovať ľahké úseky po rovine, zatiaľ čo tie ťažké sa ostanú rozpadávať (tá istá diagnóza na ZA-KE). Rovnako chorobný prístup, ktorý viedol ku koncentrácii investicií do infraštruktúry práve v Žilinskom kraji, lebo ostali len tie ťažké úseky.

O ospravedlňujem sa, že R4 je v doplnkovej sieti, ale opäť arogantne si prehliadol aj S7 a tá v Core je. A má rádovo inakšie intenzity ako S1 takže, efekt by bol niekde inde. Takže?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 17. Jún 2017 21:57

aquila napísal:https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/maps_upload/corridors_png/Europe_Corridors_ALL_web2_07_2014.pdf


Ako tak študujem aquilovu mapu, vychádza mi to tak, že ak by sme mali striktne dodržiavať medzinárodné zmluvné záväzky, absolútnu prioritu výstavby/rekonštrukcie/údržby by mali iba cesty D1, D2, D3 a R6, železnice Kúty - BA - Jarovce, BA - ZA - Skalité, Horní Lideč - ZA - KE - Čierna nad Tisou, a lodná cesta po Dunaji.
Navrhujem teda - poďme všetky ostatné dopravné projekty pozastaviť na neurčito a venovať sa výhradne dostavbe TEN-T koridorov - proti tomu nemôže nikto racionálny namietať. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 18. Jún 2017 14:09

suhlsim s tebou ak das na vsetky nevyhovujuce cesty I/triedy zakaz vjazdu nad 12t. a zacnes ich vsetky opravovat.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 18. Jún 2017 14:35

@devil.... jasne, že sa lobuje ale povedz mi aký by malo úspech lobovať za cestu, ktorú nemá zmysel stavať, keď nemáš ani zďaleka dostavanú základnú sieť. Zvlášť keď sa bavíme o nákladoch možno 20mil/km čo je na Poľsko dosť keďže majú všade rovinu. A síce je cesta polprofil, ale polprofil 2+1 a tunely na plný (ak sa nemýlim). Takže rozhodne to nie je nejaká poľná cesta. A neviem o akom extrémnom kúskovaní hovoríš keď obchvat WG má kolo 10km....


aj sme postavili KE-milhost lebo sa ten usek velmi lobovalo a nebola ani zdaleka hotova D1. pre polsko je aky problem postavit 50 km expresowky niekde na ich periferii ked stavali stovky km naraz. aj to stavaju od 1998 po malych kuskoch. vsak si precitaj na dialnice.smz.com. je to problem naklikat si ? zakladna polska kostra je A1-A2-A4. a uz tu bolo napisane ale zopakujem to, keby verili 20.000 intenzitam bol by tam full profil.

btw. moj maximalisticky odhad je 5.000 aut cez skalite cize 1.000 OA z I/12 by presli na D3, polovica NA zo svrcinovca cize asi 2.000 + narast dalsich 1-2.000. pesimisticky odhad je bez narastu + mozno 1.000 NA zo svrcinovca cize nieco cez 2.000 aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2017 08:50

aquila napísal:je rozdiel vyhodit 500 mio euro za nezmyselny useky D3 s mizernym efektom obchvat ziaru za 26 mio euro .. pricom bohuzial ten obchvat ziaru, ma vyssie intenzity ako skoro 20 krat slovom dvadsad krat drahsi usek D3 ..
proste asi si nevies ani predstavit tu sumu, ale ano tychto 15 km po hranice stali vyse pol miliardy euro. ktore sme vyplieskali kvoli tomu, ze mozno tu bude o 10 rokov intenzita 5 tisic /24 ..
uplne chore .. inak sa to neda ani zosumarizovat ..


"Cena za vybudovanie úseku diaľnice od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presahuje 417 miliónov eur. Zmluvná cena za vybudovanie úseku D3 Svrčinovec – Skalité je necelých 330 miliónov eur bez DPH.  Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu."

https://www.ndsas.sk/press/spravy/sprejazdnili-sme-prvy-usek-kysuckej-d3
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2017 09:39

devil napísal: a uz tu bolo napisane ale zopakujem to, keby verili 20.000 intenzitam bol by tam full profil.

Skor by som povedal, ze Poliaci spravne odhadli pristup zo slovenskej strany, teda, ze bude roky trvat nez sa koridor spusti.

Postavili 27 km v plnom profile, ked to beriem az po krizovatku Komorowice, teda vratane 4,5 km, ktore nebudu na trase S1 po jej dostavani, ale vyuzivaju sa v sucasnosti pri trase cez Skalite. Na useku S-69 Bielsko-Biała—Żywiec 15,56 km su postavene vsetky mosty ako 2x3 pruhy. Teda rataju s pomerne vysokymi intenzitami.
https://www.google.sk/maps/dir/49.6764204,19.1689536/49.8485359,19.0301956/@49.7575261,19.0721559,11.99z

Zhruba polovicu z obchvatu Wiegerskej Gorki planuju postavit v plnom profile vratane 2 tunelov v plnom profile. Teda prihranicnych 26 km bude prevazne v polovicnom profile, ale rata sa s dobudovanim na plny profil po zvyseni intenzity. Prvy bude usek S1 Zywiec - Browar, kde v r.2015 bola intenzita na S1 (exS69) 9814 v./24h, ale to samozrejme nebude skor ako o 10-15 rokov, v zavisloti od intenzit.

Ak teda im zacina plny profil 26 km od hranice (nemyslim 1-2 km kusocky), tak u nas je to momentalne 53 km od hranice.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 25. Jún 2017 10:26

nie, to len znaci ze tento umely koridor realne nemal nikdy vzniknut, to je cele .. o jeho "obrovskej" uspesnosti krasne svedci uplne "supervytazena" zeleznica, ktora bola tiez nakladne a rovnako zbytocne zrekonstruovana. len aby sa vyplieskali peniaze.

radovo viacej by pomohol aj len zlomok tych penazi, keby sa to presunulu na lokalku na rajec, ako na zbytocny usek cez skalite, kde nechodia pomaly manipulaky ...

ale tak to je uz tradicia, ze na kysuciach sa mozu stavat zeleznice aj dialnice duchov a idealne aby boli superpredrazene. vid svrcinovec - skalite - hranica, ktory je suverenne najdrahsi usek dialnice na slovensku s obrovsky odstupom akonahle dame do suvislosti cenu za polprofil s intenzitami .. intenzity na urovni polnej cesty, ale naklady najvyssie siroko daleko. a este to niektori aj obhajuju :) to je doslova na smiech . skoda, ze EU nezacala vyzadovat CBA skorej. mozno by konecne niekoho napadlo sa na ten usek vykaslat a jednym supom potiahnut D3 do ciech a na polsko v tomto smere zabudnut. mohli sme mat pol miliardy euro na ine radovo dolezitejsie useky.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod IceFox » 25. Jún 2017 16:16

aquila napísal:nie, to len znaci ze tento umely koridor realne nemal nikdy vzniknut, to je cele .. o jeho "obrovskej" uspesnosti krasne svedci uplne "supervytazena" zeleznica, ktora bola tiez nakladne a rovnako zbytocne zrekonstruovana. len aby sa vyplieskali peniaze.

Pravda. Keď si pomyslím, že za tie peniaze mohli zrekonštruovať Čadca - Čadca štátna hranica až mi je zle. A ostalo by čosi aj na novú žel. trasu Krásno - Čadca a nemali by sme tu "až" 140 do Krásna.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 26. Jún 2017 15:00

aquila, preco neboli pripravene "dolezitejsie" useky? namiesto vyplakavania o tom ako je "zbytocny" usek sa zameraj na to, preco peniaze ktore by inak prepadli nesli na dolezitejsie useky...
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 26. Jún 2017 15:08

A teraz z ekonomickeho hladiska,, kolko z ceny za usek zaplatila EU? Nepozerajme teraz na intenzity,, ani dolezitost,, ale je to najdrahsi usek D3,, tak preco ho nenechat preplatit cez fondy? Keby sa ten usek staval o 10, 20 alebo xy rokov,, a musel by ich stat zaplatit v celku, to by menej bolelo danovych poplatnikov?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 26. Jún 2017 15:23

Ale veď toto on veľmi dobre vie :D aj to že sú tie úseky platené z EU, aj to že iné neboli pripravené. Ale stále opakuje dookola ako pokazená platňa tie isté frázy :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 26. Jún 2017 15:34

hm no tak si to zoberme tie vase eurofondy do rozpoctu sme prispeli 7 mld €. a 16 % musime vratit pre pochybenia vo verejnych obstaravaniach a inych druhoch zlodejin co je najviac z krajin ktore EU fondy dostali. teda kolko z tych EU penazi nie je nasich? asi tak 20% - 30% hm takze z tych 417 mil. € slo z nasich vreciek tak 2/3 penazi. no prepacte ale uz ma to boli a neprestane kym nevymenime garnituru.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod fh » 26. Jún 2017 15:47

Ďalší naivný čo si myslí že pomôže vymeniť garnitúru :D Pokiaľ ľudia u nás tolerujú aj tú najmenšiu korupciu a kradnutie okolo seba a pri tom vykrikujú že politici kradnú, niet pomoci :roll:

Takže sme mali tie peniaze nechať prepadnúť? Už som to spomínal že sa to malo stavať lacnejšie ale to je iný príbeh.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 26. Jún 2017 16:35

presunut 1) na zeleznice (EU ju preferuje, este by aj zatlieskala), 2) prip. do inych OP. skolstvo, ZP, zdravotnictvo. fondy na obnovy skolskych budov sa davno minuly, obnovovat sa maju stare socialiticke nemocnice....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 26. Jún 2017 16:38

Maxx787 napísal:hm no tak si to zoberme tie vase eurofondy do rozpoctu sme prispeli 7 mld €. a 16 % musime vratit pre pochybenia vo verejnych obstaravaniach a inych druhoch zlodejin co je najviac z krajin ktore EU fondy dostali. teda kolko z tych EU penazi nie je nasich? asi tak 20% - 30% hm takze z tych 417 mil. € slo z nasich vreciek tak 2/3 penazi. no prepacte ale uz ma to boli a neprestane kym nevymenime garnituru.


zapamataj si, ze koryto je stale to iste,, len prasata sa menia,, ukaz mi jedneho, ktory tam nekradne,, dnes som sa dopocul, ze v druhom citani je navrh na zvysenie dani od bytov,, ze sa planuje zdanit viac poschodi, pivnice,, akoto, ze nikto nekrici ze sa chysta dalsia zlodejina? opozicii to vyhovuje,, cize vsetci su tam rovnaki,, mozes menit garnitury kazdy rok,, nic sa nezmeni.. len sa zmenia ucty na ktore sa budu presuvat peniaze
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 28. Jún 2017 10:01

Mawerick81 napísal:aquila, preco neboli pripravene "dolezitejsie" useky? namiesto vyplakavania o tom ako je "zbytocny" usek sa zameraj na to, preco peniaze ktore by inak prepadli nesli na dolezitejsie useky...


ziadne peniaze by neprepadli, poriesilo by som to presne tak isto ako filialka, ktora uz bola dokonca aj vytendrovana a sa zrusila.

kupili by sa trolejbusy do ziliny, BB, presova, bratislavy, dalsie elektricky do kosic a bratislavy. takto sa v pohode stopilo 300 mio z filialky .. posledny problem podobne stopic dalsich 330 mio zo svrcinovca
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Mawerick81 » 22. Júl 2017 11:22

aquila,, ja sa ta inak opytam,, ako dlho existoval dozadu navrh kade ma ist D3? Kolko vlad to mohlo stopnut? bol tu fico, dzurinda, radicova.. kto to poslal do vecnych lovist? nikto.. tak prestan plakat ako male decko.. si ako obohrata platna,, uz konecne niekde zalez..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.