D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 19. Feb 2017 21:13

máš pravdu, peniaze boli... ficove vlády dostali štedrý dar z rôznych fondov na cesty vo výške aká tu doteraz nebola a (pravdepodobne) už ani nebude. keď pôjdeš do BA nech ťa hreje aspoň úsek pre Žiline ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 19. Feb 2017 23:02

aquila napísal:jarino, delphi mala svojho casu priamo cez 2 tisic zamestnancov, plus dalsi naviazany okolo. teraz tam tusim ani neni

cize ani INA neni vecna. bohuzial. navyse ked je taka dokezite. co robi kraj a blanar? ci daksi pekny priklad zbytocnosti VUC? ;)

Mal som už starý zdroj. :) Dokonca to bolo 3000 aj s agentúrnymi. Teraz podľa finstatu zamestnávajú cca 100 ľudí. Nemyslel som, že v dobrých časoch zamestnávali až toľko ľudí.
Pokým bude záujem po ložiskách, tak tipujem že Schaeffler nebude mať problémy. Ale sú aj iné okolnosti. Kedysi na Kysuciach boli závody na spracovanie dreva, záujem po výrobkoch z dreva je stále, ale pochybujem, že niečo z toho na Kysuciach funguje.
Tak závisí čo by mohli urobiť. Ale ten privádzač by fakt mohli vylobovať, NDS-ka dala postaviť oveľa väčšie nezmyselnosti a nemyslím si, že by to stálo nejaké prehnané peniaze.


Peniaze budú. Ale už sotva ich bude 1,2 + 1,34 miliardy (nerátam 90 miliónov z CEF-u). Za dve operačné obdobia sa preinvestovalo cca 2,5 miliardy do ciest a niekedy je na diskusiu ich využitie. A ešte chýba na Brodno - KNM, Turany - Hubová, SO PO, Kriváň - Lovinobaňa, Soroška...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 19. Feb 2017 23:46

Ešte si mohol pripočítať PPP2 a PPP4. Preinvestované budú len ich bude potrebné splácať a tých peňazí čo budú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2017 10:16

jarino napísal:Mal som už starý zdroj. :) Dokonca to bolo 3000 aj s agentúrnymi. Teraz podľa finstatu zamestnávajú cca 100 ľudí. Nemyslel som, že v dobrých časoch zamestnávali až toľko ľudí.
Pokým bude záujem po ložiskách, tak tipujem že Schaeffler nebude mať problémy. Ale sú aj iné okolnosti. Kedysi na Kysuciach boli závody na spracovanie dreva, záujem po výrobkoch z dreva je stále, ale pochybujem, že niečo z toho na Kysuciach funguje.
Tak závisí čo by mohli urobiť. Ale ten privádzač by fakt mohli vylobovať, NDS-ka dala postaviť oveľa väčšie nezmyselnosti a nemyslím si, že by to stálo nejaké prehnané peniaze.


tak o kable a klimatizacie z Delphi je stale zaujem, ale tak z nicoho nic to presunuli do rumunska .. a v podstate jedine co to trosku zbrzdilo, ze rumunska kvalita bola ze vraj na zaciatku katastrofalna .. ale aj tak to presunuli.. cize preto som narazal na to, ze tieto plechove haly sa mozu presunut zo dna na den ..

ad privadzac, mozu ho postavit, napriklad ho moze postavit kraj .. preco to neurobi ? ano nema peniaze, ale tym som zase narazal, ze keby sa zrusili kraje, tak sa paradoxne uvolnia doslova desiatky milionov euro na investicie .. u nas je sialene vela ludi v statnej sprave a samosprave ..

detto, preco samospravy a kraj nekricali, ze nechcu D3 strazov - brodno, ale radsej sa chcu dohodnut na vyrieseni brodno - KNM ? nepocul som ani jeden jediny oficialny narek. tak nech sa ludia typy mawerick teraz chodia utesovat na usek strazov - brodno, ked sa otvori ... jednoducha matematika

btw. ohladne privadzaca sa zacina rokovat az teraz, ked si uvedomili ze ten superdrahy usek okolo KNM najblizsich 10-20 rokov nepojde do vystavby ..

ako som napisal, keby od zaciatku nechceli megalomania, uz by to davno mali aspon privadzac.. to je tak ked niekto chce vela, a potom je prekvapeny ze nedostane to co chce . ano aj stat tu samozrejme silno zlyhava v planovani a sudruh choma si pri ziline nechal zabetonovat svoj pomnik ..

jarino napísal:Peniaze budú. Ale už sotva ich bude 1,2 + 1,34 miliardy (nerátam 90 miliónov z CEF-u). Za dve operačné obdobia sa preinvestovalo cca 2,5 miliardy do ciest a niekedy je na diskusiu ich využitie. A ešte chýba na Brodno - KNM, Turany - Hubová, SO PO, Kriváň - Lovinobaňa, Soroška...


presne, teraz ked navyse aj po vystupeni UK z EU sa budu sekat od 2020 eurofondy, je vecna grecka kriza ... bude aj EU viac dbat na minanie penazi a nie ako doteraz ze odobrili temer cokolvek ..

v tomto ma D3 obrovske stastie vlastne, lebo keby sa ci uz brodno alebo nebodaj svrcinovec skalite mal robit teraz, tak to neprejde cez schvalovanie. lebo su drahe a su lacnejsie moznosti. a dovolim si tvrdit, ze by mozno v EU konecne niekto zobral na vedomie, ze od cadce na polsko je nezmysel tahat cokolvek a radsej nech sa to taha na cechy .. tam su hned dve dialnicne pripojenia na polsko.. naco par km na vychod dalsie ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Feb 2017 14:43

no to ze sa stavia usek brodno strazov rozhodlo to, ze ten tranzit ide cez zilinu,, cize myslim, ze vyssi zaujem sa presadil,, neviem,, nesedim nikde na riadiacich organoch.. ja neviem stale ci ste tak chori na mozok alebo to le ntak hrate,, useky ktore idu cez kopce,, alebo treba vela mostov sa nedaju stavat za 1€.. a skor ci neskor ich postavit treba.. keby poliaci a rumuni jazdili cez CZ, tak by tu nebola taka potreba dialnice.. a este jedna poznamka,, keby ste trochu porozmyslali skor ako tresknete to co vam ini nakazali pisat a zaco ste aj plateni, tak by vam doslo, ze od svrcinovca na PL hlanicu ide len polovicna dialnica,, cize sa to urobilo tak aby sa obisli obce,, a pritom to nestalo tolko ako cela dialnica.. ale to nepriznate,, lebo to by odporovalo matovicovmu a šulinovmu zmyslaniu..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 20. Feb 2017 15:54

nakoniec nam obhajujes uplne celu D3 len my "chori na mozok" nechapeme ze treba aj take useky ktore netreba...tam hore bola predtym cesta II. tr. aj tam mala ostat so zakazom pre ND, ked citam tieto adolescentne vyplody tak mozno naozaj mali este za dzurindu uplne zastavit vystavbu dialnic na 10 rokov lebo evidentne vela planovacov rozmysla podobne....teraz bude problem tak ci tak ak skoncia fondy a aj ked neskocia ale bude ich menej. kazigraf po kauze presov z rozpoctu stamiliony neda. takze sa modlite aby sa uvolnila dlhova brzda ale to budu pytat nielen na kysuciach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 20. Feb 2017 20:57

Mňa skôr udivuje že človek ktorý je na fóre sotva dva roky sa navaza do ľudí čo stáli pri jeho zrode vraj ich platí matovic... Však toto je na smiech.. okrem toho používa výrazy ako R2 na Orave, polovičná dialnica.

Chlapče ty sa buď viacej vzdelaj predtým ako sem nabudúce pôjdeš trepať kraviny alebo sa daj liečiť...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod jarino » 22. Feb 2017 22:45

S tým Matovičom je to vtipné. Najmä keď OĽANO teraz akosi podporuje OZ Triblavina a drvivá väčšina tunajších diskutérov argumentuje proti tvrdeniam tohto združenia.

S PPP projektmi...
Tak to ešte pripočítajme cca 125,3 milióna ročne. Za 30 rokov 3,3 miliardy eur, ak by niekto zistil že to nevychádza, vyjednali sa nejaké úspory.
Pri D4R7 by som si počkal, kým to nebude hotové. Zatiaľ ponuka bola 56,72 milióna ročne, čo je 1,9 miliardy za 30 rokov.
2,5 + 3,3 + 1,9 = 7,7 miliardy eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 13:52

mareks96 napísal:Vysvetli to ľuďom napríklad v rimavskej sobote kde majú takmer 40% nezamestnanosť .


Netrep nezmysly.

január 2017
MIERA EVIDOVANEJ nezamestnanosti (v %)
Rimavská Sobota
24,97

http://www.upsvar.sk/statistiky/nezamestnanost-mesacne-statistiky/kopia-2016.html?page_id=671750
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 15:31

Vlados napísal:Ako to že to ide napr. pri KE, PO, MI?

Napis konkretne kde tam mas na 2-pruhovej ceste cez 5 tisic NA/24h?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 15:39

Yoggy52 napísal:a aj napr. vo Svidniku, len proste na Kysuciach sa neda :lol:

Vo Svidniku podla posledneho scitania bolo na I/77 a I/73 od 550 NA/24h do 864 NA/24h. Ak je niekde 5-10 nasobne viac NA tak to asi bude trochu rozdiel.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 15:45

Mawerick81 napísal:no a ten semafor by mimo noci bol naco? aby zas brzdil premavku? nestaci o par km v radoli? Jaj uz viem,, treba vybudovat chodniky medzi obcami Povina a Radola, a chodci z Poviny mozu vyuzivat semafor v Radoli na bezpecne prejdenie cez cestu..

Uz vymysleli tlacitko, ktorym chodci mozu zapnut pre vozidla krizujuce priechod pre chodcov cervenu, zvysok casu maju vozidla zelenu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 26. Feb 2017 16:14

devil napísal:cez ZV je viac krizovatiek a vyssia intenzita ako na MN-oscadnica a vsetci pisu ze zasadny problem nie je. nikto tolko nenarieka ako kysucania a zilincania.

Vo ZV na V-Z trase podla posledneho scitania bolo od 1995 NA/24h po 3908 NA/24h. Okres KNM 3529 az 5126 NA /24h. Vo ZV su MUK, v okrese KNM na I/11 nie su.

Vyssia celkova intenzita je vo ZV len na cca 0,3 km medzi dvomi MUK, kde nie je ziadna urovnova krizovatka.
https://www.google.sk/maps/dir/48.5675767,19.1327735/48.5684803,19.1289695/@48.5684141,19.1304614,399m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Naozaj si myslis, ze toto
https://www.google.sk/maps/@48.5678235,19.1313672,3a,75y,89.04h,71.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1sib-LVQrBHoGqqjnDLLsVlg!2e0!7i13312!8i6656
a toto
https://www.google.sk/maps/@49.2972468,18.7885289,3a,75y,183.78h,71.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAhyUTxOlz9UyFJ9O7VbO7g!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
ma tu istu kapacitu?
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Feb 2017 13:44

nie su MUK po celej dlzke prietahu, ja som porovnaval tieto useky

https://www.google.sk/maps/dir/48.56159 ... m2!4m1!3e0

https://www.google.sk/maps/dir/49.30409 ... 6496,12.5z

cez ZV mas aj urovnove krizovatky, odbocky a pred ZVS bude spusteny kruhak ako najazd na R2.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod aquila » 27. Feb 2017 15:37

jano1: co sa furt ohanate tou krizovatkou v radoli ? to sa da velmi jednoducho poriesit. postavanim privadzaca k buducej D3, na KNM juh, dalej aj druhy most na severe pri povine sa bude nanovo budovat a ked by sa vyboval tak isto ako juzny, teda ako MUK, nie je problem zrusit krizovatku s radolou, cim by problematicke miesto uplne zmizlo, lebo doprava z vadicovskej doliny je zopar aut , ktor eaj tak budu jazdit do KNM..

vsak aj teraz je tam miesta na rozdavanie, je tam miesto na dialnicu, cestu prvej triedy a este aj ukludnujucu cesticku popri domoch .. cize kludne sa to da urobit, ze nebude ani priame odbocenie priam na krizovatke do vadicovej doliny ..

a keby mali dva nove mosty, tak smerom do KNM by isli severnym a domov by sa vracali juznym, ci by ani nemuseli krizovat I/11 ...

detto urovnovy variant D3 a rozsirenie I/11 .. netreba vsade aj dialnicu, aj cestu prvej triedy aj cestu nizsej triedy , ktora cez KNM ide ..

cize krizovatka radola nie je problem .. nema byt preco .. to uz povina je problematickejsia, ale tu je miesta na mraky
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 27. Feb 2017 16:26

Vyssia celkova intenzita je vo ZV len na cca 0,3 km medzi dvomi MUK, kde nie je ziadna urovnova krizovatka.


na luceneckej je intenzita 20.000.

https://www.google.sk/maps/@48.5672702, ... 56!6m1!1e1
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Feb 2017 19:16

ako si si dovolil napísať, že na budúcej R2 je viac vozidiel ako dnes potrebnej D3? :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 27. Feb 2017 19:44

jano1: co sa furt ohanate tou krizovatkou v radoli ? to sa da velmi jednoducho poriesit. postavanim privadzaca k buducej D3, na KNM juh, dalej aj druhy most na severe pri povine sa bude nanovo budovat a ked by sa vyboval tak isto ako juzny, teda ako MUK, nie je problem zrusit krizovatku s radolou, cim by problematicke miesto uplne zmizlo, lebo doprava z vadicovskej doliny je zopar aut , ktor eaj tak budu jazdit do KNM..


Inak týmto by som si nebol až taký skalopevne istý, keďže križovanie privádzača a I/11 v smere od Čadce nemá nájazdovú rampu, teda všetky vozidlá smerujúce do KNM cez privádzač musia vľavo križovať I/11. No a toto je generálny nezmysel, lebo bez D3 ostáva vysoká intenzita dopravy na starej ceste, teda by automaticky vznikli kilometrové kolóny. Takže namiesto vyriešenia dopravy vznikne ďalší kolízny bod, ktorý sa bude musieť poriešiť semaforom, kým nebude diaľnica.

ako si si dovolil napísať, že na budúcej R2 je viac vozidiel ako dnes potrebnej D3? :lol:


Ach tieto uštipačné poznámky. Pokiaľ si myslíš, že xkrát dokázaný fakt o množstve nákladnej dopravy a OA je blud, tak sa daj liečiť. Hypotetická diaľnica bude mať určite vačšie intenzity ako to čo tu je reálne odmerané, bez toho aby spájala vysoko priemyselné regióny.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 27. Feb 2017 22:26

aquila napísal:a keby mali dva nove mosty, tak smerom do KNM by isli severnym a domov by sa vracali juznym, ci by ani nemuseli krizovat I/11 ...

To je fajn povedat ludom: Teraz to mate par stoviek metrov, ale kvoli tranzitu to tu odrezeme a budete to mat 4-5 km.
Niekto pojde zo ZA do lyziarskych stredisk a rekreacnych stredisk, tam sa dostane a spat pojde 6-7 km navyse a pritom cez cele KNM.
https://www.google.sk/maps/dir/49.2962032,18.790764/49.2878998,18.7665001/@49.3006903,18.7797797,4305m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.7971428!2d49.3114266!3s0x47144345832f755d:0xc5d4d613a4ab0640!1m0!3e0

devil napísal:
Vyssia celkova intenzita je vo ZV len na cca 0,3 km medzi dvomi MUK, kde nie je ziadna urovnova krizovatka.

na luceneckej je intenzita 20.000.

Ale obchvat sa pripravuje, vsak?
A na nasledujucom useku je uz iba 12,8 tisic v./24h, teda lokalna vnutromestska doprava na sidlisko vo ZV.
Cize kvoli 20 tisicovej vnutromestkej doprave treba tento usek
https://www.google.sk/maps/dir/48.5668941,19.1499957/48.5670856,19.1368505/@48.5689014,19.1421076,16z/data=!4m2!4m1!3e0
v dlzke 1,0 km rozsirit na stvorpruh. A ked sa postavi ZV,vychod - ZV,zapad, tak intenzita poklesne zhruba na polovicu.

devil napísal:nie su MUK po celej dlzke prietahu, ja som porovnaval tieto useky

https://www.google.sk/maps/dir/48.56159 ... m2!4m1!3e0

https://www.google.sk/maps/dir/49.30409 ... 6496,12.5z

Oblubene vyberanie hrozienok z kolaca? To mozem porovnavat 1200 NA cez Sorosku s 5000 NA pri KNM.

devil napísal:pred ZVS bude spusteny kruhak ako najazd na R2.

Docasny, kym sa nevybuduje ZV, zapad, - ZV, vychod

Vlados napísal:ako si si dovolil napísať, že na budúcej R2 je viac vozidiel ako dnes potrebnej D3? :lol:

Ty si primitiv.

milan_KM napísal:Inak týmto by som si nebol až taký skalopevne istý, keďže križovanie privádzača a I/11 v smere od Čadce nemá nájazdovú rampu, teda všetky vozidlá smerujúce do KNM cez privádzač musia vľavo križovať I/11.

Ano, tento problem tam je, ani smerom do ZA nie je priamy zjazd. Postavit privadzac s plnohodnotou MUK na I/11 by velmi pomohlo krizovatke v Radoli a zrejme by na nejake roky boli minimalne zdrzania v Radoli.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Feb 2017 00:10

Tak sa spýtam primitívne: Jedna križovatka nestíha a preto musíme postaviť 25km plnoprofilovej D3?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 28. Feb 2017 07:06

bohuzial, vsetky peniaze sa vyperpali na zbytocnom svr. sk. cesta I. tr. za 30 mil/km. a ZA st. ZA br... tento usek treba (obchvat KNM) len ste sa mali viac kukat po tom co robi vlada a apelovat nech stavaju nieco co ma zmysel a nie to co zmysel teraz nema. teraz je na rade R2, R3, R4 aby sa postavilo co najviac a za (nalejme si cisteho vina) podstatne menej penazi. obchvat TS expertiza 80 mil. realne 65 by sa malo dat, obchvat ZV, ovchvat LC (to by som bral skor ako krivan lovinobana, nehnevajte sa), SO PO aspon nieco.
kolko to tak moze stat? vsetko asi tolko ako svr. sk. cize dokopy 300 mega.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2017 09:39

Zaujímalo by ma, kde boli všetci primátori Kysúc, keď sa rozhodovalo o výstavbe Strážov-Brodno? Vtedy mali vylobovať, aby sa radšej staval za tie peniaze (reálne existujúce, na rozdiel od Prešova) úsek Brodno-KNM. A zároveň nepožadovať prestavbu I/11 v úseku Povina - Oščadnica na diaľnicu + novú cestu I/11, ale iba rozšírenie o ďalší dvojpruh. Takto si sami podpílili pod sebou konár a stavať sa nebude ešte dlho nič.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod juancarlos » 28. Feb 2017 10:14

Pozerám, že tu je každý druhý prispievateľ minimálne projektant diaľnic, ktorý si myslí že starostovia majú s šuplíku pripravené kompletné projekty a na počkanie ich vytiahnu. :lol:. Nič v zlom ale treba si troška naštudovať históriu prípravy diaľnic (konkrétne Brodno-KNM nemá ani EIA) dať to do súvisu s financovaním (konkrétne s časovými úsekmi jednotlivých programových období, kde treba rýchlo minúť peniaze, lebo....), reznúť to populizmom politikov a potom triezvo napísať, ktorý úsek sa mal (mohol) stavať skôr a ktorý neskôr. P.S. Týmto vôbec netvrdím, že aj starostovia nemajú svoje za ušami.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Jano1 » 28. Feb 2017 11:42

Vlados napísal:Tak sa spýtam primitívne: Jedna križovatka nestíha a preto musíme postaviť 25km plnoprofilovej D3?

1. nejde len o jednu krizovatku, problem je aj vyjazd z Oskerdy a Sneznice
2. pomedzi domy jazdi 3,5 - 5 tisic NA, ktore sa v Radoli a Budatinskej Lehote poposuvaju a rozbiehaju, teda pekne smradia
3. ide aj o Povinu a Kysucky Lieskovec, kde su nebezpecne priechody pre chodcov a samozrejme urovnove krizovatky.

Velmi dobre by som si vedel predstavit aj taketo riesenie:
1. z Oskerdy smer ZA vetva ponad I/11
2. privadzac KNM, juh s plnohodnotnou MUK na I/11
3. polovicny profil D3 Radola - az za Kysucky Lieskovec v trase D3, celkovo 7,0 km (riesi Radolu, Budatinsku Lehotu, Povinu, Kysucky Lieskovec, aj napojenie Ochodnice)
https://www.google.sk/maps/dir/49.3526844,18.8099136/49.2948941,18.7846895/@49.323279,18.7964719,13.75z/data=!4m2!4m1!3e0
4. pridany pruh pre pomale vozidla pri Krasne nad Kysucou (aj ked si myslim, ze bez burania mosta ponad I/11 sa tam nezmesti)
5. cestu Kysucky Lieskovec, sever - Oscadnica - Cadca oznacit za cestu s obmedzenym pristupom, teda vylucit cyklistov, chodcov, traktory a ine vozidla do 80 km/h.

Pre vysvetlenie: zaciatok D3 v Radoli most na D3 tak ako je navrhovany, ale len cast mosta na strane Radole s vetvou od svetelnej krizovatky v Radoli popod D3 s pripojenim na spolocnu I/11 na juznom konci Radole smer ZA - teda mimourovnove napojenie D3 a I/11 na povodnu I/11 smer ZA. Podobne napojit D3 na I/11 pri Kys.Lieskovci. V podstate take krizovatky ako sa stavia na D3 pri Brodne, ale polovicny profil oproti Brodnu.
https://www.google.sk/maps/place/%C5%BDilina/@49.2457026,18.7426048,603m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47145ea4e72cf5bd:0xe9a4e40ac6c36a0a!8m2!3d49.2194498!4d18.7408001
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod devil » 28. Feb 2017 12:04

Ale obchvat sa pripravuje, vsak?
A na nasledujucom useku je uz iba 12,8 tisic v./24h, teda lokalna vnutromestska doprava na sidlisko vo ZV.
Cize kvoli 20 tisicovej vnutromestkej doprave treba tento usek
https://www.google.sk/maps/dir/48.56689 ... m2!4m1!3e0
v dlzke 1,0 km rozsirit na stvorpruh. A ked sa postavi ZV,vychod - ZV,zapad, tak intenzita poklesne zhruba na polovicu.


priprava je v pociatocnom stadiu, v podstate sa hadaju ZV a Sliac. ZV zasadne nesuhlasi s variantom cez mesto a Sliac zasadne nesuhlasi so SO. ten usek momentalne nie je az tak potrebny, preto som uviedol ako priklad ze ides cez mesto plynule a mas 50-ku. neresnicka krizovatka ako MUK ma 30.000 dalej ten kusok 20.000 ale uz aj s urovnovymi krizovatkami, potom 12.800 a 14.700 po zvolensku slatinu. opakujem, ide sa pomaly ale plynule. intenzita na KM-oscadnica je 14-15.000 ide sa tiez plynule a myslim ze aj trochu rychlejsie. tak ked moze cakat obchvat ZV este par rokov tak preco nemoze cakat aj KM-oscadnica :?:

Ach tieto uštipačné poznámky. Pokiaľ si myslíš, že xkrát dokázaný fakt o množstve nákladnej dopravy a OA je blud, tak sa daj liečiť. Hypotetická diaľnica bude mať určite vačšie intenzity ako to čo tu je reálne odmerané, bez toho aby spájala vysoko priemyselné regióny.


a co ked je dokazany ? NA je teoreticky ako 3 osobne auta, prakticky vsak z troch OA jedno odbaca dolava, druhe ide dalej tretie odbaca doprava. alebo predbieha, brzdi atd.

opakujem : co tak postavit privadzac KM a D3 plny profil od toho privadzaca po brodno. cela doprava KM-ZA s intenzitou 21.000 by bola nadobro vyriesena. odbremenila by sa radola a stalo by to ovela lacnejsie ako komplet D3.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.