Stránka 33 z 33

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2010 09:47
od Andrej
Stranka NDS pise o st. rozpocte, ale to nie je prilis dôveryhodny zdroj. Tiez sa mi zda, ze nakoniec sme za tento usek museli peniaze vracat resp. sme ich vobec nedostali.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2010 10:25
od Lionheart
Ja som myslel privadzac ZA-Strazov. Ako to bolo s usekom HP-ZA,strazov to uz vobec netusim :-)

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2010 10:25
od devil
privadzac ZA-Strazov isiel zo strukturalneho fondu. to bolo vtedy ked sa museli presunut peniaze z R1 ZC-SP kvoli zruseniu UR.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2010 15:12
od Lionheart
Ano, ale tam bolo velke mnozstvo dodatkov a hrozilo ze EK velku cast z toho nepreplati dost sa to riesilo aj cez noviny - v SME bol o tom svojho casu velky clanok ak si dobre pamatam.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2011 10:22
od Lionheart
Európska únia nám preplatí diaľnicu pri Žiline
viewtopic.php?f=35&t=15677

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2014 16:27
od pecik
Železnice predajú NDS pozemky pod diaľnicou D3
http://www.netky.sk/clanok/zeleznice-pr ... alnicou-d3

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2015 19:48
od legal
Celkom nepríjemne ma prekvapila piatková kolóna na konci D3. Netušil som prečo, ale nakoniec to všetko spôsobil semafór v Strážove. Je to normálny stav každý týždeň? Má cenu vyhnúť sa tomu zídením z dialnice v Bytčí a potom druhou stranou do Považského Chlmca ?

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2015 07:29
od Miro
Ten semafór je tam na to, aby sa nezapchala Žilina. Púšťa autá po určitých dávkach.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2016 13:52
od BoroZA
Pamätám si časy, keď tento úsek ešte nestál, a jazdilo sa po "starej ceste". Možno ma niekto z vás opraví, no osobne nevnímam žiadny výrazný pokrok po dobudovaní tohto úseku, ktorý naďalej končí v kritickom bode v Strážove, kde sa doprava zhusťuje tak ako v minulosti. Myslím si, že tento úsek mal byť budovaný súbežne s D1 Hričovské Podhradie až po Dubnú skalu a rovnako tak súbežne s D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, pretože kým tieto dva úseky nebudú v prevádzke, zo Strážova bude naďalej lievik a nezdá sa mi, že by tento úsek znamenal výraznú časovú úsporu oproti starej ceste (možno 5 minút?).

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2016 16:59
od Eltwarg
Ja vnímam pokrok, keďže dnes vyrazím z BA a po 2 hodinách mám výhľas na Fatru a 130 na tempomate, a ani neviem, že som nebol v obývačke, ale v aute...
Je to úplne o inom, čo sa stresu týka, keď sa nemusíš vyhýbať do rozmlátenej krajnice bláznom v protismere obiehajúcim kamióny... a cyklistom vo všelijakých Hričovoch (a tí kamionisti budú asi dnes ešte spokojnejší).
Od dostavby diaľnice neregistrujem ani jeden pokus o moje zabitie na trase BA-ZA a to JE pokrok.
Samozrejme, že keďže je tam v Strážove cca rovnako veľa áut, je to tam stále rovnako blbé. Ale to je už len tých posledných 5km (aj s estakádou).
A ten semafor ocení každý, kto sa chce na hlavnú dostať z juhu. Keby tam nebol, tvorili by sa tam desné kolóny. Takto sa to za 2 minúty čakania od BA vyrieši vždy do čista.
Keď dorobia Hričov, LL, mohlo by to byť o kúštik lepšie, aj keď viac ako polka ZA bude aj tak chodiť cez Strážov a asi celý tranzit, kým sa nepostaví tunel Višňové.
Ono to ale záleží na tom, ako to napoja na I/64 (severo-južný rez ZA). Je čudné, že sa tam vôbec nestavia privádzač, aj keď diaľnica má byť hotová po LL 1-10/2018.
Minimálne ten privádzač do ZA z juhu by sa mal stavať súbežne a mal by sa aj stihnúť celý dokončiť ako obchvat LL.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2016 22:18
od BoroZA
Ako tranzitujúci šofér to samozrejme vnímaš trošku sprostredkovane, ja som veľkú zmenu v kvalite strážovskej dopravy jednoducho nezaznamenal - chýba nadväzujúci úsek D3 a spomínaná D1 do Martina, potom to bude vyzerať v Strážove hádam úplne inak. Osobne nie som zástancom budovania diaľnice po krátkych úsekoch, podľa mňa by sa mala vždy naraz budovať celá vetva a otvárať v rovnakom čase, aby to malo skutočný kvalitatívny význam. :)

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 10:59
od Eltwarg
Nie som tranzitujúci - končim v ZA - keby§ch bol tranzitujúci, tak nadávam ako pohan buď na Strečno, abo na Kysuce.
Dostavať diaľnicu po Žilinu bolo terno - išlo práveže o ukončenie jednej celej vetvy" TN-ZA a tá sa mohla stavať aj vkuse :)
Otvára sa to postupne proste preto, lebo keď je to už hotové, tak je rozumnejšie to otvoriť, keď je tam aj privádzač, než to nechať ladom...
To sme akože mali čakaž na "celú vetvu" BA-KE?! No to tak možno v Chorvátsku by šlo ;)
Asi podstatné je, že úseky by nemali končiť pred mestom, ako je ZA, ale za ním, nech sa ten tranzit "vypustí do poľa" a nie do mesta.
A každopádne pri dostavbe MUSÍ byť domyslené pripojenie na existujúcu infraštruktúru.
V prípade Strážova sa to ako-tak zvládlo (to druhé), ale so šťastím, že v ZA už je mestský okruh (len škoda tej Tesco, čo mohla byť ťiež MÚK).

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 11:23
od Eltwarg
... ak to teda nemyslíš tak, že bývaš priamo v Strážove, čo potom vyjadrujem účasť, ale viac nezrobím - však dočkaj o 2 roky, uhm
Ukončenie diaľnice v Strážove bolo dosť odvážne "riešenie", ale iné nemali.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2016 13:09
od BoroZA
Stotožňujem sa s tvojou vetou, že úseky by nemali končiť pred mestom, o to mi práve ide, že mali súčasne stavať aj D3 zo Strážova do Brodna súbežne s Hričovsko-Strážovským úsekom (tou "vetvou" som myslel celú žilinskú časť D3). Našťastie nebývam priamo v Strážove, ale kúsok odtiaľ (Hájik), pravdou však je, že som regionálne zaujatý. Žilina je pre mňa proste priorita No.1 za každých okolností, až si chvíľami pripadám totálne neobjektívny. :D
Inak, k tomu mestskému okruhu - je dosť otázne, či bude kapacitne stačiť po napojení na D1 privádzač do Lietavskej Lúčky. Osobne si myslím opak.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 15:05
od juraj1
BoroZA, zabúdaš, že okrem HP-ZA Strážov bol vybudovaný aj privádzač Strážov na 2+2. Chodil som dosť do Žiliny v čase výstavby aj po otvorení a rozdiel je teda markantný. Jednak HP-ZA zrýchlilo cestu (130 km/h oproti 90/50 km/h + možnosť predbiehať kamióny + rozdelenie dopravy medzi novú diaľnicu a pôvodnú cestu 1.triedy). O prínosoch v oblasti bezpečnosti sa snáď ani nemá význam rozpisovať. Navyše v Strážove nevzniká žiaden lievik, lebo privádzač 2+2 pokračuje nezúžený na 2 smery na mestské estakády.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 15:40
od BoroZA
Nepopieram, že privádzač mohol zlepšiť kapacitu úseku, ale kvalita sa nezlepšila, pretože po vybudovaní tejto časti D3 sa podľa môjho odhadu intenzita dopravy ešte zvýšila. A radšej pomlčím o kvalite cesty cez Strážov, ktorá stále pripomína tankodrom. Bezpečnosť vodičov je možno vyššia, no bezpečnosť chodcov prechádzajúcich cez prechody je podľa mňa tragická. Píšeš o nezúženom privádzači, ja mám však inú skúsenosť - pri radení medzi pruhmi pred mestským okruhom vzniká množstvo kolíznych situácií, keďže v smere do ZA doprava v ľavom pruhu smeruje na Brodno/východ a v pravom na centrum/Rajec.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 01. Jún 2016 18:46
od Andrej
Už sa to tu riešilo dávnejšie. Namiesto tohto úseku sa mohol postaviť úsek D1 HP-LL. Tranzit na východ by síce naďalej jazdil cez Žilinu, ale ušetrili by sa značné prostriedky. Pre tranzit na Kysuce by zatiaľ postačovala aj I/18 a privádzače v ZA. Lenže diaľnica BA-ZA musela byť kvôli Kii postavená do konca r. 2006, tak sa urýchlene a predražene staval tento úsek.

Keby sa namiesto tohto úseku a úseku Strážov-Brodno stavali D1 HP-LL a D3 Brodno-KNM, celkovo by dnes bolo v okolí Žiliny menej problémov a ušetrené peniaze by sa mohli využiť dnes na iné dôležité úseky, napr. na Turany-Hubová. Spolu takmer 440 mil.€, ktoré nebolo nevyhnutné investovať.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2016 13:16
od devil
prave naopak, hp-strazov vyriesil smer E75 a v pripade preferovania SO ZA by zaroven sluzil aj pre E50.

Re: D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2016 14:54
od BoroZA
V časti má pravdu aj Andrej, aj devil. Teraz už je to však irelevantné, stavia sa celá žilinská časť D1 (snáď s výnimkou privádzača D1 LL, ale ten sa dúfam čo najskôr rozostavia) a D3 tiež, takže musíme veriť, že rozostavané úseky prinesú očakávaný efekt, budú dokončené včas a za dojednanú cenu (bez dodatkov).