D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Lorenc » 19. Nov 2016 21:37

Na kysuciach som bo ix razy posledny rok ale kolony som zazil len v ziline. Dajte tam dade live kameru nech si to kuknem. :-)
Lorenc
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 499
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 20. Nov 2016 19:27

devil napísal:to ze 5 dedin na necelych 20 km kde je 60 km /h a nizsia priem. rychlost je podla teba uplne v pohode hovori za vsetko.

CA,Bukov-statna hranica s PL je 20.2. V nedelu uplne mimo spicky pise google 26 minut, teda 46.6 km/h, ale na to mas uplne iny meter, to je uplne v poriadku. Z tych 20 km je v obciach 17 km.
https://www.google.sk/maps/dir/49.5081833,18.9625633/49.4396566,18.7951884/@49.4752796,18.8454842,13z/data=!4m2!4m1!3e0

devil napísal:to su v podstate cesty I. triedy s honosnym nazvom "rychlostna cesta v polovicnom profile" s bonusom plnych ciar. radsej by som bral klasicku siroku rovnu jednotku.

RC v polprofile je vzdy vyssi standard nez cesta I.triedy C9,5.

devil napísal:ani jeden z tychto skvelych prikladov nebol z useku medzi obchvatmi podzamku a trstenej. :lol:

Si jasne napisal:
devil napísal:na orave 7,5

a ked som poukazal na to, ze na Orave je najmenej 17 km ciest s vyssou povolenou rychlostou alebo vacsou sirkou ako na Kysuciach, a uviedol dalsie useky, kde urcite nie je C7,5, tak sa krutis ako had.

devil napísal:presne na to su prelozky v poloprofile aby riesili zavady a obchvadzali obce aj ked je nizka intenzita.

Zaujimave, ale tam kde su vysoke intenzity a zvlast vysoke intenzity nakladnej dopravy, odmietas prelozku a chces rozsirit cestu iducu pomedzi domy.

devil napísal:a co potom ? kamiony dostanu malu skratku, bez akehokolvek hospodarskeho vyznamu. kolko prechodov na cestach I. tr. bude mat vyssie intenzity ako skalite :?: kolko prechodov ma vysoke intenzity aj bez kamionov :?:

Lenze kamiony omnoho viac zatazuju zivotne prostredie, ale predstavuju realny obchod. Vyssiu intenzitu maju mnohe mestske prechody, aj preto na R3 je intenzita 2515 v./24h 4 km od statnej hranice, to je skutocny tranzit. Sahy - ked sa urobi prelozka I/66 (R3 obchvat) tak tam pojde menej ako ide po I/66 teda menej ako 4228 v./24h, nie viac ako 3000 v./24h v sucasnosti. Novy most v Komarne tiez bude mat podla mna celkovo menej alebo velmi podobne ako existujuci mestsky prechod, teda zhruba sucasnych 9982/2 + maximalne par stoviek kamionov navyse.

devil napísal:ps. intenzity su zaujimave ked sa hodia. taka drietoma ma vyrazne vyssie intenzity ako lysa a na pocudovanie RC sa planuje cez lysu.

O tom jednoznacne rozhodli na Ceskej strane, kde odmietaju stavat RC cez chranene uzemia, aj ked nasledne sa ukazalo, ze aj obchvat Zlina ma problem s ekoaktivistami. Pre Slovensko by bolo vyhodnejsie mat RC cez Drietomu.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod eric987 » 20. Nov 2016 21:05

devil napísal:ps. intenzity su zaujimave ked sa hodia. taka drietoma ma vyrazne vyssie intenzity ako lysa a na pocudovanie RC sa planuje cez lysu.

O tom jednoznacne rozhodli na Ceskej strane, kde odmietaju stavat RC cez chranene uzemia, aj ked nasledne sa ukazalo, ze aj obchvat Zlina ma problem s ekoaktivistami. Pre Slovensko by bolo vyhodnejsie mat RC cez Drietomu.

Tak chranene uzemia pri I/50 su skor vyhovorkou, pre Cechov je ovela vyhodnejsie tahat D pozdlz I/49. D49 je totiz ako celok o cca 1/4 kratsia a aj lacnejsia ako hypoteticka D50 a hoci na hranici so SR su (aj vzhladom na stav a parametre sucasnej I/49 najma na ceskej strane) podstatne nizsie intenzity, pri Zline su intenzity daleko vyssie ako na najvytazenejsej casti I/50. Takze D49 z pohladu CR jednak riesi jej vnutrostatne dopravne problemy, jednak dava vyuzitie luxusnej ale praznej stvorprudovej dvojke medzi Slusovicami a Lipu (po prestavbe na D25,5 bude v celej dlzke pouzita pre D49), napaja na dialnicnu siet (aj ked iba cez privadzac) Vsetin, co je cca 50-tis. mesto, menej na nu treba vynalozit a ako bonus menej chranenych uzemi = menej argumentov "ochranarom".
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 92
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 20. Nov 2016 21:22

Are there new photo online from this section??
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 21. Nov 2016 11:51

CA,Bukov-statna hranica s PL je 20.2. V nedelu uplne mimo spicky pise google 26 minut, teda 46.6 km/h, ale na to mas uplne iny meter, to je uplne v poriadku. Z tych 20 km je v obciach 17 km.


realny problem je tychto asi 6 km. a nie byvala cesta II. triedy.

https://www.google.sk/maps/dir/49.48751 ... m2!4m1!3e0

dalsi problem je tychto 6-7 km.

https://www.google.sk/maps/dir/49.30089 ... m2!4m1!3e0

na orave je najvacsi problem tychto asi 21 km. tak kde je toho viac.

https://www.google.sk/maps/dir/49.26286 ... m2!4m1!3e0

RC v polprofile je vzdy vyssi standard nez cesta I.triedy C9,5.


ZA-CA je 11,5m. ale aj prehladna C9,5 je lepsia ako R11,5 so suvislymi plnymi ciarami a 100 km/h povolenou rychlostou ktoru aj tak nevyuzijes ked natafis hoci aj na 1 pomale osobne auto.

Lenze kamiony omnoho viac zatazuju zivotne prostredie, ale predstavuju realny obchod. Vyssiu intenzitu maju mnohe mestske prechody, aj preto na R3 je intenzita 2515 v./24h 4 km od statnej hranice, to je skutocny tranzit. Sahy - ked sa urobi prelozka I/66 (R3 obchvat) tak tam pojde menej ako ide po I/66 teda menej ako 4228 v./24h, nie viac ako 3000 v./24h v sucasnosti. Novy most v Komarne tiez bude mat podla mna celkovo menej alebo velmi podobne ako existujuci mestsky prechod, teda zhruba sucasnych 9982/2 + maximalne par stoviek kamionov navyse.


tam je to normalne lenze na D3 ako suvislu dialnicu by mali byt vyssie poziadavky. nieze nesplna ziadne parametre navratnosti ale bude to este aj hanba ked XY ciest I. tr. bude mat vyssie intenzity. niektore kamiony len prejdu cez nas najma -S-j smer- a nepredstavuju ziadny obchod ktory stoji za to. to ze tu obcas natankuju sa neda porovnavat s nakladmi na dialnicu. ked mas problem s kamionmi tak ich treba zakazat a nie budovat im dalsi prechod....medzi trstenou a v. komarnikom kamiony nesmu. to je skutocny problem a trosku vacsia vzdialenost ako svrcinovec-skalite.

ps. ako si to minule pisal ze svrcinovec je navytazenejsi prechod po kutoch a BA ? pravdou je ze cez KN je povolenych max. 20 ton aj ked nosnost je uz par rokov upravena na 40 ton. a potom tu este mame sturovo kde je obmedzenie 3,5 ton s vynimkou autobusov. inac je mozne ze by tam boli tiez vyssie intenzity ako cez svrcinovec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 21. Nov 2016 19:25

Trasa .... Svrcinovec - Skalite bola prehlasena za jeden z troch hlavnych TEN-T modalnych koridorov, ale cesta I/12 tomu absolutne nezodpoveda. Poliaci si svoju ulohu takmer splnili, teda aspon v tom rozsahu, ze nemaju obmedzenie pre kamionovu dopravu a do Bielsko-Biala chyba postavit 8,5 km S1, ktora je v sucasnosti nahradena rekonstruovanou I/69. Cize v sucasnosti je problem cela trasa Cadca,Bukov - hranica s PL.

Ja tvrdim, ze na Orave je 17 km ciest takej kvality, ktore na Kysuciach nie su.

devil napísal:D3 ako suvislu dialnicu by mali byt vyssie poziadavky. nieze nesplna ziadne parametre navratnosti ale bude to este aj hanba ked XY ciest I. tr. bude mat vyssie intenzity.

Hanba je to len v Tvojich ociach. I/11 patri medzi najzatazenejsie cesty I.triedy. Kolko je takych ciest I.triedy mimo BA kraja, kde je viac NA? Dialnica, na ktorej bude 4-6 tisic NA/24h na 2/3 dlzky nemoze byt hanba. Zvysok je zatial nepotrebny obchvat ZA a polprofil na trase multimodalneho koridoru. Na I/50 ZV-KE je priemer tak zhruba 2 tisic NA/24h.

devil napísal: niektore kamiony len prejdu cez nas najma -S-j smer- a nepredstavuju ziadny obchod ktory stoji za to. to ze tu obcas natankuju sa neda porovnavat s nakladmi na dialnicu

Vzhladom na existujucu infrastrukturu na Kysuciach nie sme tranzitna krajina v tejto oblasti, vacsina kamionov ma zdroj alebo ciel na Slovensku. A aj tie co len prechadzaju platia myto, okrem toho , ze niektore aj natankuju.

devil napísal:ps. ako si to minule pisal ze svrcinovec je navytazenejsi prechod po kutoch a BA ? pravdou je ze cez KN je povolenych max. 20 ton aj ked nosnost je uz par rokov upravena na 40 ton. a potom tu este mame sturovo kde je obmedzenie 3,5 ton s vynimkou autobusov. inac je mozne ze by tam boli tiez vyssie intenzity ako cez svrcinovec.

No ved v poriadku, ked si nasiel dalsi mestsky prechod, tak je Svrcinovec o miesto vyssie celkovo, ale v nakladnej doprave pokial sa dobre pamatam ma stale 4. miesto za 2xD2 a D4. Mestske prechody su nieco ine, tak ako som pisal, ak maju Sahy na vstupe do mesta 4 tisic, tak 6 tisic na prechode znamena, ze polovica na prechode je lokalna doprava, ktora obchvatom nepojde, ale ked do Svrcinovca ide 4193 NA/24h, tak v drvivej vacsine sa presunu na D3.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 22. Nov 2016 17:11

Trasa .... Svrcinovec - Skalite bola prehlasena za jeden z troch hlavnych TEN-T modalnych koridorov, ale cesta I/12 tomu absolutne nezodpoveda.


byrokraticky od stola. bez ladu a skladu.

Ja tvrdim, ze na Orave je 17 km ciest takej kvality, ktore na Kysuciach nie su.


I/11 ZA-CA je okrem par KRATKYCH prietahov kvalitou porovnatelna s tymi 17 km ktore uvadzas. aj napriek urovnovym krizovatkam. npr. aky rozdiel vidis medzi "poloprofilom" R3 a C11,5 ? schvalne som vybral usek R3 s plnou ciarou a prehladny usek I/11...

https://www.google.sk/maps/@49.281369,1 ... 312!8i6656

https://www.google.sk/maps/@49.2588787, ... 312!8i6656

Hanba je to len v Tvojich ociach. I/11 patri medzi najzatazenejsie cesty I.triedy. Kolko je takych ciest I.triedy mimo BA kraja, kde je viac NA? Dialnica, na ktorej bude 4-6 tisic NA/24h na 2/3 dlzky nemoze byt hanba. Zvysok je zatial nepotrebny obchvat ZA a polprofil na trase multimodalneho koridoru. Na I/50 ZV-KE je priemer tak zhruba 2 tisic NA/24h.


lenze aj usek KM-oscadnica je budovana v parametroch zodpovedajucich poloprofilu, oscadnica-CA je poloprofil a to oficialne. medzi KM a ZA vyse 16.000 aut z 21.000 su OA na dlzke "az" 5 km dvojpruhovej cesty, dalej po ZA su 2x2 pruhy. I/12 je zbytocny trucpodnik a nie je urceny zavazny termin dokoncenia D3 podla zmluvy s poliakmi. aj keby to bolo o 20 rokov nikto nema pravny narok na dokoncenie. kedze je zakaz NA tak obce a ludia netrpia tak ako na orave. takze namiesto svrcinovec-skalite sa malo dokoncit tych asi 20 km na orave kde je 5 dedin a tvrdosin a kde ziadny zakaz neprichadza do uvahy. namiesto plneho profilu obchvatu CA mal byt polovicny, namiesto KM-Brodno mal byt privadzac alebo rozsirenie cesty, brodno-strazov sa nemalo spustit vobec a oscadnica-KM sa ma odsunut. celkovo sa mohlo usetrit do 700 mil. eur.

Vzhladom na existujucu infrastrukturu na Kysuciach nie sme tranzitna krajina v tejto oblasti, vacsina kamionov ma zdroj alebo ciel na Slovensku. A aj tie co len prechadzaju platia myto, okrem toho , ze niektore aj natankuju.


nie je ziadny seriozny celostatny prieskum ktory by toto riesil.

No ved v poriadku, ked si nasiel dalsi mestsky prechod, tak je Svrcinovec o miesto vyssie celkovo, ale v nakladnej doprave pokial sa dobre pamatam ma stale 4. miesto za 2xD2 a D4. Mestske prechody su nieco ine, tak ako som pisal, ak maju Sahy na vstupe do mesta 4 tisic, tak 6 tisic na prechode znamena, ze polovica na prechode je lokalna doprava, ktora obchvatom nepojde, ale ked do Svrcinovca ide 4193 NA/24h, tak v drvivej vacsine sa presunu na D3.


dookola sa ohanas kamionmi ale 2.000 ani 5.000 kamionov samo osebe nie je dovod na ziadny plny profil. ale je to dovod postavit prelozku, obchvat ci ako to nazveme tam kde parametre cesty nevyhovuju. snad nebudeme spochybnovat ze tranzitne kamiony a auta by na hlavnej ulici siah alebo na uzkom storocnom KN moste by chodit nemali. ZA a KM maju toto uz davno vyriesene...

Jano1, co tak zacat pocitat kolko km ciest ma vyssiu intenzitu ako mnohe useky slavneho nadcasoveho parametra D26,5 s cca. 10.000 intenzitou :?: ake intenzity bude mat suvisla D3 :?:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 22. Nov 2016 23:04

Rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC je, ze polprofil na Slovensku ma viac plnych ciar. Ale polprofil, okrem Oscadnica-Cadca, ma vyssiu povolenu rychlost, nejazdia tam traktory, bicykle, nemotaju sa tam chodci, vacsina pomalych vozidiel ide po paralelnej ceste, nie su tam urovnove krizovatky, ci dokonca vyjazdy z dvorov .

Rozsiris cestu na 4-pruhy zoberies ludom zo zahrad a este blizsie pod okna im strcis 5-6 tisic NA a dalsich 10-15 tisic osobnych aut?
https://www.google.sk/maps/@49.3126834,18.8028797,3a,75y,312.12h,65.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4n9RO5wFq22M3o2vEGyGhg!2e0!7i13312!8i6656

Toto patri do obci?
https://www.google.sk/maps/@49.3151297,18.8045201,3a,75y,328.13h,73.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1st6N-VZ8Up7LDN6HQeYl-MQ!2e0!7i13312!8i6656

devil napísal: kedze je zakaz NA tak obce a ludia netrpia tak ako na orave.

Svrcinovec? Povina? V Radoli rozbiehajuce sa kamiony na semafore?
Na Orave na I/59 a R3 je od 878 do 2228 NA/24h, Na I/11 na Kysuciach od 3255 do 5126 NA/24h. A vo Svrcinovci je vari lepsia cesta ako na Orave?
Ked sa postavi CA-Svrcinovec a aspon privadzac KNM, zacne byt situacia na Kysuciach lepsia ako na Orave.

devil napísal:5.000 kamionov samo osebe nie je dovod na ziadny plny profil

Tych 5 tisic kamionov urcite nebude osamotenych pretoze podiel NA sa pohybuje okolo 30%. Zato ty jednoznacne presadzujes plny profil R2 pre celkovo 7-8 tisic voz./24h. Aku to ma logiku?

devil napísal:Jano1, co tak zacat pocitat kolko km ciest ma vyssiu intenzitu ako mnohe useky slavneho nadcasoveho parametra D26,5 s cca. 10.000 intenzitou :?:

V ZA kraji je sucet D1 a paralelnej starej cesty I.triedy 17-30 tisic v./24h. Intenzita DS-Turany je ovplyvnena tym, ze je to v prvom roku spoplatneny osamely usek.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 23. Nov 2016 16:00

Rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC je, ze polprofil na Slovensku ma viac plnych ciar. Ale polprofil, okrem Oscadnica-Cadca, ma vyssiu povolenu rychlost, nejazdia tam traktory, bicykle, nemotaju sa tam chodci, vacsina pomalych vozidiel ide po paralelnej ceste, nie su tam urovnove krizovatky, ci dokonca vyjazdy z dvorov .


ale to su vsetko detaily. realne C11,5 a R11,5 ma porovnatelnu priepustnost. aj R11,5 moze mat urovnove X a aj C11,5 moze mat MUK tam kde je to nutne. tiez na R11,5 nie je 130-ka. a krajnica pri C11,5 je dost siroka pre chodcov a cyklistov. I/11 ZA-CA je tak stavana aby zvladala omnoho vyssie intenzity ako I/59. na Sk mame hlavne tahy E - cesty kde sa nerobili ziadne sirkove ani smerove velke upravy len macacie hlavy sa zaliali asfaltom. C11,5 sa robili ako nove cesty prip. komplexne rekonstrukcie, preto maju vacsinou dobre parametre.

Rozsiris cestu na 4-pruhy zoberies ludom zo zahrad a este blizsie pod okna im strcis 5-6 tisic NA a dalsich 10-15 tisic osobnych aut?
https://www.google.sk/maps/@49.3126834, ... 312!8i6656


toto si vyzaduje prelozku ale protiotazka znie ci by si budoval dialnicny usek v dlzke 10 km kvoli nejakemu 400 metrovemu prietahu cez povinu ked cesta pred nou aj za nou je siroka 11,5m. svrcinovec som x-krat zopakovat ze treba poloprofil a prepac ale radola nie je klasicky prietah

https://www.google.sk/maps/@49.3014301, ... 312!8i6656

V ZA kraji je sucet D1 a paralelnej starej cesty I.triedy 17-30 tisic v./24h. Intenzita DS-Turany je ovplyvnena tym, ze je to v prvom roku spoplatneny osamely usek.


to je pravda len ciastocne, skor to dokazuje fakt ze vacsina premavky je ZA-MT-sucany, kde sa znamku kupovat neoplati. ja tvrdim ze npr. kvoli R2 zvolen, vychod-krivan sa oplati kupit znamku tak neviem preco by sa neoplatilo kupit kvoli ds-tur co je porovnatelny dlhy usek s porovnatelnou usporou casu. tranzit ktory vyuziva bud severnu alebo zapadnu D1 znamku ma a kamiony musia platit tak ci tak.

Ked sa postavi CA-Svrcinovec a aspon privadzac KNM, zacne byt situacia na Kysuciach lepsia ako na Orave.


uz teraz je porovnatelna ale skor lepsia, potom bude ovela lepsia.

Tych 5 tisic kamionov urcite nebude osamotenych pretoze podiel NA sa pohybuje okolo 30%. Zato ty jednoznacne presadzujes plny profil R2 pre celkovo 7-8 tisic voz./24h. Aku to ma logiku?


ma to logiku, aj mne sa mali 7-8 tisic aut a plny profil. tu je okolnost ze udolie krivanskeho potoka je chranene uzemie a snad nechceme mat dalsiu kauzu tur-hub preto povrchove riesenie je tabu od zaciatku a estakada sa da postavit v poloprofile so 4 pruhmi, preco to neurobit ?.... tunel by sa nedal....zvysok je v podstate rovina a nemam problem ani s tym keby s sulade s povodnou EIA usek koncil za lovinobanou.

na ceskej hranici je 3.255 kamionov, 5.000 je az pri KM. nie vsetky budu jazdi po dialnici. celkovo je intenzita 8-21.000, cim vyssia tym viac bude klesat podiel na dialnici. pozri sa obcas aj na OA, pri svrcinovci je asi 5.000 OA, pri CA na I/11A 10.000 OA a pri KM vyse 16.000. snad nebudes tvrdit ze vacsina z nich nie je lokalka. pri svrcinovci to moze byt aj 80% po dialnici ale medzi KM a ZA to mozno bude 50%. takze D3 nebude mat vyrazne vyssie intenzity ako zatracovana R2 po lovinobanu/tomasovce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 23. Nov 2016 21:10

Pre mna to je vyznamny rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC a to najma v bezpecnosti.

devil napísal: I/11 ZA-CA je tak stavana aby zvladala omnoho vyssie intenzity ako I/59

Nie I/59 ako taka, ale len vybrane useky a I/11 aj ma podstatne vyssie intenzity, najma nakladnej dopravy.

toto si vyzaduje prelozku ale protiotazka znie ci by si budoval dialnicny usek v dlzke 10 km kvoli nejakemu 400 metrovemu prietahu cez povinu ked cesta pred nou aj za nou je siroka 11,5m. svrcinovec som x-krat zopakovat ze treba poloprofil a prepac ale radola nie je klasicky prietah

Obist Povinu znamena 2 mosty cez Kysucu, ked to ma mat slusne obluky tak to musi byt 1,5 km novej cesty. Nasledne o par stoviek metrov si zase v obci - v Budatinskej Lehote a hned nasledne v Radoli.
Aj ked je tam miesta viac, stale je to blizko domov - kamion za kamionom:
https://www.google.sk/maps/@49.3030612,18.7956328,3a,54.2y,223.12h,89.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqSbnl6aEvqJ-gzh-gOzmTg!2e0!7i13312!8i6656

Prvych 5 km D3 Brodno - KNM po privadzac je na plny profil a rozsirovat cestu cez Oskerdu, ked uz teraz ide tesne okolo domov je nezmysel.
https://www.google.sk/maps/@49.276428,18.7631851,3a,75y,49.17h,79.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHEho5I5qM3ok_mKYdtgwbQ!2e0!7i13312!8i6656

Preto najlepsie je komplexne riesenie v dlzke 10 km, ktore riesi Oskerdu, Radolu, Budatinsku Lehotu a Povinu, zaroven skracuje trasu ZA-KNM. Kto dochadza denne do prace 5km tam + 5km spat po dialnici to je viac ako 2000 km rocne a na to sa urcite dialnicna znamka oplati.

devil napísal:to je pravda len ciastocne, skor to dokazuje fakt ze vacsina premavky je ZA-MT-sucany, kde sa znamku kupovat neoplati.

ZA-Sucany sa znamka oplati aj ked je to momentalne o 0,6 km dlhsie po D1, ale casovo kratsie a bezpecnejsie. NDS by mohla zverejnovat intenzity z ASD kazdy rok, potom by si videl co znamena intenzita v prvom roku, aj ked presnejsie povedane v prvych mesiacoch. Urcite citas aj co tu pisu o nespoplatnenom R2 Ruskovce-Pravotice, niektorym ludom trva cele mesiace, kym pridu na to, ze je to otvorene.

devil napísal:uz teraz je porovnatelna ale skor lepsia, potom bude ovela lepsia.

Na Orave je vyssia priemerna rychlost, menej nehod, ziadne blokovacie body ako semafor Radola a Cadca.

ma to logiku, aj mne sa mali 7-8 tisic aut a plny profil

No pre mna to nikdy logiku mat nebude, pre 7-8 tisic plny profil, pre 16-17 tisic s vysokym podielom NA odmietat stavat plny profil mimo zastavaneho uzemia obci.

devil napísal:pri svrcinovci je asi 5.000 OA, pri CA na I/11A 10.000 OA a pri KM vyse 16.000. snad nebudes tvrdit ze vacsina z nich nie je lokalka

Dialnice staviame pre tranzit, ale aj pre lokalku. Aj ked to usetri par minut denne a je tam vyssia bezpecnost, tak sa to ludom oplati. R2 nezatracujem, len ju treba stavat tam, kde je problem a profil primerane intenzite. Kde je nizka intenzita a priemerna rychlost cez 80 km/h treba zvazit, ci tam treba paralelnu R2. Mame ine naliehavejsie useky ciest, R3,R4,R7 DS-NZ a prelozky ciest ci obchvaty.

devil napísal:ale medzi KM a ZA to mozno bude 50%

ZA-KM,juh? Preco 50%, ked to bude kratsie, rychlejsie, bezpecnejsie? To nie je obchvat mesta, to je dialnica medzi mestami, so vsetkymi vyhodami co k tomu patri.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod eric987 » 25. Nov 2016 08:00

Vo VVO sa objavilo info o zmene zmluvy, citujem

Stabilizovanie nadložia tunela Poľana - presypanie horniny (zával) počas realizácie
Navýšenie ceny o 32 751,29 EUR bez DPH, nemá vplyv na zmluvnú cenu diela - čerpané z nepredvídateľných výdavkov
Predchádzajúce zmeny: Pokyn na zmenu č. 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20


zdroj: https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznamenie/detail/347253
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 92
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 25. Nov 2016 19:10

What means that
Stabilizovanie nadložia tunela Poľana - presypanie horniny (zával) počas realizácie
Navýšenie ceny o 32 751,29 EUR bez DPH, nemá vplyv na zmluvnú cenu diela - čerpané z nepredvídateľných výdavkov
Predchádzajúce zmeny: Pokyn na zmenu č. 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 25. Nov 2016 19:47

Pascal25Z secure Translator.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 25. Nov 2016 20:37

I can't understand the translated version.
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 27. Nov 2016 17:53

When are new photos online of the whole section??
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 27. Nov 2016 18:53

to je zmes zvelicovania a vyhovoriek. kysuca je snad nejaky veltok ze je problem postavit tych 1,5 km, a tych par domov vacsinou na jednej strany cesty /raloda atd.../su take vazne prietahy ze tam musi byt obchvat. tak urcitee... pre mna je prietah to co ide cez trstenu, niznu, podbiel...sahy na trase R3, alebo mytnu na trase R2.

Pre mna to je vyznamny rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC a to najma v bezpecnosti.


takze priepustnost uz neriesis ? na R11,5 je vyssia bezpecnost lebo tam nie su bocne vjazdy, take veci ako celna zrazka sa mozu stat aj na R11,5, taktiez najcastejsie priciny ako nepozornost, alkohol alebo prilis vysoka rychlost sa mozu stat vsade. vyznamny rozdiel nevidim ked sirka 11,5 je ta ista.

Na Orave je vyssia priemerna rychlost, menej nehod, ziadne blokovacie body ako semafor Radola a Cadca.


neviem presne odkial kam ale podla celkovo je priemerna rychlost v bezny cas porovnatelna. ale mna zaujima najma 20 km usek medzi obchvatmi op a trs a tam je p.r. menej ako 60 km/h aj teraz v nedelu vecer. to co je problematicke na kysuciach je asi 2x6 km usek. zvysok je 2x2 pruhy ZA-brodno, KM-oscadnica postavena v parametroch poloprofilu RC, D3 oscadnica-cadca v poloprofile. to je vyse 20 km.

No pre mna to nikdy logiku mat nebude, pre 7-8 tisic plny profil, pre 16-17 tisic s vysokym podielom NA odmietat stavat plny profil mimo zastavaneho uzemia obci.R2 nezatracujem, len ju treba stavat tam, kde je problem a profil primerane intenzite. Kde je nizka intenzita a priemerna rychlost cez 80 km/h treba zvazit, ci tam treba paralelnu R2. Mame ine naliehavejsie useky ciest, R3,R4,R7 DS-NZ a prelozky ciest ci obchvaty.


lebo tvoja logika nesiaha dalej ako mapka/tabulka intenzity dopravy. totalne ignorujes vstupy ako cena a strukturu premavky. R2 sa momentalne nic ine neplanuje ako poloprofil -aj za krivanom poloprofilova estakada so 4 pruhmi-. soroska poloprofil a RS-figa priprava stoji. na R3 je ako-tak pripraveny obchvat tvrdosin a na zapadnej R2 mnichova lehota-ruskovce. ani na jednom z tychto nie je 80km/h. tieto useky su urcite potrebnejsie ako brodno-strazov, svrcinovec-skalite a KM-oscadnica. brodno-KM a CA-svrcinovec treba ale nie za takuto cenu.
a taka zaujimavost ze kratky usek od konca ZV po zvolensku slatinu s 16.000 intenzitou a sirokou rovnou cestou nie je problem ist 80-90 km/h. to je nieco ako kysucka I/11.

ZA-KM,juh? Preco 50%, ked to bude kratsie, rychlejsie, bezpecnejsie? To nie je obchvat mesta, to je dialnica medzi mestami, so vsetkymi vyhodami co k tomu patri.


ta uspora je minimalna. zato za 50 eur sa natankovat a denne jazdit 5x2 km vyse 3 mesiace ak pocitam 21 prac. dni/mesiac.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jano1 » 28. Nov 2016 22:11

devil napísal:takze priepustnost uz neriesis ?

A kedy som riesil priepustnost? Teda pokial ide o rozdiel medzi C11,5 mimo obce a krizovatiek oproti R11,5.
devil napísal: na R11,5 je vyssia bezpecnost lebo tam nie su bocne vjazdy

Zase sa len budem opakovat: nielen vyjazdy z dvorov, chodci, cyklisti, priechody pre chodcov, pomale vozidla, nove polprofily su uz oplotene.

devil napísal:KM-oscadnica postavena v parametroch poloprofilu RC

vyjazdy z dvorov, priechody pre chodcov, vysoka intenzita nakladnej dopravy cez zastavane uzemie

devil napísal:R2 sa momentalne nic ine neplanuje ako poloprofil

Zvolen obchvat v polprofile? R2 Mnichova Lehota - Ruskovce v polprofile? Na mnohych castiach vychodnej R2 by bol plny profil pre 5-6 tisic vozidiel/24h.

devil napísal:za krivanom poloprofilova estakada so 4 pruhmi

4 pruhy nie je polprofil, v skutocnosti je tam intenzita len na polprofil R11,5

devil napísal:zaujimavost ze kratky usek od konca ZV po zvolensku slatinu s 16.000 intenzitou a sirokou rovnou cestou nie je problem ist 80-90 km/h. to je nieco ako kysucka I/11.

Oscadnica-CA je povolenych len 60 km/h. Ked mas 3km dlhu kolonu na semafor v Radoli, tak mi je uplne jedno aku sirku ma cesta. Kde prejdes skor po C7,5 alebo cez Radolu?

devil napísal:ta uspora je minimalna. zato za 50 eur sa natankovat a denne jazdit 5x2 km vyse 3 mesiace ak pocitam 21 prac. dni/mesiac.

Ludia co jazdia do prace autom, idu obvykle tym autom aj na nejake vylety, dovolenky, takze ked si kupovali len na leto znamky, kupia si znamku na cely rok. A netrvrdim, ze vsetci budu jazdit po dialnici, ked ratam s presunom na dialnicu na urovni 80%.
Ja nejazdim do prace po dialnici a rocnu znamku mam a doverne Ti prezradim, ze nie som sam.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 584
Obrázky: 4
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 30. Nov 2016 15:54

lenze nehody nie su vacsinou sposobene vyjazdami z dvorov na cestu ani chodcami, cyklistami a traktormi. na tych slavnych poloprofiloch sa veselo a hrubo prekracuje rychlost npr...co sa tyka parametrov je rozhodujuca sirka cize 11,5 v oboch pripadoch, vyskove vedenie - neviem o ziadnych masivnych prevyseniach medzi ZA CA a smerove vedenie. to je tiez OK, mozno lepsie ako na oravskych R11,5.

Zvolen obchvat v polprofile? R2 Mnichova Lehota - Ruskovce v polprofile? Na mnohych castiach vychodnej R2 by bol plny profil pre 5-6 tisic vozidiel/24h.


neviem preco riesis useky pre 5-6 tisic ktore nebudu najblizsich 10 rokov+ a zaroven places nad neexistenciou usekov ktore na kysuciach uz idu do stavby. na niekolkosto km planovanej R2 su momentalne 3 useky ktore maju sancu byt vobec zacate do 2-4 rokov. v dlzke asi 50 km. a vsetky 3 su velmi potrebne. a stavia sa len asi 10 km pri ZV kt. uz mali byt v prevadzke. na D3 sa stavaju 2 useky ktore vobec netreba ani z pohladu intenzit a su totalne megalomanske a este aj predrazene.

4 pruhy nie je polprofil, v skutocnosti je tam intenzita len na polprofil R11,5


ale preco nepostavit 4 pruhy na jednom moste ak sa to da.

Oscadnica-CA je povolenych len 60 km/h. Ked mas 3km dlhu kolonu na semafor v Radoli, tak mi je uplne jedno aku sirku ma cesta. Kde prejdes skor po C7,5 alebo cez Radolu?


ano to je pravda. v radoli uz mohla byt MUK tak ako na neresnickej vo ZV.

Ludia co jazdia do prace autom, idu obvykle tym autom aj na nejake vylety, dovolenky, takze ked si kupovali len na leto znamky, kupia si znamku na cely rok. A netrvrdim, ze vsetci budu jazdit po dialnici, ked ratam s presunom na dialnicu na urovni 80%.


to su zbozne priania ktore sa tu opakuju a potom scitanie dopravy ukaze realitu. kvoli 5 km sa znamka kupovat vobec neoplati vid. intenzity na dsk-tur. pocet OA ukazuje je je obrovsky podiel lokalky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 30. Nov 2016 20:50

When are new photos of this section online??
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 02. Dec 2016 17:16

Keď tam sú nové fotografie z tejto sekcie?
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 02. Dec 2016 17:38

plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pascal25Z » 03. Dec 2016 22:32

Ale fotky sú už na 9. novembra. Nižšie sú uvedené už nie je tak relevantná.
Pascal25Z
návštevník
 
Príspevky: 35
Založený: 14. Nov 2016 21:05

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 04. Dec 2016 00:35

Pls, ze sa nehanbis ukazovat tu dialnicnym kajnsmetkarom take stare a irelevantne fotky :lol:
Urcite sa tam toho vela zmenilo, kde mas fotak?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 04. Dec 2016 12:29

Kanky, neviem odkiaľ ten Pascal je. Podľa mena, súdim F. Nech si hľadá fotky na tých 2 adresách. Inde lepšie nebudú. Ja tým smerom ani nepachnem. Moj život je KE-Kechnec a späť.
A ešte jedna otázka na Teba. Nebudeš robiť rýchlostné grafy na D3, pred a po odovzdaní Za,St-Za,Br, Sv-P-hr? Ako bolo kedysi hitom pred a po odovzdaní úsekov na D1 /Fr-Sv, Ja-Ja 1+2/. Súdiac, že máš určite iné starosti, tak aby bolo dostatok času na prípravu a akciu. Predpokladám, že záujem aj diskusie budú :mrgreen: .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod medima » 04. Dec 2016 16:22

Pascal, nižšie uvedené je tiež relevantná, nakoľko to prezentovať súčasný stav stavba predmetných územia. A plš, ja tiež neviem odkiaľ byť messie Pascal, no neviem ako ty zisťovať, že on byť Francúz.
medima
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Obrázky: 17
Založený: 05. Jan 2013 21:23

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.