Stránka 1 z 105

D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 19:30
od aquila
SSC hľadá projektanta na úsek diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=51

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 20:46
od bystrik
takze moznost viest D3 cez Oscadnicu tymto pada :(

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2005 20:54
od aquila
vyzera ze hej, kedysi bol na trende rozhovor so starostom oscadnice. a on to formuloval tym stylom ze ked by usetrila SSC 2mld na dialnici cez oscadnicu, tak ze on chce pre obec 1 mld s tym ze by to dostali pausalne bez nejake urcenie na co to maju pouzit.

dalsi problem bol ze trasa cez oscadnicu nebola tusim ani variantne riesena, resp toto samotne by docela spomalilo cely proces.

plus tam boli nejake dalsie nezhody.

aj ked faktom je, ze je to skoda. ale co uz. oscadnica mozno casom dojde na to, ze keby isla dialnica blizsie k stredisku tak by tam ludia chodili este o to radsej ...

prieskumna stolna a Oscadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 09:00
od Hosť
Zda sa, ze nasa dialnicna siet sa bude skladat z rozostavanych dialnicnych usekov a z prieskumnych stolni (Polana, Ovciarsko, Visnove).

Cez Oscadnicu by to bolo 8 - 9 km kratsie, do lyziarskeho strediska, kde je mozno az polovica navstevnikov z Polska, pre nich by to bolo o 20 km blizsie po slusnej ceste. Je tam aj dnes cesta cez kopec, ktora vsak nie je zjazdna pre kazdeho, takze vacsina to radsej obchadza cez Cadcu a cez celu Oscadnicu. Atraktivitu strediska zvysuje aj dobra pristupova cesta a vzdialenost.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 10:10
od devil
Vsetci pozname pripad PB, kde sa povedalo, bud cesta pojde cez mesto na estakade, alebo bude pred mestom prerusena a za mestom bude opat pokracovat. Ine riesenie nebolo pripustne. spominalo sa aj nejakych 500 bytov, na co minister v SITE povedal, ze co ma min. dop. s nejakymi bytmi. Toto je identicky pripad. 2 miliardy Sk su obrovske peniaze, zda sa ale ze prave niekto tie 2 mld velmi chce, inak by starostu niekam poslali :arrow: . A na zasmiatie (alebo skor do placu :?: :!:) je poziadavka na 1 mld. Detto ze by ich pouzili podla svojho uvazenia. :roll: to by hociktora dedina na hociktorom useku na hociktorej D/RC mohla pytat stamiliony za uzemne rozhodnutia. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 11:36
od bystrik
Opytal som na trasovanie diaľnice cez Oščadnicu priamo starostu:

Vazeny pan starosta, chcel by som sa opytat na Vase stanovisko na trasovanie dialnice D3 cez Oscadnicu. Cital som v novinach, ze pozadujete za dovolenie dialnice cez Vasu obec od SSC vystavbu vodovodu. Je to pravda? Dakujem za odpoved.

Toto je jeho odpoveď:

Vážený pán Bystrík, trasovanie diaľnice D3 bolo správne, logicky rozhodnuté a uzatvorené začiatkom 90-tych rokov. To čo nasledovalo potom (1999-2002) bola iba "labutia pieseň" určitých ľudí. Táto vec je definitívne uzatvorená a preto je zbytočné sa k nej vracať. Bolo to správne rozhodnutie. Miloslav Šulgan

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 11:58
od devil
Trasovanie zo zaciatku 90-ich r. je to dnesne, t.j. nie cez Osc.? ak ano, tak je to "podivna" odpoved, kedze o tych poziadavkach nevie iba ten, kto nechce.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2005 12:10
od bystrik
Ano, starostom spominane trasovanie je to dnesne. Odpoved je skutocne divna... :shock:

Marec, chod si po studenu sprchu starec!

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2005 15:55
od Hosť
Marec klope na dvere a SSC sa zobudila tyzden pred odovzdanim kompetencii NDS. Zrazu je kazdy den drahy. Asi niekto buchol po stole a chce mat nieco v rukach az si pojde pre studenu sprchu od Poliakov.


Zameranie terénu pre stavbu diaľničného úseku D3 Svrčinovec - Skalité vrátane nadzemných a podzemných inžinierskych sietí a vyhotovenie účelovej mapy v mierke 1 : 1 000, vybudovanie a určenie vytyčovacej siete ako podklad pre spracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie (DSP) stavby.

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=509

Doplňujúce informácie o tomto úseku.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2005 23:40
od Diaľničiar
Úsek je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru TINA č. VI.
Trasa diaľnice je vedená severovýchodným smerom úpätia Javorníky a mimoúrovňovo križu­je železničnú trať Žilina – Bohumín, cestu I/11, na ktorú je mimoúrovňovo pripojená pros­tredníctvom križovatky Svrčinovec. Za križovatkou diaľnica vchádza do tunela Svrčinovec, za ním pokračuje mostnými objektami , zárezmi a násypmi. Navrhnuté je malé odpočívadlo na úpätí Zadných honov. Nad obcou Skalité prechádza trasa tunelom Poľana a končí na začiatku rozostavaného úseku Skalité - štátna hranica SR/PR.
Vzhľadom na výsledky dopravných intenzít a charakter územia, bolo rozhodnuté o vybudovaní diaľnice v polovičnom profile, ako komunikácia kategórie R 11,5/80.
Na trase sa nachádza 1 mimoúrovňová križovatka, dva tunely – tunel Svrčinovec dĺžky 456 m a tunel Poľana dĺžky 898 m, 1 malé obojstranné diaľničné odpočívadlo, 20 ks mostov o dĺžke 5071 m, z toho 12 na diaľnici 1 nad diaľnicou a 7 na prístupových komunikáciách, oporné múry v dĺžke 309 m, zárubné 562 m, protihlukové steny celkove 2262 m, clona proti oslneniu 155 m, 20 preložiek ciest (I/11, poľné a lesné cesty).
Diaľničný úsek bude po vybudovaní plniť spolu s nadväzným a do výstavby pripravo­vaným úsekmi aj funkciu dopravného prepojenia hlavného mesta a juhozápadných oblastí Slovenska s Kysucami a nadväzne s Poľskou republikou a ČR.

Vplyv na životné prostredie.
Úsek bol v plnom rozsahu posúdený podľa zák. č. 127/94 Z.z. (EIA). Hodnotili sa dve polohy trasy, a to variant 1, z tunela Svrčinovec schádzajúci v dĺžke cca 2 km do súbehu so želez­ničnou traťou a riekou Čierňanka a variant X položený do vhej polohy nad obce Čierne a Skalité, v časti až na vrchol pohoria. Vzhľadom na ráz územia (hornatý terén, zvážlivé úze­mie, laznícky spôsob osídlenia, dlhé zimné obdobie, a pod.) sú oba varianty technicky ná­ročné. V záverečnom stanovisku procesu EIA bolo, s prihliadnutím k väčšej vzdialenosti od obcí, odporučený variant X. Po dobudovaní tohoto úseku sa predpokladá presmerovanie tranzitnej dopravy sever - juh z hraničného prechodu v Trstenej na Kysuce.

Riešenie stavby bolo schválené štátnou expertízou v r. 2002.

Financovanie: predpoklad z kohézneho fondu EÚ, pôžičky zahraničných bánk a štátny roz­počet.

Dĺžka úseku: 12,1 km
Kategória : D 24,5/80, v polovičnom profile ako R 11,5/80 v trase budúcej diaľnice

Tento materiál pochádza zo stránky Slovenskej správy ciest, www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=432

oscadnica

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2005 13:00
od mmaros
Mne sa zda, ze variant cez Svrcinovec je lepsi ako cez Oscadnicu. Ked sa porovnava dlzka smerom na Polsko, potom vychadza Oscadnicky variant lepsie. Predlzi sa vsak usek rychlostnej cesty smerom na Cesko. V schvalenom variante je riesene napojenie aj Ciech aj Polska prakticky jednou cestou, kedze R-ka na Cesko sa odpaja tesne pri hranici. Okrem toho obchvat Cadce, by sa staval omnoho neskor (keby bol iba sucast R cesty na Cesko ako je tomu pri variante cez Svrcinovec. Oscadnica je turisticke mestecko a dialnica cez jej dolinu by mohla pokazit jej raz. Takze nevidim za rozhodnutim len poziadavky starostu ale pre mna je schvalene riesenie rozumnejsou variantou.

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2005 17:29
od kaviarista
maros, mas pravdu, ale len z pohladu kratodobej buducnosti, kym by sa tie rychlocesty nedostavali. Ak ale v dalekej buducnosti raz budu stat, je lepsie ak vzdialenost medzi rovnobeznymi cestami je co najrovnomernejsia. Ak priblizis trasu D3 k Tesinu, zaroven ju vzdialis od buducej R3. Ja by som bol radsej za Oscadnicu, ked uz.

Variant D3 na Svrcinovec je mensie zlo

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 15:37
od feroslav
mmaros napísal:Mne sa zda, ze variant cez Svrcinovec je lepsi ako cez Oscadnicu. Ked sa porovnava dlzka smerom na Polsko, potom vychadza Oscadnicky variant lepsie. Predlzi sa vsak usek rychlostnej cesty smerom na Cesko. V schvalenom variante je riesene napojenie aj Ciech aj Polska prakticky jednou cestou, kedze R-ka na Cesko sa odpaja tesne pri hranici. Okrem toho obchvat Cadce, by sa staval omnoho neskor (keby bol iba sucast R cesty na Cesko ako je tomu pri variante cez Svrcinovec.


kaviarista napísal:maros, mas pravdu, ale len z pohladu kratodobej buducnosti, kym by sa tie rychlocesty nedostavali. Ak ale v dalekej buducnosti raz budu stat, je lepsie ak vzdialenost medzi rovnobeznymi cestami je co najrovnomernejsia. Ak priblizis trasu D3 k Tesinu, zaroven ju vzdialis od buducej R3. Ja by som bol radsej za Oscadnicu, ked uz.


Tu vidime proti sebe dva typy argumentov, jeden je pragmaticky, druhy skor teoreticky. Oba spravne, ale v tomto pripade je technokraticke riesenie ekonomicky i dopravne spravnejsie. Pripojka na uz existujucu rekonstruovanu cestu na ceskej strane je len par sto metrov na Jablunkov, kde je najvacsou prekazkou rozpadavajuci sa most. Trasa na Svrcinovec obsluzi oba smery na Ostravu i na Zywiec a na Ostravu sa jazdi viac.

Vplyv prelozenia cesty na Oscadnicu by bol len lokalny, pretoze by sa tou prelozkou nezmenila matica povodu a urcenia dopravy, len ekonomicke parametre spojnic. Rovnobeznost s R3 preto nehra rolu. Ak by jedneho dna stala D3 pri Oscadnici aj R5 na Jablunkov, prepravne kapacity by aj tak tazko boli dosiahnute ci prekrocene ako v pripade zbabranej dialnice Trnava-Nitra-Zvolen.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 16:04
od johhan
kaviarista napísal:maros, mas pravdu, ale len z pohladu kratodobej buducnosti, kym by sa tie rychlocesty nedostavali. Ak ale v dalekej buducnosti raz budu stat, je lepsie ak vzdialenost medzi rovnobeznymi cestami je co najrovnomernejsia. Ak priblizis trasu D3 k Tesinu, zaroven ju vzdialis od buducej R3. Ja by som bol radsej za Oscadnicu, ked uz.


No ešte je tu jedna možnosť riešenia ktorá bola navrhnutá v poslednej dobe a to že D3 by sa viedla na hranicu s ČR a R5 by sa mohla viesť cez Osčadnicu na Zwardoň. Tým by sa to celé pretrasovalo a aj cesta by mohla viesť v trase akú požaduje obec Osčadnica a aj by sa ušetrili peniaze.

dobrý nápad

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 16:49
od feroslav
johhan napísal:No ešte je tu jedna možnosť riešenia ktoá bola navrhnutá v poslednej dobe a to že D3 by sa viedla na hranicu s ČR a R5 by sa mohla viesť cez Osčadnicu na Zwardoň. Tým by sa to celé pretrasovalo a aj cesta by mohla viesť v trase akú požaduje obec Osčadnica a aj by sa ušetrili peniaze.


Ak je pravda, že by sa tou variantou ušetrili nejaké peniaze, tak ja som všetkými desiatimi za. Ked sa už robia hlúposti, tak aspoň aby to stálo čo najmenej.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2005 16:51
od aquila
johhan napísal:
kaviarista napísal:maros, mas pravdu, ale len z pohladu kratodobej buducnosti, kym by sa tie rychlocesty nedostavali. Ak ale v dalekej buducnosti raz budu stat, je lepsie ak vzdialenost medzi rovnobeznymi cestami je co najrovnomernejsia. Ak priblizis trasu D3 k Tesinu, zaroven ju vzdialis od buducej R3. Ja by som bol radsej za Oscadnicu, ked uz.


No ešte je tu jedna možnosť riešenia ktoá bola navrhnutá v poslednej dobe a to že D3 by sa viedla na hranicu s ČR a R5 by sa mohla viesť cez Osčadnicu na Zwardoň. Tým by sa to celé pretrasovalo a aj cesta by mohla viesť v trase akú požaduje obec Osčadnica a aj by sa ušetrili peniaze.

ze by u nas aj niekto zacal rozmyslat ? inak oznacenie D3 by mohlo byt aj nadalej po polske hranice.. co je podstatne ze niekoeho napadlo aj nove trasovanie cez oscadnicu a vobec prerobenie povodneho projektu .. myslim si ze aj keby sa nechali piliere z estakat pri skalitom uhorom, tak by nova trasa bola lacnejsia ..

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 12:47
od JG
aquila napísal:myslim si ze aj keby sa nechali piliere z estakat pri skalitom uhorom, tak by nova trasa bola lacnejsia ..


Rozostavana cast D3 Skalite - statna hranica je sucastou oboch variantov - Svrcinovec aj Oscadnica.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 13:01
od aquila
JG napísal:Rozostavana cast D3 Skalite - statna hranica je sucastou oboch variantov - Svrcinovec aj Oscadnica.

otazne je v akom stave su tie piliere, tak ci tak pocitam ze by sa muselo spravit nieco podobne co sa dialo pri sverepci ze povodne sa zburali a postavili nove. cize aj tunak by malo prijist k prehodnoteniu trasy ..

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 14:17
od JG
Na Skalitom este netreba nic burat. Iba ak by sa zistilo, ze bol pouzity nekvalitny material. Zemne prace su skoro hotove a jeden most je prejazdny. Vsetky stlpy su v stave, ze sa im nic nestane aj ked niekolko dalsich rokov mosty nedokoncia.

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 14:26
od aquila
JG napísal:Na Skalitom este netreba nic burat. Iba ak by sa zistilo, ze bol pouzity nekvalitny material. Zemne prace su skoro hotove a jeden most je prejazdny. Vsetky stlpy su v stave, ze sa im nic nestane aj ked niekolko dalsich rokov mosty nedokoncia.

to by bolo len dobre, len vies ako to na slovensku chodi :) kazdy si chce privirobit .. hlavne by ten usek mali dostavat :-/

tak

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 17:03
od kaviarista
Zabudnime na chvilku na priority v dialnicnej vystavbe, predstavme si, ze cela R2, R3 aj R4 na Slovensku uz stoja a podme riesit prakticky Kysuce. Chcem sa spytat tych, co teren dobre poznaju: slo by to trasovat aj nejako takto? (viem, ze ta cesta krizom zo Skaliteho do Oscadnice existuje, ale nesiel som po nej nikdy)

Obrázok
http://www.dialnice.info/album_pic.php?pic_id=30

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 17:11
od aquila
inak ten variant cez oscadnico co hovoril johhan by aj mna zaujimal. faktom je ze by to bolo asi o 2 a viac miliard lacnejsie a aj logickejsie riesenie

predsa len by to aspon "trosku" oddialilo od tesinskej RK a bolo by to rovnomerne vzdialene od R3)

p.s. ten odkaz s obrazkom asi nebude fungovat aby ho tu zobrazilo :-/ , tak som z toho urobil aspon link

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 17:54
od kaviarista
feroslav,
urcite by pretrasovanie cez Oscadnicu nemalo iba lokalny prinos. Vyzera to na celkom slusnu usporu kilometrov. Mne sa ten navrh s trasovanim D3 do Ceska a R5 do Polska pozdava velmi. Cadcanom bude asi uplne jedno, ci pocestuju do PL cez Svrcinovec alebo cez Oscadnicu. Zilincanom (tym padom aj dodavatelom a odberatelom KIA) ale urcite nie.

Zmeny na D3

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 18:57
od feros1av
kaviarista napísal:urcite by pretrasovanie cez Oscadnicu nemalo iba lokalny prinos. Vyzera to na celkom slusnu usporu kilometrov. Mne sa ten navrh s trasovanim D3 do Ceska a R5 do Polska pozdava velmi. Cadcanom bude asi uplne jedno, ci pocestuju do PL cez Svrcinovec alebo cez Oscadnicu. Zilincanom (tym padom aj dodavatelom a odberatelom KIA) ale urcite nie.


Navrhovane riesenie vyzera priaznivo:
1) funkcny ekvivalent
2) cena sa nezvysi, ale naopak mozno to bude aj lacnejsie

Prekvalifikovanie spojky na Jablunkov na dialnicu je rozumne, lebo to je trasa E75 a prekvalifikovanie trasy na Zywiec na RC je tiez rozumne, lebo parametre cesty na druhej strane su podobne. D3 sa tak stane o nieco mensim zlom.

Preto sa tomu neda nic vytknut. Ja som asi zle pochopil tu poznamku o paralelnych trasach s R3, lebo R3 je geograficky i dopravne tak vzdialena, ze vzajomny vplyv je zanedbatelny. Len hlupak nezmeni nazor, ak sa situacia zmenila a existuje priaznivejsie riesenie

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2005 19:45
od Steve
Můžete mi někdo prosím popsat jak jinak trasovat dálnici D3? A ještě jeden dotaz? Potřeboval bych vědět předběžné datumy(roky) dokončení všech dálnic a RC na Slovensku? Díky moc.