PK, v USA je skoro vsetko inac takze je to absolutne irelevantne porovnanie.
samotna D4 pomoze hlavne tranzitu, a potom aj cezpolnym, samotnej BA minimalne, o nieco viac pomoze R7 a to vdaka rozumnemu trasovaniu, odlahci sa gagarinova ulica plna semaforov. a tam je to uplna nevyhnutnost lebo zeleznica na DS je pomala jednokolajovka ktora navyse obchadza rovinku, dl aj samorin, cize tymto lokalitam nepomohol ani RJ hoci zdojnasobil pocet ludi cestujucich vlakom.
myslim, ze v meste kde su 2 brehy prepojene 4 mostami, ktore su vytazene tak ako su, 1 linka by sa uzivila. Samozrejme asi nie tazkeho metra, ale v pripade lahkeho metra urcite. Pohodlne by bolo aj dostat sa z Autobusaku na Hlavnu.
metro je nerealne, my nie sme svajciari aby sme ho mohli dovolit. jedna linka nema zmysel lebo metro by stiahlo dopravu z toho mosta pod kt. by islo, npr. metro pod apollom by nestiahlo dopravu z pm ani lafranconi lebo su daleko. ucel by splnila povodna koncepcia metra ale to je utopia.
z niv na hl. sa mozes dostat za 10 min. aj teraz a nie je tam velky tok, primestke autobusy stoja na vela zastavkach v meste. a dialkove autobusy s vlakmi nepotrebuju prepojenie.
dostupne a do 5-10 rokov realizovatelne je:
- preferencia elektriciek na krizovatkach, min. 3 radialy su uplne pomale
- rozsirenie siete okrem petrzalky na nivy, prepojenie racianskej, ruzinovskej, a novomestskej radialy, predlzenie rychlej ruzinovskej radialy do pb
- postavit planovane zastavky na jestvujucich zel. tratiach - tieto sa predsa sutazili ale nastalo ticho..., patronka, dnv, ruzinov, trnavka, mlada garda, vrakuna