Stránka 6 z 9

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 18:14
od aquila
preco tam davaju T 8.0? pri T7.5 by sa dost usetrilo a aj tak by tam bola Vmax 100kmh...

inak tento usek by nemal ist skor do vystavby ako bude severna tangenta. ktora by dost vyrazne odlahcila aj D1/D2... ak by sa nebodaj rozsirila aj jarosova

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 18:34
od juancarlos
A kto by tú severnú tangentu asi tak financoval? VÚC alebo nebodaj mesto? :lol: :lol: :lol:

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 18:57
od ANDi
Tento usek by mal byt jednym z poslednych celej dialnicnej siete... Ale pochybujem, ze ten 2025 je realny.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 19:32
od rastislav5
Poslednym asi nie, ale pomohlo by, keby sa predtym dokoncili napr. R2 Ziar-Trencin alebo R6 a v Cesku D49, aby juzna polovica stredneho a vychodneho Slovenska volila cestu do Brna a Prahy tak, aby sa vyhla Bratislave a hlavne mostu Lafranconi. Predpokladam ze prave intenzity a zapchy na moste Lafranconi budu indikatorom, ze usek Raca-Stupava zacina byt nevyhnutny.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 23:21
od Vlados
Ony tam tie zápchy bývajú, aj keď posledné týždne to nie je vôbec zlé. Ešte stále je tam rezerva v treťom pruhu. (Žiaľ, podobne ako na Prístavnom moste, sú tieto mosty spoločné aj pre cesty prvej triedy a toho je hlavný problém prečo sú úzkymi hrdlami D2/D1.)

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 01:47
od Kanky
Boli tu "mudrci" co navrhovali spoplatnit prietah blavou, resp. Lafranconi... Vraj je to ok, ze by sa aspon auta presunuli na SNP a Apollo a dialnicu by sme mali prejazdnejsiu...ze to nevadi, ze stredove 2 mosty by sa upchali. To nie je riesenie?

Mozno zachrania Lafranconi Rakusania, staci "vylepsit" vychodny bypass Viedne a paralelka k D2 pre auta nad 3,5 t by nemusela byt od veci. V rakusku realne lacnejsie myto nakolko nejde 60% zlodejom z danoveho raja v tichomori ako na SK. Bohuzial

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 09:04
od aquila
to nie je o mudrcoch ale o zakladnej logike, je naopak nelogicke, ze dialnice v bratislave nie su spoplatnene. vid aj supersocialisticka vieden ma spoplatnene dialnice v meste a ludia tam existuju. a ze by sa upchali mestske mosty ? no aspon by viac ludi zacalo vyuzivat elektricku, ktora uz cez dunaj premava. nehovoriac o tom, ze by nastal aj konecne tlak na politikov s tou MHD aj nieco robit.

cize ano, dufam, ze konecne niekto bude mat gule a spoplatni dialnice v intravilane.

juancarlos napísal:A kto by tú severnú tangentu asi tak financoval? VÚC alebo nebodaj mesto? :lol: :lol: :lol:


Severna tangent je bola v programe verejnych prac v roku 2005, ale po nastupe fica sa to vyskrtlo. cize povodne to mal stavat stat .. aj ked hej, Bratislava ma to stastie, ze spravuje a vlastni aj vsetky cesty prvej, druhej triedy, ale peniaze za tie cesty inkasuje stat resp kraj.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 21:27
od ecce
rastislav5 napísal:Poslednym asi nie, ale pomohlo by, keby sa predtym dokoncili napr. R2 Ziar-Trencin alebo R6 a v Cesku D49, aby juzna polovica stredneho a vychodneho Slovenska volila cestu do Brna a Prahy tak, aby sa vyhla Bratislave a hlavne mostu Lafranconi. Predpokladam ze prave intenzity a zapchy na moste Lafranconi budu indikatorom, ze usek Raca-Stupava zacina byt nevyhnutny.


Neviem, mne by viac sedelo vykaslat sa na tunel Karpaty uplne a posunut ho na sever k Pezinku alebo sa snazit namiesto toho skapacitnit cestu Kuty-Senica-Trnava.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2016 22:20
od rastislav5
Mozno raz bude aj to, co pises, ale cim je tunel blizsie pri Bratislave, tym viac casu a penazi usetri ludom v zapchach.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2016 11:27
od Kanky
aquila napísal:to nie je o mudrcoch ale o zakladnej logike, je naopak nelogicke, ze dialnice v bratislave nie su spoplatnene. vid aj supersocialisticka vieden ma spoplatnene dialnice v meste a ludia tam existuju. a ze by sa upchali mestske mosty ? no aspon by viac ludi zacalo vyuzivat elektricku, ktora uz cez dunaj premava. nehovoriac o tom, ze by nastal aj konecne tlak na politikov s tou MHD aj nieco robit.

cize ano, dufam, ze konecne niekto bude mat gule a spoplatni dialnice v intravilane.

a poznas aj ine mesto ako je Vieden? lebo vacsinou sa ohanas len Viednou...Vo Viedni zaraba upratovacka viac ako priemerny pracujuci v BA...Rakusko ma 3nasobne viac dialnic, kvalitu ostatnych ciest ani nespominam...rakuska 10dnova znamka je pritom lacnejsia ako slovenska, dokonca aj dvojmesacna rakuska znamka je lacnejsia ako dve SK mesacne...

preco nespomenies Brno, Ostravu, Krakow, Katowice, atd, atd ???

nebud smiesny s elektrickou do Petrzalky, to je slepe crevo, ktore konci na brehu Dunaja...Petrzka ma viac ako 100 000 obyvatelov (oficialne), ma nejakych 30 km² a ty napises, ze elina UZ :lol: premava cez Dunaj, to by som radsej pomlcal
viezol si sa niekedy v autobuse z/do Petrzky? viezol si sa z/do Karlovky? autobusy, trolejbusy, eliny su preplnene...

svojho casu som skusal, ze budem jazdit autobusom/trolejbusom..rano som nastupil na konecnej a na 3. zastavke sa uz ludia ledva zmestili, ked som pisal na podnik, ze aka je situacia, tak mi odposali, ze bohuzial...

mesta v Rakusku (Vieden, Linz) su jedine mesta v Europe, ktore maju spoplatnenu viacpruhovu cestu v meste...

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2016 12:05
od aquila
v rakusku su spoplatnene en bloc vsetky dialnice, a boli vzdy, lebo rakusko sa sustreduje na primestku a mestsku dopravu. ano isiel som zopar krat aj autobusom z toho smeru a tym smerom. nie je to easy, ale o to viacej by bol tlak na rozvoj MHD. takto ked sa povolilo bezbrehe parkovanie aj na stromoch a sa podporuje len IAD tak sa neni co cudovat, ze je MHD katastrofalna .. a lepsie to nebude.

co sa tyka petrzalky a bratislavy, skoda, ze v 70tych rokoch zacali snivat o milionovej metropole a nevybudovali ako v brne dalsie elektrickove radialy. pre porovnanie brno ma 2x Tolko elektrickovych trati ako Bratislava, a ma radovo mensie dopravne problem. nehovoriac o skutocne fungujucom primestskom systeme dochadzania ..

je velka skoda, ze sa teraz neupdatne uzemny plan a nevrati sa k stale vlastne relevantnym planom rozsirenie elektricky a neskorsie zakopanie v CMO. vid tento nacrt

35783

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2016 08:59
od Kanky
Nie som proti rozsireniu elinkovych trati, budem len rad
Presvedc ma ale, ze mam cestovat kazdy den o hodinu dlhsie mhd, za kazdeho pocasia cakat na zastavke, dychat smrad z bezdakov, minut pritom z rodinneho rozpoctu tie iste peniaze ako ked idem autom a este byt kazdy den o hodinu kratsie s rodinou...
Skoda je to, ze na dialnice v ba sme sa poskladali, na udrzbu sa skladame a este mame za to platit, ked sa chceme po tej ceste niekam dostat...
Pritom pri 1-2 predrazenych tendroch si par ludi nakradne viac ako sa vyzbiera za rok na dialnicnych znamkach...toto porovnajme s Viednou ci celym Rakuskom

Porovnajme s Rakuskom kolko zo zisku z myta nad 3,5 t ide firmam so sidlom v tichomori..tu treba vytvarat tlak a nie umelym rozsirenim spoplatnenych usekov meste

Potom sa mozme bavit ci spoplatnit prejazd cez Dunaj v BA tak, ako to maju vo W

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2016 19:38
od Andrej
Velka skoda, ze sa nebuduje tunel Karpaty spolu so zvyskom D4. Opat nastane situacia ako pri Visnovom - pri vystavbe povrchoveho useku sa spotrebuje obrovske mnozstvo nasypoveho materialu a pri naslednej vystavbe tunela si dalsiu cast krajiny znicime deponiami z vytazeneho materialu. Bolo by dobre zladit vystavbu tohto useku aj spolu s inymi stavbami v okoli, kde by sa vyuzil vytazeny material z tunela - okrem useku po hranicu s AT napr. obchvat PK, rozsirenie D1 Blatne-TT a pod.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 08:37
od pristy27
stymto sa neda ine ako nesuhlasit. Usek D4 od severneho portalu po hranicu s Rakuskom spotrebuje dost materialu do nasypov aj ked znacna cast je uz v polprofile postavana. Hlavne si myslim, ze ale smerom od VW k Morave sa budu musiet kvoli spodnym vodam drzat vyssie. Na druhu stranu tunel je planovany dost dlhy, takze aj materialu bude dost...

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 19:59
od peterle
Na všetky diaľnice sme sa poskladali, takže zrušíme ich spoplatnenie? Po otvorení D4 treba D1 spoplatniť, aj aby sa odstránilo riziko, že nákladná doprava ostane na bezplatnej D1.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 22:56
od Kanky
Nad 3,5t by malo byt spoplatnene vsetko, ale s roznymi tarifami, t.zn., ze prejazd D1 ma byt drahsi ako prejazd D4 a prejazd mestom ma byt drahsi ako prejazd D1
Otazka je vyska mytneho, kedze na zlodejov ide viac ako statu

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2016 23:24
od KLEPETO
Na D1 do mesta by mal byť absolútny zákaz vjazdu pre vozidlá nad 3,5t pre tranzit už od križovatky Ivanka-sever. A tie čo majú v meste svoj cieľ by mali mať úplný zákaz jazdy cez Prístavný most. Úsek od križovatky Bajkalská po križovatku Pečňa by mal byť pre všetky kamióny tabu. Presúvať do svojho cieľa vrámci mesta by sa mali a vchádzať do mesta iba po D4 a následne podľa potreby po R7 od Ketelca alebo po D2 od Jaroviec alebo max po D1 križovatka Bajkalská.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2016 18:41
od ANDi
:lol:

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 21:01
od eric987
Bol zverejneny rozsah hondotenia navrhovanej cinnosti pre tento usek: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... -bystrica- . Rata sa tam aj s novym variantom V3, kde by D4 dokonca podurovnovo krizovala aj cestu I/2.

Re: D4 Rača - Stupava

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2017 21:58
od KLEPETO
Pozerám, že aj naša "byrokratická celebrita" je účastníkom konania. :?

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 11:19
od aquila
tak mame uz konecne aj EIA k tomuto useku.

odporucany je variant 3a, predlzenie tunelu az priamo k MUK zahorska bystrica.
celkova dlzka tunela je teda 11 760 m
samozrejme kruhace na I/2 pri vyusteni z tunela musia byt ..

velmi zaujimave je najma ako sa bude riesit rubanina. mali by sa s nou urobit prekrytie viacerych tunelov na D2 a to doslova na dost velkej casti D2, dokonca az pri jarovciach, dost velka cast D2 v lamaci, dalej pri zahorskej a samozrejme pri stupave a dalej.
toto ak by sa urobilo v ramci rozsirenia D2 na 3+3 tak to by bolo fajn, viac o tom vo vlaknach k D2

zaciatok vystavby 2023 a koniec 2030. osobne si skor myslim, ze bude uspech ked sa zacne v tom roku 2030 :)

43743

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -bystrica-

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2020 14:19
od Yoggy52
rubanina by sa mohla pouzit na usek k rakuskym hraniciam a taktiez na rozsirenie D1. :)

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2021 13:53
od cPalo
Kto má pár hodín, tak ju je nejaké info aj od NDS
https://www.youtube.com/watch?v=4hIMGM4o0h8

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 13:38
od lostrail
Chcelo by to nejaky vycuc podstatneho. 5 hodin, to si moze dovolit minut fakt len niekto, kto je za to plateny.

Re: D4 Rača - Záhorská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2021 17:10
od cPalo
Pre mňa podstatné bolo, že sa majú postaviť jednosmerné vrtné stroje (nejakých 6-8 mesiacov, už si presne nepamätám) ktoré budú rovno aj ukladať betónové prefabrikaty hneď po razení po nejakých troch metroch (budú sa vyrábať online pri vstupe), a výrub pôjde po dopravníkoch von z tunela, tým sa zabezpečí, že sa voda nestratí takmer vôbec (lebo sa to bude online zatvárať). Vŕtanie je vraj rýchlejšie oproti zvyšným spôsobom razenia. Riziko je, že pár strojov v minulostí ostalo na polceste, ale to má zamedziť dôkladný prieskum. Výrub by sa mal ukladať dočasne v blízkych lokalitách a potom by mal zakrývať D4ku podľa variant (je ich viac) až do 800 metrov (tiež si nie som úplne istý) od začiatku tunela smerom k napojeniu medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou (čiže sa predĺži tunel). Dokonca jeden variant bol zásyp až po momentálne postavenú D4 ktorá by šla nižšie a zdvihli by I2 ponad ten zásyp (myslím, že kvôli vetraniu, ďalšia vetracia šachta to NDS nechce), poprípade podľa varianty aj umelý kopec smerom k Záhorskej. Výrub chcú použiť aj na zasypanie D2 na vstupe do BA (Lamač-Dúbravka) vcelku mohutným spôsobom a ešte myslím, že tam bol jeden úsek na D2 určený na zásyp.