D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 08. Jún 2017 10:11

keby sa ako v normanej krajine tento usek preprojektoval, zoptimalizoval, zrusil by sa nezmysel so splavnenim kysuce a vypustili nezmyselne dost masivne upravy kysuce, tak ta uspora by bola vysoke cez 100 mio euro a to aj za cenu, ze by sa urobila seriozna MUK aj pri povine so starou cestou ..

plus si stale myslim, ze krizovatka brodno nie je dobre poriesena .. povodne to bolo podla mna lespie riesenie ..

1351

a taktiez povodny prlan prleozit I/11 cez stred brodna je taky komunisticky pristup ..
o to viac s tym urovnovym krizovanim so zeleznicou v strede obce a zastavku brodno dat niekde do kelu. ..

osobne by preferoval nieco podobne, co som velmi rychlo zakreslil do skici, co by znamenalo skutocnu prelozku I/11, odlahcenie brodna od tranzitnej dopravy, a mozno by to vyslo aj lacnejsie, kedze terajsia samotna MUK pri brodne by nebola tak sialene komplikovana, a zaroven by mali aj motorove vozidla, ktore nemozu byt na dialnicnom privadzaci kadial jazdit ..

37288
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod kristjn » 08. Jún 2017 15:25

osobne by preferoval nieco podobne, co som velmi rychlo zakreslil do skici, co by znamenalo skutocnu prelozku I/11, odlahcenie brodna od tranzitnej dopravy, a mozno by to vyslo aj lacnejsie, kedze terajsia samotna MUK pri brodne by nebola tak sialene komplikovana, a zaroven by mali aj motorove vozidla, ktore nemozu byt na dialnicnom privadzaci kadial jazdit ..


Tak navrhujes zburat uz dlhe roky postavenu mimourovnovu krizovatku a postavit estakadu, ktora pojde cez rieku, rybniky, dialnicu, az za Brodno + demolácia troch rodinnych domov? Aká je tu úspora?
kristjn
diskutujúci
 
Príspevky: 62
Obrázky: 2
Založený: 11. Mar 2016 08:53

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 08. Jún 2017 16:13

Ta MUK sa bude temer kompletne prestavovat, z povovodnej vela nezostane. Uspora je na useku pri KNM. Tu aom len nacrtol radovo lepsie riesenie pre samotne brodno a vlastne aj pre vranie a lokalnu dopravu. Pricom naklady by neboli az take obrovske oproti aktualnemu planu prelozky a MUK brodno.

Vsetky zmeny na MUK brodno najdes tu. Aj s tou prelozkou I/11 stredom mestskej casti...

13686
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 08. Jún 2017 18:19

ja som odzaciatku hovoril, ze mohli potiahnut ten tunel az k Rudinke, kde by stacili dva mosty cez kysucu a pokracovalo by sa po brehu kysuce ako je to naplanovane dalej,, ostala by sucasna 1/11 cez Brodno,, a vsetci by boli spokojni,, co by sa viac dalo do tunela dlhsieho by sa usetrilo na prelozke 1/11 cez stred Brodna a MUK Brodno.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 08. Jún 2017 18:37

Aquila, po tom čo ťa ide roztrhnuť pri predstave zachovania mostu do Radole, tu tvrdíš, že je dobré riešenie 1,3km estakáda (aj ked len 2pruhová) krížom cez diaľnicu, rybník a rieku :lol: :lol: :lol:

Prieťah Brodnom nie je dobré riešenie, ale samozrejme je to riešenie, lebo keby bolo veľkorysejšie tak viacerým ľuďom už vybuchne hlava. Samozrejme by to nemusela byť cesta I. triedy, ale len dvojka čiste pre regionálnu dopravu s jednoduchším napojením v existujúcej križovatke Brodno.
Čo sa týka ešte tvojho návrhu, tak má ďalšiu vadu, a to vyústenie preložky v Považskom Chlmci, kde je priestorovo malá križovatka, so značnými intenzitami (BY-ZA). Vyústenie do tohoto miesta by vytvorilo situáciu spred stavby privádzača Budatín, keď sa stávalo na semafore na Tckovej krizovatke. Stavebné úpravy v tom mieste by boli náročné pre asanáciu nejakých domov alebo prestavby mosta cez Kysucu. Toto je zrejme aj dôvod prečo sa rozhodlo vyustit preložku už v Brodne.

Ovela väčší problém ako priecestie v Brodne je nevyrovnaný oblúk v Rudinke. Zrušené priecestia by boli super, ale trať je na rýchlosť 120-140km/h takže to asi nikto nepodporí.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2017 10:54

Milan, pri radoli ma ide ako hovoris roztrhnut, lebo je to zbytocne vyplieskavanie penazi a zly navrh. ja myslim, ze X krat povedal, ze krizovatka v radoli je zbytocnost, ktora komplikuje uplne jednoduche povrchove riesenie D3 v tom useku, pricom KNM o nic neride, lebo bude mat novy privadzac s mimourovnovym riesenim, ako aj severny prijazd do mesta, cize bude kompletne usetrene od tranzitu a bude mat vynikujucu dostupnost.

kym v brodne ked si zoberies, kolko vetiev sa bude musiet na MUK postavit, ako to bude komplikovane a bude to obmedzovat aj samotnu D3, nehovoriac o uplne zle navrhnutom prietahu (to neni prelozka), I//1 cez stred MC, kde to je uplne nezmyselne ..

v povazskom chlumci by sa musela samozreme urobit svetelna krizovatka na II/507 a zrejme aj prelozit ta stara trafostanica, ale nebolo by to nic problematicke. kedze miesta tam je, a navyse sa aj bralo smerom na vranie muselo sanovat .. cize teraz sa to tak ci tak len lepi..

nicmenej, je to ciste sci-fi, lebo u nas sa koncepcne nerozmysla aj samospravy totalne zlyhavaju, vid tento priklad, ako sa zilina vykaslala na svoju MC brodno a rudinka si presadila zastavku v poli, ktora de facto znemoznila aj nejake posuvanie trate.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Jún 2017 12:24

zastavka v rudinke vzdy bola,, je tam aj budova stara ako republika..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod pantograf » 09. Jún 2017 15:31

ta zastavka v poli sa vsak moze kedykolvek zrusit a zrovnat so zemou.. ak sa bude posuvat trat a upravovat na 200km/h (prip 160-200) v co aj pevne dufam lebo cela trasa zeleznice od za po ca je totalne nahovno spravena a boli to len vyhodene preniaze von oknom.. cize za par rokov mozu prerabat a upravovat trat znova.. a to uz nehovorim o akutnej nutnosti toho zeleznicneho tunela pred cadcou.. ..a ked som videl najnovsi navrh vyrazne zredukovany trasy kosice zilina, az sa mi rapidne dvihol tlak a zacal otvarat nozik vo vrecku.. ak by to takto aj zrealizovali vyhodime dalsie prachy von oknom.. unia by v prvom rade mala zakladat na nutnej podmienke pre ziskanie eurofondov na minimalnej rychlosti 160km/h s moznostou do 200 a samozrejme tiez na mimourovnovych krizovatkach...toto mala byt alfa a omega pri zeleznicnych eurofondoch ,nutna a zakladna podmienka a ZSSK /ZSR a miestne obce a dediny by mali zavretu hubu raz a navdy.. unia v tomto spravila velky krok vedla, mali do zahrnut do podmienok..
pantograf
návštevník
 
Príspevky: 20
Založený: 31. Máj 2017 02:55

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2017 16:10

Mawerick81 napísal:zastavka v rudinke vzdy bola,, je tam aj budova stara ako republika..


a to je problem ten obrovsky rpoblem uvazovania slovakov. ze zastavka, ktora je sice stara ako republika, uz daavno neplni svoj ucel (konkretne tato zastavka sa vola brodno, ale nikto z brodna ju nevyuziva)

vid aj oscadnica, ktora nechcela umoznit koridoru ist tunelom, trvala na zachovani zastavky, ktora je uplne mimo dedinu a ludia tam nastupuju v utorok, v maji a pred vianocami .. namiestot oho, aby samospravy skor chceli na starych tratiach cyklocesty, chcu nezmyselne zastavky, ktore tam boli dane pred 100 rokmi, kedy to malo viac menej mozno zmysel ..

a tak aj na tuto zbytocnu zastavku brodno/rudinka sa vyplieskalo pol miliona euro, brodno ani rudinka ju nepouziva, je blbo umiestnena a bude problem s prelozkou trate ..

ale to sme uz preberali v inej teme
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 09. Jún 2017 17:48

Súhlasím s tým ,že trať ZA - CA by trebalo vylepšiť na 160/200 (ak má niekto bližšie info v akom je to štádiu, hoďte mi link. Vďaka). Je mi zle keď počujem rýchlik alebo expres a od krásna po štátnu hranicu sa to ťahá ako sopeľ z nosa. Aj zastávka brodno je zbytočná ale ,že zastávka Oščadnica je málo využívaná je kravina. Áno, má blbú polohu (ako skoro každá zastávka na tejto trati, však Krásno nad Kysucou) ale je (najmä študentami) využívaná. Ale niečo za niečo. Ja by som ju obetoval pre tých 160/200 spolu s brodnom (koho napadlo tú zastávku pomenovať brodno, wtf?)
Pardon za OT ale nedalo mi
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 09. Jún 2017 18:35

aquila napísal:
Mawerick81 napísal:zastavka v rudinke vzdy bola,, je tam aj budova stara ako republika..


a to je problem ten obrovsky rpoblem uvazovania slovakov. ze zastavka, ktora je sice stara ako republika, uz daavno neplni svoj ucel (konkretne tato zastavka sa vola brodno, ale nikto z brodna ju nevyuziva)

vid aj oscadnica, ktora nechcela umoznit koridoru ist tunelom, trvala na zachovani zastavky, ktora je uplne mimo dedinu a ludia tam nastupuju v utorok, v maji a pred vianocami .. namiestot oho, aby samospravy skor chceli na starych tratiach cyklocesty, chcu nezmyselne zastavky, ktore tam boli dane pred 100 rokmi, kedy to malo viac menej mozno zmysel ..

a tak aj na tuto zbytocnu zastavku brodno/rudinka sa vyplieskalo pol miliona euro, brodno ani rudinka ju nepouziva, je blbo umiestnena a bude problem s prelozkou trate ..

ale to sme uz preberali v inej teme


uz len tolko k tomuto, ze tato zastavka "mozno" bola myslena pre 5 okolitych obcii,, preto aj stoji autobus nad touto zastavkou,, ale je to len domnienka..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 10. Jún 2017 10:19

Milan, pri radoli ma ide ako hovoris roztrhnut, lebo je to zbytocne vyplieskavanie penazi a zly navrh. ja myslim, ze X krat povedal, ze krizovatka v radoli je zbytocnost, ktora komplikuje uplne jednoduche povrchove riesenie D3 v tom useku, pricom KNM o nic neride, lebo bude mat novy privadzac s mimourovnovym riesenim, ako aj severny prijazd do mesta, cize bude kompletne usetrene od tranzitu a bude mat vynikujucu dostupnost.


Stále som nevidel čísla, koľko by sa ušetrilo povrchovým variantom. Takže ma nepresvedčíš. Ďalej treba podotknúť, že v Brodne ti vadí riešenie preložky, keď prechádza cez mestskú časť. Tu zase nevadí, že odrežeš Radoľu od KNM, čo je defacto mestská časť pre veľmi silné väzby na mesto (aj ked je to samostatna obec). Ak by bola úspora však naozaj významná, tak by to stálo za zváženie.

kym v brodne ked si zoberies, kolko vetiev sa bude musiet na MUK postavit, ako to bude komplikovane a bude to obmedzovat aj samotnu D3, nehovoriac o uplne zle navrhnutom prietahu (to neni prelozka), I//1 cez stred MC, kde to je uplne nezmyselne ..


No ono oproti pôvodnému plánu sa pridali dve priame vetvy do Brodna na preložku. Takže taka karastrofa to nie je. Rozhodne však bude nutné aby tam bol dostotčne dlhý odbočovací/pripájací pruh. Vteda sa vozidlá stihnú bezpečne zaradiť do pruhu a jednoducho nemôže byť problém.

nicmenej, je to ciste sci-fi, lebo u nas sa koncepcne nerozmysla aj samospravy totalne zlyhavaju, vid tento priklad, ako sa zilina vykaslala na svoju MC brodno a rudinka si presadila zastavku v poli, ktora de facto znemoznila aj nejake posuvanie trate.


Áno je to scifi, a presne ako vravíš u nás sa nerozmýšla koncepčne. Nesúhlasím však, že na významné investíce majú mestá nejaký významný vplyv. Na prednáške s Mikolajom vysvetľoval, že k investíciám sa pristupuje štýlom "tu je riešenie, a teraz ho buď akceptujete, alebo vám totálne znepríjemníme život". A čo sa týka zastávky v Rudine, tak ti aj myslím magnus potvrdil, že za súčasným stavom nie je Rudinka, ale strach a neochota, železníc ísť do významnejšej reko (čo ostatne vidíme aj na úseku ZA-KE). A obce len využívajú ako zámienku na zakrytie ich neschopnosti.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 10. Jún 2017 16:16

milan_KM napísal:Stále som nevidel čísla, koľko by sa ušetrilo povrchovým variantom. Takže ma nepresvedčíš. Ďalej treba podotknúť, že v Brodne ti vadí riešenie preložky, keď prechádza cez mestskú časť.


kedze sa bude jednat o 2+ km estakadu, tak sudiac podla ceny podobnej estakady nad vazskym kanalom za povazskou bystricou, alebo 1,7 km estakadou prievoz v bratislave, tak si dovolim tvridt, ze cena tej estakady samotnej bude minimalne 100 mio EUR. bude to samozrejme odvysle od toho aj ako moc budu regulovat a presuvat kysucu.

kym pri povrchovom variante by tam de facto boli len dva mosty, ktore sice tiez nebudu lacne, ale urcite lacnejsie ako 2+ km estakada. kedze zvysok bude dialncie po povrchu. zvysok si dopocitaj sam.

taky hint pre teba, ked sa robila MUK levoca, kde bola planovana nad kruhacom v podstate mini estakada, tak sa usetrilo zopar milionov euro len na tom, ze stredovu cast urobili z nasupu materialu a neurobili dialnicnu estakadu.. ked to vyextrapolujes na 2+ km v kusuci, sme doma ..

milan_KM napísal:Tu zase nevadí, že odrežeš Radoľu od KNM, čo je defacto mestská časť pre veľmi silné väzby na mesto (aj ked je to samostatna obec). Ak by bola úspora však naozaj významná, tak by to stálo za zváženie.


za prve, radola aj vadicoska dolina je v oddelena cestou, potencioanlne dialnicou aj riekou, daleko k MC. je to len prilahla dedinka. kde je zopar ludi, a ti mozu si naidst tie 3-4 km navyse. navyse by mali priame pesie/cyklo prepojenie .
plus dialnice ani prelozka nepojde _stredom_ radole, ako to bude v brodne, kde nic take predtym nemali..

milan_KM napísal:No ono oproti pôvodnému plánu sa pridali dve priame vetvy do Brodna na preložku. Takže taka karastrofa to nie je. Rozhodne však bude nutné aby tam bol dostotčne dlhý odbočovací/pripájací pruh. Vteda sa vozidlá stihnú bezpečne zaradiť do pruhu a jednoducho nemôže byť problém.


to vyradovanie v MUK brodno bude zaujiamve, ked ozaj urobia preferenciu D3 a teda povodna a vytazena cast cesty bude zablkovana :) ale pocitam, ze to urobia podobne ako v bystrici, kde tu slavnu R1 zuzili na jeden pruh, ked sa na nu napaja "akoze" vedlajsi smer, kde nechali spravne 2 pruhy..

milan_KM napísal:Áno je to scifi, a presne ako vravíš u nás sa nerozmýšla koncepčne. Nesúhlasím však, že na významné investíce majú mestá nejaký významný vplyv. Na prednáške s Mikolajom vysvetľoval, že k investíciám sa pristupuje štýlom "tu je riešenie, a teraz ho buď akceptujete, alebo vám totálne znepríjemníme život". A čo sa týka zastávky v Rudine, tak ti aj myslím magnus potvrdil, že za súčasným stavom nie je Rudinka, ale strach a neochota, železníc ísť do významnejšej reko (čo ostatne vidíme aj na úseku ZA-KE). A obce len využívajú ako zámienku na zakrytie ich neschopnosti.


ale blbost, samosprava ma silne nastroje, ale je neschopna a plus su tam vacsinou v tychto dedinkach stranicky nominati, co drzia hubu a krok. a samozrejme jeden to hadze na druheho, a vyhovuje to akoze vsetkym.

o sile samospravy aj na kysuciach je krasny priklad oscadnica. ani za meciara sa tam statu nepodarilo presadit radovo primejsi, lacnejsie smerovanie D3 a to davali oscadnici kompenzacie vyse miliardu korun na miestne investicie. detto zase raz oscadnica zmarila koridorove prepojenie na zeleznici a vynitila su staru trat, so zastavkou, ktoru nepozuiva temer nikto. cim efektivne znemoznila koridorizaciu trate na cadcu a to sa ZSR odviazala a navrhly tunel okolo horelice ..

detto korbelka resp udolny variant D1, kde zrazu obce zistili, aku maju silu v odvolavaniach, sudnych podaniach a detto obcania.

cize, su to len vyhovorky obci. lebo ked chcu, mozu velmi vela zmenit a stat si nepomoze pokial nema uzemko.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Jonathan » 04. Okt 2017 08:58

Na margo povrchoveho variantu a zachovanie prepojenia do Radole.

Tento most v Ziline tiez nemal stat, ale na natlak nejakych ludi zo Ziliny ho tam dokreslili. Ked si to clovek premeria na realie KNM tak to tam presne zapadne, mozno by sa muselo zburat par domov.
https://www.google.sk/maps/@49.204826,18.73308,18z
https://www.google.sk/maps/@49.2976181,18.7887144,18z
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2017 09:26

tych domov by sa tam muselo podla mna burat daleko viac, v zilina bola vyhoda aspon na jednej strane, ze bol priemyselny areal a ten kruhac v zastavanej casti nevadi.
ale bachnut dalsi kruhac na jednicku ? dakujem neprosim

navyse, stale nechapem tu obsesiu narvat kazdu cestu do mesta.

preco je 3-5 km zachadzka pre auta taky obrovsky problem ? preco nestaci len most pre pesich/cyklistov z radole. ked uz ide niekto autom, tych 3-5 navyse musi strpiet.

navyse sa zase potlaci trosku IAD, co je logicky trend. KNM bude mat luxusnu MUK aj s privadzacom.

osobne by som viac na tomto useku uvital snahu samospravy urobit MUK na severnom konci pri napojeni s I/11, ked uz sa tam bude tak ci tak musiet stavat novy most.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 04. Okt 2017 10:26

Čo sa týka MUK KNM-Sever, tak v pôvodných plánoch bola, ale vypustila sa ako kompenzácia za predĺženie privádzača do priemyselnej zóny.

A ako som spomínal, mesto je tak zúfalé, žeby na riadne upravený povrch určite pristalo, ale NDS na to zvysoka kašle a presadzuje estakadostavy. Absolútne žiadna iniciatíva s poriadnou prezentáciou a vysvetlením výhod povrchového variantu, napríklad na spôsob Prešova nedávno. Nič. Bohužial.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2017 13:59

milan, MUK KNM sever nebola nikdy mimourovnovo riesena s I/11, a to ani v starych projektoch od SSC
kvoli nutnosti zburaniu par domcekov, a to je skoda, lebo keby sa tam urobila regulerna MUK s I/11 tak krizovatka v radoli je ozaj bezpredmetna.

dokonca ten most pre pesich/cyklistov by som ani nesituoval do terajsej krizovatky, ale cez tu vedlajsiu cestu ku tomu mini kastielu ci co to je v radoli.

1351

co sa tyka presova, tak tu vystavu aj celkove snahy mesta presov, opakujem, mesta presov je uplne ina dimenzia.

nic z tohoto ani KNM toboz zilina nikdy neurobila. a sme zase u toho "problemu", ktoty si ti nechces pripustit, ze zase je na tahu samosprava a NDSka je irelevantna. teda pokial tam nesedi ako riaditel buduci kandidat a terajsi uz vlastne primator choma, ktory si pretlacil zbytocny usek pre zilinu .. a tym ukratil aj KNM.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 04. Okt 2017 14:22

Nie s I/11 ale s miestnou komunikáciou do Poviny. Nevidím zmysel aby tam bola aj MUK s I/11, pretože veľká časť lokálky čo dochádza do KNM sa po dostavbe diaľnice presunie na ňu. Takže na pôvodnej ceste zostane minimum dopravy, dupľom ak by to preklasifikovali na II. triedu (zakaz NA).

Ako tu písalo viacero ľudí, dá sa ísť povrchom a aj zachovať pripojenie Radole. Aj keď by to bolo samozrejme drahšie o cenu nového mosta, tj tak 2-3 mil. €. Opakujem zase , je na NDS, aby predostrela varianty - estakada, tunel, povrch s mostom a bez neho. Keď sa to poriadne odprezentuje tak nebude problém. Určite.

Čo urobila Žilina ja neviem, tam nebývam, ale keď vidím kto je primátor žiadne zázraky od nich nečakám, takže tu máš pravdu, že Žilina na to kašle. Ale nechápem prečo tu stále ťaháš Žilinu, keď primárnym problémom tohoto úseku je 2km estakáda, ktorá sa dá zlacniť.

Čo sa týka snahy KNM, tak tú mesto vyvíja dlhé roky, či už za účelom predĺženia privádzača, alebo aspoň jeho postavením v prvej etape. NDS a MD si predstaviteľov mesta pohadzujú ako bábky od jedných dverí k ďalším a čuduj sa svete aká je reakcia už 3!!! ministrov dopravy? Žiaden privádzač, iba celá diaľnica. Tak ako, čo má vedenie podľa teba ešte urobiť? Postaviť sa na hlavu pred MD?
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 04. Okt 2017 15:32

ak myslis cestu 2053, tak tam sa nikdy s MUK D3 neuvazovalo vid stary projekt este pod SSC, alebo uzemny plan.
(a vidis, vobec ta neobvinujem z klamania :) ako to mas vo zvyku ty :)

btw. vedenie KNM aj kraja su v rovnaka stranicka banda ako boli 3 ficove vlady, takze co urobili na rovnakje urovni ?
skor na styl ala teraz choma chce odovzdat peticiu D3 :) vtipny to clovek :)

KNM aj radola odmietlo povrchovy variant, ked uz nie tunel, trvali na priamom prepojeni za kazdu cenu..

radola to dotiahla ad absurdum, kde to odovodnovali este aj privalovymi dazdami a bezpecnostou dialnice :)
pritom, kedy boli zaplavy v danej oblasti ?

co je najvtipnejsie na tom celom, ze radola nema ani len uzemny plan ..
ale kvoli poziadavkam tejto dedine sa robi de facto estakada ...

"Pozemná doprava v súčasnosti predstavuje vysoké riziko ohrozenia zdravia a bezpečnosti ľudí, najmä z obce Radoľa a z Kysuckého Nového Mesta, obyvatelia žijúci na ľavom brehu rieky Kysuca denne využívajú infraštruktúru a služby Kysuckého Nového Mesta, ktoré sú situované na pravom brehu rieky Kysuca, sú nútení denne riskovať a prechádzať cez frekventovanú cestu I/11
...
Obecné zastupiteľstvo v Radoli prijalo na svojom zasadnutí 24. 6. 2015 uznesenie, v ktorom vyjadrilo podporu navrhovanej zmeny diaľnice D3 v k. ú. obce Radoľa v podobe povrchového variantu, ktorá bola odôvodnená vyššou bezpečnosťou počas prívalových dažďov "

co je este horsie, ci uz kvoli hluku, tak aj financiam je uplne scestne riesenie.
ano hlavnu dovod spolu s radolou priame napojenie radole na KNM a uplne najvtipnejsi je poziadavka kraja, zachovat stredisku spravy ciest :)
a zachovanie priestoru pre cerpacku .. pricom je to vykupeno

inak planuju sa az 4 m vysoke protihlukove steny na uz tak vysokej estakade a stale je to na hrane..
budu sa musiet ludom na bytovkach menit okna v ramci tercialnych opatreni na eliminaciu hluku
vid riesenie "estakadou" je fakt uchvatne ..

37989

37990

kazdopadne aj po "zlacneni" vychadze tento usek 370 mio euro ..

si precitaj na enviroportale

http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... 880-po-km-

zase raz fakty, a uz cakam, ze ma zase obvinis, ze klamem a samosprava su chudacikovia a zli zli zli uradnici z bratislavy :) asi taky uradnici na NDSke ako choma :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod snowman » 04. Okt 2017 16:21

cize je mi to jasne ,po nastudovani materialov zo zverejnenej prilohy na 99% to zrejme vyhra povrchovy variant 1 ,teda estakadne riesenie, povodny tunelovy variant vedeny teda ako variant 2 zrejme nema najmensej sance na uspech a presadenie (a to zdaleka nielen z hladiska ceny,ze je drahsi ako povrchovy ale z hladiska ZP a prirody, to proste cez EIU ani neprejde resp EU by to to ani neschvalila-cize zbytocne si robit iluzie a nejake nadeje o tunelovom variante) ,otazne je kedy sa tento usek konecne zacne tendrovat to je to co najviac ludi teraz zaujima.. a nasledne aj strategicky velmi dolezity usek D3 KNM-Oscadnica
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 15:02

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 04. Okt 2017 16:43

Ale uvažovalo veď to máš v tej ortofoto čo si pridal o príspevok vyššie. Rovnako aj v pôvodnej verzii UP je toto prepojenie s cesou III. triedy (pardon)

Vedenie kraja je rovnaká ficova banda... ale ja stále hovorím konkrétne o KNM a ty v jednom kuse sem ťaháš kraj alebo Žilinu - čo sú objektívne neschopné smerácke inštitúcie. Za terajšieho vedenia mesta sa toho neporovnateľne veľa spravilo, vybavilo a hospodárenie určite nevyzerá ako po rabovaní smeráckou zberbou. Zase raz nepoznáš miestne podmienky, ale vieme, že ty veľmi rád zovšeobecňuješ.

KNM aj Radoľa odmietli povrchový variant. A kde prosím bolo to požadované prerokovanie a objasnenie povrchového variantu? Pokiaľ viem vždy to bol tunel, a zrazu bum estakada. A ano za zrušenie tunela bol "argument" prívalove dažde, či znížená MPR pre zlé rozhľadové podmienky.

Takže kde NDS prezentovala povrchový variant? Neprezentovala.

Ako vravím, keby mala NDS záujem nekradnúť, tak znova príde, že tu je alternatíva povrchu poďme to prerokovať. Nie sú peniaze, teda ak chcete diaľnicu, tak musí ustúpiť trocha aj mesto. Všetko.

Máš pravdu, že to bude vyzerať strašne a určite tu chýba diskusia o povrchu. Môj osobný odhad, prečo tam capli most hneď je nekonečný spor s čerpačkou a ak kraj žiada zachovať SSC tak to zabil už úplne. Ale kraj, nie mesto!

A nakoniec tá cena... nebol náhodou kedysi predpokladaný náklad na úrovni čosi cez 200 mil €? Za počiatka dvojnásobok? Náhoda? Veď pre pána jána DS - Turany , ktorá je dlhšia o 7km (5+2) a má rovnako alebo viac mostov bola predpokladaná cena 330 mil € a ponuková cena Skansky (asi najreálnejšia)? Asi 170 mil. € .... veď toto je jasný do neba volajúci tunel, kde sa nemá šancu pri !transparentnom! tendri takáto cena dosiahnuť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Jano1 » 04. Okt 2017 17:38

aquila napísal:"Pozemná doprava v súčasnosti predstavuje vysoké riziko ohrozenia zdravia a bezpečnosti ľudí, najmä z obce Radoľa a z Kysuckého Nového Mesta, obyvatelia žijúci na ľavom brehu rieky Kysuca denne využívajú infraštruktúru a služby Kysuckého Nového Mesta, ktoré sú situované na pravom brehu rieky Kysuca, sú nútení denne riskovať a prechádzať cez frekventovanú cestu I/11


S na 100% suhlasim, takze nechapem Tvoju reakciu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Vlados » 04. Okt 2017 19:44

novodobá okropola...
riešenie po MÚK KNM vrátane privádzača by nemalo by to byť ani nákladné - dalo by sa to financovať aj z rozpočtu. úsek by sa dal "optimalizovať" zatiaľ nepostavením preložky I/11. také niečo by ste na Kysuciach privítali ako dočasné riešenie?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Vlados » 04. Okt 2017 20:46

(bez preložky I/11 by úsek nebol pre OA spoplatnený)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 05. Okt 2017 09:43

Samozrejme, že áno. Úplne by stačil provádzač s kompletnou MUK s I/11, resp. tvoje riešenie ako polprofil....o nič ako riešenie dopravy tu nejde.

Doslova sme obete. Jednak od**om MD, ktore "stavia" D3 (totalne nepotrebny a pochybny úsek) a dalej administratorom tohoto fóra, ktorý tu rád šíri hluposti o Kysučanoch.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.