D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Odoslaťod Jonathan » 14. Mar 2007 07:45

aquila napísal:na stranke CEPITu som nasiel kusok trasovanie D4 okolo vajnor ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2271

len tam budu vajnory potrebovat aj severy obchvat ak tam bude pri vajnoroch MUK (do istej miery si myslim, ze zbytocna)


Ta MUK nie je zbytocna, pekne napoji Chorvatsky grob a Ciernu vodu, kde sa teraz intenzivne stavia.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2007 11:38

2 zvonec: to bude odvysle od toho kolko vplyvnych ludi s v raci, marianke, stupave/maste kupia pozemky ;)

ale ten tunel neni tema najblizsich 20 rokov, takze dost skoro sa s tym zaoberat

2 jonathan: co ja viem, z chorvatskeho grobu je to sice komplikovane sa dostat na D1, tak isto aj teoreticky na D4, ale zase neviem preco by sa mala stavat krizovatka kazcy kilometer ... plus bude potom urcite treba aj obchvat vajnor
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 25. Mar 2007 16:35

Na http://motorways-exitlists.com/ je pekne spravený exitlist D4.

Neviete, bol už nejaký variant NO odsúhlasený?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mapman » 29. Mar 2007 10:07

Rokovania o diaľničnom oblúku diaľnice D4 s obcami koncom apríla :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=41825#41825

Výstavba by sa mala začať na budúci rok... Tým asi myslia MÚK Stupava-juh na D2 alebo? :)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod sezbrzni » 29. Mar 2007 11:08

nebyvam ani v jednej z dotknutych obci, ale tiez nesuhlasim s touto alternativou trasovania.
posunul by som to viac na sever, vychodny portal by bol na juh od Svateho Jura a zapadny portal by ustil na sever od Stupavy. ked tunel, tak poriadne :) a nie okolo Borinky

( mozno tu niekde su aj varianty, ale nemam cas ich hladat :( hodite mi niekto link, please? )
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod aquila » 29. Mar 2007 11:20

2 hned v prvom prispevku su popisane a potom je tam aj mapka ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sezbrzni » 29. Mar 2007 12:42

prispevok som cital, mapku som prehliadol :( dik

mapka je fajn, ale popisuje iba 1 variantu prechodu pod Karpaty.

mna zaujalo v clanku toto: "Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií navrhlo päť variantov vedenia trasy". ci k tomu nie je nejaka mapka... :)
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Andrej » 30. Mar 2007 10:18

aquila napísal:2 hned v prvom prispevku su popisane a potom je tam aj mapka ;)

To su ale iba varianty D4 od D2 pri Jarovciach po D1, dalsie vedenie trasy uz popisane nie je.
Ale tiez by som sa rad dostal k tym variantom popod Male Karpaty :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 30. Mar 2007 13:59

aha, tak to sme sa nepochopili, tie varianty by som aj ja rad videl ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 30. Mar 2007 15:00

sezbrzni napísal:nebyvam ani v jednej z dotknutych obci, ale tiez nesuhlasim s touto alternativou trasovania.
posunul by som to viac na sever, vychodny portal by bol na juh od Svateho Jura a zapadny portal by ustil na sever od Stupavy. ked tunel, tak poriadne :) a nie okolo Borinky


V tejto oblasti sa nevyznam... ale preco? 9 kilometrovy tunel je aj tak dost dlhy... a Male Karpaty nie su Alpy :wink:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 30. Mar 2007 15:06

teoretik napísal:V tejto oblasti sa nevyznam... ale preco? 9 kilometrovy tunel je aj tak dost dlhy... a Male Karpaty nie su Alpy :wink:

Proste Male Karpaty su hrastove pohorie - teda svahy su najstrmsie hned na upäti a kedze siroko daleko nie je ziadna dolina, do ktorej by sa dalo vojst, je treba vybudovat velmi dlhy tunel. Jedine skratenie existuje zrejme cez Vajnorsku dolinu do Borinskej doliny, kde by mal tunel nieco cez 5 km ale tuto variantu uplne odmieta starosta Borinky. Inak sa musi vyrazit aspon 9-10 km tunel, ale tipujem, ze su varianty aj na 12-14 km.
Podobne je na tom aj tunel Visnove v Malej Fatre, ktora je takisto hrastove pohorie. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 30. Mar 2007 15:15

Andrej napísal:
teoretik napísal:V tejto oblasti sa nevyznam... ale preco? 9 kilometrovy tunel je aj tak dost dlhy... a Male Karpaty nie su Alpy :wink:

Proste Male Karpaty su hrastove pohorie - teda svahy su najstrmsie hned na upäti a kedze siroko daleko nie je ziadna dolina, do ktorej by sa dalo vojst, je treba vybudovat velmi dlhy tunel. Jedine skratenie existuje zrejme cez Vajnorsku dolinu do Borinskej doliny, kde by mal tunel nieco cez 5 km ale tuto variantu uplne odmieta starosta Borinky. Inak sa musi vyrazit aspon 9-10 km tunel, ale tipujem, ze su varianty aj na 12-14 km.
Podobne je na tom aj tunel Visnove v Malej Fatre, ktora je takisto hrastove pohorie. :)


No jasne ze treba dlhy tunel, ale myslim ze najvyhodnejsi - hlavne z hladiska ceny, ale aj konfortu jazdy - je co najkratsi tunel.
Nemam problem s tym, ze okolie Ziliny spotrebuje miliardy a ze namiesto rozsirovania dialnicnej siete v kosickom kraji (ktora ma okolo 10km) sa rozsiruje dialnica BA-TT, lebo sa to da odovodnit. Ale predstava, ze sa bude stavat 12-14km tunel (mozno dokonca na 3+3) ked sa da stavat 9km mi trochu vari zlc :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod pohodak » 30. Mar 2007 15:57

teoretik nestresuj, D4 sa zacne stavat tak o 10 rokov a mozno ani nie zo statnych penazi 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod aquila » 30. Mar 2007 16:00

no keby sa zacala o 10 rokov, tak mozeme strielat sampusom :lol:

a ak D4 tak max od D2 po D1. tunel po karpatami je hudba tak o 20-30 rokov ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 30. Mar 2007 22:01

ok, nestresujem teda :) ale snad sa vyhneme megalomanskym projektom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 30. Mar 2007 22:41

to sa nevyhneme. ten tunel bude musiet stat. zrejme dojde aj doba, ked bude nieco paralerne so sitinami tiez musiet stat.... taktiez nenormalne nakladne rozsirovanie mierova senecka + pristavny most nas caka ;)

ale osobne si myslim, ze D4 co i len zakladny uvodny obluk jarovce - rovinka - D1 bude zacaty zrejme az kebude cela D1 po kosice a aj to som docela optimista ....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 31. Mar 2007 16:25

D4 bude do r. 2020 hotová a pevne verím, že v r. 2030 aj celý nultý obchvat BA. :wink:

Ono totiž tak v r. 2012 nebude čo stavať v BA kraji. D2 bude stáť, D1 BA-TT bude rozšírená. R7 nerátam.

A ten tlak na prepojenie D2 a D1 od juhu príde rýchlo a tiež potiahnuť to ďalej pred M.K.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Apr 2007 08:36

Dialniciar napísal:Ono totiž tak v r. 2012 nebude čo stavať v BA kraji.

Tak tento argument mi skutocne zdvihol adrenalin...
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2007 17:33

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Ono totiž tak v r. 2012 nebude čo stavať v BA kraji.

Tak tento argument mi skutocne zdvihol adrenalin...


Prečo :?: :roll:

Cesty v BA kraji sú najvyťaženejšie cesty v SR. Ukáž mi cestu II. triedy na 2+2 pruhy prechádzajúcu priamo cez mestá+obce, po ktorej prejde cca. 20 tis. áut za 24 hodín :?: Hovorím o celej plejáde plánovaných obchvatov: Sv. Jur, Pezinok, Modra za 5 mld. SKK, prestavbe cesty (MÚK atď.) za ďalších 6 mld. SKK. ...

Alebo si zober, že dodnes nie je križovatka Blatná obojsmerná. A mega-logistické sklady v Senci sú také, že dnes cesta Pezinok-Senec nevyhovuje ani šírkou ani nosnosťou ... a znovu to nie je cesta I. triedy.

Veď z hľadiska cestného sa do r. 2012 dostavajú aj Sitiny, aj sa opraví kompletne Prístavný most, opravia sa ostatné úseky diaľnic D1 a D2, rozšíri sa D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 pruhy a čo ďalej: Jedine riešiť veľký obchvat BA, ktorý na seba prenesie záťaž, ktorú nebudú zvládať cesty 2+2 typu D2 Sitina, Prístavný most či D1 Mierová-Senecká atď. ...

Bude sa investovať v rámci železníc ... ale to sa bude robiť v rámci celej SR.

V BA kraji treba odľahčiť už postavené cesty. A to jedine cez D4+tunel Malé Karpaty. Následne dostavať R7 BA-NZ, následne doriešiť ostatné cesty.

Nakoniec, BA kraj, to je dnes 25% HDP SR. Takže keby sem malo ísť 25% financií na diaľnice, tak je tu ročne 5 mld. SKK - dnes je to max. 1 mld. SKK a je to aj vidieť. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Apr 2007 18:57

Dialniciar napísal:BA kraj, to je dnes 25% HDP SR. Takže keby sem malo ísť 25% financií na diaľnice, tak je tu ročne 5 mld. SKK

Cize ked HDP bude 95% v BA kraji, ma tam ist tolko percent na dialnice? To snad ani nemyslis vazne...
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2007 19:58

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:BA kraj, to je dnes 25% HDP SR. Takže keby sem malo ísť 25% financií na diaľnice, tak je tu ročne 5 mld. SKK

Cize ked HDP bude 95% v BA kraji, ma tam ist tolko percent na dialnice? To snad ani nemyslis vazne...


No, keby to tak bolo, tak sa BA zrejme osamostatní. :wink:

Myslím to smrteľne vážne. Bratislava bola za komunistov totálne ignorovaná: žiadne poriadne prieťahy, pričom už keď sa staval Prístavný most, tak bol návrh na 3+3 pruhy, ten 3. mal byť pre MHD. Podobne D1 BA-TT sa malo stavať na 3+3, ale potom sa to zmietlo s tým, že ani v ČR nemajú 3+3 ... podobne metro ... stále sa BA považovala len za väčšie Brno atď. Od r. 1993 do r. 1998 vplyv Mečiara v BA bol takmer nulový a tak sa to aj odrazilo na investíciách aj v samotnom kraji ... no a prišiel Dzurinda, ktorý celkovo do r. 2002 zmrazil väčšinu plánov.

Investície do BA ale prichádzali a prichádzajú a pokiaľ nechceme, aby odchádzali, tak sa musí v BA investovať viac ako 1-2 mld. SKK ... a za tým si teda stojím bez ohľadu na to, že nie je D1 v Košiciach ...

Ak bude D1 v KE v r. 2014, no zdržanie na D1 BA-TT bude 1 hodina a SC-Sereď bude v havarijnom stave, tak to KE nijako nepomôže ... BA to ublíži, firmy odídu (straty času, prepravy tovaru zložité atď.) a klesnú príjmy rozpočtu a teda sa menej dostane napríklad na D1 po Michalovce.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 03. Apr 2007 07:32

Suhlasim s Dialniciarom ... BA je branou na cele SLovensko a ked sa nebude riesit dopravna situacia v BA a okoli poskodi to vlastne cele Slovensko ... A R4+M30 nemoze byt realne argument, pretoze aj keby to stalo obsluzi to max vychod SK, problem bude mat stale cele SLovensko medzi BA a KE.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Tomas PO » 03. Apr 2007 07:37

mel napísal:Suhlasim s Dialniciarom ... BA je branou na cele SLovensko a ked sa nebude riesit dopravna situacia v BA a okoli poskodi to vlastne cele Slovensko ... A R4+M30 nemoze byt realne argument, pretoze aj keby to stalo obsluzi to max vychod SK, problem bude mat stale cele SLovensko medzi BA a KE.

Tak uz ma napada len jedno slovo - rovnomernost.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mel » 03. Apr 2007 07:38

rovnomernost coho?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Tomas PO » 03. Apr 2007 07:44

mel napísal:rovnomernost coho?

Vlastne vsetkeho. Alebo skor priama umera. Samozrejme, ze BA je najvacsie mesto :arrow: najvacsie investicie :arrow: najvacsi stavebny ruch :arrow: najvacsie intenzity :arrow: najvacsia potreba budovania cestnej siete. Ale tazko sa o tom pocuva, ked my sa tu prehaname po 25km dialnic za tu istu sumu dialnicnej nalepky :S
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron