Stránka 72 z 121

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 15:55
od aquila
kraj je samosprava :) a ano samosprava ma moc, vsak nech si to zafinancuju za svoje :) ako vidis, problem v pozemkoch NDS neni, kedze sam si to potvrdil tou cyklotrasou :)

krizovatka v radoli ma 12,5 aut, lebo dalsi most je zjavne pre kysucanov az moc daleko aby si nadisli 2-3 kilometre :)

s privadzacom by bolo logicke zrusenie mostu v radoli. automaticky by sa odstranila bodova zavada

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 16:17
od milan_KM
Bavíme sa o snahe miestnej samosprávy, ktorú všetky dotknuté inštutúcie a ty vesele ignorujú.

Nikdy som netvrdil, že pozemky sú problém, problém je, že most nepatrí mestu a to nemôže investovať do iného ako svojho majetku.
Ako som ú dávnejšie rozpisoval, dá sa zachovať križovatka aj zminimalizovať estakáda, ale na technické riešenie priamo mosta už mesto dosah nemá. Zase bohužial.

Celá táto debata je o prístupe NDS k racionálnym čiastkovým riešeniam. A krásne tu vidno, že takto to na Slovensku jednoducho nefunguje. Viď aj zrušenie premostenia v Brodne. Vďaka nemu sa veľmi zlepšila situácia na hlavnom ťahu, ale ministerstvo ho radšej stiahne späť do skladu zapadať prachom.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 16:38
od aquila
tak nech tie mosty odkupi kraj a prevadzkuje ich ... opakujem,zase samosprava ... aha, kraj nema peniaze ani na opravu mostu ani na docasne mosty .. tak naco ten kraj je ? naco ma vobec spravu ciest pod sebou ?

cize nech sa pekne mesto obrati na kraj a vyboxuje si financie z kraju. ked uz blanar tak vo velkom robi peticie za zbytocnu D3

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 17:07
od milan_KM
Nie most patrí kraju, ale kraj nie je Kysucké Nové Mesto. To, že kraje sú zbytočné sa zhodneme. A čo sa týka boxovania o viac financií, má kraj teraz "neprekonateľnú" výhovorku, že statika nepustí. A tiež Blanár sa predsa "osobne angažuje" v pretlačení D3ky, tak načo zosilňovať most.

Je obrovská škoda, že Ersek len zlodejsky trepe, že treba zrušiť dlhovú brzdu. Podľa jeho rečí, sa bez toho nezačne stavať ani km za celé 4 roky.
Inak koľko je asi ročná čiastka do spolufinancovania eurofondových diaľníc? Keďže sa spustilo v minulom období dosť náročných projektov, musí to byť značná čiastka, ktorá by sa predsa dala zafixovať v ŠR ako ročná dávka na výstavbu D a R. Alebo sa mýlim?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 17:22
od maher
tiež som bol proti zrušeniu mosta, ale pokiaľ by vybudovali na privádzači najazdovú aj zjazdovú vetvu aj na opačnej strane I/11 a estakáda cez Radoľu a Bud, lehotu spolu s mostom by sa zrušila, myslím že by to bolo dobré riešenie a ešte by sa aj dosť ušetrilo

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2017 17:35
od jarino
milan_KM napísal: A tiež Blanár sa predsa "osobne angažuje" v pretlačení D3ky, tak načo zosilňovať most.
Je obrovská škoda, že Ersek len zlodejsky trepe, že treba zrušiť dlhovú brzdu. Podľa jeho rečí, sa bez toho nezačne stavať ani km za celé 4 roky.
Inak koľko je asi ročná čiastka do spolufinancovania eurofondových diaľníc? Keďže sa spustilo v minulom období dosť náročných projektov, musí to byť značná čiastka, ktorá by sa predsa dala zafixovať v ŠR ako ročná dávka na výstavbu D a R. Alebo sa mýlim?

Veď práve. Keby sa radšej osobne angažoval v tom privádzači prípadne ďalších reálnejších dopravných projektoch v tejto lokalite. A k tomu aj poslanci NR SR z Kysúc(neviem koľko ich je, minimálne jeden). Samotnému KNM nič nevyčítam.
Pre predstavu, koľko štát dáva do diaľnic stačí spočítať cifry, za koľko štát projekty vytendroval a odčítať cifrou, koľko nám Brusel dá. Tie cifry sa môžu meniť, ale pre ako-takú predstavu to postačuje...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2017 10:09
od juancarlos

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2017 20:59
od Yoggy52
Najvyssi čas zrušiť i/12 :)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 08:05
od duro_z_dediny
Tak, ako som bol sľúbil vo vlákne Svrčinovec-Skalité, prinášam video z prejazdu Žywiec-Žilina v nedeľu 11.06.2017. Video je upravené, rýchle úseky sú 4 x zrýchlené, menej podstatné - 2 x. V reále sú len nájazdy a bodové závady. Prejazd trval okolo 1:13 hod, aj takto skomprimované video má pol hodinu. Na poľskej strane sú najväčším problémom 2 kruhové objazdy vo Wegierskej Górke a jeden v Milówke, na slovenskej je to kruháč pod diaľnicou, železničný prechod vo Svrčinovci, či most v Čadci.

zdroj: YouTube.com

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 16:22
od mareks96
tu vo videu krásne vidíme tie hovadské intenzity kvoli ktorým treba plnoprofilovú dialnicu v kopcoch :D aj ten medzinarodný ťah. viacej áut je aj na ceste 2/499 z Piešťan na Myjavu....

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 16:44
od atlan
Isiel v nedelu no ;)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 16:57
od Yoggy52
Tam ani take nie sú, len boli vyskúšať nový kus cesty :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 18:13
od Peter_CA
Yoggy52 napísal:Najvyssi čas zrušiť i/12 :)

Tá nemala nikdy ani vzniknúť :x

mareks96 napísal:tu vo videu krásne vidíme tie hovadské intenzity kvoli ktorým treba plnoprofilovú dialnicu v kopcoch :D aj ten medzinarodný ťah. viacej áut je aj na ceste 2/499 z Piešťan na Myjavu....

V nedeľu dopoludnia... :)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 19:14
od milan_KM
Aj Dubná Skala - Turany bola niekoľko mesiacov po otvorení relatívne prázdna a to leží na prirodzenom ťahu I/18. Takže tu bude jednoznačne nejakú dobu trvať než vodiči "objavia" nové prepojenie.

A pre SK síce takmer nič neriešiaci úsek, ale z pohľadu Poliakov, jednoznačne top. Koniec koncov boli to práve poliaci čo tlačili na výstavbu, preto aj stavba bola pripravená skôr a keď bolo treba rýchlo minúť peniaze tak bolo rozhodnuté.

Inak je naozaj zaujímavé aký obrovský potenciál vidia Poliaci v D3/S1, keď po spustení Skalitého okamžite začali s prípravou súťaže ich posledného úseku. Takže konšpiračné teórie o poľnej ceste sa nevyplnia, rovnako ako ani nejaké 20k intenzity v horizonte 10r...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2017 22:41
od Yoggy52
Po spustení Skaliteho? Si posledných pár rokov spal?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 05:47
od aquila
milan_KM: som sa uprimne zasmial :) ale tu poslednu vetu skor uprav, ze rovnako ani nejake 5K intenzity v horizonte 10 rokov :) to je bohuzial tiez fakt ..

a ze poliaci hned po nas zacali tendrovat ? :) to je uz fakt ciste mimo .. vid ich snahy napasovat to najpv na junckerov fond.. oni proste stavaju relativne priebezne aj ked je to nezmyselny koridor .. ale zadefinoval ho meciar a trpime doteraz

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 07:26
od fh
aquila napísal: ze rovnako ani nejake 5K intenzity v horizonte 10 rokov :) to je bohuzial tiez fakt ..


Fakt alebo tvoja prognóza ktorú vydávaš za fakt?
Ja by som to tak bohorovne netvrdil.

aquila napísal:je to nezmyselny koridor .. ale zadefinoval ho meciar a trpime doteraz


trpíme :lol:
Nevedel som že Mečiar mal takú brutálnu moc že aj Poliakom určil koridor 8) u nás nepoviem, ale ak by Poľsko povedalo že tadiaľ stavať žiadnu rýchlostnú cestu nebudú tak by sme to pekne len ťahali po starej trase E75 na Jablunkov.

D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 08:57
od KN.SK
Možno sa mýlim, ale Poliaci aj preto "šli" na ťah D3-S69 (teraz S1), lebo západná D1 (vtedy ešte, ak sa nemýlim, to bola D61), lebo kilometrovo mala omnoho viac dokončených úsekov a bola viac rozostavaná, ako R3. :wink: Pri takomto stave, pomeroch nezáviselo, kto tam bol za SR. :| Ináč by sa oni i my ešte oveľa viac načakali. (pri R3) :?

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 11:15
od rado
Peter_CA napísal:V nedeľu dopoludnia... :)

Na II/583 Párnica - Zázrivá som minule - v nedeľu dopoludnia - na necelých 10km v protismere napočítal 165 áut a 10-15 motoriek - t.j. cca 3-4x viac než na tu zverejnenom videu. Ale pre férovosť treba dodať, že bolo práve uzavreté Strečno, čiže išlo o výrazne vyššiu intenzitu než bežne. :wink:

Počas normálnej nedele by tá intenzita bola cca porovnateľná s videom (samozrejme nie v nedeľu večer keď už poliaci tiahnu do Viedne, to býva tiež pár hodín nárazovo vyššia).

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 11:48
od devil
lebo 5K intenzity by boli aky brutalny uspech....intenzity su vysoke len tie auta sa nejak vzdy skryvaju ked sa to zacne pocitat...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 11:56
od fh
devil napísal:lebo 5K intenzity by boli aky brutalny uspech...


To si napísal ty :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 12:03
od devil
to bola ironia. mea culpa, ty za to nemozes ze nechapes.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 12:07
od fh
Práveže až moc dobre 8) ale to je pre duševného maloroľníka ako ty ťažko stráviteľné :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 12:29
od milan_KM
a ze poliaci hned po nas zacali tendrovat ? :) to je uz fakt ciste mimo .. vid ich snahy napasovat to najpv na junckerov fond.. oni proste stavaju relativne priebezne aj ked je to nezmyselny koridor .. ale zadefinoval ho meciar a trpime doteraz


Pokiaľ viem, tak kým sa nezačalo stavať Skalité tak o obchvate WG v Poľsku ani pes nešteknul. Ako náhle sa spustila výstavba začala sa projektová príprava a ešte v tomto roku bude tender. Takže Polici vidia v tej trase poriadny význam inak by nestavali, úsek za dosť peňazí aj na Poĺské pomery, len tak do poľa. Neviem či sa to až takto vyplní, ale myslím, že keď to vidia takto takto, bude to reálnejšie ako tvoje zaujaté a hysterické výkriky o poľných cestách.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2017 13:21
od duro_z_dediny
Ohľadne intenzít si povedzme rovno, že v nedeľu, ani dnes nespĺňajú to, na čo sa úsek zhruba staval. Na druhej strane - google maps ešte ani nezistil, že táto cesta jestvuje... Tak čo potom ostatní ľudia, dopravcovia, ...
Na našej strane chýba dokončenie úseku Čadca,Bukov - Svrčinovec a Poliaci, podľa ich slov, včítane podpisu premérky Szydlo, úseku S1 okolo Wegierskej Górky pripisujú veľký význam. Ako to dopadne s realizáciou - uvidíme, na poľské pomery je to ťažký úsek (tunel, estakáda, mosty). Aj my sme možno mohli (ako to navrhol i15) postaviť hneď druhú rúru Horelice a súčasne dokončiť R5 po hranicu s CZ za peniaze, za ktoré sa stavia náš spomínaný úsek D3, ktorý je v tomto okamihu najhorší na D3. Po jeho zdarnom dokončení (buďme trochu optimisti) zostane ešte nešťastná križovatka v Radoli a Povina (po dokončení Za,Strážov- ZA,Brodno). Zostatok je ako-tak prejazdný (povedané poľskou rétorikou).