D3 - S69 Slovensko-Poľsko

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod johhan » 30. Mar 2006 14:37

kaviarista napísal: ....., terminy urcite nepostihaju.


uvidíme ... 12,4 km by mali spustiť tento rok v novembri. Zatial vždy vedeli mať hotové veci na čas a čakali na nás

kaviarista napísal: Mozno by nebolo od veci dohodnut sa s poliakmi na tom, aby nasa severna R3 neviedla cez Chyzne, ale cez Suchu Horu a Czarny Dunajec. Poliaci by tym padom vyriesili dilemu, ci maju tahat S7 skor na Chyzne alebo na Zakopane.


nemajú sa zaujem na ničom moc dohadovať, keď nevieme plniť dohody na D3 a ešte pár ludí od dopravy ( ministerstvo a spol ) to hádže na Poliakov :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod fh » 30. Mar 2006 22:06

johhan napísal:
kaviarista napísal: ....., terminy urcite nepostihaju.


uvidíme ... 12,4 km by mali spustiť tento rok v novembri. Zatial vždy vedeli mať hotové veci na čas a čakali na nás

kaviarista napísal: Mozno by nebolo od veci dohodnut sa s poliakmi na tom, aby nasa severna R3 neviedla cez Chyzne, ale cez Suchu Horu a Czarny Dunajec. Poliaci by tym padom vyriesili dilemu, ci maju tahat S7 skor na Chyzne alebo na Zakopane.


nemajú sa zaujem na ničom moc dohadovať, keď nevieme plniť dohody na D3 a ešte pár ludí od dopravy ( ministerstvo a spol ) to hádže na Poliakov :-)


Ešte doplním: Z našej malej krajinky zazneli svalnaté reči veľa krát, len boli určené ušiam voličom a zabudlo sa nato, že slovo sa majú aj plniť....
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Branco » 31. Mar 2006 10:19

Kaviarista, ja len doplním informácie, ktoré už uvedli johhan a pozorovateľ. Neviem, odkiaľ berieš info o estakáde pri Milówke, pokiaľ viem, tak piliere sú už dávno osadené a o dva-tri mesiace by sa malo pracovať na asfaltovaní, ko koncu leta na dopravnom značení, atď. Môžeš si pozrieť aj fotky z jesene.
A áno, na S7 sa začal stavať obchvat Lubieňa v dĺžke 4 km s termínom ukončenia máj 2008. Do Rabky to máš však ďalších 12 km.

D3, resp. Skalité vyvolávalo protesty preto, že je to nové prepojenie, za komunistov bol jediný prakticky funkčný (zrejme spolu s Barwinkom) hraničný prechod do Poľska cez Trstenú. S69 je pre Poliakov výhodná, pretože je jediné / a ostane ešte dlho jediné/ funčné napojenie štvorpuhu/rýchlostnej cesty na slovenskú diaľničnú sieť .

K poznámke o R3 na Suchú Horu: Trasovanie sa mení skutočne málokedy a skôr výnimočne, Holanďania majú napr. 35 rokov trasovanie diaľníc nemenné a hustotou sa radia na prvé priečky v Európe.
V tvojom návrhu je však náročnejší terén nad Zakopaným. Na Czarny Dunajec by to stálo za úvahu, to by sa však muselo zadefinovať nová RC s Poľskom.

A ako uviedol Johhan, Poliaci nemajú také problémy s termínmi, 9 ročná výstavba diaľníc a RC (Skalitého a Važec-Mengusovce) zatiaľ nebola.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Branco » 31. Mar 2006 10:23

Pozorovateľ, spomínaš, že na úseku Szare-Laliki stavia Skanska. To by bola dobrá správa, pretože je to ďalší (už štvrtý)rozostavaný úsek.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod fh » 31. Mar 2006 12:55

Branco, videl som tam tabule Skanska, takže malo by to tak byť, aj keď viditeľnosť bola mizerná. Pre Poliakov je napojenie na Žilinu výhodné, lebo je to krátke a rýchle spojenie a samozrejme slovenské cesty sú ďaleko lepšie. Tento názor mi potvrdili aj bežní poľskí šoféri, zo Žiliny majú všade dobré spojenie. D3 má dobrú perspektívu, tá blízkosť poľských centier je neoddiskutovateľnou prednosťou a žilinský dopravný uzol s napojením na D1, Viedeň, Budapešť ju len podčiarkuje. Len keby tie priority našich pánov neboli také nevyspytateľné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod kaviarista » 31. Mar 2006 14:25

Branco,
ja komentujem len to, co vidim na vlastne oci. Neviem , ake su tam (S69) terminy na papieri. Realita je taka, ze piliere sa este len betonuju a najblizsi 1/2 rok tam asfalt urcite nebude. Iba ak by zacali asfaltovat predtym, ako preklenu cele udolie. Usek nad Milowkou robi Skanska, ale v Lalikoch zatial ziadny stavebny pohyb nevidiet.
Jazdim tadial 5-6 x do roka, po Zakopianke (S7) este ovela castejsie. S7 sa suvisle a rychlo stavia na useku o dlzke minimalne 15 km (od Myslenic az poza Lubien). Ak to nesedi s planmi na papieri, tak skutocnost je ina. Poliaci bytostne nepotrebuju rychlocestu na nasu dialnicnu siet, ale do Zakopaneho.
D3 je sice dobra vec, ale az o 20 rokov , ked sa poriesia prioritnejsie dialnicne useky. Medzi nimi okrem inych urcite aj R3.

Ja viem, ze by sa Vam mnohym zislo vyzdvihovanie S69 kvoli zdovodneniu opodstatnenosti D3, ale skutocnost je taka, ze oproti S7 ma S69 pre poliakov zanedbatelny vyznam. A to aj pri medzinarodnom aj pri vnutrozemskom pohlade na vec.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 21:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Branco » 31. Mar 2006 16:01

K S7: Iste, stavia sa už takmer dva roky úsek od Mysleníc. A nedávno jeho pokračovanie, štvorkilometrový obchvat Lubieňa s termínom odovzdania máj 2008.

K "betonáži pilierov" na S69 pripájam len nasledovné foto:
Fotky zo stránky www.milówka.pl:
http://www.milowka.pl/zdjecia.php?z=2470&c=49&p=3
http://www.milowka.pl/zdjecia.php?z=1817&c=49&p=2

Foto zo stránky, ktorú odporučil WITEKF (s dátumom 3.11.), nno, ten asfalt je tam asi umelo prirobený :lol: :
http://www.n-dorf.info/S69%20Milowka/pages/PA300037.htm
http://www.n-dorf.info/S69%20Milowka/pages/PA300039.htm
http://www.n-dorf.info/S69%20Milowka/pages/PA300034.htm

Ak máš na mysli najväčší viadukt nad Kamienisczankou, 3.11. bol jeho stav takýto:
http://www.n-dorf.info/S69%20Milowka/pages/PA300021.htm

Ešte: R3 je slepá rýchlostka na severnej strane. D3 nie. Čo asi dobre vieš.

Nebudem diskutovať o význame S69 pre Poliakov. Svoje argumenty som Ti vysvetlil, a nielen ja, je to najkratšia spojnica na Viedeň a juh Európy, a dôležité spojenie v medzinárodnom meradle, ktoré má slušný nárast prepravnej kapacity. A najmä mladší Poliaci o úseku veľmi dobre vedia a čim ďalej ho viac využívajú :D
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod devil » 31. Mar 2006 17:37

Jedneho casu visel na highways.sk link na na polsku stranku aj s tabulkou .xls, tam boli aj useky Chabówka - Jabłonka 53 km a Jabłonka - Chyżne 28 km. cize nie je pravda ze tam v buducnosti R3 skonci v poli. Vsetko je otazkou buducnosti. Skor by som povedal ze prihranicne useky S69 sa buduju preto lebo tam bola neporovntelne horsia situacia ako na smerom na Trstenu na ceste 7. A naco by to tam robili, ked na nasej strane to nema podporu (ani na urovni "svalnatych reci"). Asi tak.

Ono je tazke hovorit na temu co je dolezitejsie. Polsko je velka krajina ale je na tom s dialnicami velmi zle, asi najhorsie z celej EU. Nemyslim si ze by pre nich nejaka dialnica nebola dolezita. Aj S69, avsak ked nie je zadefinovana ako dialnica ale ako expresowka a asi tazko tu niekto bude tvrdit ze to ma pre nich prvorady vyznam. Taky je skor dialnica zapad-vychod (vlastne 2 dialnice) a zo severu na juh na Cechy. Tu by som chcel pripomenut ze ak u nas je prvoradou prioritou obsluznost uzemia tak preco sa niekto cuduje ze mozno aj u poliakov, teda prioritna dialnica a RC na Moravu a potom RC na Povazie. Polsko toho musi dohanat vela preto sa snazia riesit tie najhorsie useky a Zywiec-Zwardon takym nepochybne bol. A ked sa uz riesia tak sa to riesi samozrejme v prislusnych parametroch (preto RC).

Samozrejme po sprejazdneni bude slusny narast premavky - doprava smerujuca z Katowickej oblasti na Povazie, BA, scasti Vieden. Nie vsak natolko ako si mnohy predstavuju (usmevne vyhlasenia "25.000 vozidiel denne"). Hlavnym prechodom na juh ostanu Cechy a na Budapest ci Balkan Trstena (vsak Pozorovateľ :wink: ).

Mam velke pochybnosti ze ci tento prechod sa vobec dostane do 1. desiatky najvyuzivanejsich prechodov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Jarda » 31. Mar 2006 17:50

devil napísal:Jedneho casu visel na highways.sk link na na polsku stranku aj s tabulkou .xls, tam boli aj useky Chabówka - Jabłonka 53 km a Jabłonka - Chyżne 28 km. cize nie je pravda ze tam v buducnosti R3 skonci v poli. Vsetko je otazkou buducnosti. Skor by som povedal ze prihranicne useky S69 sa buduju preto lebo tam bola neporovntelne horsia situacia ako na smerom na Trstenu na ceste 7. A naco by to tam robili, ked na nasej strane to nema podporu (ani na urovni "svalnatych reci"). Asi tak.

Ono je tazke hovorit na temu co je dolezitejsie. Polsko je velka krajina ale je na tom s dialnicami velmi zle, asi najhorsie z celej EU. Nemyslim si ze by pre nich nejaka dialnica nebola dolezita. Aj S69, avsak ked nie je zadefinovana ako dialnica ale ako expresowka a asi tazko tu niekto bude tvrdit ze to ma pre nich prvorady vyznam. Taky je skor dialnica zapad-vychod (vlastne 2 dialnice) a zo severu na juh na Cechy. Tu by som chcel pripomenut ze ak u nas je prvoradou prioritou obsluznost uzemia tak preco sa niekto cuduje ze mozno aj u poliakov, teda prioritna dialnica a RC na Moravu a potom RC na Povazie. Polsko toho musi dohanat vela preto sa snazia riesit tie najhorsie useky a Zywiec-Zwardon takym nepochybne bol. A ked sa uz riesia tak sa to riesi samozrejme v prislusnych parametroch (preto RC).

Samozrejme po sprejazdneni bude slusny narast premavky - doprava smerujuca z Katowickej oblasti na Povazie, BA, scasti Vieden. Nie vsak natolko ako si mnohy predstavuju (usmevne vyhlasenia "25.000 vozidiel denne"). Hlavnym prechodom na juh ostanu Cechy a na Budapest ci Balkan Trstena (vsak Pozorovateľ :wink: ).

Mam velke pochybnosti ze ci tento prechod sa vobec dostane do 1. desiatky najvyuzivanejsich prechodov.


Souhlas. Nechci sousedům mluvit do toho, co mají či nemají stavět, ale jsem přesvědčen, že i do budoucna bude Svrčinovec podstatně frekventovanějším přechodem než Skalité.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 31. Mar 2006 17:56

devil napísal:Polsko je velka krajina ale je na tom s dialnicami velmi zle, asi najhorsie z celej EU.


nie asi, ale urcite ;)

aj ostrovne irsko je na tom lepsie ;)

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=480

inak ako bolo spomenute, oba priechody na polsko su dolezite. je to 40m trh.

idealne napojenie by bolo cez skalite, trstennu a rezsov aspon na urovni RC.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 440
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 31. Mar 2006 20:11

Faktom je, že cesta zo Žywca na Zwardoň je katastrofálna, takže S69 je potrebná. My sme sa mali viac koordinovať s Čechmi a riešiť spojenie na Jablunkov. Ale naša D3 aspoň zatiaľ v polprofile by mala význam a ten bude narastať. R3 cez Oravu-bez výhrad, ale je to aj o tom, ako komunikujeme s Poliakmi. A to je teda bieda. Mne sa spočiatku D3 nepozdávala, ale myslím, že o pár rokov jej využitie bude. Je to aj o psychike-donedávna rozbitá cesta tretej triedy, ale ako vraví Branco, mladí Poliaci ju používajú a nemajú staré návyky. A vo tom to je :D .
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod Adaios » 31. Mar 2006 22:30

kaviarista napísal:Ja viem, ze by sa Vam mnohym zislo vyzdvihovanie S69 kvoli zdovodneniu opodstatnenosti D3, ale skutocnost je taka, ze oproti S7 ma S69 pre poliakov zanedbatelny vyznam. A to aj pri medzinarodnom aj pri vnutrozemskom pohlade na vec.


Na druhu stranu ty ktory povazujes D3 za nepodstatnu - tak je len logicke pochopit co ty pises - ale zabudas na jedno podstatne a tym je to ze Polsko ma velmi vela priorit a na 100% z hladiska napojenia na SR nema prioritu ziadna dialnica pretoze priorita je po skusenostiach s politikmi v SR ktori len slubuju a nestavaju uz viac ako 5 rokov napojenie na CR a Nemecko - treba riesit napojenie na zapadnu Europu a nech si kazdy mysli co chce ohladom koridorov sever-juh kde uz ma SR vplyv na Polsko tak si treba uvedomit ze sever-juh nema ani Polsko ani SR ani Madarsko ani Rumunsko ani Bulharsko, ani ... pretoze cela vychodna cast strednej Europy a vychodna Europa realizuje dialnicnu vystavbu pri prepojeni svojich krajin a pri napojeni na zapad Europy - pretoze odtial prichadzaju investicie a odchadza tam vyrobeny tovar. Dokonca aj ten co smeruje do Azie ide najprv do Nemecka do Hamburg alebo do Holandska do Rotterdamu do pristavov a odtial velkymi lodami do Azie.

Toto si treba uvedomit. Nie to ze kde treba stavat dialnicu a kde by sa mala stavat naprv a kde potom atd. - a potom kazdy pride na to co sa ma realizovat - samozrejme ze CR je na tom dobre, podobne Madarsko a SR+Polsko maju co robit v dialnicnej sieti. Keby davala SR na vystavbu dialnicnej siete 50 mld. SKK a Polsko 4 mld. EUR tak by sa mohlo pisat o tom co je to priorita - pretoze za 20 rokov by bola dialnicna siet cela postavena aj opravene stare useky atd v oboch krajinach ale tento stav nebol a nie je a ani nebude tak skoro - ale to viete vsetci.

A teraz dalsie dovody - dialnica D3 smeruje do ZA, odtial uz za 3-4 roky bude napojenie az do BA a odtial aj do Rakuska, Madarska. A to je aj zapad aj juh Europy. A smeruje tu aj zeleznicny modernizovany koridor. O tom ze D3 bude na plny profil postavena za 10-15 rokov je druha vec nieco pisat - ale trasa R3 na plny profil skor ako za 30 rokov nebude existovat. A v smere na Madarsko je Budapest kde za 20 rokov nebude stacit existujuci obchvat ... ako London ... non-stop kolony aut. A co je dalej v SR - R4 - kedy bude R4 na plny profil - a musi byt na plny profil lebo inak sa sem nemoze presunut tranzit sever-juh Europy, ...

Preto D3 je priorita pre SR a je to spravny postup vystavby dialnic - aj ked sa nestavia ako by sa mal ale nestavia sa ani R3 (okrem 1 useku) a R4 (okrem 1 useku ktory sa bude stavat). A na D3 uz je tunel Horelica a obchvat CA. A ze sa nestavia D3 rychlejsie je pochopitelne - SR nedava na dialnice dostatok penazi a dolezitejsia je D1 a z hladiska riesenia regionalnych rozdielov v SR je to potom aj R1 a R2.

Takze to je medzinarodny pohlad kaviarista. A moze to hnevat aj teba aj vela dalsich aj ten moj nazor ze D1 a D3 su priority (aj ked sa pomaly stavia aj ked skor nestavia v r. 98-02), ... ale toto su pohlady tych ktori rozhoduju o tom co by sa malo stavat, kedy a ako. A kto sa tymto neriadi tak ten musi stavat "sam" ako HR Zagreb-Split alebo Rumunsko atd. ale je to cez ine stavebne firmy napriklad Bechtel a EU za porusenie trasy koridorov nedava ani 1 EURO na vystavbu. Takze zostava len PPP pre taketo staty.

To je moj pohlad. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod devil » 31. Mar 2006 23:11

... pretoze cela vychodna cast strednej Europy a vychodna Europa realizuje dialnicnu vystavbu pri prepojeni svojich krajin a pri napojeni na zapad Europy - pretoze odtial prichadzaju investicie a odchadza tam vyrobeny tovar.


Toto je pravda, zapad-vychod je dnes najdolezitejsie spojenie, kazda krajina ma prvoradu snahu spojit sa s tym susedom, ktory je najvyspelejsi. Pre SR (aj H) je tymto susedom AUT a pre Polsko (a Cesko) je to GER.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod johhan » 31. Mar 2006 23:19

Jaroslav Štemberk napísal: Souhlas. Nechci sousedům mluvit do toho, co mají či nemají stavět, ale jsem přesvědčen, že i do budoucna bude Svrčinovec podstatně frekventovanějším přechodem než Skalité.


Ale to je samozrejné a jasné. A ešte podľa nových skutočností ( KIA a HYUNDAI ) ten prechod bude skudočne vyťažený až preťažený. Skalité má význam pre trasu SK, AT, HU a YU
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod johhan » 31. Mar 2006 23:39

devil napísal:Jedneho casu visel na highways.sk link na na polsku stranku aj s tabulkou .xls, tam boli aj useky Chabówka - Jabłonka 53 km a Jabłonka - Chyżne 28 km. cize nie je pravda ze tam v buducnosti R3 skonci v poli. Vsetko je otazkou buducnosti.


Ano kedysi bola, ale v 2005 prebehla uprava planov dialnice (A3 a A8 ) sa zmenili na RC a niekoľko RC sa zrušilo napríklad S7 Rabka - hranica SR. Nemajú totiž záujem zvyšovať v tom území podiel nákladnej tranzitnej dopravy skorej naopak - znížiť. Dokonca uvažujú že tam budú vyberať špecialny poplatok pre tranzit - samozrejme s výnimkami.

Ohladom spojenia SR - PR je pre poliakov priorita S69 a potom S19. Zatial :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Jarda » 01. Apr 2006 00:18

johhan napísal:
Jaroslav Štemberk napísal: Souhlas. Nechci sousedům mluvit do toho, co mají či nemají stavět, ale jsem přesvědčen, že i do budoucna bude Svrčinovec podstatně frekventovanějším přechodem než Skalité.


Ale to je samozrejné a jasné. A ešte podľa nových skutočností ( KIA a HYUNDAI ) ten prechod bude skudočne vyťažený až preťažený. Skalité má význam pre trasu SK, AT, HU a YU


Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 01. Apr 2006 00:32

Jaroslav Štemberk napísal:Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?


To je komplikované - je jasné že keď sa nič nespraví tak 2010 Žilina skolabuje. Uvažuje sa asi takto:
- D3 .. ZA - CA - plný profil
- D3 .. Čadca - PL, Čadca - ČR - polprofil

- D1 .. Hričovské Podhradie - Turany - niečo hotové - tunel vo výstavbe ... cez slovenské PPP ( leasing :-) )

a plus asi východný obchvat ZA ( prepojenie D1 a D3 ) okolo závodu KIA ( pôvodná trasa D3 v Rajeckom variante ) - tým sa vlastne potvrdí že Žilina-ľavobrežná boli vyhodené peniaze
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod Jarda » 01. Apr 2006 01:04

johhan napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?


To je komplikované - je jasné že keď sa nič nespraví tak 2010 Žilina skolabuje. Uvažuje sa asi takto:
- D3 .. ZA - CA - plný profil
- D3 .. Čadca - PL, Čadca - ČR - polprofil

- D1 .. Hričovské Podhradie - Turany - niečo hotové - tunel vo výstavbe ... cez slovenské PPP ( leasing :-) )

a plus asi východný obchvat ZA ( prepojenie D1 a D3 ) okolo závodu KIA ( pôvodná trasa D3 v Rajeckom variante ) - tým sa vlastne potvrdí že Žilina-ľavobrežná boli vyhodené peniaze


Offtopic:
U nás v ČR Praha dopravně skolabovala už dávno a neodvratně se (v řádu měsíců) blíží kolaps Ústí n. L. a Hradce Králové. :cry:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 12:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Adaios » 01. Apr 2006 01:10

Jaroslav Štemberk napísal:
johhan napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?


To je komplikované - je jasné že keď sa nič nespraví tak 2010 Žilina skolabuje. Uvažuje sa asi takto:
- D3 .. ZA - CA - plný profil
- D3 .. Čadca - PL, Čadca - ČR - polprofil

- D1 .. Hričovské Podhradie - Turany - niečo hotové - tunel vo výstavbe ... cez slovenské PPP ( leasing :-) )

a plus asi východný obchvat ZA ( prepojenie D1 a D3 ) okolo závodu KIA ( pôvodná trasa D3 v Rajeckom variante ) - tým sa vlastne potvrdí že Žilina-ľavobežná boli vyhodené peniaze


Offtopic:
U nás v ČR Praha dopravně skolabovala už dávno a neodvratně se (v řádu měsíců) blíží kolaps Ústí n. L. a Hradce Králové. :cry:


Doprava kolabuje aj v mestach ktore maju vybudovane 3-4 pruhove plnoprofilove dialnicne obchvaty, v mestach je metro, ... a aj tak doprava kolabuje ... alebo vseobecne cestovanie v tychto mestach uz je hlavnou casovou naplnou v zivote cloveka - pracujuceho/studujecoho. To len ako mala predpoved pre ZA - pretoze do r. 2010 D3 nebude ani na 1/2 profil. Je rok 2006 a este nie su ani pripravne prace ukoncene ... :(

SR ma plan vybudovat D3 ako rychlostnu cestu (RC) z hladiska paramterov a zatial len na 1/2 profil s tym ze sa uvazuje o tom ako aj Johhan napisal aby sa od ZA po CA vybudovala bud hned plnoprofilova RC alebo s urychlenou dostavbou a od CA po hranice s CR a PL "len" 1/2 profil.

A este doplnenie ohladom PPP v SR - neviem ako to bolo myslene ze "slovenske PPP (leasing)" - takychto pripadov tienoveho mytneho systemu je na svete velmi vela a nie je to nic nenormalne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod aquila » 01. Apr 2006 01:15

johhan napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?


To je komplikované - je jasné že keď sa nič nespraví tak 2010 Žilina skolabuje. Uvažuje sa asi takto:
- D3 .. ZA - CA - plný profil
- D3 .. Čadca - PL, Čadca - ČR - polprofil

- D1 .. Hričovské Podhradie - Turany - niečo hotové - tunel vo výstavbe ... cez slovenské PPP ( leasing :-) )

a plus asi východný obchvat ZA ( prepojenie D1 a D3 ) okolo závodu KIA ( pôvodná trasa D3 v Rajeckom variante ) - tým sa vlastne potvrdí že Žilina-ľavobrežná boli vyhodené peniaze


ZA - CA bude mat ozaj zmysel len hned ako plny profil, pricom myslim, ze tento usek zrova ani nejako nebude financne narocny. ak by to bolo do 2010, tak by to bolo fajn, ale neverim tomu

ad lavobrezna, mozno nebude az tak zbytocna, ak tadial budu smerovane kamiony z KIA, ale zase to bude zaujimave na estakade.

inak ak by sa postavila cela D1 pod zilinou vratane useku HP - lietavska lucka + vychodny obchvat, tak bude mat zase ZA zrejme najlepsie poriesenu dopravu :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 440
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Ľavobrežná

Odoslaťod Jozef » 01. Apr 2006 02:07

johhan napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Bude D3 Svrčinovec - Žilina opravdu zatím stačit na 1/2 profil? Neuvažuje se o přehodnocení záměrů a výstavbě nových úseků rovnou na plný profil?


To je komplikované - je jasné že keď sa nič nespraví tak 2010 Žilina skolabuje. Uvažuje sa asi takto:
- D3 .. ZA - CA - plný profil
- D3 .. Čadca - PL, Čadca - ČR - polprofil

- D1 .. Hričovské Podhradie - Turany - niečo hotové - tunel vo výstavbe ... cez slovenské PPP ( leasing :-) )

a plus asi východný obchvat ZA ( prepojenie D1 a D3 ) okolo závodu KIA ( pôvodná trasa D3 v Rajeckom variante ) - tým sa vlastne potvrdí že Žilina-ľavobrežná boli vyhodené peniaze


To si tu dobre zavalil o žilinskej Ľavobrežnej. Kadiaľ by si chcel chodiť do Varína a do Terchovej. Po starej ceste popod Dubeň, ktorá sa stále zosúvala a už v minulosti sa uvažovalo o výstavbe novej. A dnes by kadiaľ prechádzali plánované stovky kamiónov z a do automobilky Hyundai/Kia a z budovanej priemyselnej zóny medzi Tepličkou a Varínom. Z Tepličky popod Dubeň do Budatína po tej úzjej starej ceste vhodnej pre konské povozy?! Ten kúsok komunikácie dlhej 3,7 km popri Váhu odovzdanej 27.8.2002, ktorý uzatvoril mestský štvorprúdový okruh má byť nepotrebný v budúcnosti? Veď je zasadený v intraviláne mesta a slúži na presun severnou časťou mesta. Aj keď tranzit pôjde v budúcnosti mimo Žiliny, tak stále bude Ľavobrežná súčasťou mestského okruhu.

Kedy sa má stavať východný obchvat na prepojenie D1 a D3 od Višňového cez Vadičov do Kys. Nového Mesta. Podľa teba asi ...?
Poďme do súčasnosti. Kedy sa bude stavať časť D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka? Nikto nič nehovorí. Kedy sa postaví úsek D3 medzi Strážovom a Brodnom. Ani o tom sa nič nehovorí. V oboch prípadoch to chcú ťahať cez Žilinu po jestvujúcich komunikáciach.

30.10.2003 bol odovzdaný do užívania diaľničný privádzač „Ľavobrežná II. etapa – Košická. Stavba nadväzovala na predchádzajúcu výstavbu cesty Ľavobrežná I/18 v súbehu so železničnou traťou a riekou Váh. Dĺžka celej komunikácie od križovatky Košická po križovatku Ul. sv. Cyrila a Metoda bola 884,59 metra. Mesto žiadalo a prosilo vládu, aby štvorprúdovku vytiahli z mesta aspoň po Šibenice, mimo intravilánu mesta. Bohužiaľ. Ešte aj mimoúrovňovú križovatku na Košickej zrušili a rámci úspor. Taká je pravda v Žiline a bude ešte "veselo" a nikto v Žiline nepovie ani teraz ani v budúcnosti, že Žilina-ľavobežná boli vyhodené peniaze.
Jozef
diskutujúci
 
Príspevky: 181
Obrázky: 564
Založený: 12. Nov 2005 19:51
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod devil » 01. Apr 2006 09:34

Ano kedysi bola, ale v 2005 prebehla uprava planov dialnice (A3 a A8 ) sa zmenili na RC a niekoľko RC sa zrušilo napríklad S7 Rabka - hranica SR.


O tom nic neviem, ale je to spochybnitelne, lebo R3 z nasej strany nikto nezrusil...snad nejaky link k tomu :?:

Johhan, nie je dolezite robit poradie SR-PR hranicnych prechodov ale uvedomit si ze Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam. To mi asi tazko vyvratis. A tiez ze Skalite sa tazko dostane do 1. desiatky najfrekventovanejsich prechodov.

Skalité má význam pre trasu SK, AT, HU a YU


Pre H a YU :?: :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod devil » 01. Apr 2006 09:39

Inac súhlasim s Adoasom, ked niekto chce vidiet kolaps staci sa ist pozriek do TT, NR alebo aj do BA...a tiez nepocujem "vazne" terminy na D4...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Adaios » 01. Apr 2006 15:50

devil napísal: ... Poliaci ku nam ziadnu dialnicu nestavaju, t.j. cela hranica SR-PR ma pre nich tretorady vyznam.


Na druhu stranu ani SR nestavia v smere na Polsko ziadnu cestu ktora by mala parameter dialnice na slovenske pomery dialnic. :wink:
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod johhan » 01. Apr 2006 18:21

Jozef, ak sa bude stavať východný obchvat ZA v trase D3 tak to budú vyhodené peniaze. Je to o tom že ked sa rozhodlo o D1 v považskom variante tak sa ešte rozhodovalo o D3 ( D18 ) či západ či východ. Zvolil sa západný variant aj za cenu dodatočne výstavby privádzača strážov a ZA ľavobežnej ( v terajšej 4 pruhovej verzii ). Pri východnom variante tieto dodatočne stavby neboli nutné ale musela by sa budovať D3 rovno. Teda sa uprednostnilo na začiatku lacnejšie riešenie - ktoré bude na konci o kus drahšie - lebo ten východný obchvat ZA sa bude musieť postaviť :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Matus I. a 2 hostí.