Stránka 80 z 105

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2016 13:59
od Pascal25Z
What have to be done??

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 23:03
od BoroZA
Pascal25Z napísal:Will this section be completed this year? What have to be done to complete this section?


The opening is scheduled for may 2017. :wink:

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 23:07
od Pascal25Z
Sorry if I ask but why in May. It seems that all is ready except the traffic signs and the road markings.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 23:17
od BoroZA
Due to different circumstances (tunnels have to be tested, traffic signs fitted, crossing with future expressway R5 modified, etc.). ;)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 23:27
od dandb
Maxx787 napísal:akoze za toto dat 300 mega je humus. no co uz, smeracka banda zaplatila kysucanom prvotriednu cestu 1 triedy za z 15% nase peniaze. aby kysucania vedeli koho maju kruzkovat...a rozlucte sa s kompletnou dialnicou do roku 2100.

Tento usek ,, D3 ,, je zbytocny aj pre kysucanov !

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 09:30
od Pascal25Z
Can anybody make please new photos of this section including the R5 feeder?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 12:18
od medima
Akých 15% za naše peniaze? 100% za naše peniaze !!! Ty myslíš, že kasu Európskej únie napĺňa kto? Nie občania EÚ a teda aj ty?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 12:58
od Maxx787
sice tiez pravda...ale tak prispievaju tam aj nemci, cesi, francuzi atd. takze su to aj ich peniaze...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 14:41
od medima
Nie. Im dáva tiež EÚ eurofondy a stavia aj pre nich. Za ich peniaze oni dostanú svoje diaľnice. Za tvoje peniaze ty dostaneš novú D3 na Kysuciach.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 15:06
od DrX
Medima, byt takto odveci sa fakt uz vidi len malo kedy. Slovensko je jednym z najvacsich cistych prijemcov financii z EU. Skus citat, a mozno pochopis:
https://dennikn.sk/523277/slovensko-je- ... zpoctu-eu/
http://www.aktuality.sk/clanok/371991/n ... tia-nemci/

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 19:47
od dialnicaD3
tu je niečo, koli čomu možno tá cena až taká vysoká není:

http://zilinskedialnice.sk/kratky-dokument-o-mostoch-na-d3-ke/

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 20:49
od Maxx787
pri levoci postavili 58 m vysoky plnoprovilovy most a 500 metrovy tunel spolu s 10 km plnoprofilovej dialnice za 13 milionov € za km. a tu mate 11 km dvojpruhovej cesty s dvoma takymi mostami za 30 milionov za km. akoze nehnevajte sa ale to "cena nie je az taka vysoka" si hovorte niekomu kto nema paru o tom o com sa tu hovori. okrem toho ta "dialnica" sa mala stavat dva roky a stavia sa tri, okrem toho by ma zaujimalo ci sveta trojica vyplatila vsetkych subdodavatelov v plnej sume a nacas.
D3 ka je megalomanske politicky pretlacene spojenie ktore ma zmysel iba na cesko, a skoro polovica objemu dopravy z polska ide cez oravu. vy mate dialnicu za miliardu a my dva obchvaty dokopy za ani nie 200 mil. a tranzit chodi cez okresne mesto (argumenty CA nema obchvat neprijmam bude sa podpisovat zmluva, TS nema zacatu sutaz.) potom cez dalsie okresne mesto (KnM je skoro vyobchatovane ako DK ale zato zbytocny okres ktory moze v pohode prejst pod CA) a potom stredom 5 obci. zatial co na kysuciach tak cez dve, (svrcinovec cierne aj skalite vynechajte maju skoro hotovy obchvat.) takze malo muziky za kopu penazi a R3 ktora by dostavbou stala asi polovicu D3ky nechame tak nech ludom padaju domy na hlavu. a je vseobecne zname ze kysucania su bastou smeru...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 21:15
od milan_KM
Predpokladám, že si nedávno získal prístup na internet, pretože si týmto príspevkom objavil Ameriku. A nájdi mi prosím toho človeka, ktorý považuje cenu tohto úseku za "nie až tak vysoku".

Ako som vyššie písal nenáviť neschopákov a zlodejov na Ministerstve dopravy, oni sú zodpovední za zlodejskú súťaž a rovnako aj neschopnosť prestavať R3 za štátne peniaze.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2016 21:52
od BoroZA
Maxx787 napísal:pri levoci postavili 58 m vysoky plnoprovilovy most a 500 metrovy tunel spolu s 10 km plnoprofilovej dialnice za 13 milionov € za km. a tu mate 11 km dvojpruhovej cesty s dvoma takymi mostami za 30 milionov za km. akoze nehnevajte sa ale to "cena nie je az taka vysoka" si hovorte niekomu kto nema paru o tom o com sa tu hovori. okrem toho ta "dialnica" sa mala stavat dva roky a stavia sa tri, okrem toho by ma zaujimalo ci sveta trojica vyplatila vsetkych subdodavatelov v plnej sume a nacas.
D3 ka je megalomanske politicky pretlacene spojenie ktore ma zmysel iba na cesko, a skoro polovica objemu dopravy z polska ide cez oravu. vy mate dialnicu za miliardu a my dva obchvaty dokopy za ani nie 200 mil. a tranzit chodi cez okresne mesto (argumenty CA nema obchvat neprijmam bude sa podpisovat zmluva, TS nema zacatu sutaz.) potom cez dalsie okresne mesto (KnM je skoro vyobchatovane ako DK ale zato zbytocny okres ktory moze v pohode prejst pod CA) a potom stredom 5 obci. zatial co na kysuciach tak cez dve, (svrcinovec cierne aj skalite vynechajte maju skoro hotovy obchvat.) takze malo muziky za kopu penazi a R3 ktora by dostavbou stala asi polovicu D3ky nechame tak nech ludom padaju domy na hlavu. a je vseobecne zname ze kysucania su bastou smeru...


Opravím ťa: CA bude mať plnohodnotný obchvat možno za 4 roky, takže to sa nedá zatiaľ počítať, KNM nemá žiadny obchvat - cesta I/11 je vedená cez Radoľu prakticky ešte z čias konskej dopravy, Svrčinovec nemá a do roku 2020 nebude mať hotový obchvat - cesta vedie a bude viesť stredom obce, a cesta I/11 vedie taktiež stredom 5 obcí (Svrčinovec, Čadca, zčasti aj Krásno nad Kysucou, Povina, Radoľa). Takže až tak dobre na tom Kysuce nie sú v porovnaní s Oravou. Z mojich skúseností je na tom Orava s plynulosťou premávky oveľa lepšie, pretože vždy keď som prechádzal z RK cez DK do NO alebo TS, nikdy som nestál v žiadnej kolóne mimo RK, a to ani v špičke. Avšak takmer vždy keď idem zo ZA do ČR, zdržím sa v kolónach pred KNM a pred tunelom Horelica, a pri ceste späť sa ani nedá dostať zo Svrčinovca do Čadce v špičke, nehovorím o ranných kolónach z Krásna nad Kysucou až do Radole (cca 13km) :wink:

Cena D3 je samozrejme pomerne vysoká, ale D3 ako taká je nepomerne dôležitá.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 08:58
od eric987
Odborny clanok o sekundarnom osteni tunela Polana : http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/tu ... ela-polana

CA bude mať plnohodnotný obchvat možno za 4 roky, takže to sa nedá zatiaľ počítať, KNM nemá žiadny obchvat - cesta I/11 je vedená cez Radoľu prakticky ešte z čias konskej dopravy, Svrčinovec nemá a do roku 2020 nebude mať hotový obchvat - cesta vedie a bude viesť stredom obce, a cesta I/11 vedie taktiež stredom 5 obcí (Svrčinovec, Čadca, zčasti aj Krásno nad Kysucou, Povina, Radoľa). Takže až tak dobre na tom Kysuce nie sú v porovnaní s Oravou. Z mojich skúseností je na tom Orava s plynulosťou premávky oveľa lepšie, pretože vždy keď som prechádzal z RK cez DK do NO alebo TS, nikdy som nestál v žiadnej kolóne mimo RK, a to ani v špičke. Avšak takmer vždy keď idem zo ZA do ČR, zdržím sa v kolónach pred KNM a pred tunelom Horelica, a pri ceste späť sa ani nedá dostať zo Svrčinovca do Čadce v špičke, nehovorím o ranných kolónach z Krásna nad Kysucou až do Radole (cca 13km)

Zakladny rozdiel medzi Oravou a Kysucami je momentalne v tom, ze zatialco na Kysuciach su zazmluvnene useky v hodnote cca 800 mil. €, na Orave v hodnote 0 mil. €, slovom nula. Druha vec je, ze zmysel ma jedine CA-Svrcinovec; Strazov-Brodno akurat zhorsi priepustnost I/11 medzi ZA a Kysucami a Sv-Skalite neriesi prakticky nic. D3 spravili dolezitou okolnosti (Hyundai v Nosoviciach a KIA v ZA + absencia ineho kvalitneho spojenia SR-CR), avsak az na CA-Sv sa peniaze utopili na zbytocne useky. Co sa tyka ceny - nebyt nezmyslov ako 4-nasobneho premostenia Kysuce na Brodno-KNM ta cena moze byt naozaj normalna.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 10:15
od Maxx787
miesto tohto zbytocneho useku pre 3000 aut mohla ist cela R3 v polprofile a stala by cca tolko co toto aj vratane tunela pod bielou skalou. miesto prazdnej cesty v troch obciach mohla byt vyriesena skoro cela orava s intenzitou 6000 v 5 obciach a jednom okresnom meste. nehovorim ze D3 je zbytocna, ale mali by sa risit tie useky ktore maju zmysel teda CA-Sv. KnM-Za a nie zbytocnot tu. ale co uz, stoji to, tak sa vsetci tesme vratane mna :-) a dufajne ze este tento rok sa obchvatu TS dockame (sutaze).

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 11:48
od milan_KM
Eric ale na Brodno-KNM nemáš ako inak viesť trasu ako 4 násobným križovaním Kysuce, teda ak sa nechces schovať do tunela. Nie je možné trasu viesť stále paralelne s I/11. Takže podobné nezmysly nie je dobré vyťahovať keď očividne nemáš páru o miestnych pomeroch.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 13:03
od devil
Opravím ťa: CA bude mať plnohodnotný obchvat možno za 4 roky, takže to sa nedá zatiaľ počítať, KNM nemá žiadny obchvat - cesta I/11 je vedená cez Radoľu prakticky ešte z čias konskej dopravy, Svrčinovec nemá a do roku 2020 nebude mať hotový obchvat - cesta vedie a bude viesť stredom obce, a cesta I/11 vedie taktiež stredom 5 obcí (Svrčinovec, Čadca, zčasti aj Krásno nad Kysucou, Povina, Radoľa). Takže až tak dobre na tom Kysuce nie sú v porovnaní s Oravou. Z mojich skúseností je na tom Orava s plynulosťou premávky oveľa lepšie, pretože vždy keď som prechádzal z RK cez DK do NO alebo TS, nikdy som nestál v žiadnej kolóne mimo RK, a to ani v špičke. Avšak takmer vždy keď idem zo ZA do ČR, zdržím sa v kolónach pred KNM a pred tunelom Horelica, a pri ceste späť sa ani nedá dostať zo Svrčinovca do Čadce v špičke, nehovorím o ranných kolónach z Krásna nad Kysucou až do Radole (cca 13km) :wink:


da sa to pocitat od okamihu podpisu zmluvy. a ano argument typu niekde sa stavia a niekde nie JE relevantny.

toto je ten hrozny prietah radolou a krasnom, povina ma prietah kratsi tak do 500 m. medzi trstenou a o. podzamkom je 5 dedin a tvrdosin. okrem toho sirka cesty ZA-CA 11,5 m, na orave 7,5. ale podla expertov z kysuc to nestoji za zmienku ani nema vplyv na priepustnost.

https://www.google.sk/maps/@49.2968779, ... 6656?hl=sk

https://www.google.sk/maps/dir/49.31207 ... 6656?hl=sk

tvoje skusenosti su skor tvoje dojmy. priemerna rychlost je uplne porovnatelna, nic na tom nemenia ani vyssie intenzity na kysuciach. ale treba povedat ze kysucania majstrovsky prezentuju svoje problemy co je 5 km od brodna po radolu a 5-6 km pri CA.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2016 18:21
od BoroZA
Devil, sorry, ale ak nejazdíš tieto trasy častejšie ako ja, tak tvoje argumenty neakceptujem. Mňa nezaujímajú tabuľky a odhady od počítača - som na cestách každý deň a mám už čosi za sebou aby som vedel určité veci posúdiť. ;) Trasu cez Kysuce absolvujem minimálne dva-tri krát do týždňa, cez Oravu minimálne jeden krát, a vidím za tie uplynulé roky kde je skutočne diaľnica potrebná a kde nie. Sorry, ale argument, že cez Oravu by cesta vyšla lacnejšie, alebo fakt, že je tam viac obcí na rovnako dlhej trase, nie je relevantný vo vzťahu k intezite dopravy a aktuálnym preferenciám medzinárodných koridorov. ;) Načo stavať R3, keď Poliaci na nadväzujúci úsek kašlú? A vari nestavať D3 keď Česi i Poliaci počítajú s plynulými napojenami na svojej strane hranice? To by fakt nemalo logiku, resp. by to odporovalo zdravému rozumu. :D

Znova sa budem opakovať a odkážem vás, pochybovačov, aby ste sa prišli párkrát previezť cez Kysuce. ;) Jednoducho D3 sa musí dokončiť celá, čo najskôr a pokiaľ možno za normálnu cenu (ak to nepôjde, tak aj za premrštenú - je to smutné, ale žijeme v takom divnom štáte, kde firmy zneužívajú zlú dopravnú situáciu na umelé navyšovanie ponúk). A čo sa týka R3 - podľa mojich reálnych skúseností z ciest na najbližších 15-20 rokov úplne stačia polprofilové obchvaty Trstenej, Tvrdošína, Dolného Kubína, a možno krátke plné profily pri Ružomberku a pri Martine.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 10:03
od devil
nepotrebujem niekam jazdit pernamentne aby som vedel posudit rozdiel medzi sirokou a uzkou cestou. to staci vidiet 1-2x. ohladom preferencie medzinarodnych koridorov mame relevantne udaje zo scitania dopravy. trstena je stale najdolezitejsi prechod do polska, jediny ktory je aspon porovnatelny s najviac vytazenymi na Sk. skalite bude tuctovy prechod aj ked tam prejde cast ND a svrcinovec kvoli tomu vypadne z prvej desiatky.

btw. ty tadial mozno nechodis, trstena obchvat ma, DK ciastocne. ovela horsie su tie dediny....takze mna tvoje "realne" a "objektivne" skusenosti tiez nezaujimaju.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 10:56
od BoroZA
Slovíčkarenie, to ti ide, rovnako ako formulovanie záverov "od stola". :D Viem, že Trstená obchvat polprofilový má, preto som ho tam započítal. ;) Čo sa týka Svrčinovca, ten nevypadne odnikiaľ, práve naopak, keď sa dokončí R5 a české napojenie, predpokladám nárast intenzít pre možné obmedzenie TIR na Makove. A Skalité bude postupne už len rásť, najmä keď sa Poliaci dozvedia, že sa na R3 kašle a že tu budú mať krásnu cestu od hranice prakticky až do Krásna nad Kysucou (po dokončení D3 v Čadci).

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 18:05
od Jano1
Laky napísal:Tu nie je ziadna priprava na plny profil. Skoda.

Krizovatka Svrcinovec je v plnom profile, tam je D3 v plnom profile v dlzke 0,8 km, portalove useky tunelov su vybudovane pre plny profil, v miestach odlucovacov ropnych latok su zemne prace vybudovane na plny profil.

eric987 napísal:Zakladny rozdiel medzi Oravou a Kysucami je momentalne v tom, ze zatialco na Kysuciach su zazmluvnene useky v hodnote cca 800 mil. €,

Na Kysuciach su zazmluvnene iba useky Svrcinovec - Skalite - hranica s PL a to ziadnych 800 mil. € nie je.

devil napísal:okrem toho sirka cesty ZA-CA 11,5 m, na orave 7,5. ale podla expertov z kysuc to nestoji za zmienku ani nema vplyv na priepustnost

Na Orave su v prevadzke polprofily v dlzke 13,6 km aj realne oznacene ako RC s povolenou 100 km/h.

Si si isty, ze toto je C7,5?
https://www.google.sk/maps/place/Doln%C3%BD+Kub%C3%ADn/@49.2150724,19.300412,3a,75y,357.37h,69.12t/data=!3m7!1e1!3m5!1sahAA65Nn1qdphAPGzE0sOQ!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DahAA65Nn1qdphAPGzE0sOQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D66.988716%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4715b1b5d1b2d92f:0x300f7d1c6978e40!8m2!3d49.2502448!4d19.3355409
Alebo azda toto je C7,5?
https://www.google.sk/maps/@49.3892919,19.6403946,3a,75y,222.09h,55.78t/data=!3m6!1e1!3m4!1smGfcpCw9CcdA4GcUywL2Gg!2e0!7i13312!8i6656

Okrem toho su na Orave aj pruhy pre pomale vozidla - 3-pruh - tento ma dlzku zhruba 3,5 km:
https://www.google.sk/maps/dir/49.1512599,19.2856828/49.1785561,19.2980346/@49.1686628,19.2998556,3047m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Na Kysuciach je 0 km ciest oznacenych ako D/RC. Vybudovany je polprofil D3 Oscadnica - Cadca, kde je maximalna povolena rychlost len 60 km/h - aj mimo spicky, kvoli kolonam v spicke siahajucim az do Cadce.

Teda na Orave je 17 km ciest s vyssou povolenou rychlostou alebo vacsou sirkou ako na Kysuciach.

Na polprofiloch R3 su intenzity od 2515 v./24h do 6106 v./24, kym na Kysuciach ma polprofil intenzitu 15 053 v./24h. Polprofily R3 od 858 NA/24h do 2043 NA/24h, polprofil D3 4830 NA/24h.

Kysuce, to je aj CA-Svrcinovec:
https://www.google.sk/maps/@49.4800179,18.7939156,3a,75y,153.98h,73.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1swYTFxT1oCXAXoQjbJlb9LQ!2e0!7i13312!8i6656
Vyzera to ako C11,5?

trstena je stale najdolezitejsi prechod do polska, jediny ktory je aspon porovnatelny s najviac vytazenymi na Sk. skalite bude tuctovy prechod

Tych 1047 NA co je na prechode v Trstenej, da Skalite uplne bez zavahania, ak tam bude povolena doprava nad 7,5 tony.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 20:45
od eric987
milan_KM napísal:Eric ale na Brodno-KNM nemáš ako inak viesť trasu ako 4 násobným križovaním Kysuce, teda ak sa nechces schovať do tunela. Nie je možné trasu viesť stále paralelne s I/11. Takže podobné nezmysly nie je dobré vyťahovať keď očividne nemáš páru o miestnych pomeroch.

:arrow: viewtopic.php?f=44&t=2841&start=375

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 21:11
od devil
Viem, že Trstená obchvat polprofilový má, preto som ho tam započítal.


pozri sa kazdy moze napisat ze jazdi tu a tam. ale ty proste trepes. ani nevies kde je aky obchvat. to ze 5 dedin na necelych 20 km kde je 60 km /h a nizsia priem. rychlost je podla teba uplne v pohode hovori za vsetko.

Čo sa týka Svrčinovca, ten nevypadne odnikiaľ, práve naopak, keď sa dokončí R5 a české napojenie, predpokladám nárast intenzít pre možné obmedzenie TIR na Makove.


kvoli par km cesty sa nic nezvysi. mozno by sa mali uzavriet prechody az po kuty a potom by boli intenzity. :lol:

Na Orave su v prevadzke polprofily v dlzke 13,6 km aj realne oznacene ako RC s povolenou 100 km/h.


to su v podstate cesty I. triedy s honosnym nazvom "rychlostna cesta v polovicnom profile" s bonusom plnych ciar. radsej by som bral klasicku siroku rovnu jednotku.

Si si isty, ze toto je C7,5?

.
.

ani jeden z tychto skvelych prikladov nebol z useku medzi obchvatmi podzamku a trstenej. :lol:

Na polprofiloch R3 su intenzity od 2515 v./24h do 6106 v./24, kym na Kysuciach ma polprofil intenzitu 15 053 v./24h. Polprofily R3 od 858 NA/24h do 2043 NA/24h, polprofil D3 4830 NA/24h.


presne na to su prelozky v poloprofile aby riesili zavady a obchvadzali obce aj ked je nizka intenzita. a kludne nech tam zrusia RC a nechaju tam 90-ku. aj tak maju zmysel.

Tych 1047 NA co je na prechode v Trstenej, da Skalite uplne bez zavahania, ak tam bude povolena doprava nad 7,5 tony.


a co potom ? kamiony dostanu malu skratku, bez akehokolvek hospodarskeho vyznamu. kolko prechodov na cestach I. tr. bude mat vyssie intenzity ako skalite :?: kolko prechodov ma vysoke intenzity aj bez kamionov :?:

ps. intenzity su zaujimave ked sa hodia. taka drietoma ma vyrazne vyssie intenzity ako lysa a na pocudovanie RC sa planuje cez lysu.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2016 21:30
od BoroZA
Myslím, že viesť debatu s devilom nemá význam, nepripustí žiadny iný argument iba svoj. :D Tak na tvoje zdravie, devil, nech sa ti dobre žije v tvojom vlastnom svete. :D

(P.s.: z časového hľadiska je lepšie prejsť 20-kilometrový úsek 60tkou (= 20 minút) ako 10-kilometrový úsek 20tkou (= 30 minút + státie na mieste v kolóne cca 5-10 minút), aspoň matematika by ti mohla ísť... ;) )