Stránka 33 z 39

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 11:48
od rastislav5
Andrej napísal:Ano, zalezi od pocasia, ale taktiez aj od vybudovanych ciest. Na cyklochodnik nemam problem ist za kazdeho pocasia mozno okrem silnej poladovice alebo vichrice. Na cestu mam problem ist uz za slabeho dazda pre neohladuplnost soferov.


Bohuzial takych ako Ty je len mensina. Aj ked budu cyklochodniky, tazko ocakavat, ze za zleho pocasia vacsina z cestujucich neda prednost teplemu dopravnemu prostriedku so strechou proti dazdu a uzavretemu proti vetru, udaje z Vancouvru to potvrdzuju a tam su cyklochodniky lepsie vybudovane ako u nas.
Nie som proti cyklistickej doprave, okrem dopravnych problemov riesi aj zdravotne (ludia sa viac hybu), ale nemajme od nej prehnane ocakavania. Taziskom riesenia dopravnych problemov v Bratislave by mala byt atraktivna verejna doprava a cyklodoprava doplnkom.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 14:13
od janso
...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW. Cas od nastupenia po vystupenie z auta je 25-30min. Keby som mal alternativu (a takisto aj dalsi ludia co takto dochadzaju), pri ktorej by sa cas cestovania prilis nezvysil (na cca max 40-45 min.),tak nemam problem s MHD. Ale to je asi extremny priklad presunu z jedneho konca BA na druhy koniec, kde D4 moc nepomoze...

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 14:32
od mb1000
janso napísal:...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW.


Ak by boli mestke vlaky s taktom N minut a nadvazne busy, tak by si sa mohol pohodlne previest z Vrakune do prace a spat.

Ale co si naozaj neviem predstavit, je synchronizacia ZSR, ZSSK a inych prevadzkovatelov vlakov, ktora by zabezpecila plynulost mestskych vlakov bez meskania v suvislosti s prienikom inych osobnych alebo nakladnych liniek. Ved teraz staci, ak meska jeden vlak ZSSK a po ceste sa nabali tolko neschopnosti ZSR/ZSSK, ze sposobia plno dalsich meskani, ktore by vobec nemuseli byt, ak by dokazali riadit dopravu progresivne/operativne. Ak maju byt mestske vlaky atraktivne, musia mat na trati prioritu c.1, lebo cakat niekde 30min v mestskom vlaku kvoli inym meskajucim spojom by asi nastvalo.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 15:11
od Krampus
Predpokladam, ze ked sa bude razit tunel Karpaty, tak sa nepocita s miestom pre kolajovu dopravu. Inak by to bola parada, mat tam aj kolajove prepojenie akehokolvek druhu (tram/train).

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 16:23
od ecce
A skade kam by ta elektricka a vlak chodili?

Neviem o vlakoch, ktore by potrebovali obchadzat Bratislavu. A dochadzajuci Raca-DNV tiez asi "neuzivia" dodatocne naklady na tunel.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 16:40
od tr3mp
ecce napísal:Neviem o vlakoch, ktore by potrebovali obchadzat Bratislavu.


Nákladné, nie však v trase D4. Pre ne sa plánuje tunel od Červeného mostu/Železnej studienky po Vinohrady, tak aby obišli hlavnú stanicu. Trasa D4 by pre koľajovú dopravu bola dosť nevýhodná.

janso napísal:...ja momentalne dochadzam z Vrakune do VW. Cas od nastupenia po vystupenie z auta je 25-30min. Keby som mal alternativu (a takisto aj dalsi ludia co takto dochadzaju), pri ktorej by sa cas cestovania prilis nezvysil (na cca max 40-45 min.),tak nemam problem s MHD. Ale to je asi extremny priklad presunu z jedneho konca BA na druhy koniec, kde D4 moc nepomoze...

Ak by vlaky z DS chodili až do DNV (a pri nezrušení trate až do Stupavy) a boli zapojené do integrovanej dopravy, tak samotná cesta vlakom by trvala cca 30 minút. Dnes sú však na hlavnej dlhé časy na prestup, takže spojenie je úplne časovo nekonkurencieschopné. Pri vhodnej nadväznej MHD alebo v kombinácii s bicyklom (skladačka do vlaku) by sa to do 40-45 minút zrejme zmestilo.

rastislav5 napísal:Cyklisticka doprava je len ciastocne riesenie, lebo vyrazne zalezi od pocasia. Podla udajov z Vancouveru pocet cyklistov klesa na 50% uz pri malom dazdi

Na to sa treba pozerať opačne. Ak by sme mali vysoký podiel cyklistov, tak pri zlepšení počasia výrazne klesne podiel áut na cestách. Inak povedané, v zlom počasí by bola situácia ako dnes, ale v dobrom výrazne lepšia :D
Mimochodom, aj auto je sezónny dopravný prostriedok. Napr. ja (ale aj iní ľudia) auto v zime (snehu) nepoužívam. Najmä kvôli autu a extrémnemu soleniu v našich končinách.

Inak súhlasím, že v BA by mala hrať prím najmä verejná doprava, máme ešte stále ako tak dobrú pozícii zo socializmu, aj napriek obrovskému prepadu.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2015 20:34
od rastislav5
tr3mp napísal:Na to sa treba pozerať opačne. Ak by sme mali vysoký podiel cyklistov, tak pri zlepšení počasia výrazne klesne podiel áut na cestách. Inak povedané, v zlom počasí by bola situácia ako dnes, ale v dobrom výrazne lepšia :D
Mimochodom, aj auto je sezónny dopravný prostriedok. Napr. ja (ale aj iní ľudia) auto v zime (snehu) nepoužívam. Najmä kvôli autu a extrémnemu soleniu v našich končinách.

Auto je ale neporovnatelne menej sezonny dopravny prostriedok ako bicykel. Inak by Ti pri zlepseni pocasia podiel aut na cestach stupal a nie vyrazne klesal ako pises.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2015 12:52
od Pekos
Krampus napísal:Predpokladam, ze ked sa bude razit tunel Karpaty, tak sa nepocita s miestom pre kolajovu dopravu. Inak by to bola parada, mat tam aj kolajove prepojenie akehokolvek druhu (tram/train).


S tymto suhlasim, mohol by to byt najvacsi a najkomplexnejsi tunel na SK. Ale ked sa na SK stavaju jednorurove tunely, tak na to mozme zabudnut a tak isto neverim ze tunel Karpaty niekedy vyrazia.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2015 12:59
od Andrej
Ak sa bude niekedy stavat tunel Karpaty, tak urcite nie ako jednorurovy. To by nemalo ekonomicky, technicky ani dopravny zmysel a z bezpecnostnych dovodov by to uz v dnesnej dobe nikto neschvalil. Zeleznicny tunel v tomto koridore nema prakticky ziaden vyznam, ale v osi ZST Vinohrady - Lamac by bol naopak velmi uzitocny, kedze by obsluzil tranzit vsetkych trati v BA.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2015 13:47
od plš
Verejné obstarávanie na vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie k D4 napreduje naozaj rýchlo - otváranie častí ponúk „Kritériá“ bude už 23.2.2015
https://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/286109
podľa Ilmaris http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=10392

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2015 14:44
od peterle
Konzorcium snov, Váhostav a Číňania. Stelesnená serióznosť :D

viewtopic.php?f=35&t=20176

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2015 15:49
od aquila
im sa urcite zalubil cinsky postup v polsku, kde neplatili subky a slovensky postup na slovensku, kde to stat vahostavu krasne zlegalizoval. cize cisty dream team

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2015 15:58
od ANDi
Najvacsia sranda by bola, keby potom cinania nevyplatili hovnostav :mrgreen:

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2015 17:19
od ecce
viewtopic.php?f=35&t=20175

Ako na brífingu vo štvrtok povedal líder hnutia Igor Matovič, najprv by mala byť postavená R7 z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu, lebo podľa štúdie uskutočniteľnosti prináša väčšinu sociálno-ekonomických výhod. Obchvat Bratislavy na D4, nielen jeho časť, by sa mal podľa neho stavať až vtedy, keď bude známy termín výstavby tunela popod Malé Karpaty.

„Dovtedy to nemá žiadny zmysel, žiadny prínos, ožobráči to ľudí o peniaze a doprave to reálne nepomôže,“ uviedol Matovič. Keby sa postavila južná časť obchvatu hlavného mesta bez tunela pod Karpatmi, ako to plánuje ministerstvo dopravy v rámci PPP, podľa odborníkov sa presunie asi 10 % tranzitnej dopravy. „Kvôli 10 % dopravy ideme spáchať PPP, čiže pekelne predražený projekt za 4,5 mld. eur,“ vyhlásil Matovič.


Mam pochopenie pre rozdelenie obchvatu na dve casti a vystavbou R7 pred D4.

Ale aky ma tunel Karpaty suvis s juznou castou D4, tak to fakt netusim. Ked nieco, tak po otvoreni tunela Karpaty sa doprava na juznej D4 znizi, nie zvysi, cize ekonomicky prinos juznej D4 bude mensi.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2015 17:19
od bgoldberg
Na tejto stránke sú dve 3D vizualizácie, jedna na D4 a jedna na R7 http://www.obchvatbratislavy.sk/sk/dokumenty

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2015 21:42
od Pekos
Je to pekne, ale bude to pluvanec do ksichtu ak to postavia skor, ako prepojenie do KE.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2015 18:31
od okorec
Pluvanec do ksichtu komu? Lebo D4 (Okrem tunela) ma zmysel určite pre viac ľudí ako roky médiami a politikmi omieľané spojenie BA-KE.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2015 19:28
od mareks96
Myslim si ze aj tunel Karpaty by vyuzivalo viacej ludi ako niektore casti D1.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2015 09:11
od pristy27
Tunel Karpaty ma urcite zmysel tak ako aj samotna D4 + R7 ;)

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 09:12
od juancarlos
Takže dnes by mali byť známi výhercovia. :-D
http://byznys.ihned.cz/c1-64194770-hoch ... iard-korun

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 09:15
od juancarlos
Trocha ma sklamalo, že Skanska (zatiaľ neoficiálne) do tohto projektu nešla.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 11:52
od mel
Vinci/Eurovia /Bouygues, Cintra, Hochtief, Strabag/Porr

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 12:13
od juancarlos
Takže nakoniec žiadna Čína?

viewtopic.php?f=35&t=20622&p=170051#p170051

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 12:20
od juancarlos
Cintra to sú španieli? Veľa som o nich toho nenašiel.

Re: D4 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2015 18:42
od plš
Juancarlos, Trenďáci v rýchlosti ponúkajú aspoň toto: viewtopic.php?f=35&t=20626