Stránka 2 z 13

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 11:24
od LubosG
Aha, myslel som, že hovoríš o výstavbe úseku a nie o zákazke na DSP. Nič v zlom, máš lepší prehľad o tom čo sa deje v okolí KNM, keďže si domáci.

Re:

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2010 19:00
od sergej
i15 napísal:Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)

Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) a dokumentácie na ponuku (DP) v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby (DRS) a výkon autorského dozoru (AD) pre stavbu Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH:
Hodnota: 3 485 362,0000 EUR

TRVANIE ZMLUVY ALEBO LEHOTY USKUTOČNENIA
Obdobie: v mesiacoch (od uzatvorenia zmluvy).
Hodnota: 36

Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť
Dátum: 12. 10. 2009. Čas: 10.00 h.

Podmienky na otváranie obálok s ponukami
Dátum: 12. 10. 2009. Čas: 11.00 h.

Oznámenie o výsledku verejného obstarávania

NÁZOV, ADRESY A KONTAKTNÉ MIESTO (MIESTA)
Národná diaľničná spoločnosť, a.s.

Názov pridelený zákazke
Vypracovanie DSP, DP a výkon autorského dozoru (AD) pre stavbu Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie (DSP) a dokumentácie na ponuku (DP) v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby (DRS), a výkon autorského dozoru (AD) pre stavbu Diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.

DÁTUM ROZHODNUTIA O ZADANÍ ZÁKAZKY:
18. 3. 2010

POČET DORUČENÝCH PONÚK:
2

NÁZOV A ADRESA HOSPODÁRSKEHO SUBJEKTU, V PROSPECH KTORÉHO SA ROZHODLO O ZADANÍ ZÁKAZKY
Združenie D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica, Bratislava

INFORMÁCIE O HODNOTE ZMLUVY
Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky: 3 485 362,0000 EUR bez DPH.
Celková konečná hodnota zákazky: 3 399 128,1600 EUR bez DPH.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2010 11:51
od rudino73
co to v praxi znamena ??? tie meracske prace co sa v okoli tohoto useku zacali vykonavat ???

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2010 22:36
od Dialniciar
Prvé práce na úseku sa začali :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13552

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2010 16:32
od dusans
Takže predsa pôvodná cesta I/11 zostane. Pôvodne som si myslel, že bola v minulosti budovaná ako polprofil diaľnice, resp. RC. Bolo by fakt vhodné aspoň v okolí Krásna zanechať tento úsek cesty, lebo úplne pôvodná stará cesta vedie priamo cez centrum Krásna a jej parametre určite nevyhovujú hlavne nákladnej a kamónovej doprave.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 07:26
od rudino73
Myslim ze hovorit o zahajeni vystavby KNM-OSC je bezbreha loz. A najma snaha ziskat politicke body. Ale nechajme sa len nadalej takto vodit za nos....

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 08:25
od dusans
Tiež si myslím, že je to snaha získať politické body. V článku sa navyše píše, že sa začal robiť len geologický prieskum, projektová dokumentácia a výkup pozemkov. Takže od samotnej výstavby nás delí dobrých pár rokov.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 11:15
od Dialniciar
Článok hovorí o prvých prácach; nie o stavebných prácach. Čas výstavby na Slovensku síce v minulosti tvoril asi 50% celkového času (keďže úseky sa stavali aj 10 rokov), ale v poslednom období trvá výstavba max. 3 roky (na väčšine úsekov), kým príprava naďalej 10 a viac.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2010 09:14
od rudino73
To je sice pekne, ale ak by sme boli taky detailisti, prpiravne prace a tvorba roznych dokumentacii aj historickych nezacala teraz ani pre 2 - 3 rokmi. Prve studie zacali uz v 80 rokoch, bohuzial to komousi nestihli a tento nas kapitalizmus na odlahle regiony sprepacenim serie..... Zachranit to moze iba EU... Aj tak sa radsej najskor peniaze nasypu to zbytocnych stavieb okolo Ziliny a potom mozno dojde aj na Kysuce.... Takze su to jedine a jedine politicke body, bohuzial...

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2010 15:44
od dusans
Ak máte na mysli úsek ZA Strážov- Brodno, tak súhlasím.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2010 20:36
od Dialniciar
Komunisti by to aj tak nestihli, pretože realizovali iba najľahšie úseky.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2010 09:12
od rudino73
Nieze by som bol zastancom komousov, ani som nikdy nebol. Ale samozrejme ze stavali najlahsie useky, sak neboli postavene ziadne.
To je to iste ako tvrdit ze sme mali slabu zivotnu uroven, ale vsetko to bolo bohuzial pred 20 rokmi.
Ale kolko km ciest, zeleznic ci dialnic, bytov, skol, nemocnic, fabrik atd. vybudovali komousi vs sucasny kapitalizmus za 20 rokov pri neporovnatelne vyhodnejsich sucasnych technologiach !!! To je bohuzial zasadny argument.....

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2010 09:42
od Dialniciar
Nemáš pravdu. Z totalitných režimov staval bohužiaľ najvýkonnejšie Hitler, ale moderné demokracie typu USA predbehli dávno komunistov, napríklad vybudovaním siete Interstate.

Dobre sa totiž pozri, ako to stavali. A ako sa stavalo inde vo svete. Nie je umenie postaviť hoci aj 1000 km ciest, ak nie sú kvalitné. O to ide.

Práve ze tých 40 rokov tu nastalo umŕtvenie hospodárstva. Zlyhaním modernizácie (vrátane v stavebníctve). Paneláky východného typu potrebujú o 70% väčšie investície do 40 rokov svojej existencie ako paneláky západného typu. Atď.

A nenechaj sa zmiasť tým, že čo vidíš dnes, to je moderná demokracia. Na Slovensku je dlhodobo: nízky podiel stavebníctva na HDP oproti susedným krajinám.

Pardon za OT.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2010 12:20
od rudino73
Suhlasim ze modernizacia i kvalita neboli ozaj tip top, vsetko prinasa urcite obete. Ale teraz urcite tiez system nefunguje dobre, a o 100% kvalite sa tiez asi vzdy neda hovorit. Nemysliac na to kolko akoze ta 100% kvalita stoji..... Mam aspon taky pocit.
Vidime, teoreticky ze peniaze by sa z EU nejake nasli, ti co by to chceli realizovat tiez, a my stale dookola preberame nejake analyzy, dokumentacie, tendre... atd., to je to co mi vadi. Ja viem ze vsetko je to potrebne v ramci zakonodarstva mat tip top ale trochu pruznejsie keby to fungovalo. Ved za chvilu budeme planovat uvedenu dialnicu uz 30 rokov, a stale nic..... Preto som vlastne celu reakciu na clanok nazval ako vytlkanie politickych bodov, a za tym si stojim. Skutocna snaha budovat uvedenu dialnicu je ozaj niekde na samom konci....To je sucasna typicka slovenska politicka scena, ktora bohuzial ovplyvnuje cele hospodarstvo a takmer v nicom si tak nezada s komousami.....

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2010 15:16
od Dialniciar
Národná diaľničná spoločnosť vraj pripomienky Kysuckého Lieskovca rieši :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13804

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2011 08:55
od duro_z_dediny

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2012 15:50
od aquila
jedine co som nasiel bola cast useku z UPN krasna nad kysucou, kde je zmena oproti staremu UPN a chceli by popri starej ceste aj dialnicu ...

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=11052

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2012 11:52
od sergej
Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejnú súťaž na majetkovoprávnu prípravu k stavebnému povoleniu a následné kompletné majetkovoprávne vysporiadanie stavby diaľnice D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=16885

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2012 13:49
od milan_KM
D3 sa dostáva do štádia kompletnej pripravenosti takže aj po zohľadnení intenzít sa stáva horúcim kandidátom na PPP

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2012 16:11
od Qwert
To by bola ešte väčšia katastrofa ako R1. :?

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2012 13:28
od LubosG
Prečo myslíš Qwert? Nepýtam sa preto, že by som nesúhlasil, len chcem vedieť prečo by tomu bolo tak. Je pravda, že patrím medzi veľkých "fandov" tejto cesty a čím skoršie postavenie celej D3 by ma len a len potešilo, no nie za cenu veľkého predraženia a zadĺženia krajiny :wink: .

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2012 15:02
od Qwert
Predovšetkým PPP a Fico nie je dobrá kombinácia. :) V druhom rade PPP by sa malo primárne používať tam, kde prevádzka aspoň do veľkej miery (keď už nie úplne) zaplatí výstavbu a údržbu. Problém je, že na Slovensku budeme len ťažko hľadať nejaký úsek, ktorý by sa zaplatil len z mýta. Ak už teda máme použiť PPP, ktoré sa ukazuje byť zďaleka najdrahšou formou financovania, tak na stavbu, ktorú naozaj veľmi potrebujeme a kde bude aspoň trochu vyšší potenciál na príjmy z mýta. Po D3 prejde relatívne dosť kamiónov, čiže nejaké príjmy by tam boli, ale tá cesta je tiež dosť drahá. Navyše tam podľa mňa situácia až tak nehorí, aby sme to išli zachraňovať takýmto drahým spôsobom. Na D3 je možnosť využiť eurofondy a touto cestou by sme sa mali uberať.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2012 10:18
od i15
PPP v rozsahu ako na R1 sa uz asi nebude opakovat. Su nazaky, ze aj splatky PPP sa budu posudzovat ako verejny dlh, preto sa uvazuje nad ciastocnym rozdelenim rizika dostupnosti. To by mohlo znamenat, ze PPP dialnica bude zatazena specialnym mytom, ktore pojde priamo koncesionarovi. Na D3 s vysokymi nakladmi na 1km sa to nehodi, lebo by vychadzali vysoke platby. A skusenosti z 1.balika PPP hovoria, ze nie je dobre vytvarat prilis velky balik usekov, lebo potom je vacsia pravdepodobnost, ze sa to niekde zadrhne a cely balik bude stat. Takze D3 je podla mna jasny kandidat na eurofondy 2014-2020, otazka je len ci sa niektore useky stihnu rozostavat uz v rokoch 2012-2013.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2012 14:03
od Qwert
Ešte by som doplnil, že takisto nie je dobré vytvárať príliš veľké balíky preto, lebo čím sú väčšie, tým menej uchádzačov sa do súťaže prihlási a tým je potom menšia konkurencia a vyššia cena.

Re: D3 Kysucké Nové Mesto - Oščadnica

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 13:28
od dusans
Neviem, ale stavať tento úsek a celkovo D3 pomocou PPP mi príde dosť nevhodné. Je málo pravdepodobné, že by sa splatil len pomocou mýta, pretože nejaký extra nárast intenzity dopravy sa tu nedá očakávať.