Rád by som sa ešte vyjadril k viacerým tvrdeniam, ktoré tu odzneli, tak dúfam, že vás dlhší príspevok nebude otravovať.
1. Semafor v Povine by aj podľa mňa zbytočne skomplikoval dopravu. Faktom síce je, že prechod pre chodcov je pomerne dosť využívaný, no neviem si osobne predstaviť, keby sme mali vybudovať na všetkých prechodoch v tomto úseku semafóry. V Radoli sú 2, v Povine 1, v Kysuckom Lieskovci tuším 2 alebo až 3 - doprava by podľa mňa úplne kolabovala. Skôr by stálo za úvahu, ak by sa v blízkej dobe nebudoval úsek D3 KNM-Oščadnica, presunúť autobusové zastávky na jednu stranu cesty (v Radoli smerom do Vadičovskej doliny, v Povine smerom do centra obce, a v Kysuckom Lieskovci taktiež do centra obce) a vytvoriť nejaké otočné plochy pre busy napojené na existujúce križovatky. V takom prípade by boli prechody pre chodcov už prakticky nevyužívané a mohli by sa ponechať bez úprav v súčasnom stave.
2. K novej R2 pri BN sa budem ťažko vyjadrovať, pretože som tade ešte nešiel, no ak je to skutočne tak, ako píšeš, je to hanba projektantov. Aspoň na nejakom úseku mali vytvoriť dlhšiu rovinku na bezpečné obiehanie pomalších vozidiel. Mimochodom, ja skutočne nemôžem za to, že NDS buduje polprofily tam, kde je treba plné profily, a naopak -
3. Z hľadiska pruhu pre pomalé vozidlá na I/11 by prakticky stačilo jeho vybudovanie na jedinom mieste, a to presne v mieste, na ktoré tu hodil odkaz Mawerick. Lenže... Skala + domy + križovatka + nadjazd, podľa mňa to predstavuje priveľa komplikácií na to, aby sa budoval len trojpruh. A keďže v tej istej trase je plánovaná aj D3, tak hovorím - rovno vybudovať celý úsek D3 a bude po probléme.
4. Čo sa týka prudkého stúpania, v spomínanom mieste pri Krásne nad Kysucou je sklon stúpania v smere do CA pre ťažké kamióny jednoducho príliš strmý. Skúste sa tade previezť, a uvidíte, že 90% kamiónov tade nedokáže prejsť vyššou rýchlosťou ako 50-60 km/h a to zase len vytvára, resp. predlžuje kolóny na celom úseku.
5. K aquilovému príspevku o luxusnom obchvate len toľko:
Zase si nesklamal.