D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Nov 2017 17:13

aquila napísal:mily mawerick, ta dedina, cez ktorej ku ide stavba vydava uzemne rozhodnutie a ked ho nevyda, NDSka si nepomoze. a nemusi ist ani daleko na instrkutaz, chod do oscadnice, ktora sa sekla a kvoli nej sa uz beztak nezmyselny usek D3 urobili este nezmyselnejsi a trasovalo sa to na svrcinovec a stat ponuka oscadnici miliardove kompenzacie (este v SKK).


odkedy vydava dedina uzemne rozhodnutia? toto je vtip roka.. vzdy rozhodnutia dava obvodny urad:

http://www.mestocadca.sk/files/attachme ... -bukov.pdf
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod mireceq » 20. Nov 2017 17:56

Mawerick, ty naozaj "nechces rozumiet".
aquila sa mozno zle vyjadril, dedina vsak schvaluje uzemny plan, ktory je na zaciatku celeho procesu, ak cesta nie je v uzemnom plane, tak sa nemoze vydat uzemne rozhodnutie...
nic to nemeni na zmysle aquilovho prispevku...
vtip roka je tvoja tvrdohlavost
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod mareks96 » 20. Nov 2017 18:27

mozno aquilla mysleld dedinou cadcu, co ma aj pravdu a okresny urad sidli prave tam
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BoroZA » 20. Nov 2017 18:55

Samé perly, bavím sa. :D Si pozrite stavebný zákon, kto vypracováva územnoplánovaciu dokumentáciu vyššieho významu. Územné plány obcí predstavujú územnoplánovaciu dokumentáciu až terciárneho významu, t. j. treťoradú, to znamená (pre nechápavých), že územný plán obce musí byť v súlade s nadradenými územnoplánovacími dokumentmi (VÚC, MinDop). Ale to je asi jedno, fakty pri diskusii o D3 nerozhodujú, ako som si na tomto fóre všimol. :D
A áno, porovnávajme Šamorín (satelit Blavy prakticky bez iného ako obytného významu) s tranzitnou trasou TIR cez Strečno. Ďalší bonmot vypustený z úst tunajších renomovaných odborníkov. :D Hlavne, keď aj z tých vašich štatistík sčítania dopravy vyplynulo, že Strečno je druhé v poradí v SR s najvyššími intenzitami. :D Áno, a je úplne logické a správne, ako tu písal DrX, nedokončiť teda takmer hotovú D1, ale radšej začať stavať v poli pár stoviek kilometrov R2/R7, ktoré ešte nemajú ani definitívne trasovanie... :D

V každom prípade som za zmenu D3 Brodno - KNM na čisto povrchový variant, ak aquila vybaví, že:
1) rieka Kysuca prestane tiecť (vyschne)
2) majiteľa prekážajúcich domov v dotknutých obciach si dobrovoľne nakúpia stany a presídlia sa dakde na pole
3) obyvatelia Vadičovskej doliny vymenia autá za člnky a rogalá, aby mali bezproblémový prístup k službám do KNM
4) zmena projektu nebude trvať dlhšie ako rok a tým pádom začne verejné obstarávanie najneskôr do konca roku 2018.

V takom prípade ťa budem nosiť na rukách, aquila. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod jarino » 20. Nov 2017 20:14

1) Prečo by mala byť Kysuca vysušená?
2) Koľko domov prekáža povrchovému variantu? Tunel Kysuca resp. jeho technické riešenie pri akýchkoľvek opatreniach by pri vyšších hladinách spôsobil zatopenie pivníc a základov niektorých domov v Radoli. Ako by to štát kompenzoval? Nebolo by rozumnejšie radšej tie domy vykúpiť a urobiť tam poriadnu MÚK na ceste prvej triedy? Estakádové riešenie taktiež nie je najlepšie a už vôbec nerozumiem tej požiadavke zachovať čerpaciu stanicu. Však tá môže byť presunutá inde, či?
3) Aké sú už len služby v KNM? Prístup do KNM by bol zabezpečený privádzačom.
4) Aj keby zmena projektu neprebehla(práveže teraz prebieha), žiadne VO do konca roka nebude. Momentálne je proces EIA na mesiac prerušený. Úsek bol zo zoznamu projektov na financovanie z eurofondov 2014-2020 v tomto roku vylúčený.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod DrX » 20. Nov 2017 20:21

BoroZA napísal:Áno, a je úplne logické a správne, ako tu písal DrX, nedokončiť teda takmer hotovú D1, ale radšej začať stavať v poli pár stoviek kilometrov R2/R7, ktoré ešte nemajú ani definitívne trasovanie... :D


Zasa jeden zilinsky zavadzac (zavadzač aj zavádzač :-) ) bluzni: na R2 staci dokoncit cca 150km v relativne lahkom terene a na vsetko je uz priprava v nejakej faze. Problem su len peniaze, ktore su samozrejme viazane na D1. Ale sranda je taka, ze na D1 chybaju tie najtazsie useky, takze aj po predrbani vsetkych penazi tam este aspon 10 rokov "dokoncena" D1 nebude (a to dokoncenie je v uvodzovkach, lebo plny profil po celej dlzke nebude aspon do roku 2040).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 20. Nov 2017 20:24

Mimochodom čo sa týka tej čerpacej stanice, bola už dohoda s majteľom, že sa stanica presunie do priestoru križovatky ulíc Clementisova a Dlhomíra Poľského - od sídliska Clementisova.
Rovnako požiadavka zachovať SSC, sú samé výhovorky, keď už chcela NDS zlacňovať tak mali v prvom rade prísť oni s povrchovým variantom - ale neprišli. Prišli s opachou na mieru šitú pre dajaký oligostav.
Vieme, že nie je problém mať povrch a zachovať aj prepojenie do Radole, takže by sa ušetrili financie a aj obyvatelia by boli spokojný. Opäť nič, takže tu nejde o úprimnú snahu niečo zlacniť.

A argumenty, že malo prísť s takýmto variantom mesto absolútne neberiem, pretože mesto pôvodne súhlasilo s povrchom, z ktorého NDS spravila tunel. A to bolo naozaj ideálne riešenie (ale len pre obyvateľov mesta, ako vidíme Radole nie aj keď si mysleli opak). Takže veľmi veľký ústupok, keď sa schválila opacha, len aby sa proces prípravy zbytočne nezdržoval - tj. keby prišli s niečím iným aj to sa schváli.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2017 20:51

Mawerick81 napísal:
aquila napísal:mily mawerick, ta dedina, cez ktorej ku ide stavba vydava uzemne rozhodnutie a ked ho nevyda, NDSka si nepomoze. a nemusi ist ani daleko na instrkutaz, chod do oscadnice, ktora sa sekla a kvoli nej sa uz beztak nezmyselny usek D3 urobili este nezmyselnejsi a trasovalo sa to na svrcinovec a stat ponuka oscadnici miliardove kompenzacie (este v SKK).


odkedy vydava dedina uzemne rozhodnutia? toto je vtip roka.. vzdy rozhodnutia dava obvodny urad:

http://www.mestocadca.sk/files/attachme ... -bukov.pdf


dedina vydava uzemne rozhodnutia, resp jej stavebny urad. to co si sem dal je az vyssia instancia.

najprv rozhoduje stavebny urad obce/mestskej casi (BA, KE), potom okresny urad a potom je odvolanie na ministerstvo.

perfektne zhrnul dovody jarino. nemam viac co dodat.

milan, chod sa postazovat do radole, ta podala aj teraz namietku, ze neakceptuje povrchove riesenie.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod milan_KM » 20. Nov 2017 21:01

Pokiaľ im ponúkli povrch bez zachovania spojenia, tak sa im nečudujem. To je na dlhšie vyjednávanie a hlavne vysvetľovanie. Ale zdržovanie nie je ani v záujme Radole, zvlášť ak im podsunuli "ideálny estakadostavový variant"
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 20. Nov 2017 21:30

Tak potom nech sa cele kysuce necuduju , ze skysnu pri radoli este aspon 8 az 10 rokov...

Navyse radola bude mat napojenie na KNM ci uz cez privadzac, alebo cez most pri povine a pre pesich/cyklo by mala v nezmenenej polohe. Cize ziadne odstrihnutie sa nekona

A vo "vysvetlovani" zase zlyhava samospravny kraj. Staci ked by kraj vyhodil z uzemneho planu priame cestne napojenie radola - KNM. To by bol prvy krok, a zase je to na kom? No na samosprave, ktoru si volia lokalny.

Som inam zvedavy ako sa pochlapu jurinova. Ze ci realne sa aj nieco zmeni po 12tich rokoch blanara...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Nov 2017 21:37

ja myslim, ze aj keby chcela, tak vladni maju svojich ludi na takych miestach, ze s nou zametu aj bakterie,, nielen prach
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Vlados » 20. Nov 2017 21:42

tak sa nič 10 rokov nebude stavať ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Nov 2017 21:57

velmi vas to tesi ze.
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Vlados » 20. Nov 2017 22:04

nakoľko ste tvrdohlavý tak dopadnete ako Zvolen/Sliač a predtým napr. Žiar nad Hronom. taká "hlúpa" Bratislava vedela pred spustením výstavby estakády cez Ružinov, že by mala byť 3+3 ale bola ticho aby sa výstavba neodialila o 3-5 rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod BoroZA » 20. Nov 2017 22:26

jarino napísal:1) Prečo by mala byť Kysuca vysušená?
2) Koľko domov prekáža povrchovému variantu? Tunel Kysuca resp. jeho technické riešenie pri akýchkoľvek opatreniach by pri vyšších hladinách spôsobil zatopenie pivníc a základov niektorých domov v Radoli. Ako by to štát kompenzoval? Nebolo by rozumnejšie radšej tie domy vykúpiť a urobiť tam poriadnu MÚK na ceste prvej triedy? Estakádové riešenie taktiež nie je najlepšie a už vôbec nerozumiem tej požiadavke zachovať čerpaciu stanicu. Však tá môže byť presunutá inde, či?
3) Aké sú už len služby v KNM? Prístup do KNM by bol zabezpečený privádzačom.
4) Aj keby zmena projektu neprebehla(práveže teraz prebieha), žiadne VO do konca roka nebude. Momentálne je proces EIA na mesiac prerušený. Úsek bol zo zoznamu projektov na financovanie z eurofondov 2014-2020 v tomto roku vylúčený.


1) Bavíme sa tu o čisto povrchovom variante, ako som písal. Koľkokrát križuje D3 Brodno - KNM rieku Kysuca v súčasnej variante? ;)
2) Už sa nebavíme o tuneli, tunel je out, estakáda je in. ;) S čerpačkou nikto normálny nemôže súhlasiť, ani so strediskom správy ciest, zbytočnosti, treba zbúrať. :D
3) KNM ako okresné mesto obsahuje všetky základné služby - doprava, obchody, poliklinika, úrady, školy, pracovné miesta. Ak sa preruší most do KNM z Radole, odrežú sa od KNM obce Radoľa, Lopušné Pažite, Dolný Vadičov, Horný Vadičov, a aj mestská časť Budatínska Lehota. ;)
4) Tým pádom nepripúšťam ďalšiu zmenu projektu, žiadne ďalšie prerušenia a opätovné počiatky konaní nepripúšťam. :)

DrX napísal:Zasa jeden zilinsky zavadzac (zavadzač aj zavádzač :-) ) bluzni: na R2 staci dokoncit cca 150km v relativne lahkom terene a na vsetko je uz priprava v nejakej faze. Problem su len peniaze, ktore su samozrejme viazane na D1. Ale sranda je taka, ze na D1 chybaju tie najtazsie useky, takze aj po predrbani vsetkych penazi tam este aspon 10 rokov "dokoncena" D1 nebude (a to dokoncenie je v uvodzovkach, lebo plny profil po celej dlzke nebude aspon do roku 2040).


Blúzniš "iba" o chýbajúcich 150 km R2 ale o v súčasnosti existujúcich 0 km R7 už nepadne ani slovko, všakže. :D Zatiaľ čo z D1 nie sú rozostavané posledné dva úseky, resp. jeden je rozostavaný, ale súčasne pozastavený. Koľko je to chýbajúcich kilometrov - možno 30? ;) S výnimkou druhej tunelovej rúry Braniska bude D1 BA-KE dokončená určite skôr ako R2/R7, ktoré sú vo svojej majoritnej časti viacmenej iba na papieri a v mokrých snoch MOSTu-HID. :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 21. Nov 2017 09:46

boroZA:

1) ciste povrchovy variant by bol realizovatelny bez problemov s vyuzitim I/11 ako bolo aj kedysi planovane. ale teraz je na to uz bohuzial ozaj neskoro, aj ked keby som mal tu moznost dal by som zvysnu D3 prekreslit po vzore R1 na pohroni. nic ine na kysuciach netreba.

2) estakada zlacnila usek z na 369,9 mio euro z 412,2 mio euro, co je stale drahsie ako usek so 7,5 km dlhym tunelom visnove. cize je to _chore_

3) klamstvo, vsetkyt tieto obce by mali luxusne napojenie dialnicnym privadzavom a mostom pri povine, zarovne cyklo/pesi by mali nezmenene priame napojenie

4) ty si mozes pripustat co chces, ale realita je taka, ze tento megalomansky predrazeny usek vypadol z financvoania 2014-2016. nezacne tendrovat skorej ako 2021, ak vobec. kedze pri eurofondoch 2020+ bude treba 50-55% spoluucast statu a stat si vyberie na vystavbu radsej useky, kde je logicky mensia nutnost spolufinancovania ako usek, ktory je drahsi ako 7,5 km tunel visnove ..

cize vysledok tohto megalomanskeho riesenia, ktore bohuzial este preslo pri strazov - brodno aj svrcinovec - skalite, tak teraz narazilo a je velka pravdepodobnost, ze do 2020 sa _mozno_ zacne robit nieco s privadzacom, ale samotny usek sa do 2030 s najvacsou pravdepodobnostou nebude vobec stavat.

inak celkovo som velmi zvedavy ako bude jurinova a marosz ukazovat vo VUCke, lebo v ramci predvolbenej kampane slubovali, ze ked budu zvoleni, tak nechaju postavit zastavku vlaku a najma predlzia tu polnu cestu co naznacoval vlados do rudinky. a mozno im hrkne v gebuli, ze urobia rovno aspon projekt na to aby tam bolo mimourovnove krizovanie zeleznice, a aj urobia aj projekt obchvatu vrania.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod DrX » 21. Nov 2017 12:10

BoroZA napísal:Blúzniš "iba" o chýbajúcich 150 km R2 ale o v súčasnosti existujúcich 0 km R7 už nepadne ani slovko, všakže. :D Zatiaľ čo z D1 nie sú rozostavané posledné dva úseky, resp. jeden je rozostavaný, ale súčasne pozastavený. Koľko je to chýbajúcich kilometrov - možno 30? ;) S výnimkou druhej tunelovej rúry Braniska bude D1 BA-KE dokončená určite skôr ako R2/R7, ktoré sú vo svojej majoritnej časti viacmenej iba na papieri a v mokrých snoch MOSTu-HID. :D


Ja som od zaciatku napisal "poriesit po rovine cez Samorin (po R7+R2) alebo Zvolen (R1+R2)". Rozumies vyznamu slova ALEBO???? Teraz staci dokoncit R2 aby to spojenie vychod-zapad bolo. R7 treba budovat po usekoch podla potreby. Napr. relativne rychlo DS-NZ. Co je na tom pre zilinovca nepochopitelne?

Co sa tyka dokoncenia D1 proti R2 nie je dolezite, kolko km chyba, ale kolko penazi treba este na to dostavanie. A praveze to je na R2 v porovnani s D1 uplne porovnatelne (na D1 sa realne este nestavia PO, nie je polka Visnoveho, Turany Hubova, kto vie co bude s Hubova Ivachnova. Ale hlavne, dnes je jasne, ze pretlacat D1 naokolo blizsie bola OBROVSKA CHYBA (je jasne, ze ak by v 93-tom nejaky politik povedal, ze podme stavat D1 ale bude to az v r 2030, tak mu to nikdy neprejde). A chyby treba napravat. Takze tieto chybajuce useky preprojektovat v uspornych parametroch (kludne ako Rky) a usetrene peniaze dat tam, kde realne treba.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Nov 2017 12:52

DRX,, akademicka debata,, kolko % sanca je, ze sa toto uskutocni? 0,1?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Nov 2017 12:58

absolutne nechapem, co ma spolocne R2 s D3, ale nechajme DrX zit vo svojom svete :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod mareks96 » 21. Nov 2017 13:13

mozno tolko že pre dve miliardy čo už išli/majú ísť na 4 kysucké dediny sa nestavia
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod IceFox » 21. Nov 2017 13:16

To nikto netuší. Hlavne stále nechápem to je ho snaženie: všetky RC sú na k*kt len R2 je lietadlo.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod devil » 21. Nov 2017 17:04

Stale to iste dokola. Sam byvam v tej kolone do samorina alebo zo samorina, ale to snad nechces porovnavat s tym co sa deje pod strecnom? Ked chcem ist do samorina, tak mam x roznych ciest ako sa tam dostat z ba. Pri strecne mas jedinu moznost cez terchovu aj to len ak ides na vychod resp. oravu.


alternativ je viac akurat mimo ZA kraja cize tymto vlastne pripustas ze vacsina aut nie smer vychod ale ZA-MT resp. regionalna doprava par okresov naokolo. cize strecno je tranzitny tah co vsak neznamena ze vacsina aut ide 100-200 a viac km. a k tomu este treba povedat tolko ze kazdy je p*** zo strecna. mnohi su si vedomi ze moze byt problem ale pojdu tadial lebo vsak na trase je uz vela km dialnic.

stale som nedozvedel kolko obyvatelov ma vadicovska dolina, urcite su to tazke tisice az desattisice. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Nov 2017 18:20

asi 4 tisic :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod aquila » 21. Nov 2017 19:53

ale tak zase pozor, su tam intenzity vyssie ako na useku D3 svrcinovec - skalite, takze preto si sudruhovia zo ZSK tam naplanovali dialnicu s dvomi tunelmi popri vadicovskej doliny

a presne to splne kysuce parametre, teda sialena megolamnska blbost za sialene ceny,ale sup sup s tym do uzemneho planu :)

37677
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

Odoslaťod Mawerick81 » 21. Nov 2017 21:04

Čo urobíš keď sa toto nikdy takto neurobí?
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.