Stránka 44 z 122

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 10:45
od milan_KM
Tento marazmus spôsobil zlodejský Fico a Mečiar. A môžeš nadávať koľko chceš tento ťah je doslova obeťou týchto hnusných zlodejov.
Presne ako napísal juancarlos. To ako vážne si tak naivný, že čakáš, že inde by to šlo bez naťahovania termínov a predraženia? Jaj áno chápem. Predraženie zlodejmi je ok, ale malo sa predražovať teda inde, tam kde to tebe vyhovuje. Ako som už raz povedal. Choď plakať im pod okná môžu za to konkrétni ľudia a dokonca vieš ktorí.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 10:51
od juancarlos
Ak pripúšťaš, že D3 mala ísť na Čechy a hotovo tak si myslím, že by bolo nelogické nepostaviť jeden 12 km úsek a nenapojiť aj Poľsko. A že sa Sv-Sk stavia za takú cenu a ešte k tomu polprofil? Áno je zo zlé, lenže sa treba pozrieť aj na iné diaľnice a R-ky. Sa budeme všetci ešte diviť, keď sa začnú tendrovať tu ospevované R2, R7, R4. Sme všetci takí naivní a myslíme si, že to bude iné?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 11:03
od aquila
useky co sa zatial na tej R2, aj R4 aj na R7 vytendrovali, tak su cenovo uplne ale uplne niekde inde ..
a ozaj by bolo vhodne pozerat na value for money. a nie tento v podstate skoro 16 km usek (kedze netreba zabudat aj na ten skoro 20 rokov rozostavany vyse 3 km kyptik na hraniciach nema zmysel za tu cenu.

skratka nie je mozne, aby tento usek bol drahsi ako tunel visnove. a s odovodnenim, sak je to len par km, a preco si taketo nieco nemozu povedat aj inde na slovensku ?na orave im nepostavia ani len tie 3 km, nieto ze skoro pol miliardy euro za tychto 16km "cesty prvej triedy" .. kde nebudu moct ist ani len kamiony .. to je na urovni tych prazdnych spanielskych letisk ..

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 11:17
od juancarlos
Správne si poznamenal, že zatiaľ. Treba len vydržať, na R2, R4 a R7 sa zatiaľ žiaden ťažký úsek nestaval. Ja by som s takýmito závermi počkal.
To s tým, že tam nebudú môcť ísť kamióny beriem ako agentúrnu správu JBP.
Nie som proti žiadnej ceste na Orave, nech si kľudne ten koridor vezmú, keď sa im tak za ním cnie a Kysuciam dajú pokoj. Nepoznám jediného Kysučana ktorý by oň stál. Treba zavrieť hranice na Poľsko a Čechy koridor presunúť na Oravu a z Kysúc spraviť skanzen ako to svojho času navrhoval Novotný.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 11:24
od aquila
z extremu do extremu :)

faktom je, ze prirodzeny koridor je vdaka bohuminskej zeleznici na ostravu a anie na polsko cez zwardon, presne to reprezentuju intenzity .. vyznam je na urovni cestneho prechod mnisek, kde sa urobil novy most a tym to haslo, viac netreba .. urcite nie sialenu investiciu do D3 ..

ked o neho nikto nestoji, preco tu za tento koridor vsetci bojuju a potom sa stazuju ze v cadci to vsak uz teraz kolabuje ? aha, lebo treba zhorsit situaciu tam, kde je to vazne, aby sa vyplieskali dalsie stovky milionov ..

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 11:46
od juancarlos
Áno jeden extrém vyvoláva druhý extrém. Tomu sa hovorí fyzika.
Zase sa pletú jablká z hruškami. Ľudia ktorých sa to týka (ak si myslel tých z menom "všetci") rozhodne nebojujú za nejaký medzinárodný koridor. Bojujú zato aby sa štát ktorý si takýto koridor v minulosti zadefinoval aj sa oň riadne staral. Alebo si myslíš, že tí koho nazývaš "všedci" umelo zhoršujú situáciu v Čadci? Jedine tak ako ľudia na celom Slovensku a to tým že namiesto busu a Vlaku idú autom (aj keď niektorí inú možnosť nemajú)bojujú zato aby si keď ideš ráno do Čadce smerom od Turzovky neostal stáť na Rakovej, cez deň v smere od Svrčinovca vo Svrčinovci a poobede pred Čadcou v Oščadnici. Bojujú zato aby si nemusel stáť pred KNM pomaly v Brodne a ľudia s KNM nemuseli ísť na hlavnú s polhodinovým predstihom.
A ako tu bolo poznamenané treba plakať pod iným oknom že Sv-Sk sa stavia v polprofile za takú cenu.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 18:13
od BoroZA
Aj keď obecne bojujem za celú D3, tento úsek i vo mne vyvoláva rozpaky. Horibilné mosty trasované cez archeologické vykopávky, ktoré nezvratne narušili scenériu krajiny... Vyústenie diaľnice do ultrakapacitného megaprechodu vo Zwardoni, kde si môžete kľudne rozložiť stan v ľavom pruhu a možno by ste si aj zdriemli... Dva krátke ale drahé tunely, ktoré vedú pár metrov pod povrchom... Megakrižovatka vo Svrčinovci, ktorá znehodnotila niekoľko kilometrov štvorcových možných obývateľných plôch svojou rozľahlosťou...

Cestný koridor Svrčinovec-Skalité-Bialsko-Biala mal opodstatnenie kým sa nezačala vo veľkom využívať trasa Katowice-Tieszyn-Český Tešín. Teraz je podľa mňa už oveľa dôležitejšia trasa Čadca-Třinec-Frýdek-Ostrava a skalický koridor je už len spomienkový - stačí sa previezť po diaľnici z Českého Tešína do Poľska a každý človek uvidí enormný rozdiel v intenzitách. Nezmení sa to, dokým nebude kompletná D3 a kompletná S69.

Železničná trať Čadca-Skalité-Zwardoň je vrcholom nezmyselného projektu, kedy bola násilne elektrifikovaná jednokoľajka, po ktorej dnes už pár mesiacov nejazdí ANI JEDEN pravidelný železničný nákladný spoj (informácia z internetu ešte z leta). A kto videl megaželezničnú stanicu s prekladiskom v Skalitom, ten sa so mnou určite stotožní, že to už radšej mohol stáť železničný tunel Kýčera.

Nech si každý hovorí čo chce, ale mne úsek D3 Svrčinovec-Skalité pripadá v tomto čase iba ako Počiatkova snaha zapísať sa do dejín najvyšším stredoeurópskym mostom, nič viac. :D Miesto toho sa oveľa dôležitejší úsek D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec neustále odsúval - ako som sa dozvedel, častokrát pre malicherné námietky, odvolania a rozklady podávané dotknutými podnikateľmi a občianskymi združeniami z okolia Čadce.

V každom prípade dúfam, že už to nejak dobojujú, úsek otvoria a budem si aspoň robiť cez víkendy freetime jazdy do Poľska so zastávkou na vyhliadkovom odpočívadle. :D A samozrejme, prejazd niekoľkostometrovými tunelmi nesmiem opomenúť, veď to už len bude zážitok, kam sa hrabú alpské cesty! :D

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 19:06
od aquila
konecne rozummy nazor. plne suhlas. za tie peniaze co sa vrazili do nezmyselneho koridoru by sa dali robit divy a zazraky...

a netreba zabudat ze tento superpotrebny "koridor" je jediny , kde dialnica nejde popri byvalej ceste prvej triedy ale je to koridor popri ceste druhej triedy... ktoru az neskorsie administrativne , dlho po zacati vystavby preradili medzi jednicky.

a take perlicky ako ze pri stavne noveho zeleznicneho mosta ho ZSR postavili uzky hodny tej jednicky ze sa tam ani dve auta nevyhnu. opakkujem novostavba mosta ;) taky vyznamny koridor to je ;)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 19:25
od nonick
Len pre upresnenie, Svrcinovec - Skalite roztendroval este Figel. Podla mojho nazoru, tazko teraz robit nejake zavery, spekulacie a porovnavat sucasne intenzity, ked je tam zakaz aut nad 12t. Ked sa to otvori a hlavne ked poliaci postavia ten posledny chybajuci usek okolo Wegierskej Gorky, tak potom sa mozme pozriet na realne intenzity a zhodnotit, nakolko to boli vyhodene peniaze. Ze to bolo predrazene, to je druha vec, ale koniec koncov, ktory usek vytendrovany za poslednych 5 rokov nebol...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2016 23:38
od jarino
Len aby sa to teraz neobrátilo a kamióny nezakázali naši susedia. Nemyslím si, žeby po otvorení tohto úseku nejako stúpol počet vozidiel, a zákazy iba ešte viac znížia už tak mizerný úžitok z D3 Svrčinovec - hranica SR/PR.
Videl som nejaký harmonogram, kde sa rátalo, že Wegierska Górka mala byť koncom 2020 hotová, čo by sedelo s naším Bukov - Svrčinovec. Ale zrejme s takým harmonogramom rátali, ak by mali financie z CEF.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2016 07:05
od devil
zakaz aut nad 12 ton znamena ze je neobmedzena osobna a ciatocne povolena nakladna doprava, vsetky dodavky, avie a podobne vozidla. aj tieto auta su sucastou tych 6.000 NA cez kysuce o kt. sa tu bavime. cize tych 6.000 NIE SU LEN tazke kamiony. a je medzi tymi prechodmi aj jurgov s vyse 3.000 autami denne kde tiez NIE JE povolene prejst kamionom. cize realne cez skalite by nebolo ani 5.000 aut. to ze chyba nejaky usek v polsku je absurdna namietka ked na R2 a R3 sa pozaduju neviem ake intenzity aby sa vobec zacalo nieco stavat. proste zase dvojaky meter....

juancarlos, ano mozno sa najde nejaky podobne predrazeny usek aj na vyse 300 km dlhej R2 a pritom mozes ignorovat ostatne ktore su aj budu lacnejsie ako D3. ale momentalne stavane si mozes porovnat....

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 20:05
od sm2011
nonick napísal:Len pre upresnenie, Svrcinovec - Skalite roztendroval este Figel. Podla mojho nazoru, tazko teraz robit nejake zavery, spekulacie a porovnavat sucasne intenzity, ked je tam zakaz aut nad 12t. Ked sa to otvori a hlavne ked poliaci postavia ten posledny chybajuci usek okolo Wegierskej Gorky, tak potom sa mozme pozriet na realne intenzity a zhodnotit, nakolko to boli vyhodene peniaze. Ze to bolo predrazene, to je druha vec, ale koniec koncov, ktory usek vytendrovany za poslednych 5 rokov nebol...

Plne sa stotoznujem s tymto nazorom....

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 20:06
od sm2011
Akurat este len dodam ,ze tam nie je zakz nad 12ton ale nad 7,5tony.....co este viac potvrdzujeto to co si napisal.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 20:19
od sm2011
Tam treba pozerat hlavne do buducnosti, bo dobudovani z polskej strany sa o intenzitu netreba vobec obavat. Je to sice len expresna cesta ale treba to povedat tak ako to je. Parametre dialnice na SK a v PL sa nedaju porovnat. Staci sa previes po S1 z Bielsko Biala do Zywiec a hned je jasne ,ze v PL expresna cesta ma uroven rovnaku ako u nas dialnica. Takze aj ked z ich strany to papierovo dialnica nie je tak podla parametrov je to rovnaka dialnica ako ide napr. z Hricov do Ziliny ak nie lepsia. Treba si uvedomit ze v oblasti Katowice-Krakow ktore su blizko SK hranic zije spolu takmer 9 milionov ludi , cize hustota zaludnenia je tam naozaj velka.... Napriklad spominany usek S1 z Bielsko do Zywiec je vedeny 2+2 ale je tam rezerva na dalsi pruh v kazdom smer , aj mosty su robene na 3+3 + odstavne pruhy....a nemyslim si ze sa ta premavka naraz skonci 30km od SK hranic a bude naraz stacit cesta prvej triedy....ano ta premavka na SK teraz nie je ale len preto ,ze to nie je dobudovane a je tam zakaz nad 7,5....ked to bude dobudovane intenzita bude vysoka.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2016 21:31
od duro_z_dediny
jarino napísal:...
Videl som nejaký harmonogram, kde sa rátalo, že Wegierska Górka mala byť koncom 2020 hotová, čo by sedelo s naším Bukov - Svrčinovec. Ale zrejme s takým harmonogramom rátali, ak by mali financie z CEF.


Podľa tohto http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 55551.html je šanca na zaradenie obchvatu Węgierskiej Górki do financovania cez eurofondy nulová, vzhľadom na odhadovanú cenu okolo 347 mil. € .Tým pádom ani rok 2020 aktuálne nemožno brať vážne ( i keď GDDKiA Katowice hovorí o tomto dátume). Fakt je taký, že miestni poľskí predstavitelia na čele s wójtom Gminy Węgierska Górka si reálne uvedomujú, že po dokončení úseku Svrčinovec - Skalité sa intenzita dopravy (veľmi pravdepodobne) zmení v oblasti Węgierskiej Górki, Ciśca a Milówki tak značne, že sa buď vytvoria zápchy samé osebe, alebo sami obyvatelia cestu zablokujú. Nakoniec, bolo to aj predmetom poslaneckej interpelácie v poľskom Sejme poslancom PIS Stanisławom Szwedom.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 07:15
od devil
Tam treba pozerat hlavne do buducnosti, bo dobudovani z polskej strany sa o intenzitu netreba vobec obavat. Je to sice len expresna cesta ale treba to povedat tak ako to je. Parametre dialnice na SK a v PL sa nedaju porovnat. Staci sa previes po S1 z Bielsko Biala do Zywiec a hned je jasne ,ze v PL expresna cesta ma uroven rovnaku ako u nas dialnica. Takze aj ked z ich strany to papierovo dialnica nie je tak podla parametrov je to rovnaka dialnica ako ide napr. z Hricov do Ziliny ak nie lepsia. Treba si uvedomit ze v oblasti Katowice-Krakow ktore su blizko SK hranic zije spolu takmer 9 milionov ludi , cize hustota zaludnenia je tam naozaj velka.... Napriklad spominany usek S1 z Bielsko do Zywiec je vedeny 2+2 ale je tam rezerva na dalsi pruh v kazdom smer , aj mosty su robene na 3+3 + odstavne pruhy....a nemyslim si ze sa ta premavka naraz skonci 30km od SK hranic a bude naraz stacit cesta prvej triedy....ano ta premavka na SK teraz nie je ale len preto ,ze to nie je dobudovane a je tam zakaz nad 7,5....ked to bude dobudovane intenzita bude vysoka.


v oblasti Katowice-Krakow ktore su blizko SK hranic zije spolu takmer 9 milionov ludi...a co ma byt ? obe su vzdialene od hranice asi 100 km a od ZA asi 150 km cela oblast do 200 km. to je skoro polovica Sk - vzdialenost ktora znemoznuje denne dochadzanie. OA + NA do 7,5/12 ton su drviva vacsina premavky. teraz tu niektori placu ze chyba 2x15 km a preto tadial auta nejazdia. ale ked niekde chyba 200 km tak to nikoho nezaujima ze aj tomu zodpoveda premavka. z centra b-b po CA a dalej je to kratsie cez skalite do 10 km pricom ostravsko na ceskej trase je "trosku" vacsi zdroj a ciel dopravy ako zywiec co je velkostou ako nase okresne mesta.

https://www.google.sk/maps/dir/49.44282 ... m2!4m1!3e0

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 14:19
od jarino
duro_z_dediny napísal:Podľa tohto http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 55551.html je šanca na zaradenie obchvatu Węgierskiej Górki do financovania cez eurofondy nulová, vzhľadom na odhadovanú cenu okolo 347 mil. € .Tým pádom ani rok 2020 aktuálne nemožno brať vážne ( i keď GDDKiA Katowice hovorí o tomto dátume). Fakt je taký, že miestni poľskí predstavitelia na čele s wójtom Gminy Węgierska Górka si reálne uvedomujú, že po dokončení úseku Svrčinovec - Skalité sa intenzita dopravy (veľmi pravdepodobne) zmení v oblasti Węgierskiej Górki, Ciśca a Milówki tak značne, že sa buď vytvoria zápchy samé osebe, alebo sami obyvatelia cestu zablokujú. Nakoniec, bolo to aj predmetom poslaneckej interpelácie v poľskom Sejme poslancom PIS Stanisławom Szwedom.

Ja som sa stretol s dvomi sumami. V dokumente o projektoch (ne)odporúčených na financovanie cez CEF uvádzali 240 miliónov, no už som sa dočítal v jednom poľskom fóre o sume 347 miliónov. Ak ten úsek má 8,53 km, tak to vychádza na 40 miliónov eur/km. Som zvedavý, čo Poliaci urobia, je to otázka času. Zdá sa mi, že v ich národnej obálke CEF ešte nejaké peniaze ostali, no neviem koľko.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 17:37
od Lorenc
Zwardon ma 1058 vozidiel. Po otvoreni toho 350 milionoveho useku stupne intenzita neuveritelne o celych 150 percent. A dosiahne intenzitu Chyzneho uz na 50 percent. To je riadne na smiech. To ta vasa polsko slovenska komora so zilinskymi dosadencami by vramci vztahov mala zavolat na gddkia ze to nie mozne aby zverejnili tak nizke intenzity na Zwardoni. Tieto zilinsko martinske dohody o koridoroch su riadne na smiech. Ono by to cele nevadilo, keby sa kvoli tymto usekom nezdrzovala oravska r3.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 21:06
od duro_z_dediny
jarino napísal:
...na financovanie cez CEF uvádzali 240 miliónov, no už som sa dočítal v jednom poľskom fóre o sume 347 miliónov. Ak ten úsek má 8,53 km, tak to vychádza na 40 miliónov eur/km.


No, ja tam vidím 2 (3-pruhové) tunely, 1 dlhú estakádu a 5 mostov. Neviem, či to môže byť až tých 347 mil€, ale v zásade viac ako 240 mil€. (Aj GDDKiA si necháva najťažšie úseky na koniec... kde som to videl ...v NDS na D1 ?)


zdroj: YouTube.com

Lorenc napísal:...Ono by to cele nevadilo, keby sa kvoli tymto usekom nezdrzovala oravska r3.


Fakty sú fakty a toto je jeden z nich. Ak sme podpísali zmluvu s Poliakmi ohľadne prepojenie na Zwardoni v r.1995, nemáme inú možnosť, než ju dodržať. Po dokončení tohto úseku a prípadne Čadca,Bukov-Svrčinovec príde aj na R3. Najskôr, ale to už bude bez eurofondov.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2016 22:22
od Lorenc
Ked uz vtipkujeme tu mam clanok z roku 2006
http://ekonomika.sme.sk/c/2548285/minis ... ardon.html
Experti tieto zmluvy su fakt na urovni. To kto inicioval?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2016 05:40
od Yoggy52
Naklady 10mio za km :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(aj ked si odmyslim, ze to bolo pred 10 rokmi)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2016 11:12
od Lorenc
Diaľničný úsek D3 Skalité - štátna hranica s Poľskou republikou sa začal budovať v roku 1997 s plánovaným termínom dokončenia v roku 2008 v celkovej dĺžke 3,175 kilometra (km). Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes dala do užívania 370 metrov dlhý úsek, ktorý podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka zabezpečí motoristom komfortnejší prístup k štátnej hranici, kde úsek nadväzuje na rýchlostnú cestu.


To je formulacia. Uplne vazna informacia.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2016 10:45
od devil
Fakty sú fakty a toto je jeden z nich. Ak sme podpísali zmluvu s Poliakmi ohľadne prepojenie na Zwardoni v r.1995, nemáme inú možnosť, než ju dodržať. Po dokončení tohto úseku a prípadne Čadca,Bukov-Svrčinovec príde aj na R3. Najskôr, ale to už bude bez eurofondov.


a zmluva obsahovala aj konkretny termin dokoncenia, resp. nejake sankcie ?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2016 14:45
od aquila
nevypovedanie tejto zmluvy je asi najvacsia skoda, ze sa to nezviezlo pri tom antimeciarovskom hone na carodejnice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2016 21:52
od johhan
aquila napísal:nevypovedanie tejto zmluvy je asi najvacsia skoda, ze sa to nezviezlo pri tom antimeciarovskom hone na carodejnice
To hádam nemyslíš vážne ? Potom sa sa nedivte že ten štát vyzerá ako vyzerá. Medzištátna dohoda v oblasti cestnej infraštruktúry s cieľom prepojenia dopravných sietí sa nie len neľahko uzatvárajú ale ešte ťažšie rušia.

devil napísal:
Fakty sú fakty a toto je jeden z nich. Ak sme podpísali zmluvu s Poliakmi ohľadne prepojenie na Zwardoni v r.1995, nemáme inú možnosť, než ju dodržať. Po dokončení tohto úseku a prípadne Čadca,Bukov-Svrčinovec príde aj na R3. Najskôr, ale to už bude bez eurofondov.


a zmluva obsahovala aj konkretny termin dokoncenia, resp. nejake sankcie ?


D18 je pôvodne ešte federálny pozostatok keď D18 medzištátnou dohodou medzi PLR a ČSSR viedla zo Žiliny do Tešína kde Považie bolo budované ako trasa na Rakúsko. Po rozpade ČSFR boli prerokované nové body prepojenia ČR si ponechala aj Ostravu aj Tešín. Slovensko a Poľsko sa dohodli na prepojení v oblasti Zwardoňa a to nielen cestnom ale aj železničnom. O tom že toto prepojenie je pre Polsko dôležité svedčí aj fakt že odvtedy nebola uzavretá žiadna dohoda o ďalšom prepojení dialničného typu - S69/R4 nemá dodnes skoordinovaný bod spojenia. R3 má trvalo zablokované napojenie na dialničnú sieť Poľska hoci Slovensko každoročne žiada na Slovensko-polskej medzivládnej komisii o prepojenie S7 /R3 Polsko ho vytrvalo odmieta. Pre PL sú priority jasné S1/D3, železničný koridor na Muzsyny a potom aktualne reko trate Sucha Beskidzka - Zwardoň aby vzniklo slušné priame prepojenie Bratislava-Krakow. Až potom sa začne riešiť R4 .. a možno možno potom R3 - jednoducho nemajú záujem hnať kamiony na polsku oravu - dokonca v jednom období mali v pláne osadiť obmedzenie na Chyžné na 7t keď SR chcela stopnúť D3.
.
Pôvodne termín mal byť 2005 komplet D3 zo strany SR - sankcie nie sú ani ich netreba Poliaci jednoducho zablokujú akékoľvek iné prepojenie. Jednoducho poliaci trvajú na tejto trase a vybavené, oni si to vedia ošetriť tak že vás donútia plniť dohody :-)