D4 Rača - Záhorská Bystrica

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod aquila » 20. Apr 2011 09:54

developerske spolocnosti .. aby mohli pisat 5 minut do centra ...

ale ta MUK je fakt, ze na milu jarmilu .. vsak to nesplana normy nic .. pri nitre sa ohanaju ze minimalne 5km od MUK a to su MUK na cestach prvej triedy a tunak uff ... skoda reci
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod pohodak » 20. Apr 2011 10:19

mel - nie cepit, ale graft a cela terajsia aj planovana vystavba na ciernej vode a v blizkom okoli
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 20. Apr 2011 13:58

myslis asi grunt ... som zvedavy ako sa k tej krizovatke postavi nove vedenie ChG.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 07. Sep 2011 08:34

Peticia Vajnorcanov za zapusteny variant D4 medzi Vajnormi a CV.
viewtopic.php?f=35&t=15766

Myslim, ze nemaju sancu uspiet, pretoze by sa musela menit komplet krizovatka D1/D4 aj s kolektormi.
Ale drzim palce. Ten val a krizovatka CV je donebavolajuca hovadina.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 07. Sep 2011 08:44

Peticie proti D4 spisuju vo Vajnoroch aj v Marianke.
viewtopic.php?f=35&t=15768
viewtopic.php?f=35&t=15767

Vo Vajnoroch to este pochopim, aj ked polozapusteny variant by bol jednak nasobne drahsi a paradoxne s väcsim dopadom na ZP (spodna voda) - v tomto pripade by radsej mali lobovat za variant na urovni okoliteho terenu.
Avsak v Marianke mam pocit, ze nikto z ludi podpisujucich peticiu, netusi, ze tunel vyusti prakticky az za Mariankou a samotnej obce sa vôbec nedotkne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod ELZ » 07. Sep 2011 11:51

Ad Vajnory: Kdesi som cital, ze chcu polozapusteny alebo urovnovy variant (kvoli hydrologickym pomerom - chcu posudok) ale chcu to mat kazdopadne prekryte.

Ad Marianka: No jo, v bratislavskom Beverly Hills asi klesnu ceny nehnutelnosti ... tunel sice moze ist pomimo, ale hluk tam bude a uz to nebude taka oaza kludu ...
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 07. Sep 2011 14:25

Marianka bude prakticky cela obidena tunelom, nasledne zarezom, ktory zadrzi hluk. Az pred krizovanim s cestou I/2 vyjde na nasyp. Obyvatelia Marianky by mali byt radi, ze budu mat mimoriadne pohodlnu cestu do ktorejkolvek casti mesta.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod i15 » 07. Sep 2011 15:30

no som zvedavy, ci miestni socialne odkazani obcania budu pozadovat prejazd cez tunel Male Karpaty zadamo (sak idem len do Bratislavy, niee?)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod fh » 07. Sep 2011 16:11

i15, správne je, "šak idem len do Bratislavy neeee ?"
V oblasti Marianky kmásali novozbohatlici to svoje podnikateľské baroko pomaly aj medzi kaplnky... škoda reči. Kde bol vtedy starosta?
A teraz petícia.. trochu farizejské od vedenia obce, ktoré ju nechalo takto architektonicky a krajinársky zničiť.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 22. Okt 2011 20:14

Celkom vydarene vizualizacie z tohto useku. Do galerie som pridal uz len relevantne varianty 7a-c.

gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10818
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10819
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10820
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10821
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10822
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10823
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10824
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10825
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10826

http://eia.enviroportal.sk/detail/dialn ... anka-sever

V dokumente " EIA-D4-usek II_TP01_Dopravno-inzinierske podklady " sa daju najst aj predpokladane intenzity na jednotlivych tahoch D1, D2, D4 po ukonceni vystavby D4. Celkom ma prekvapilo, ze na väcsine D4 prognozuju pre rok 2020 len 20-30 tisic vozidiel za den. V tom pripade nema ziadne opodstatnenie co len uvazovat nad vystavbou D4 v kategorii D 32,5 (6 pruhov) a zaroven môzeme dalej spekulovat, co s pretazenou D1, hoci Pristavny most sa planuje rozsirit. Aj ked prognozy sa môzu opät uplne mylit ako v pripade tunela Sitiny, v ktorom predpokladali po otvoreni cca 20 tis. voz. a uz dnes je tam okolo 50 tisic :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod pristy27 » 23. Okt 2011 09:02

Podla mna su tie prognozy stare X rokova urobia vzdy na nich iba "refresh" a tvaria sa, ze je aktualna. Tranzitna doprava podla mna nepotrebuje prechadzat priamo Bratislavou pokial nemusi a tym padom D4 stiahne tranzit na jednu alebo druhu stranu z D1.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod JaNY » 24. Okt 2011 01:51

Nechapem stale to uzkoprse planovanie ciest v a okolo BA. Dodrbali D1 z 2+2 na vstupe do mesta, teraz je tam lievik. D4 a R7 ide tym istym smerom. Urobyt treba predsa na3+3 a bude pokoj na 100 rokov a ziadne prognozy intenzit, ci uz dobre odhadnute alebo zle, nemozu v buducnosti strategov ciest zaskocit.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 24. Okt 2011 13:31

Vraciam sa na zaklade vizualizacie http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=10819 k mojej oblubenej teme MUK Cierna Voda.

Tie 2 kruhove objazdy na ceste, kde dnes stoji rano medzi 7:00-8:00 kolona az do ciernej vody kvoli kruhacu PRED Vajnorami = to ktory clovek toto navrhne??? Predpoklad, ze sa to zvrtne na D4 je asi taky velky ako ze Radicova bude viest vladu po marci 2012 ...

Tato MUK je donebavolajuci nezmysel, pritiahne este vacsiu premavku do Vajnor a CV, pricom jedinym riesenim situacie je dokoncenie obchvatu Vajnor a komplet nova cesta ochadzajuca CV, ChG, Slov.Grob v smere na PK. Urobit krizovatku so sucasnou cestou, pricom parametre tej cesty su katastrofalne ... Toto je maximagorizmus po slovensky.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 24. Okt 2011 13:34

Ad 2+2 vs 3+3 pruhy : Aspon most cez Dunaj by mali spravit s rezervou na 3+3 ... sa zide :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 24. Okt 2011 16:47

mel, odhliadnuc od toho, ze sucasna cesta do CV absolutne nevyhovuje, si myslim, ze MUK s D4 situacii rapidne pomôze. Na kruhaci pred Vajnormi sa tvoria zapchy preto, ze sa tam zlieva doprava aj zo smeru od PK - v pripade vybudovanej D4 preberie nova MUK mozno aj viac ako 50% miestnej dopravy a v smere od PK este viac - cim sa sucasny kruhac odlahci natolko, ze uz nebude dôvod, aby na nom vznikali zapchy. Okrem toho je v plane aj MUK Triblavina s D1, co odoberie dalsiu znacnu cast dopravy a cez Vajnory uz bude prechadzat len ta cast dopravy, ktorej sa vôbec neoplati ist na dialnicu. Ako navrh na zlepsenie by som videl priame najazdove rampy na jednotlive vetvy krizovatky vedla oboch kruhacov - v rannej spicke by sa tak v smere od CV prechadzalo len cez 1 kruhac.

Ad 3+3: Aj v pripade dvojnasobnych intenzit oproti predpokladom by cela D4 kapacitne postacovala. D4 bude sluzit predovsetkym pre tranzit, na dochadzanie do prace ju vyuzije len male % vodicov. Takze je potrebne sa zamerat na co najskorsie dostavanie Pristavneho mosta a k D4 postavit komunikacie, ktore zvysia jej vyznam - R7, predlzenie R1 a privadzace do mesta.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod pristy27 » 24. Okt 2011 22:27

Andrej, mozno to bude stacit dnes a aj zajtra ale vyhladovo asi nie. Staci si pozriet prave D1 a D2 na vjazde do BA. S takymi intenzitami sa neplanovalo ani v najhorsich snoch.
Myslim si, ze ale celu dialnicu zatial v 3+3 stavat netreba, na rozdiel od D1, ktora tak postavena mala byt urcite. Suhlasim vsak s Mel-om, ze minimalne ten most by mal mat rezervu na 3+3, ten je asi najkomplikovanejsie rozsirit dodatocne.
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 25. Okt 2011 08:18

Cely problem Pristavneho/Lafranconi je, ze sa projektovali v 60-70. rokoch + oba mosty tvoria lievik - Pristavny zo 6 pruhov na 2, Lafranconi zo 4 na 2 - logicky uz dnes kapacitne nevyhovuju. D4 nebude tvorit ziaden lievik a navyse bude len minimalne vyuzivana pre vnutromestsku dopravu - cize silno pochybujem, ze hranicu 70-80 tisic voz./den (kapacita pre dialnicu 2+2) presiahne hoc aj o 30 rokov, aj ked na druhej strane si myslim, ze jej vyznam sa mnohokrat podcenuje.

Ak by sme chceli budovat D4 s rezervou na 3+3, je potrebne s tym pocitat nielen na moste, ale aj v tuneli Zalesie, na vsetkych mostoch a MUK a to su uz obrovske naklady navyse.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod aquila » 25. Okt 2011 09:53

D4 by mohla byt aspon medzi racou a ivankou na 3+3 .. a idealne po MUK keletec, most nad dujom staci bohate este dlho na 2+2 ...

problem pristavneho tiez nie je ani to ze je 2+2 .. problem je, ze keby sa usek od pristavneho vratene mierova - senecka postavil na 3+3, tak je aj aj na pristavnom podstatne menej zapch .... a usek mierova senecka ako aj tie supervysoke protihlukovky sa stavali ani nie pred 10timi rokmi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 25. Okt 2011 10:11

aquila, na D4 sa rata s kolektormi v danom useku, nie kompletne ale ciastocne. POkial si pamatam tak od D1 po MUK CV a v opacnom smere od CEPITu po D1.

Podla mna ide o nahradu obchvatu Vajnor, ktory tymto upadne do roviny nerealizacie.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 25. Okt 2011 10:33

Andrej,

toto co pises si skus domysliet do konca, lebo lokalne to moze vyzerat v pohode, ale kam sa to realne presunie??? Ved ak by si ten dopravny tok presmeroval popred vajnory (v smere od PK) namiesto na kruhac za vajnormi tak ti to aj tak pristane vsetko na krizovatke D4/D1. Pozri si dnes situaciu na D1 v krizovatke vajnory ... este tam pridame dalsie 4 pruhy?????

Ved vjazd do mesta treba prave rozbit, nie spajat vsetko na D1! Vsetci sme sa tu tesili, ze R7 nepojde variantom C ale A presne kvoli tomu, ze vznikne NOVY vjazd do mesta a vstup do mesta sa diverzifikuje... Tu sa tesime, ze okrem D1 prifarime k tomu +2 pruhy D1 kolektory, +4 pruhy D4 z oboch smerov, aj ked realne budu vytazene tak na 2 a este 2 pruhy kolektoru D4 od ciernej vody.

Cize vznikne MEGA lievik 10 pruhov (D1 = 3+2, stara senecka = 1, D4 = 2+2), ktore budu prechadzat do 2+2, kedze kolektory skoncia na tej krizovatke tiez. Sa mozme bavit, ze to tak nebude a praveze sa to rozptyli, ale kam??? Ktorym smerom??? To ked niekto potrebuje ist na prievozsku odtial tak pojde po D4 krizovatku Ketelec a potom po R7??? Kazdy den bude robit obchadzku 20km?

Nie je to dobre navrhnute. Vstup do BA od Senca nie je vyrieseny a D4 ako je navrhnuta to este radikalne zhorsi.

Toto je riesenie, ktore je realne nakreslene. Povedzte mi, kto toto navrhuje a kde si nechal sedu koru.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 25. Okt 2011 11:30

mel, o tom istom som pisal v druhej casti prispevku - samotna D4 nebude mat velky vyznam, pokial nedobudujeme privadzace do mesta (ako pises, na "rozbitie" premavky) - predlzenie R1, R7, D2 od Jaroviec, I/2. Navyse, co by sa vyriesilo tym, ze premavka od CV by sa napojila na dialnicu az na dnesnom privadzaci Vajnory ?
Ad lievik - netreba zabudat, ze tranzit - predovsetkym kamiony - budu presmerovane na D4, cim sa dnesna D1 do znacnej miery odlahci. To, ze postavis D4 este neznamena, ze sa dnesna premavka znasobi, praveze pokial postavis aj ine privadzace do mesta, bude premavku "rozbijat" prave na tieto privadzace. Ak pôjde niekto na Prievozsku, pôjde po D1. Do juznejsich casti Petrzalky po D4, do PB po D4 + R7, do zapadnych casti mesta cez tunel Karpaty a D2 a spolu s tranzitom do Rakuska sa tak _odlahci_ dnesna D1.

Ako inac by si to navrhol ?

EDIT: Ad predlzenie R1 - myslel som tento usek viewtopic.php?f=46&t=14465
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod mel » 25. Okt 2011 12:54

ad lievik: premavka sa stiahne danym riesenim viac do uzla D4/D1 + MUK Vajnory na D1. Toto kritizujem. Dnes je rozdelena a je to zle ale takto to bude este horsie. Mysliet si, ze kolektory + D4 neprinesie viac premavky do tohto uzla je naivita. Prinesie a ten uzol bude prepchaty ... Takisto kamiony, ktore spominas budu realne pouzivat tu istu krizovatku D1/D4 o ktorej sa bavime,

ako by som to riesil? No jednoducho: Pre mna Vajnory a CV je cisto lokalna doprava a nema co robit na dialnici ...
Riesenim su teda lokalne cesty MIMO dialnicnej siete a krizovatiek, tj. obchvat Vajnor a CV s tahom na PK popri Slovenskom Grobe... Okrem toho CV bude mat dialnicnu krizovatku Triblavina. Inu netreba. Skapacitnenie Roznavskej od Nay po Tesco, minimalne na 3+3, idealne na 4+4 pruhy, prebudovanie krizovatky na Zlatych Pieskoch, mimourovnove krizovanie elektrickovej trate s vajnorskou, zrusenie casti semaforov v priamych smeroch na Roznavsku a Vajnorsku, ciastocne zmimourovnovanie celej krizovatky. Prerobenie krizovatky Vajnorskej s Tomasikovou, priebezne 2 pruhy plus dobudovanie Tomasikovej od Vajnorskej po Raciansku.

Ak by tieto veci boli poriesene, rozptyl smerom do mesta by bol lepsie dimenzovany. Stale sa nebavime o rozireni D1 Senecka-Mierova ... to by trebalo ako sol.

ad predlzenie R1: ano, toto je ten novy vstup do mesta, ktory treba ... spolu s predlzenim Galvaniho ... Za uvahu by stalo spravit z Galvaniho + Bojnickej dalsiu radialu pokracujucu az po Raciansku.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 25. Okt 2011 13:28

Co si spisal by bolo velmi pekne riesenie, avsak budme realisti - mesto ani kraj na to nebude mat peniaze ani najblizsich 20 rokov, kym D4 môze poriesit sukromny investor s malou ucastou statu (mozno aj bez nej). Navyse by to opät len dostalo viac aut do mesta, kym trend by mal byt opacny - pomocou D4 a privadzacov by sa mali auta dostat na zachytne parkoviska a odtial do centra vlakom / MHD.
Mas pravdu, ze vsetko sa takto stretne na krizovatke D4xD1, ale ved ta je na to aj dimenzovana - D1 5+5 pruhov, D4 4+4 pruhy vratane kolektorov.
gallery/image_page.php?album_id=64&image_id=10818
Jedine, co by som vytkol je ta ista chyba, ktoru prave napravali na D2xD1 - minimalne rampy od TT na D4 a opacne by mali byt 2-pruhove.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Čavo » 25. Okt 2011 13:44

Andrej napísal:Jedine, co by som vytkol je ta ista chyba, ktoru prave napravali na D2xD1 - minimalne rampy od TT na D4 a opacne by mali byt 2-pruhove.

A hlavne by sa nemali nechať ísť do motýlika, ktorý väčšina vodičov prechádza pod 60km/h (najčastejšie medzi 40 a 50). Ja to vídavam hlavne na križivatke D1×R1, keď idem od NR smerom na BA. Za sucha sa tadiaľ dá prejsť relatívne vpohode (na osobnom aute) okolo 80km/h.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava

Odoslaťod Andrej » 25. Okt 2011 13:53

D1xR1 ma ovela mensie polomery zakrut, ako je naplanovane na D1xD4. Inak suhlas, smer D1 od TT na D4 by nemal mat tvar "motylika" ale ako zvlast vetva v tvare L - tak to bolo vraj pôvodne navrhovane
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.