Stránka 18 z 20

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 09:41
od kaviarista
Branco,
jasne, cely cas som mal na mysli viadukt ponad udolie, kde sa rozklada Milowka. To, ci je v tom udoli aj nejaka Kamienisczanka (zrejme spojena obec s Milowkou) len zbytocne zneprehladnuje komunikaciu. Zrejme si tam v dohladnej dobe nebol a pises len na zaklade dostupnych materialov a fotiek. Inak by si vedel hned, o akej estakade pisem.

Tie prve fotky su z kratkej estakady blizsie k nasim hraniciam a v takomto stave bola uz aj pred rokom (a mozno aj viac).

Takze k tej najdlhsej estakade na poslednej fotke: Ak v takomto stave bola 3.11. tak si bud isty, ze dnes (bol som tam pred tyzdnom) nie je v ovela pokrocilejsom stave. Do pol roka tu estakadu urcite nedokoncia. To by museli zacat v inom tempe ako teraz. Vyckajme do jesene a uvidime , kto bude mat pravdu

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 10:22
od kaviarista
Adoas,
nieco ine je kreslit si teoreticke koridory na papieri a nieco ine je situacia v terene. Pochop jedno, ze ak by sa na R3 neprelozila ani slamka a postavila by sa kompletna D3+S69 , tak aj tak sa kamiony z trasy Krakow-Budapest nepodari odklonit na Skalite. V praxi rozhoduje jedine rentabilita a zachadzka na Skalite by bola prilis neumerna k zisku v podobe dobrej cesty.

A ja vobec netvrdim, ze D3 je nepotrebna. Ibaze by kludne mohla pockat takych 10 rokov, lebo mame na Slovensku este dost ovela dolezitejsich usekov a D3 sa nezmyselne preferuje na ukor inych oblasti na Slovensku.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 12:23
od mapman
kaviarista napísal:Adoas,
nieco ine je kreslit si teoreticke koridory na papieri a nieco ine je situacia v terene. Pochop jedno, ze ak by sa na R3 neprelozila ani slamka a postavila by sa kompletna D3+S69 , tak aj tak sa kamiony z trasy Krakow-Budapest nepodari odklonit na Skalite. V praxi rozhoduje jedine rentabilita a zachadzka na Skalite by bola prilis neumerna k zisku v podobe dobrej cesty.

A ja vobec netvrdim, ze D3 je nepotrebna. Ibaze by kludne mohla pockat takych 10 rokov, lebo mame na Slovensku este dost ovela dolezitejsich usekov a D3 sa nezmyselne preferuje na ukor inych oblasti na Slovensku.


No moj názor je že D3 by mohla odobrať dopravu tak ako si ju popísal, ale za podmienky existencie východného obchvatu Žiliny a Turčianskej R3... To nie zase až taký rozdiel! Tu v Čechách sa dá nájsť niekoľko príkladov kde kvoli lepšiej ceste došlo k presunu dopravy na celkovo dlhšiu trasu... A navyše, Orava možno nie je taký problém, ale kade ďalej? Cez Donovaly? Tam RC len tak nebude a je to veľké prevýšenie... Cez Turiec? to už je na D3 kúsok... náčrt: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1096

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 12:43
od devil
A navyše, Orava možno nie je taký problém, ale kade ďalej? Cez Donovaly? Tam RC len tak nebude a je to veľké prevýšenie... Cez Turiec? to už je na D3 kúsok... náčrt: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1096


Prave tento nacrt je velavravny, dlzka useku Bielsko Biala -Skalite- Cadca je takmer rovnaky ako Bielsko Biala - Cesky Tesin - Cadca. Cesta CA-ZA je lepsia ako cesta cez Oravu, cesta cez Turiec nema prevysenie Donovalov.

Zaver: ak sa tzv. odoberanie dopravy nekonalo doteraz, nebude sa ani v buducnosti. Cize plati co napisal kaviarista.

...podla tohto nacrtu bude uspech ak ak vobec premavka na BA a Vieden pojde cez Skalite...

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 12:48
od Branco
Náčrt rozoberá možnosti prejazdu od Krakova.
Krakov je však asi 560 tis. poľské mesto, aglomerácia Katovíc má ca. 5 miliónov, Varšava 2 milióny, Gdaňská aglomerácia 1 - 2 milióny obyvateľov a tieto spája, resp. bude spájať štvorpruh/diaľnica/rýchlostka.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 13:25
od mapman
devil napísal:
Prave tento nacrt je velavravny, dlzka useku Bielsko Biala -Skalite- Cadca je takmer rovnaky ako Bielsko Biala - Cesky Tesin - Cadca. Cesta CA-ZA je lepsia ako cesta cez Oravu, cesta cez Turiec nema prevysenie Donovalov.

Zaver: ak sa tzv. odoberanie dopravy nekonalo doteraz, nebude sa ani v buducnosti. Cize plati co napisal kaviarista.

...podla tohto nacrtu bude uspech ak ak vobec premavka na BA a Vieden pojde cez Skalite...


Ale to predsa nejde takto povedať. Ak si niekto plánuje cestu tak pozre do mapy na tú čo vypadá najvýhodnejšie, a to tá cez Oravu vypadá... Ale ak človek uvidí že z Bielska ide do ZA RC tak sa to hned zmení... A navyše ako pocedal Brančo, podstatnejšia je aglomerácia Katovíc, aj z hľadiska dopravného prúdu, napr. na Budapešť...

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 14:05
od devil
Ak si niekto plánuje cestu tak pozre do mapy na tú čo vypadá najvýhodnejšie, a to tá cez Oravu vypadá... Ale ak človek uvidí že z Bielska ide do ZA RC tak sa to hned zmení...


a preco by sa doteraz nezmenilo...nechapem...z Bielsko Biala je do ZA takmer rovnako cez Tesin ako Skalite...spusti sa Skalite a prejde cast premavky ktora by inac isla cez Svrcinovec. A ako som uz napisal cesta CA-ZA-MT-ZH je uz davno lepsia ako cez Oravu ci Donovaly...

Krakov je však asi 560 tis. poľské mesto,


To mas odkial :?:

http://www.krakow.pl/en/miasto/?id=dzieje.html

Today however, it is artistic and scientific circles that create the image of the city, which now has over 800,000 inhabitants.

A štvorpruh/diaľnica/rýchlostka bude spajat aj Varsavu s Krakowom.

Inac toto uz nie je podstatne 800.000 je viac ako BA+KE, neviem ci vsetky mesta dokopy na strednom a severnom Slovensku maju vobec tolko obyvatelov.

Je skor nestastne robit predimenzovane ocakavania na Polskych hranicnych prechodoch kde to za posledne roky skor stagnuje.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 14:26
od Adaios
kaviarista napísal:Adoas,
nieco ine je kreslit si teoreticke koridory na papieri a nieco ine je situacia v terene. Pochop jedno, ze ak by sa na R3 neprelozila ani slamka a postavila by sa kompletna D3+S69 , tak aj tak sa kamiony z trasy Krakow-Budapest nepodari odklonit na Skalite. V praxi rozhoduje jedine rentabilita a zachadzka na Skalite by bola prilis neumerna k zisku v podobe dobrej cesty.

A ja vobec netvrdim, ze D3 je nepotrebna. Ibaze by kludne mohla pockat takych 10 rokov, lebo mame na Slovensku este dost ovela dolezitejsich usekov a D3 sa nezmyselne preferuje na ukor inych oblasti na Slovensku.


kaviarista,

ja to jednoducho nepochopim pretoze to nechapes ty - nechapes co ja pisem a tak vysledkom zostava len to ze sa nezhodneme.

Ja tiez podporujem a preferujem D3 tak ako aj D1 a R1 a z hladiska viac investovania podporujem pravidelne najprv R2 a potom R4 a jednoducho na R3 je podla mna dolezitych cca. 20 km obchvatov na severnej vetve a tym sa to konci co sa priorit tyka - okrem D4 ale to je len "problem BA".

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 15:04
od Jarda
devil napísal:
Ak si niekto plánuje cestu tak pozre do mapy na tú čo vypadá najvýhodnejšie, a to tá cez Oravu vypadá... Ale ak človek uvidí že z Bielska ide do ZA RC tak sa to hned zmení...


a preco by sa doteraz nezmenilo...nechapem...z Bielsko Biala je do ZA takmer rovnako cez Tesin ako Skalite...spusti sa Skalite a prejde cast premavky ktora by inac isla cez Svrcinovec. A ako som uz napisal cesta CA-ZA-MT-ZH je uz davno lepsia ako cez Oravu ci Donovaly...

Krakov je však asi 560 tis. poľské mesto,


To mas odkial :?:

http://www.krakow.pl/en/miasto/?id=dzieje.html

Today however, it is artistic and scientific circles that create the image of the city, which now has over 800,000 inhabitants.

A štvorpruh/diaľnica/rýchlostka bude spajat aj Varsavu s Krakowom.

Inac toto uz nie je podstatne 800.000 je viac ako BA+KE, neviem ci vsetky mesta dokopy na strednom a severnom Slovensku maju vobec tolko obyvatelov.

Je skor nestastne robit predimenzovane ocakavania na Polskych hranicnych prechodoch kde to za posledne roky skor stagnuje.


Bude se z Varšavy do Vídně jezdit přes Krakov, když tudy bude rychlostní silnice? Mám za to, že se bude stejně jezdit po A1 na Katovice a pak je otázka, zda bude výhodnější jet na Žilinu a Bratislavu nebo na Ostravu a Brno. Je pravda, že po R3 povede nejkratší spojení Varšava - Budapešť. Ale kdy? Má to být pro Slovensko priorita?

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 15:24
od devil
a teda jazdenie z Varsavy do Viedne ma byt pre SR priorita? Vobec S-J tranzit ma byt pre SR priorita? Priorita ma byt hlavne zapad vychod.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 15:31
od kaviarista
mapman,
az na to, ze cez Wadowice nebude do Bielsko-Bialej rychlocesta najblizsich 100 rokov. Len si to pekne prekresli znovu z Krakova po A4 smerom na Katowice a pred Katowicami na juh na Bielsko-Bialu. Tu cast zachadzky mas useknutu z horneho okraja.

A tak ako pise devil, z Bielsko-Bialej je do Cadce cez Tesin dalej len o cca 10 km , takze Skalite bude mat efekt akurat ten, ze stiahne na seba cast tranzitu zo Svrcinovca, ale urcite nie z Chyzneho.

Okamzite po rozhodnuti polskej strany, ze dialnica bude viest z Bielska na Tesin a nie na Zwardon sa mala D3 zakonzervovat na 15 rokov a vsetky sily a prostriedky presunut radsej na D1.

Adaios,
D3 je jednoducho zbytocne draha hracka. Keby tu bolo k dispozicii 50 mld rocne na dialnice, tak nepoviem ani slovo, ale takto je to len neefektivne nakladanie zdrojmi, ktore tvoria vsetci danovi poplatnici a nielen Cadcania a Zilincania.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 16:03
od Jarda
devil napísal:a teda jazdenie z Varsavy do Viedne ma byt pre SR priorita? Vobec S-J tranzit ma byt pre SR priorita? Priorita ma byt hlavne zapad vychod.

Netvrdím, že by to měla být priorita, naopak spíše jsem chtěl naznačit, že by nemuselo až tak vadit, kdyby se jezdilo z Varšavy do Vídně přes ČR a ne přes SR. Spojení Žilina - Ostrava ale podle mého významné je (zvláště nyní s ohledem na korejské investory).
Čím kaviaristu či Feroslava štvou Kysuce, že jim nechtějí dopřát dálnici?
Kdyby se bylo bývalo u Skalitého nezačalo stavět, pak bych považoval za zbytečné do toho úseku nyní investovat. Ovšem utéci od rozestavěné stavby považuji za problematické v tom směru, zda to lze považovat za nějakou úsporu prostředků.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 16:22
od devil
Mne na S-J smere tiez az tak nezáleží...nie je to pre SR ziadna strategicka vec. Ohladom ZA-Ostrava suhlasim ze ma daleko vacsi vyznam ako Skalite...kedze to je spolupraca medzi susednymi regionmy tam by bodla RC, npr. s vyuzivaním cesty I/11. Cast tejto cesty (tusim KNM-CA) nespravuje SSC ale NDS....Na Ceskej strane tiez sa tiez hovori o RC. Pokial viem cesta I/11 je jedna z najlepsich ciest I. triedy v SR, tak preco to nevyuzit...

Čím kaviaristu či Feroslava štvou Kysuce, že jim nechtějí dopřát dálnici?


Su to take tvrdenia proti tvrdeniam...ked vsetci vieme ze aj vacsina premavky z KIE pojde smerom na BA, potom este na MT atd., a do Ciech, tak kolko % ich pojde na Polsko...10-20% to je asi moj laicky odhad...to potom neviem preco byt tam mal dialnicny prechod...

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 16:36
od Jarda
Podle českého značení by se v úseku Skalité - hranice PR ani nejednalo o dálnici, ale o silnici I. třídy (s plánovanou budoucí dostavbou na D).

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2006 16:54
od mapman
kaviarista napísal:mapman,
az na to, ze cez Wadowice nebude do Bielsko-Bialej rychlocesta najblizsich 100 rokov.


A či je potom táto S52??? http://www.greatestcities.com/8276pic/6 ... drogi2.jpg
To akože výmysel nejakého nikoho???

ALe o toto mi vobec neslo... Cez Cadcu sa dnes nejazdi lebo cesta ne SKalité nie je vobec dobra a kamiony tade nesmu, cez Cechy je to tiez dost spatne, hlavne Jablunkov, okolo Trinca a podobne...

Lenze ja netvrdim ze D3 je super potrebna, ja len tvrdim ze je o mnoho dolezitejsia ako R3, okolo Oravy je v dosledku meandrov rieky ta trasa o dost percent dlhsia ako sa vzdusnou ciarou moze zdat... Ale nie som odbornik, nemam (okrem slobody slova) ziaden kredit sa s vami o tomto hadat...

Pre porovnanie

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 17:22
od mapman
Dal som si tu prácu a spočítal som úsek po úseku, bez nejakej aplikácie typu routeplanner (nemám s nim dobré skúsenosti) vzdialenosti Krakov - Zvolen po troch roznych trasách.

Kilometráž vychádza zo súčasného stavu cestnej siete, čiže nie su v tom započítané nové úseky D a RK, ktoré v mnohých prípadoch povedú k skráteniu trasy (jak u D3 a D1 tak u R3 a polských RC).

1. trasa (T1) - súčasná E77
Kraków - Rabka - Trstená - DK - RK - BB - Zvolen = ca. 223 km

- vzhľadom k tomu, že osobne nepredpokladám že dojde k výstavbe R3 popod Donovaly apod. (dva národné parky + veľké prevýšenie medzi DK a Rk a RK a BB), pridávam k tejto ceste aj alternatívu v podobe variantu cez Martin, čiže:

2.trasa (T2)
Kraków - Rabka - Trstená - DK - Kraľovany - Martin - Kremnica - Zvolen = ca. 247 km

- táto trasa je dlhšia cca o 25 km a nepochybne horšej kvality v úseku cez Kremnicu, no počíta sa s výstavbou R3 a v prípadu Harmaneckého variantu by došlo k významnému skráteniu tejto trasy, no tranzit by sa nevyhol BB, čo hovorí v prospech varintu v peáži s R1 medzi ZH a ZV. Varianty v jednaní pokiaľ sa nič nezmenilo by mali byť tu http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6 (+ varianty popod Donovaly) - variant B sa nielen vyhýba BB ale zároveň umožňuje najkratšie spojenie oblasti ZA a MT s regiónmi okolo Nitry, Levíc či NZ, BBa ZV už obsluhuje R1. Výhody variantov cez BB sú skor v pohľade na súčasnu cestnú sieť, čiže etapovitá výstavba obchvatov, najkratšie spojenie KW - BP (1.trasa) ai. O tom ale inde... Na toto mám svoj názor a nie je tu najobľúbenejší...

Napokon sa budem venovať aj tretej trase, ktorá je vraj o 100km dlhšia...
Budem uvažovať cestné spojenie pre osobné autá (pre nákladné s je v súčasnosti ešte tuším stále neprejazdné). V budúcnosti by malo ísť o trasy E462 (S52 KW-Bielsko) a E75 (S69 Bielsko-ZA) s prevádzkou aj nákladných áut.

3.trasa (T3)
Kraków - Andrychów - Žywiec - Skalité - ZA - MT - Kremnica - Zvolen = ca. 265 km

- rozdiel oproti T1 je 42 km (oproti T2 18 km) pričom keď by sme presunuli cieľ do ZH, tak je T3 o 10 km (T1) resp. o 18 km (T2) dlhšia.

Na záver podotknem, že každej z týchto trás sa v celej dĺžke počíta s výstavbou D alebo RC pričom všetko je odvislé od finálneho trasovania R3 medzi ZV a DK. To rozhodne o výhodnosti tej či ktorej trasy. A čo sa týka využitia R3 vs. D3 tak pripomeniem, že D3 (S69) napája Katovickú aglomeráciu, ktorá má viacnásobne väčší počet obyvateľov ako Krakov a okolie. Tým nijak nespochybnujem doležitosť R3, kde sa nedá asi ani dlhodobo predpokladať presun dopravy na D3, aj keď by sa o tom dalo uvažovať v prípade, že by nedošlo k výstavba R3 popod Donovaly a zároveň k uzavretiu Donovál pre nákladnú dopravu. Sám nevidím tento presun ako pravdepodný u osobných áut.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2006 14:34
od aquila
tak podla highways.sk sa zda ze na useku skalite - zwardon aj nieco robia ...

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2006 11:00
od Branco
Áno, zdá sa, že prakticky dokončujú spojnice medzi mostami, medzi prvou a druhou a tiež medzi druhou a treřou estakádou prebiehajú už dokončovacie práce. Stále sa však nepracuje na prvom: http://www.highways.sk/highways/img/Skalite12/Skalite50.jpg a na štvrtom moste: http://www.highways.sk/highways/img/Skalite16/Skalite65.jpg , ktoré sú najväčšími estakádami na celom úseku.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2006 20:35
od beatle
:D cesty na hranicy Polsko-Slovaki link :)

http://skyscrapercity.com/showthread.ph ... ge=1&pp=20

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 21:32
od Branco

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2006 10:59
od devil
na buduci rok sa sem planovalo dat 200 mil. Sk

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5631

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2006 13:13
od Dialniciar
devil napísal:na buduci rok sa sem planovalo dat 200 mil. Sk

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5631


V r. 2007-2008 tu budú rozsiahle prípravné práce, ale min. r. 2007 je v útlme, čo sa týka D3 a to bude trvať, kým nebude D1 po ZA. :idea:

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2007 08:45
od Adamko
Od vcera su otvorene nove useky na S69 Milowka - Szare, S69 Zywiec - Browar a S69 Browar - Przybedza.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5809

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2007 14:02
od aquila
no zda sa, ze sa nam tie polske lesy docela zahustuju ;)

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2007 18:21
od fh
A líšky, čo tam dávajú dobrú noc sa sťahujú. Aj sa mi zdá, že sú tí Poliaci vivatickejší než tí naši :wink: .