Stránka 46 z 121

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2016 07:54
od pohodak
okorec napísal: že v Čadci bežne doprava kolabuje ako v 500-tisícových mestách


chlapci trosku by ste sa uz ozaj mohli krotit, veci neznaly clovek by si podla toho muru narekov myslel ze v CA a PO su na dennom poriadku 11km kolony na 2+2 ceste (obchvat BA od vajnor po pristavny most, v pondelok plus 10km), uplny klinec je vyplakavanie ze treba odist z domu o 10 minut skor :roll: ako ja si ozaj nemyslim ze v BA je nejaka katastrofalna situacia (pokial sa napr. nevykydne na pristavnom bazen jak vcera :lol: ) oproti co ja viem aj tuto viedni kde su kolony do centra na 15-20 minut aj v sobotu o 7 vecer, ale tie fantazmagorie o tom ze CA ma dopravu ako polmilionove mesto (teda BA), to sa uz fakt neda komentovat :roll:

chcelo by to ozaj trosku nadhladu, to sa tu moze regnut 10 pezincanov a spamovat forum o tom ako treba nutne hned teraz obchvat PK (lebo kazde rano kolona cez mesto na 10-12 minut) a novu cestu PK-SC (lebo kamiony a privadzac na dialnicu) + tunel cez babu do malaciek (lebo cesta kazdu chvilu zavreta pre kamiony a autobusy) :roll:

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2016 02:42
od JaNY
pre mna je tiez skoro neuveritelne a aj zabavne ze na takych Kysuciach su zapchy, ze v PO teda aby som bol korektny, v " tretom najvecsom" :) to kolabuje. A neni to tak 50 /50 ? Ze su tam kolony ale tiez ze si ludia na to nevedia este zvyknut?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2016 18:23
od devil
z Čadce denne ide cez Ostravu na Prahu 10 priamych vlakov v kategórii EC z čoho polovica sú súkromní prepravcovia, čiže žiadne lobby alebo politika. z Ostravska smerom na Kysuce sú rozostavané (budúci rok budú dokončené) dva úseky 4 prúdovej cesty v kategórii S24,5/100 a posledný chýbajúci 5,4 km dlhý úsek v rovnakej kategórii bude rozostavaný budúci rok. tým bude kompletná 4 prúdovka od Ostravska a teda od Prahy (a ďalej na západ) až po Bystřicu, a od Bytřice po Svrčinovec je 15 km kvalitnej cesty prvej triedy výlučne mimo obcí, výlučne s MÚK a s tretími pruhmi v stúpaniach.


z CA ide na prahu okrem statnych vlakov 5 parov regiojetov/leo expresov. 2 nocaky a denne spoje z vychodu, jeden skoro rano zo ZV. idu na prahu po dvojkalovej trati a ANI JEDEN nema vychodiskovu stanicu v ZA/CA. OK, a co to podla teba dokazuje v suvislosti s D3 ? podla mna vobec nic. :roll: este si zabudol napisat kolko sukromnych vlakov jazdi cez skalite do polska...pockaj hladam a ziadne mi neukazuje....to musi byt nejaky omyl :cry:

ceska cesta S24,5/100 sa stavia v cene okolo 10 mil. za km. o par km na nasej strane hranice sa maju stavat niekolkonasobne drahsie useky D3. istotne za to moze geologia ktora sa zmenila na hranicnej ciare.....

http://www.trinecko.cz/aktuality/obchva ... strice.pdf
https://www.trinecko.cz/aktuality/obchv ... ldrich.pdf

tvoje vysmievanie sa ukazuje len to, že sa pozeráš iba na geografické mapy a obrázky kysuckej prírody na googli, a nevieš reálne aký je tam stav. že v Čadci bežne doprava kolabuje ako v 500-tisícových mestách, že premávka je hustá na hlavných ťahoch v celom regióne, že je tam skutočne enormný presun ľudí a tovarov. a možno prepojenie regiónov Žilina-Ostrava nie je také podstatné ako Ostrava-Katovice, ale na slovenské pomery sa proste jedná o extrémne dopravné toky a obchodné a priemyselné väzby.


to co ty nazyvas suvisla kolona inde volaju zhustena premavka, dokonca aj na Sk, ja som v takejto "suvislej kolone" isiel od NR smerom na TO, inokedy na NZ alebo vrable. a skus sa pozriet do nejakeho 500.000 mesta ake su skutocne kolony. dopravny tok je extremny ked je extremny min. u susedov. "na slovenské pomery" je presne Sk malomestiactvo.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 14:25
od BoroZA
D3 Žilina, Brodno – KNM ---> intenzita 2020: 21608 vozidiel za 24 hodín
D3 KNM – Oščadnica ---> intenzita 2020: 18566 vozidiel za 24 hodín

Relevantné údaje z inej tunajšej témy ma príjemne prekvapili, pretože už nie sú tak absurdne nízke aby NDSka zvažovala iba polprofily. :) Vyzerá to nádejne páni, tešme sa! :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 15:04
od devil
skor preklep alebo sa pocita s neumerne vysokym pomerom aut na D3.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 15:42
od BoroZA
Jasné, tebe nestačí žiadny údaj aby si uznal význam D3. :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 15:45
od devil
staci ak je korektny a jednoznacne vysvetleny. ked tie udaje tak obhajujes tak pohladaj EIU napr. spravu o hodnoteni a tam tieto udaje su podrobne rozpisane.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:10
od Jano1
devil napísal: z centra b-b po CA a dalej je to kratsie cez skalite do 10 km pricom ostravsko na ceskej trase je "trosku" vacsi zdroj a ciel dopravy ako zywiec co je velkostou ako nase okresne mesta.

https://www.google.sk/maps/dir/49.44282 ... m2!4m1!3e0


To co uvadzas uz po niekolky krat je nezmysel.
CA - Bielsko-Biala je 72 km, ale po dobudovani posledneho chybajuceho useku S1(povodne S69) na tejto trase, sa to skrati na 69 km.
https://www.google.sk/maps/dir/%C4%8Cadca/Bielsko-Biala,+Poland/@49.6444438,18.6034521,10z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47144024caa83945:0x400f7d1c6970680!2m2!1d18.7897828!2d49.4385551!1m5!1m1!1s0x47169f63dd80507b:0x6811f587fa4fe3a7!2m2!1d19.0583845!2d49.8223768!3e0

V CR sa stavia prelozka I/11 a I/68, ktora sa napoji na R48. Zhruba v tejto trase:
https://www.google.sk/maps/dir/%C4%8Cadca/Bielsko-Biala,+Poland/@49.6991017,18.6391585,10z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x47144024caa83945:0x400f7d1c6970680!2m2!1d18.7897828!2d49.4385551!3m4!1m2!1d18.5314243!2d49.685!3s0x471406289a1509b7:0x75d0bd00536a0de5!1m5!1m1!1s0x47169f63dd80507b:0x6811f587fa4fe3a7!2m2!1d19.0583845!2d49.8223768!3e0

Cize cca 95 km cez CR a potreba ceskej dialnicnej nalepky, v porovnani s 69 km cez Skalite.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:23
od BoroZA
hej, len preto, že jedna inštitúcia zverejnila údaje, ktoré TEBE vyhovujú, tak sa nimi budeme všetci riadiť, a ostatné relevantné údaje budeme odmietať... :D To už je až trápne, keď sa tu stále oháňate hodnotením Value for Money, a keď hodnotiaca komisia zverejní výsledok, ktorý vám nevyhovuje, zrazu odkazujete na iné výsledky. ;) :D

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:31
od devil
nie je to nezmysel. OK, je tam obchvat trinca co je asi plus 2 km. ta zachadzka asi 10 km cez hnojnik uz ale nebude akceptovatelna. tazke NA mozu prinutit zakazom ale OA co NA do 7,5 alebo 12 ton asi tazko.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:34
od devil
pri D3 som videl pramalo relevantnych udajov, a uz vobec nie od teba. pravda ak za nepovazujes za relevantne hystericke vykriky o kolonach ako v 500.000 meste co sme sa tu docitali tusim vcera. :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:49
od Lorenc
Tie projekty majú niekedy zlé intenzity viď R3 O.Podzámok DK počítali 10% nárast za 10 rokov. Údaje z value for money sú zrejme z intenzít 2015 +15% alebo ktovie aký kľúč tam je.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 16:51
od Jano1
devil napísal:
nie je to nezmysel. OK, je tam obchvat trinca co je asi plus 2 km. ta zachadzka asi 10 km cez hnojnik uz ale nebude akceptovatelna. tazke NA mozu prinutit zakazom ale OA co NA do 7,5 alebo 12 ton asi tazko.

Cize pojdes cez obce namiesto 4-pruhovych ciest? Aj ked mam ist o 25% dlhsiu trasu po 4-pruhovej delenej ceste oproti ceste cez obce, vyberiem si aj ked dlhsiu, ale rychlejsiu a bezpecnejsiu trasu.

duro_z_dediny napísal:

zdroj: YouTube.com

Opat len vidiet, ze Poliaci sa snazia polprofily stavat aspon scasti ako 3-pruhove, v tomto pripade vratane tunelov. U nas ani v stupaniach mimo tunelov a mostov sa 3 pruh nestavia. Sme tak duchom chudobny, ze nestaviame ani 2 km cast medzi mostami Valy a Cadecka, stupanie na Valy. Z oboch stran 1 km 3 pruh, kde by sa dalo bezpecne predbehnut pomale kamiony. O kolko by bolo treba sirsiu cestu? 2m navyse by stacili.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 17:09
od BoroZA
devil napísal:pri D3 som videl pramalo relevantnych udajov, a uz vobec nie od teba. pravda ak za nepovazujes za relevantne hystericke vykriky o kolonach ako v 500.000 meste co sme sa tu docitali tusim vcera. :lol:


Odkážem ťa teda na relevantné údaje, ktorú nie sú odo mňa, aby si bol happy. :D Na tieto údaje sám odkazuješ v iných témach, ako som si všimol. ;)

Lorenc napísal:Nejaké údaje od Tímu hodnota za peniaze i keď priority sú určené za Brecelyho

Názov úseku Celkové náklady Dĺžka(km) Náklady na km Intenzita 2020 (vozidiel/24 hod) Stupeň prípravy
D1 Turany – Hubová 738 14 55 Proces EIA
D1 Bratislava – Senec – I.etapa, skapacitnenie (Bratislava – Triblavina) 109 4 31 Príprava podkladov nastaveb. konanie
D3 Žilina Brodno – Kysucké Nové Mesto 386 11 34 21608 Vydaný rozsah hodnotenia na zmenu trasy
D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica 244 11 23 18566 Zabezpečenie MPV

R1 Banská Bystrica – Slovenská Ľupča 156 8 19 12520 Príprava VO na DSP, DP, vypracováva sa
R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (Soroška) 413 14 29 1040 Spracováva sa DSP
R3 Nižná – Dlhá nad Oravou 235 8 31 6666 Príprava VO na DSP, DP
R4 Ladomírová – Hunkovce 40 8 5 5963 Spracováva sa DSP
R1 Slovenská Ľupča – Korytnica 765 15 51 Príprava podkladov k EIA
R1 Korytnica – Ružomberok 725 27 27 10189 Príprava podkladov k EIA
R1 Ružomberok Juh – križovatka D1 157 7 21 21774 Vypracováva sa Zámer EIA
R2 Lovinobaňa – Ožďany 208 21 10 2709 Právoplatné ÚR
R2 Ožďany – Zacharovce 121 11 11 6931 Právoplatné ÚR
R2 Zacharovce – Bátka 89 8 11 5871 Právoplatné ÚR
R2 Bátka – Figa 72 6 12 5888 Právoplatné ÚR
R2 Trenčianska Turná – Mníchová Lehota 60 3 22 12634 Príprava VO na DSP
R2 Mníchová Lehota – Ruskovce 251 16 16 9632 Spracováva sa DSP
R2 Križovatka D1 – Trenčianská Turná 113 6 19 16 778 Prebieha VO na DSP
R3 Tvrdošín – Nižná 83 4 19 6768 Právoplatné stavebné povolenie
R3 Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová 104 5 21 7778 Príprava VO na DSP, DP
R4 Lipníky – Kapušany 100 4 25 10726 Spracováva sa EIA
R4 Giraltovce – Kuková 105 7 16 5691 Spracováva sa EIA
R4 Svidník – Rakovčík 98 6 16 7195 Spracováva sa EIA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 17:41
od okorec
pohodak, jany, devil, sedite pri pocitaci (resp. pri google maps) a mudrujete. sadnite si do auta a chodte tam tyzden jazdit a potom sa mozeme porozpravat.

pohodak, neprekrucaj, nikto nevravel, ze CA ma dopravu ako polmilionove mesto. cize tie fantazmagorie, na ktore sa ti neda reagovat si si vymyslel sam.

devil, zhrnutie ake dopravne toky su medzi Kysucami a Ostravskom bolo reakciou na tvoj posmesny prispevok o nepodstatnosti Kysuc. k doprave v okoli NR sa nevyjadrujem, lebo trasy NR-NZ/TO/LV chodim cca tak raz za pol roka a to je trosku malo, aby som prezentoval nejake nazory.
a fyi, zil som 6 rokov v Prahe, pol roka v Kapskom meste, pol roka v Arnheme (to su vsetko mestske oblasti nad 500000 obyvatelov). ked bez priciny, iba z dovodu velkej hustoty premavky, zostanes stat na mieste 15 minut, tak proste doprava skolabovala a ja jedno kde to je. ak takto kolabuje pravidelne, tak nieco nie je v poriadku.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 18:03
od devil
https://www.google.sk/maps/dir/49.68007 ... e5!1m0!3e0

myslis toto ? lebo to je asi 15 km namiesto 6 km je tam okraj jednej dediny (domy prevazne na jednej strane cesty), cize asi 5-6 min. tych 15 km aj pri priem. 120-ke 7-8 min.

Opat len vidiet, ze Poliaci sa snazia polprofily stavat aspon scasti ako 3-pruhove, v tomto pripade vratane tunelov. U nas ani v stupaniach mimo tunelov a mostov sa 3 pruh nestavia. Sme tak duchom chudobny, ze nestaviame ani 2 km cast medzi mostami Valy a Cadecka, stupanie na Valy. Z oboch stran 1 km 3 pruh, kde by sa dalo bezpecne predbehnut pomale kamiony. O kolko by bolo treba sirsiu cestu? 2m navyse by stacili.


poloprofily ozdany aj figa maju v stupaniach tretie pruhy. lenze 3. pruh je casto kvoli tomu ze sa kopiruje teren a nestavaju sa 80 m vysoke mosty.

a fyi, zil som 6 rokov v Prahe, pol roka v Kapskom meste, pol roka v Arnheme (to su vsetko mestske oblasti nad 500000 obyvatelov). ked bez priciny, iba z dovodu velkej hustoty premavky, zostanes stat na mieste 15 minut, tak proste doprava skolabovala a ja jedno kde to je. ak takto kolabuje pravidelne, tak nieco nie je v poriadku.


gratulujem. na Sk okrem okolia BA neexistuje miesto kde kolabuje doprava iba z dovodu velkej hustoty premavky, bud je tam nehoda, oprava alebo nevhodne riesena krizovatka. lebo pri 20.000 autach na sirokej rovnej ceste je zhustena a spomalena premavka ale nie kolaps. klen na Sk sme zvyknuty na poloprazdne dialnice a v ZA na stvorpruhove cesty a MUK na kazdom roku.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 18:18
od devil
ty plagiator :mrgreen: no skus najst tu EIU....

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 19:44
od BoroZA
EIU ti rád prenechám, ja sa spoľahnem na slovenské dáta. :D

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 11:11
od Jano1
devil napísal:myslis toto ? lebo to je asi 15 km namiesto 6 km je tam okraj jednej dediny (domy prevazne na jednej strane cesty), cize asi 5-6 min. tych 15 km aj pri priem. 120-ke 7-8 min.


Prelozka I/11 ktora je vo vystavbe sa bude krizovat s I/68 medzi Stritez a Nebory. Teda zides z 4 pruhovej cesty pojdes po I/68 a potom po I/11. Nejako takto:
https://www.google.sk/maps/dir/49.6739482,18.5915837/49.7291546,18.6047738/@49.686481,18.5422236,12z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.6129619!2d49.6958609!3s0x471405c74eda27a5:0x3ec66f902e1d28dd!1m0!3e0

Alebo pojdes takto:https://www.google.sk/maps/dir/49.6739482,18.5915837/49.7291546,18.6047738/@49.6915895,18.5462576,12z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.533226!2d49.6845416!3s0x471406289a1509b7:0x75d0bd00536a0de5!1m0!3e0

Vyberam si 14 km (zrejme 7 minut) po 4-pruhovej delenej ceste oproti 8 km po 2-pruhovej (v sucasnosti 10 minut). Teda dlhsie, ale rychlejsie a bezpecnejsie. Ked idem dlhsiu trasu, tak urcite nespekulujem, ze usetrim par km tym, ze budem schadzat z dialnice. Preto predlzenie do 25% dlzky pri dlhsej trase neriesim pofidernymi skratkami.

devil napísal:poloprofily ozdany aj figa maju v stupaniach tretie pruhy. lenze 3. pruh je casto kvoli tomu ze sa kopiruje teren a nestavaju sa 80 m vysoke mosty.

A co maju dake vysoke mosty s tym, ze by mohol byt 3-pruh na D3 dlzky 2 km uplne mimo mostov v stupani a klesani(stupani z opacneho smeru)?

devil napísal:lebo pri 20.000 autach na sirokej rovnej ceste je zhustena a spomalena premavka ale nie kolaps..

Dvojpruhova cesta, kde je kazdych "par metrov" krizovatka a priechody pre chodcov, vysoky podiel kamionov ma problem aj pod 20 000 v./24h

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 15:30
od devil
trosku si to posunul dolava..... :wink: je to asi 15 km vs. 7 km (v sucasnosti 7 min.) neviem akych 25 percent :?: .... nevidim tam ziadnu usporu len viac najazdenych km.

http://www.msksilnice11rsd.cz/images/ob ... vice-1.jpg

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 16:46
od devil
EIA sa robi podla zakona NRSR 24/2006 Z.z.....

na enviroportale sa nachadza posudenie zmeny D3 Brodno - KM od km 16,880 po km 19,280 (KM-KL). na str. 44 zameru su 2 tabulky, v kt. sa o.i. pise ze bez realizacie D3 bude intenzita 28.359 resp. 21.273 (pred. k lieskovcom) a s realizaciou D3 to bude 22.677 voz denne na D3 a 6.551 resp. 2.584 na I/11. cize sa pocita s 78-90% podielom aut na D3. trosku prehnany optimizmus ked npr. na R2 sa v blizkosti do 30 km od ZV pocita s max. 70% a blizsie este o nieco menej...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 19:30
od BoroZA
Wow, to sú ešte väčšie čísla ako vydal tím Value for Money, normálne som milo prekvapený reálnosťou čísel o intenzitách. Pretože stav na ceste hovorí za všetko, nie sú to len hrubé odhady. ;)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 19:35
od Lorenc
Mne tie intenzity prídu adekvátne stavať 4 pruhy. Nerozumiem, čo to spochybňuješ. Nad 12 000 sa stavajú 4 pruhy. D3 bude mat minimálne 18 000. To načo poloprofil.
I keď čo je tá intenzita? Meranie počtu vozidiel 365 dni v roku / 365. Alebo maximálna nameraná intenzita v úseku.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 22:07
od Maxx787
je to statisticky rocny premer namerany na useku prepocitany na den, teda terda odmerias pocas napr. dvoch tyzdnov intenzity v nejake hodinove useky pocas dna, extrapolujes na cely den, a potom ked ti vyjdu tyzdnove intenzity tak ich extrapolujes zase na rocne a vyjde ti priemer vozidiel na den. :-D :-D nie je to velmi presne, pokial nemas automaticky scitavac niekde :-)
ja mam radsej, ked sa postavim na cestu v spicke a pocitam auta z oboch smerov, ak v sledovanom intervale prejde cez merany bod priemerne viac ako 40 aut za min. tak ma cesta problem. pri 1+1 :-)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 15:23
od devil
nieze je zohladneny enormny rast ale hlavne ten pomer delenia premavky ktory je pochybny aj ked nemame vela podobnych prikladov. budu vsak vysledky posledneho SD....

value for money... pri 60-70% percentach by to bolo o 5-.6000 aut menej na D3 a viac na I/11 ale 16.000 aut a cena 38 mil/km vyzera ovela horsie ako 22.000 a 38 mil/km....