D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 11:51

zase zavádzaš, proti bolo zopár zadubených bulov z Bystrickej doliny , ale Oravcov podporili otvorenou výzvou z dolných Kysúc. Ale treba si kopnúť hádzať všetkých do jedného vreca. Ale niet sa čo diviť keď to píše zaujatý tribalista devil :D


na cele s panom poslancom/starostom...a co je "zopar" ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 12:20

To sa robíš nechápavý? Zopár v prvom rade znamená že nie všetci Kysučania, lebo sa jedná o jednu dolinu kde mohol byť aj proti starosta, ale aj ten potom sklopil uši.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 12:27

ide o zadubenost, starosta co je aj poslanec tak asi uz videl nieco aj mimo svojej obce. janckulik odpovedal trefne...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 24. Júl 2017 12:33

Tak pán starosta sa verejne odprezentoval ako zadubený bulo, niekomu nepomôže vidí aj iný svet keď si chcel robiť doma politické body.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 15:37

devil napísal:ale keby sa vsetko dostavalo a rozsirilo na plny profil tak by to urcite radikalne stuplo....koniec ironie. podla waze je to z b-b blizsie asi o 5 km ale inac a hlavne casovo to uplne zavisi od presneho vychodiskoveho bodu. myslim ze uvazovat o presune polovice kamionov zo svrcinovca bolo odvazne. ...


Neviem co Ti ukazuje waze ale google dava rozdiel 10 km, samozrejme po obchvate Trinca, je to tadial jednoduchsie, bezpecnejsie a tranzit cez Trinec nemoze.
https://www.google.sk/maps/dir/Bielsko-Bia%C5%82a,+Po%C4%BEsko/%C4%8Cadca/@49.6257627,18.7804352,10.75z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x4716a1d5b6b413e9:0x22d1c8da5764ce0f!2m2!1d19.0304985!2d49.8202961!3m4!1m2!1d18.6243019!2d49.6721389!3s0x471405856c8d313d:0x61b618e9675f7466!1m5!1m1!1s0x47144024caa83945:0x400f7d1c6970680!2m2!1d18.7897828!2d49.4385551!3e0

https://www.google.sk/maps/dir/Bielsko-Bia%C5%82a,+Po%C4%BEsko/%C4%8Cadca/@49.6282776,18.8434117,10.75z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x4716a1d5b6b413e9:0x22d1c8da5764ce0f!2m2!1d19.0304985!2d49.8202961!1m5!1m1!1s0x47144024caa83945:0x400f7d1c6970680!2m2!1d18.7897828!2d49.4385551!3e0

Podstatnejsie rozdiely nastanu ked sa dobuduje Wegierska Gorka (-3 km) a dalsie prelozky I/11 v CR, kde tranzitna nakladna doprava bude presmerovana komplet a pre osobnu to bude dlhsie, ale bezpecnejsie. O 5-6 rokov by mali dobudovat aj S1 od B-B na sever a vtedy sa dlzkovo zvyhodni trasa smerom na Katowice cez Skalite o dalsich 9 km oproti Tesinu, teda pokial niekto uprednostni plnohodnotnu RC oproti ceste I. triedy.

devil napísal:kysucania sa opat vyznamenali, najskor sa tu riesi ako je malo kamionov cez oravu a ako vela cez kysuce. ked ich maju pustit DOCASNE cez kysuce cez par dedin tak ich je zrazu neunosne vela. okrem toho preco sa vlastne nepresunuli rovno cez skalite :?:


Pustit vsetku nakladnu dopravu po II/520 bu mohlo znamenat, ze tadial bude jazdit denne 3-4 tisic NA/24h a to by mohlo znamenat, ze ju rozlamu aj za 2 tyzdne. A preco tolko? Lebo zo Svrcinovca, CA, KNM dokonca aj ZA, BY, PB, PU by to bolo na vychod cez II/520 kratsie nez je povolena trasa. Takze sa dohodol kompromis, ze to obmedzia na konkretne NA, tym sa dostanu na uroven max.stoviek NA a nie na uroven tisicok. Povodny navrh bol neprijatelny a je spravne, ze starosta Bystrice proti tomu protestoval.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Maxx787 » 24. Júl 2017 16:13

takze zrazu je na orave par tisic kamionov... :D :-D ked sa bavime o R3 tak ich je len 700... zaujimave...
ano pustit nakladnu dopravu cez II/520 je velmi nepohodlne riesenie avsak nevyhnutne vzhladom na uzavretie strecna. dva tyzdne sa to vydrzat da ked povedia ze tadial pojdu len kamiony ktore maju zdroj ciel na orave.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 16:28

3-4 tisic aut si vzal odkial ? kolko kamionov jazdi na DK - kralovany ? II/520 bola toho casu velmi kritizovana ze naco take parametre pre cestu kde budu obmedzenia. tak aspon takto sa vyuzije.

Podstatnejsie rozdiely nastanu ked sa dobuduje Wegierska Gorka (-3 km) a dalsie prelozky I/11 v CR, kde tranzitna nakladna doprava bude presmerovana komplet a pre osobnu to bude dlhsie, ale bezpecnejsie. O 5-6 rokov by mali dobudovat aj S1 od B-B na sever a vtedy sa dlzkovo zvyhodni trasa smerom na Katowice cez Skalite o dalsich 9 km oproti Tesinu, teda pokial niekto uprednostni plnohodnotnu RC oproti ceste I. triedy.


zase vychadzas z predpokladu ze vacsina aut cez svrcinovec vlastne smeruje z PL na SK a CR bola vlastna nutena obchadzka. aj keby vacsina kamionov malo polske evc, stale to neznamena ze nepotrebuju ist cez cesko....polske kamiony stretnes uplne vsade.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 16:48

devil napísal:3-4 tisic aut si vzal odkial ? kolko kamionov jazdi na DK - kralovany ? II/520 bola toho casu velmi kritizovana ze naco take parametre pre cestu kde budu obmedzenia. tak aspon takto sa vyuzije.

To je naozaj tak tazke citat s porozumenim? Alebo len robis blbeho, ze nevies o aku nakladnu dopravu sa jedna?

Podla scitania 2015 islo popod Strecno 6911 NA/24h, cast z toho je z I/11 (teda od Svrcinovca,CA,KNM), zo ZA a tiez BY,PU,PB, teda aj napr. Makov.
Bavime sa o ceste II.triedy 520, ktora nikdy nebola stavana pre tazku kamionovu dopravu, takze niekolko tisic kamionov denne by tu cestu mohli velmi rychlo znicit. Mozno nova cast by vydrzala, ale co stare casti na Kysuciach aj Orave? Bol si sa pozriet ako vyzera I/12, aka je polamana a poprepadavana aj ked tam takmer ziadne kamiony nejazdia?

devil napísal:zase vychadzas z predpokladu ze vacsina aut cez svrcinovec vlastne smeruje z PL na SK a CR bola vlastna nutena obchadzka. aj keby vacsina kamionov malo polske evc, stale to neznamena ze nepotrebuju ist cez cesko....polske kamiony stretnes uplne vsade.

Nie, len z predpokladu, ze vacsina vozidiel iducich cez Svrcinovec a Cesky Tesin to bude mat vyhodnejsie po S1. Cesi chcu dobudovat prelozku I/11 az po Opavu a zaradit to do siete RC.

Maxx787 napísal:takze zrazu je na orave par tisic kamionov... :D :-D ked sa bavime o R3 tak ich je len 700... zaujimave...

Tebe by tiez nezaskodilo naucit sa citat s porozumenim alebo aspon citat co je napisane.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 24. Júl 2017 17:15

To je naozaj tak tazke citat s porozumenim? Alebo len robis blbeho, ze nevies o aku nakladnu dopravu sa jedna?


praveze to nevie nikto. ale pochybujem ze vacsina z nej to nevie inac obist. ZA-MT je to po tejto ceste 150 km. cez klacno 80 km....OK tie cesty na to nie su stavane, a preto sa musi intenzita co najviac prerozdelit.

Nie, len z predpokladu, ze vacsina vozidiel iducich cez Svrcinovec a Cesky Tesin to bude mat vyhodnejsie po S1. Cesi chcu dobudovat prelozku I/11 az po Opavu a zaradit to do siete RC.


tak teda inac, podla mna je pre vacsinu aut ciel ostravska oblast + dalsie oblasti ciech a moravy a nie oblast bielsko-biala ci katowice. to je samozrejme len nazor - zalozeny na porovnani intenzit dopravy na ceskych prechodoch vs. polskych prechodoch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod expert » 24. Júl 2017 17:38

Zde jsou ty intenzity, co se o nich pořád i po dokončení stavby dohadujete. Tak si nad tím můžete dál tříbit stanoviska.
http://www.wgmedia.eu/2301-ruch-tranzyt ... w-lalikach
Omlouvám se, už je to nahoře. Ale nějak nevím, jak to smazat. Kdyžtak to smažte někdo jiný.
expert
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 23. Sep 2013 20:09

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Maxx787 » 24. Júl 2017 18:19

citat s porozumenim praveze viem :-D :-D ziaden kamion nepojde pokial ide trasu D1tky az do locke a potom na kysuce...pojde cez parnicu a terchovu do ZA a odtial dalej bud na CA alebo na povazie... pretoze, na prislop ho nepustia, a na niznu je to totalna obchadzka.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 21:50

devil napísal:ale pochybujem ze vacsina z nej to nevie inac obist. ZA-MT je to po tejto ceste 150 km. cez klacno 80 km....OK tie cesty na to nie su stavane, a preto sa musi intenzita co najviac prerozdelit.

Neviem o tom, ze by momentalne pre kamiony bola povolena trasa ZA-MT s dlzkou 80 km. Cez Fackovske sedlo (a Klacno), ktore mas na mysli, pokial viem musia ist do PD-ZH-BB a cez Sturec na TR-MT. Ale ak povolili vjazd na cesty II.triedy pre vsetky kamiony, tak potom by to slo. Viem len o tom, ze kamionisti, ktori dosli az do MT a tam zistili, ze sa dalej neda isli na Sturec.

devil napísal:tak teda inac, podla mna je pre vacsinu aut ciel ostravska oblast + dalsie oblasti ciech a moravy a nie oblast bielsko-biala ci katowice. to je samozrejme len nazor - zalozeny na porovnani intenzit dopravy na ceskych prechodoch vs. polskych prechodoch.

Uz par rokov dozadu bol smerovy prieskum na ceskych hranicnych prechodoch, bolo to aj na internete, ale neviem najst link. Polovica dopravy z Ceskeho Tesina isla na Svrcinovec. Treba pockat na scitanie, usek je postaveny, je na vodicoch ci tadial pojdu. Ja som svoje odhady intenzity napisal a nevidim zmysel to dalej rozoberat. Dostavba S1 aj CA-Svrcinovec budu urcite dalsie pozitivne impulzy.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 24. Júl 2017 21:55

Maxx787 napísal:citat s porozumenim praveze viem :-D :-D ziaden kamion nepojde pokial ide trasu D1tky az do locke a potom na kysuce...pojde cez parnicu a terchovu do ZA a odtial dalej bud na CA alebo na povazie... pretoze, na prislop ho nepustia, a na niznu je to totalna obchadzka.


Ty si skadial prisiel? Cez Terchovu maju kamiony prejazd zakazany!!!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 25. Júl 2017 11:39

Polovica dopravy z Ceskeho Tesina isla na Svrcinovec.


logicky nezmysel. ked cesky tesin ma intenzity nieco cez 10.000 a svrcinovec nieco pod 10.000 tak to by znamenalo ze na ostravsko zo Sk nejazdi prakticky nikto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 25. Júl 2017 14:52

devil napísal:
Polovica dopravy z Ceskeho Tesina isla na Svrcinovec.

logicky nezmysel. ked cesky tesin ma intenzity nieco cez 10.000 a svrcinovec nieco pod 10.000 tak to by znamenalo ze na ostravsko zo Sk nejazdi prakticky nikto.


Devil, naozaj ma to uz nebavi. Ked bola pri Tesine na hranici intenzita 10 000 a polovica z toho by isla na hranicu pri Svrcinovci, teda na Svrcinovec by islo 5000. Na Svrcinovci bola intenzita podla scitania 2010 skoro 9000. Takze zo Svrcinovca 5000 na hranicu Tesin a 4000 do CR.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 26. Júl 2017 12:43

mna to uz nebavi s tebou. tesin je hranicny prechod medzi poslkom a ceskom. tak hadam vyznamna cast su auta ktore jazdia medzi tymito statmi. to uz naozaj par ludom totalne hrabe a myslia si cez kysuce a zilina su centrom galaxie....Polovica dopravy z Ceskeho Tesina isla na Svrcinovec...v tvojom mokrom sne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mapman » 26. Júl 2017 14:28

Matne si zo svojej skusenosti pamatam, ze smerovym prieskumom bolo preukazane, ze vacsina nakladnej dopravy, ktora v sucasnosti prechadza cez HP Cesky Tesin pokracuje na HP Mosty u Jabl., v roku 2010 to bolo takmer 2500 tazkych vozidiel, co je takmer 60% dopravy.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mapman » 26. Júl 2017 15:03

Tak mea culpa, pamatal som si zle, tu su cisla z rokov 2000, 2005 a 2010 s tranzitom cez Tesim a Svrcinovec:

Osobna doprava:
Obrázok

Nakladna doprava:
Obrázok
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 26. Júl 2017 15:46

Tak nejako vyzerala ta prezentacia, tak zrejme som si to nepresne zapamatal. Vacsina tranzitujucich vozidiel cez CR z Ceskeho Tesina isla na Svrcinovec a teda len cez 31% z celkovej intenzity NA na prechode v Tesine isla na Svrcinovec. Neviem nejake nizke sa mi zdaju tie cisla, lebo aj Breclav by vychadzala iba na 20% tranzit cez CR a to si zase pamatam nieco podstatne vacsie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Peter_CA » 26. Júl 2017 17:41

Tak sa už dohodnite. Buď nikto zo Svrčinovca nebude využívať D3, pretože bude do Poľska jazdiť po 11/48/S52 - alebo nikto zo Svrčinovca nebude jazdiť do Poľska po 11/48/S52 :lol:
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod i15 » 26. Júl 2017 19:53

Prieskumy sú pekná vec, ale reálne dáta hovoria, že cez Wegiersku Gorku a teda aj D3 Skalité jazdí menej ako 1000 NK denne, čo je menej ako na trase R4 a porovnateľné s Trstenou. Samozrejme že intenzita na D3 časom porastie, ale kedy? A bude to dosť na to, aby sa obhájili vysoké náklady?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod zoom » 26. Júl 2017 21:05

teoreticky ak nad 7,5t nepustíš cez Oravu tak na výber moc nebudú mať. Ale či je také obmedzenie v hre to neviem..
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 27. Júl 2017 09:01

i15 napísal:Prieskumy sú pekná vec, ale reálne dáta hovoria, že cez Wegiersku Gorku a teda aj D3 Skalité jazdí menej ako 1000 NK denne, čo je menej ako na trase R4 a porovnateľné s Trstenou. Samozrejme že intenzita na D3 časom porastie, ale kedy? A bude to dosť na to, aby sa obhájili vysoké náklady?


Len zo scitania 2015 a scitania v tuneli Laliky 7/2017 by to malo byt 7/2017 pre Wegiersku Gorku 1782 NA/24h - to je samozrejme nepresne cislo, lebo vychadza zo scitania z dvoch miest a dvoch casov, teda je to len orientacne cislo.

Podla scitania 2015 prechadzalo cez Wegiersku Gorku 1158 NA/24h. Ale budem citat medzi riadkami, ze si chcel pisat o tuneli Laliky, 2015 tam bolo 275 NA/24h, mesiac po otvoreni D3 to pri kratkodobom scitani v tuneli vychadza na 899 NA/24h (za 10.-16.7.), pocet osobnych sa zvysil z 1032 OA/24h na 2627 OA/24h (za 10.-16.7.), spolu 3526 v./24h, scitanie 2015 1329 v./24h.

Naklady su extremne vysoke, suvisi to s trasovanim (tento variant X schvalila Dzurindova vlada), aj s tendrom ako takym. Nemalo to ist cez Valy, ale udolnym variantom, vo Svrcinovci mali vykupit par domov a mohlo to ist bez tunela, prepojit D3 a I/11 iba jednou spolocnou vetvou. Cena akceptovana statom samozrejme nie je pre mna akceptovatelna, mali sa hladat riesenia ako to urobit cenovo prijatelnejsie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 28. Júl 2017 08:23

Smiech cez slzy ... Intenzity nizsie ako na 31 mio obchvate Ziaru... Este niekto pochybuje ze toto je najzbytocnejsia a najdrahsia dialnica na slovensku ? Vsak to je tragedia vyplieskat pol miliardy euro na intenzity polnej cesty ...

Ale hej treba rozdat polskym kamionistom letaciky a idealne dalsiu miliardu vrazit do kysuckych dialnic, potom mozno za 20-30 rokov tam urcite bude snad aspon tych 5 tisic . Tragedia slovenskych dialnic v zivom prenose..

Dopadlo to presne ako so zeleznicou v tomto umelom "koridore", ale kysucania sa aspon mozu buchat do prs ze maju dialnicu duchov spanielskeho typu.. Ked uz budu stat v zapche v brodne, radoli alebo cadci ;)

Zaroven tie "nizke cisla" co postol mapman maju zrazu aj potvrdenie... Lepsi lakmusovy papierik ako sviatok v cechach byt ani nemohol. Fakt som zvedavy ako budete teraz obhajovat akykolvek usek D3 na tranzit

pedro napísal:Prvé údaje z D3 Svr-Ska:
priemerná denná intenzita sledovaného obdobia (nerovná sa RPDI!) - 2160 skv/24h z toho 897 nákladných a bus.
max. denná intenzita - 2960 skv/24h - z toho 2060 nákladných - kvôli sviatku v ČR - 6.7.
počas voľných dní je priemerná intenzita vyššia ako počas pracovných dní.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod racto » 28. Júl 2017 10:59

Všetky dopravnoinžinierske údaje sa "točili" okolo hodnoty max 5000 voz/24h.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.