Stránka 85 z 121

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2018 23:12
od rempo
tak si vymenoval zbytok nepostavených časti :D :lol:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 15:35
od laforez
Vsak to je ten paradox, ze postavene su len nepotrebne useky (okrem polovicneho profilu oscadnica-cadca a rozostavaneho cadca-svrcinovec). Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 15:54
od IceFox
laforez napísal:Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.

Takže druhá rúra Horelice je urgentná ale za tunelom to aj tak chceš napchať do dvojpruhu (a potom zase na plný profil) :roll:

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 16:06
od milan_KM
Ani Horelica tak nehorí. Po dostavaní CA-Svčinovec, nebude dôvod aby autá stáli v tuneli takže to má čas.

A to, že je to vysoko nehodový úsek s viacerími smrtelnými nehodami je predsa šuma fuk. Tomuto pripisuje hlavne Aquila tu najmenšiu váhu.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 16:26
od IceFox
Teraz neviem čo to myslíš vážne alebo len moja časť mozgu rozoznávajúca sarkazmus práve nefunguje... :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 16:32
od milan_KM
Myslím to vážne, cesta je to dobrá, plynulá a problém sú svetelné križovatky. Keď však tranzit bude pokračovať ďalej, kolóny zmiznú, v tuneli sa stáť nebude. Ak nie je na dvojpruhovej ceste nejaká prekážka zvládne aj omnoho väčšie intenzity.

Ale je holý fakt, že úsek stúpania pred tunelom z Oščadnickej strany máva najťažšie dopravné nehody, poväčšinou za účasti poľských kamionistov. Tam pomôže len druhý profil s pruhom pre pomalé vozdilá.
A ako som spomínal hľadisku nehodovosti sa u nás dáva najnižšia váha. Viacerí používatelia sa netaja tým, že im je jedno ak niekde umierajú ľudia - predsa sa majú naučiť jazdiť. Ale za dôležité považujú, že budú v BA o 10 min rýchlejšie. Smutne.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2018 11:30
od laforez
IceFox napísal:
laforez napísal:Knm oscadnica tiez tak nehori, ten moze byt postaveny ako posledny.

Takže druhá rúra Horelice je urgentná ale za tunelom to aj tak chceš napchať do dvojpruhu (a potom zase na plný profil) :roll:

To som nikde nenapisal. Ale ako pise milan, ked bude cadca-svrcinovec tak to bude plynulejsie. Urcgentne je cadca-svrcinovec a brodno-knm. Ked budu tieto dva useky, tak to vyrazne pomoze plynulosti. Urcite omnoho viac ako zatial nepotrebny strazov-brodno...

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2018 16:32
od Mawerick81
no ono skor bude druha rura Horelice ako KNM - Brodno... sele zle

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2018 05:00
od daphne
presne, idu jak rak odzadu ,od cadce nadol pritom staviat by sa malo presne naopak prioritne od brodna smerom na sever..

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2018 11:44
od IceFox
Ale však načo? :D Radšej postavia predražené Svrčinovec - Skalité a Strážov - Brodno :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 18:39
od rastislav5
Pre Slovensko aj Polsko su D3 a S1 klucove spojnice. D3 by mala byt podla Erseka dokoncena do 2023.
viewtopic.php?p=203916#p203916

Klucova je aj R4 a S19.
O prepojeni cez Oravu alebo Spis na S7 ani ciarka.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 19:14
od IceFox
2023. To sa nesplní ani v tom nadivokejšom sne :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 20:13
od nevo83
Rasto, ja s nim aj celkom suhlasim, ved nie je dokoncena ani D1 a o R2 sa skoda bavit... fakt nevidim ani najmensi dovod mat 4 luxusne spojenia s PL, dokoncit D3 a R4 a az potom ak vobec sa treba bavit o napojeni a dostavani R3 a neakym spojenim cez Spis

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 20:54
od daphne
parada! ersek dnes hodne potesil, ten r.2023(teda 5 rokov) je podla mna uplne realnych ,nakolko sa jedna len o 27km z toho 1 cast len staci dobudovat jeden pas -myslim cadca bukov-oscadnica,cize v plnom profile je to skutocne len tych 22km ako bolo spomenute v 1.clanku.. cize drzim palce ersekovi nech tlaci na nds a na kompetentnych!

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 21:03
od 1mmortal2
daphne ty si tu asi novy. jeden usek ma este len EIA a nic viac. 2023 tak to mozno tak zacne tendrovat ak vsetko pojde hladko

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 23:06
od daphne
vsetko sa da urychlit, ked ersek pritlaci.je to na nom.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 23:25
od IceFox
EIA sa urýchliť nedá, navyše nevieme z čoho to bude/z čoho by to malo byť financované (keďže Eurofondy sú po 2020 otázne, PPP je nemysliteľné a pri financovaní zo štátneho rozpočtu môže dôjsť k tomu, že povedia aby sa to prekreslilo (+5 rokov) na čo najlacnejšie)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2018 23:27
od Vlados
do 2023 môže slúbiť čokoľvek, veď vtedy končí ďalšie volebné obdobie :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2018 09:12
od rastislav5
nevo83 napísal:Rasto, ja s nim aj celkom suhlasim, ved nie je dokoncena ani D1 a o R2 sa skoda bavit... fakt nevidim ani najmensi dovod mat 4 luxusne spojenia s PL, dokoncit D3 a R4 a az potom ak vobec sa treba bavit o napojeni a dostavani R3 a neakym spojenim cez Spis

V polskej verzii clanku https://www.money.pl/gospodarka/wiadomo ... 96297.html je viac informacii:
Zacala sa sutaz na posledny problematicky usek na S1 par km od hranice - obchvat Madarskej Horky (Wegierskiej Gorki). Ma dlzku 8,5 km obsahuje 2 tunely (830 a 980m), ma stat 360 mil. eur a ma byt dokonceny v roku 2022.
Co sa tyka Spisa - predsa su tu aspon nejake pozitivne spravy: Poliaci sa zaviazali opravit cestu 87 z Noveho Sonca (Nowi Sacz) k hranici so Slovenskom pri Mnisku nad Popradom (co by mohlo v buducnosti obnovit kamionovu dopravu na tomto hranicnom priechode, kedze ta bola po zosuvoch na polskej strane zakazana)
Clanok tiez hovori o obnoveni zeleznicneho spojenia cez priechod Muszyna-Plavec.
No a v dalsom clanku http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 61373.html sa pise, ze najdrahsi 40 km usek S1 Bielsko-Biala (Suchy potok) - Myslowice (Kosztowy) za 720 mil. eur sa zacne sutazit buduci rok.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2018 09:39
od nevo83
Rasto, ale neporovnavajme PL s SVk lebo ich ekonomika je uplne inde co sa tyka vystavby... Existuje na to jednoduche riesenie a Stopka pre kamiony na vybranych priechodoch ako Mnisek. To ze sa rozhodli OPRAVIT je fajn pre ich ludi nie pre nas kt to nevyuzivaju kazdodenne.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2018 15:59
od devil
Klucova je aj R4 a S19.
O prepojeni cez Oravu alebo Spis na S7 ani ciarka.


plny profil S7 bude koncit asi 30 km, M2 konci asi 40 km od hranice. zvysok su normalne cesty I. tr. kapacitne postacujuce cezhranicnej preprave. mozeme sa tvarit ze E77 je bezvyznamny tah (lebo neprechadza urcitymi krajskymi mestami u nas (v polsku a madarsku patri medzi dolezite spojnice) ale faktom je ze par km chybajucej cesty v oznacenej ako R neodradi ani tranzit ani cezhranicnu lokalku. S1 siaha po hranicu asi 25-30 km ako poloprofil cize kapacitne porovnatelne s dobrou cestou I. tr. S19 alebo M30 moze byt postavena aj v plnom profile ale vieme ze min. v cezhranicnom priestore to budu vyhodene peniaze. intenzity na hranici su 2 mozno 4 tisic.

PS cakam je nabehnu verklikovaci kt. na zaklade dohadov, odhadov a predpokladov "potvrdia" intenzity nevyhnutne na plny profil.

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2018 20:36
od rastislav5
Dokoncenie D3 v roku 2023 je podla OLaNO nerealne. Pokracovanie sucasnych stavebnych prac je ohrozene, caka sa na rozhodnutie sudu o demolacii nehnutelnosti.
viewtopic.php?f=35&t=23163

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2018 21:02
od jarino
Mňa zaujalo v tom článku niečo iné. :shock:
hovorkyňa NDS Michaela Michalová napísal:Pre urýchlenie vyriešenia dopravnej situácie pri Kysuckom Novom Meste bude NDS privádzač cesty I/11 do priemyselného areálu budovať ako samostatnú stavbu. Zároveň NDS zadáva spracovanie technickej štúdie, ktorá má navrhnúť riešenia smerujúce k zvýšeniu prejazdnosti na ceste I/11, napríklad prepracovanie signálneho plánu na svetelnej signalizácii na križovatke v Kysuckom Novom Meste, odklon chodcov z tejto križovatky, prípadne má spracovateľ navrhnúť ďalšie možné opatrenia realizovateľné v krátkom čase, ktoré zvýšia plynulosť na tejto ceste

Haleluja :mrgreen:
To trvalo, no lepšie ako nikdy. Zrazu už nemusíme čakať na megalomániu za cca 400 miliónov. Asi to pôjdem osláviť :D

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2018 21:49
od IceFox
Ale musíme. Vážne krvácajúcemu človeku nepomôže malá leukoplasť (alebo si fakt myslíš ,že zmenenie taktov na križovatke alebo presunutie chodcov do nad/podchodu zníži intenzity na tejto ceste?)

Re: D3 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2018 23:05
od jarino
Tak ja som narážal hlavne na privádzač, ktorý doteraz musel byť neoddeliteľnou súčasťou D3... A ten by križovatke aj KNM mohol dosť pomôcť, dosť závisí, ako to bude celkovo riešené. K ceste I/11, vzhľadom k tomu, že hovoríme o technickej štúdii, tak to je ešte vo hviezdach...
Všetky kroky sú len na zlepšenie zlej situácie, pokým prebehne projekčná príprava optimalizovaného variantu a kým sa nájdu peniaze, čo bude asi až po roku 2020...