Stránka 15 z 50

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 12:17
od Yoggy52
Ktory konkretne usek? Pozeram Google mapy a stale sa to da obist :lol:

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 13:36
od Mawerick81
ja tu byvam,, tak viem ako to tu je,, jedina cesta je cez obce oskerda a radola,, ale medzi nimi je len terajsia cesta,, ktoru keby rozsirili na dialnicu, tak by vedla nej museli robit subeznu cestu,, cez oskerdu nie,, ale cez radolu ano. A pochybujem, zeby sa to ludom pacilo, keby im sice za stenou ale jazdili auta 130km/h,, a po druhe ci by im nevadilo, ze vsetky auta (aj nakladne) brnkali cez obec, kde sa castokrat bikuju deti..

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 14:39
od BoroZA
A o tom práve hovorím - nech google mapy ukazujú čokoľvek, chcel by som vidieť tunajšie bratislavské osadenstvo, ktoré neustále trepe niečo o existencií plnohodnotnej obchádzkovej trasy, ako by využilo rozbité poľné cesty pri obchádzaní upchatej diaľnice so svojimi limuzínami a nízkymi športiakmi. :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 15:38
od devil
ako mozu byt polne cesty rozbite ked su polne cize nespevnene. inac take bratislavske ale aj kosicke a bystricke osadenstvo ma pri domoch ci nad hlavami dialnicu alebo RC, kysucanom ale vsetko smrdi, to musi byt luxusny kraj...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 16:20
od BoroZA
Asi preto im smrdí, pretože Kysuce sú prírodný región, a nie krajské mesto typu BB, KE, či BA, kde je samozrejmosťou vedenie dopravy cez obytné štvrte. ;)

P.s.: Ak chceš zažiť rozbitú poľnú cestu, odporúčam vybrať sa zo ZA cez Brodno a ďalej popri poliach smerom na Kysuckú bránu, potom budeš aspoň trošku tušiť, o čom hovorím. :D Sám mám veľké SUV, ale netrúfam si tade chodiť v čase upchatia privádzača Brodno-ZA.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 17:31
od Yoggy52
Pisal si, ze alternativa nie je, a uz odrazu je...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 17:40
od BoroZA
Alternatíva nie je v úsekoch, ktoré som popísal, čítaj lepšie. Medzi tieto úseky som nezaradil úsek Žilina-Kysucká brána. ;) A aj táto krátka "cesta" nie je pre autá, iba pre štvorkolky a traktory. :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 12:26
od devil
takze prirodny region ktory chce mat priemysel aj dialnicu a zachovat aj siroku cestu popri nej. zaujimave. keby takto pisali bratislavcania a bystricania tak by boli celostatne ukamenovany ze co to maju za naroky....keby nebolo vlady hzds-sns tak tieto megalomanie by sa do planov nedostali.

tie tretotriedky sa daju lahko omnoho lahsie zrekonstruovat ako je stavat dialnicu. to nie su rovnocenne investicie.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 15:05
od BoroZA
Priemysel tu už nemáme a s výnimkou INA KNM ani nikdy mať nebudeme... :D Celé Kysuce pracujú v Žiline alebo v českom pohraničí, takže plynulú štvorprúdovú tranzitnú komunikáciu potrebujú už len kvôli každodennému/týždennému dochádzaniu. Významnú časť nákladnej dopravy zase tvorí os Hyundai Nošovice-INA KNM-KIA Teplička. A ako odznelo aj v iných témach, Poliaci čoraz viac smerujú tranzit na Český Tešín, resp. časom možno i na Zywiec a Skalité. Čiže bez ohľadu na vašu neznášanlivosť Kysúc, dobudovanie D3 v celej dĺžke nadobúda čoraz viac na význame.

A povedzme si narovinu - nehrozí, že by tu niekto niekedy upravoval a rozširoval cestu I/11. To už skôr sa vybuduje diaľnica. :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 15:31
od Yoggy52
Pretoze za dialnicu su politicke body... (aspon si to politici myslia) a to je zle...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 19:05
od devil
takze predsa...dialnicu treba na dochadzanie do prace....lenze dochadzanie do prace je nepriamo umerne vzdialenosti a teda nie je to ziadny tranzit tak netreba ziadnu tranzitnu komunikaciu. to nie je neznasanlivost ale racionalne myslenie ktore na kysuciach asi totalne chyba. treba presne 4pruhovu rozsirenu cestu ako stavaju madari od hatvanu po salgotarjan, zjavne tam budu musiet byt aj nejake obchvaty ale v zasade si nelamu hlavu nad tym ze jaj co bude v pripade nehody, raz za cas OA prejdu po bocnych lokalkach a kamiony si pockaju.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 19:18
od BoroZA
Tunajší borci veľmi radi slovíčkaria ako vidím... :D Zase si si zobral z celého môjho príspevku len jednu vetu, ktorá ti vyhovuje, však? :D

Ale oukej, ak vybavíš výstavbu štvorprúdovky z Brodna až po českú hranicu, je mi jedno, aké bude mať parametre (či D alebo RC alebo ani to), len aby bola postavená čo najskôr. A tie lokálky, to je ďalšia obohratá platňa tohto fóra. :D Už vám to tu všetkým nebudem stále dookola vysvetľovať, že google maps a realita sú dve zásadne odlišné veci. :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 19:26
od milan_KM
Choď okolo kolóny smerujúcej z/na Poľsko a spočítaj koľko je v nej aut a kamionov... Keby to bolo na juhu tak skáčeš ako pajac na gumicke že juh je ignorovany a pritom sú tam opodstatnene intenzity. Načo diaľnicu juhom? Lebo riešenie do budúcna. Ale terajšie reálne potreby netreba riešiť.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 20:26
od BoroZA
Tento príspevok asi nebol adresovaný mne, či predsa? :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 15:24
od devil
stale hovorim o rozsireni cesty po CA cize nahradenie usekov D3 brodno-KM a KM-oscadnica 2+2 cestou. a novy poloprofil od CA smerom na cesko....na juhu som zatial nevidel usek so sialenymi stavebnymi nakladmi 380 mil eur/10 km ako brodno-KM... ale v tendri mozno bude uspora 5-10 % a budete tu skakat od radosti aka vyhodna ponuka.

milan_KM a spol., to naozaj mate pocit ze poloprofil nezvladne 5.000 kamionov ? tak si najskor pozrite nieco o kapacitach ciest...

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 17:47
od BoroZA
Práve od Čadce na Česko musí byť plný profil kvôli najvyšším intenzitám dopravy... Teoreticky by polprofil postačoval na úseku Oščadnica-KNM, aspoň dočasne (ktorý vlastne ako-tak existuje už od socíku). A už budovaný úsek Svrčinovec-Skalité detto. Ale len teoreticky. :D Zvyšok musí byť plný profil, a dúfam, že Valent si to uvedomuje. :)

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 18:56
od Jano1
Keby bola vola a postavila sa D3 Brodno - privadzac KNM, tak kvoli Radoli sa vozidla nemusia poposuvat k semaforu casto aj 30 minut, pretoze by tam ubudlo okolo 25% vozidiel a na par rokov by sa to zlepsilo. Samotny privadzac by zobral len okolo 10-15% vozidiel, ale dal by sa postavit aj za 12-15 mesiacov, bol by urcite velmi vyuzivany v spicke.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 19:07
od Jano1
Devil presla doba ciest 2+2, to bolo vtedy, ked sa uz alokovane prostriedky na viacere stavby presuvali do Pazravej nad Hronom. Ta doba je uz nastastie prec.

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 19:22
od aquila
a naco by bol usek brodno - privadzac ? to je snad este zbytocnejsi usek ako uz stavany usek strazov - brodno. je to usek, ktory je siroky, bez problemovy a problem v radoli sa da pekne vyriesit zrusenim priameho prepoju radola - KNM.

a co sa tyka doby ... chudaci rakusaci s ich S3 .. ale *** je super uspesna krajina, s viac peniazmi ako rakusania ..

na D3 od ziliny az po cadcu netreba okrem privadzaca KNM postavit nic ozaj aj tych 20 rokov

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 20:12
od rempo
To už my neda nereagovať
Intenzita dopravy medzi ZA a KNM bola pred šiestimy rokmy 23000 aut dalej to kleslo na 15000 s podielom nakladnej dopravy viac ako jedna tretina teraz je to viac,kvoli križovatke v Radoli su každy deň kilometrove kolony a to ešte veľa ludi to obchadza cez Rudinu.Pochop že ludia su pohodlni a nebudu akceptovať zachadzku cez tkz. privadzač do Vadičovskej doliny.Každemu kto spochybnuje niektore časti D3 prajem nech si to ide odskušať.Detto čadca,bukov-Svrčinovec kde som už napisal že radšej budem dalej trpieť v kolonach ako dať toľko penazi sviňam nenažranim

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 20:53
od Yoggy52
A z PO smer VT/PL, bola intenzita okolo 27000, z toho cez 9000ND (v roku 2010), ked to porovnam 30K vs 15K, tak preco vlastne este R4 PO SO nestoji? A mnohi z Vas tu pisu, ze je nepotrebny...

Ale ved staci odstranit bodovu zavadu a problem je vyrieseny a pomaly sa moze budovat D3, za lepsiu cenu

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 12:57
od BoroZA
Radoľa nie je jediné kritické miesto. Dopravu zahusťuje a spomaľuje množstvo obcí na trase, dopravné obmedzenia, neprehľadné zákruty, atď.
Celá situácia na trase budúcej D3 je nasledovná (aby potrebnosť D3 už konečne pochopili aj osoby neznalé miestnych pomerov):

1. ZA, Strážov - ZA, Brodno: štvorprúd s množstvom odbočiek a rizikových miest
trasa: súčasná cesta cez Strážov a Žilinu je preťažená, no stále je relatívne rýchla, i keď plná výtlkov a chaotického radenia v pruhoch
po dostavbe úseku sa skráti prejazd cez ZA a kolóny sa zrejme presunú zo Strážova na koniec privádzača v Brodne
2. ZA,privádzač - Brodno: momentálne štvorprúd s 90km/h, v časti úseku 70km/h kvôli výstavbe (toto obmedzenie bude po dostavbe D3 Strážov-Brodno zrejme zachované kvôli pripájaniu dopravy z estakády)
trasa: na konci úseku náhle zúženie na dvojprúd spojené s obmedzením rýchlosti na 50km/h a rizikový odbočovací pruh na dočasný most do Rudiny/Vranieho
neexistuje trvalá paralelná obchádzková trasa, iba poľná rozbitá cesta (i 10km/h je priveľa, poškodenie podvozku zaručené)
3. Brodno - KNM: dvojprúdový nehodový úsek poznačený každodennými kolónami od konca ZA-privádzača až po KNM
trasa: dve neprehľadné zákruty, dve rizikové križovatky do obce Oškerda; jedna upchatá semafórová križovatka v Radoli, kritická dvojitá križovatka v Povine
paralelná obchádzka existuje iba cez obec Oškerda len v časti úseku, potom až cez Radoľu-KNM-Povinu (50 km/h, permanentné kolóny a nemožnosť vyjsť nazad na I/11)
4. KNM - Oščadnica: dvojprúdový, relatívne rovný a prehľadný úsek
trasa: riziková zákruta s križovatkou Kys. Lieskovec, spomalený prejazd na 70km/h okolo obce Kysucký Lieskovec, kde sú tri pripájacie križovatky, komplikovaný výjazd z obce Ochodnica na I/11, nehodový úsek na dlhej tiahlej (ale prehľadnej) zákrute, po rovinatej časti prudké stúpanie do kopca pred Krásnom nad Kysucou (= kolóny kvôli pomalým kamiónom), mierne nebezpečná križovatka Krásno nad Kysucou
paralelná trasa neexistuje od Poviny do odbočky na Ochodnicu, a medzi odbočkou na Ochodnicu a odbočkou na Krásno nad Kysucou, časť Skačkov (inak prejazd len cez obce = 50km/h)
5. Oščadnica - Čadca, Bukov: dvojprúdový úsek 90% trasy má trvalé obmedzenie na 60km/h
trasa: rizikovým výjazd na Oščadnicu, časté smrteľné dopravné nehody, celodenne priebežne uzatváraný obojsmerný tunel Horelica poznačený kolónami
paralelná trasa existuje cez obce Oščadnica a Čadca, Horelica (prevažne 50km/h, resp. 70km/h)
6. Čadca, Bukov - Svrčinovec: prejazd cez mesto a mestskú časť Podzávoz neustále upchatý (dlhé kolóny), v zime častokrát aj viac než 12-hodinové státie pri kalamite
trasa: kolóny od tunela Horelica až do Čadce, spomalenia na semafóroch, problematické križovanie regionálnej železnice, kritická odbočka na mestskú časť Milošová, úzky most na Podzávoze, kritická križovatka v Podzávoze, rizikové križovatky a výjazdy bočných ciest, časté nehody, komplikovaná križovatka vo Svrčinovci, ďalší úzky most vo Svrčinovci, ďalšie komplikované železničné priecestie
paralelná trasa existuje iba cez Horelicu a Bukov pre osobné automobily (no riskujete nehodu/poškodenie nápravy na hrozných výtlkoch)
7. Svrčinovec-Skalité: úzky dvojprúd cez intravilán obcí, dopravné obmedzenia pre nákladnú dopravu, budovaný polprofil by mal všetky problémy odstrániť po otvorení
trasa: úzka cesta cez obce, ktorá sa v časti navyše zosúva (takmer po celý čas 50 km/h)
paralelná trasa existuje iba v časti obce Čierne, a to formou prejazdu cez centrum obce

Záverom: kvôli tranzitu majú všetky menované obce nesmierne komplikovaný výjazd na I/11, tranzit + nákladné pracovné stroje tvoria kolóny, možnosť predbiehať spomaľujúce vozidlá je (bezpečná) iba na štyroch miestach. Bežný prejazd v minulosti CA-ZA bol 25-30 minút, teraz min. 50 minút, v špičke hodina a viac. Ak vás nepresvedčí táto argumentácia, tak potom sa vzdávam. :D

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 15:19
od devil
Práve od Čadce na Česko musí byť plný profil kvôli najvyšším intenzitám dopravy... Teoreticky by polprofil postačoval na úseku Oščadnica-KNM, aspoň dočasne (ktorý vlastne ako-tak existuje už od socíku). A už budovaný úsek Svrčinovec-Skalité detto. Ale len teoreticky. :D Zvyšok musí byť plný profil, a dúfam, že Valent si to uvedomuje. :)


od CA na cesko je praveze nizsia intenzita ako na ZA. myslim ze v tvojom pripade vobec nejde o nejake obmedzenia a nebezpecne miesta a pod. ale mat komfort a trojcifernu mpr. najlepsie 130 km/h.

Devil presla doba ciest 2+2, to bolo vtedy, ked sa uz alokovane prostriedky na viacere stavby presuvali do Pazravej nad Hronom. Ta doba je uz nastastie prec.


realne taka doba tu nikdy nebola, BOHUZIAL. ty mozno nie ale kopa ludi by take cesty ako ZH-BB ofrflala a je uplne uzasne ako porovnavas megalomanie za 30-40 mil./km s klukatou stvorpruhovou cestou kopirujucou hron. opakujem cesta salgotarjan-hatvan ma podobnu dlzku ako D3, je rovna a vacsinou obchadza obce, nejde cez hory cize ako ZA-CA, rozdiel je ze je uzsia, odhadujem 7,5 m. pred par rokmi som dal fotky do galerie. po rozsireni na 2+2 by zvlada aj 40.000 aut nieze 20.000. a popritom nie je priorita lebo sa stavia pomaly bude skor hotova ako D3 a 2-4 nasobne LACNEJSIE. mozno bude trochu menej komfortna.

gallery/image_page.php?album_id=105&image_id=5698

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 19:52
od Mawerick81
znova tu davam obrazok prelozky 1/11 ktory pojde poza vlakovu trat,, dopreduviem, ze sa mi tento vyriant nepaci,, lebo sa predlzi cas na cestu do ZA pre tych co chcu ist mimo dialnice..

gallery/image.php?mode=medium&album_id=67&image_id=31106

Re: D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 20:21
od Yoggy52
Nechcel by si tam nahodou prist snad rovnako ako po dialnici??