Stránka 2 z 25

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2012 07:42
od aquila
hej to je problem na ktory zatial nikto nenabral odvahu, nielen zrekonstruovat postupne vsetky radialy, ale aj pri tej prilezitosti preriedit zastavky a urobit realnu prioritizaciu elektricky oproti IAD, a zaviest normalne intervaly .. potom by daleko viac ludi prestupilo na MHD

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2012 07:47
od devil
ale to je uplne nieco ine, lebo ak nechem ist do NR tak ju obidem aby som nesiel cez mesto aby to nebolo dlhsie ale v nasom pripade bola otazka ako ist do BA ako cielovej destinacie. takze tvoj priklad je dobry ked chcem ist npr. do rakuska. vtedy by som isiel po D4.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2012 10:33
od Andrej
Ved prave to je funkcia D a RC - pre tranzit. Na dochadzanie do mesta nema sluzit dialnica, ale privadzac. A opakujem, bolo by dobre, keby sa spolu s R1 staval aj privadzac z R1 na Galvaniho (D1, letisko).

Je to uplne bezne vo svete, aj ceska D3 bude koncit na Prazskom okruhu.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 12:16
od pristy27
Andrej napísal:Ved prave to je funkcia D a RC - pre tranzit. Na dochadzanie do mesta nema sluzit dialnica, ale privadzac. A opakujem, bolo by dobre, keby sa spolu s R1 staval aj privadzac z R1 na Galvaniho (D1, letisko).

Je to uplne bezne vo svete, aj ceska D3 bude koncit na Prazskom okruhu.


Plny suhlas, predlzenie R1 za D4 vo forme privadzaca moze vyrazne pomoct a aj odlahcit usek D1 a obsluzi tu zonu okolo Avionu.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2012 11:21
od i15
http://crz.gov.sk/index.php?ID=546952&l=sk :arrow: Zmluva na vypracovanie TŠ, DSZ, DÚR na D4 Bratislava, Jarovce - Rača

robit to bude Dopravoprojekt, termin na dodanie DUR je 9 mesiacov, teda 03/2013

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2012 12:03
od aquila
aspon uvidime, ze ci pocitaju s 3+3... Aspon v useku keletec raca by to malo zmysel

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2012 18:20
od Lifko22
TŠ - technická štúdia??? Nebola už náhodou urobená EIA? Nejako mi to nesedí s pravidlami.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2012 19:29
od pohodak
TS sa ide zjavne robit len na usek ivanka-raca takze som zvedavy ci a ako bude vypocute frflanie ovcanov v tejto casti dialnice

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2012 20:19
od i15
je tam napisane, ze za 4 mesiace ma byt technicka studia, na zaklade ktorej sa rozhodne o presom trasovani a za dalsich 5 mesiacov (tj. dohromady 9) ma byt kompletna DUR

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 06:30
od pristy27
aquila napísal:aspon uvidime, ze ci pocitaju s 3+3... Aspon v useku keletec raca by to malo zmysel


Moj osobny nazor je aby sa aj most cez Dunaj riesil ako 3+3 a potom tie 2 tunely, na zvysok staci dost miesta aby sa to dalo rozsirit dodatocne.
Mosty sa u nas asi ani nerozsiruju a tunel sa asi ani neda. S dostatocnou rezervou by so zbytkom asi nemal byt problem.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 08:27
od Andrej
Je otazne, ci ma zmysel stavat 3+3 tam, kde sa aj vyhladovo pocita s intenzitami do 30-40 000.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 09:28
od pristy27
Otazne je aj to, ci sa pocita dobre, dobrym prikladom je D1 od Zlatych pieskov az po koniec Pristavneho mosta, kde sa bud s takymi intenzitami nepocitalo alebo to bolo len provizorne riesenie kym sa postavi D4 a platanie vtedajsieho katastrofalneho stavu. Statika Pristavneho mosta nepusti ale keby ten bol 3+3 s pokracovanim az na Zlate piesky, tak aj tam by to vyzeralo asi inak ako to je teraz. Ja si myslim, ze D4 moze stiahnut z tohto useku vsetku tranzitnu dopravu smerom na Rakusko a Madarsko. Mozno aj cast lokalnej dopravy. Tazko asi teraz odhadnut do akej vysky intenzity pojdu, ale male cislo to nebude a treba predpokladat aj ich rast.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 09:46
od Andrej
D1 sa planovala v 60-70. rokoch, D4 sa zacala planovat az okolo r. 2005.

Je iste, ze tranzit sa bude musiet presunut na D4. Zrejme stiahne aj malu cast miestnej dopravy, nieco môze stiahnut predlzenie R1, postavenie R7... Stale vsak väcsinu dopravy tvori dochadzanie do BA, ci uz z blizkeho okolia alebo z celej republiky, a ti ostanu na D1.

Na pristavny most sa vypracovava dalsia technicka studia na jeho skapacitnenie, jedna z moznych variant je postavenie 2 paralelnych mostov.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 12:36
od pristy27
Tak ano, ale tiez si treba pozriet kedy sa stavala...
Kedze sa v podstate D4 este stale pripravuje, tak treba mysliet aj trochu dopredu a nie len platat to co hori dnes.
Ano, takyto pristup je urcite o dost drahsi, teda aspon dnes, ale moze sa to vratit v buducnosti. Bohuzial na taketo veci nikto nemysli.

Suhlasim, ze vacsinu z intenzit tvori lokalna doprava ludi co denno-denne prichadzaju do prace, ale ti tiez nerobia na jednom mieste v Bratislave teda mozu vyuzit na dopravu aj casti D4 ale asi ich vela nebude a v tom ma lepsiu polohu D1, ktora dokaze obsluszit v tomto smere obrovske uzemie.

O tejto technickej studii som pocul, asi sa zhodneme, ze Pristavny most kapacitne nestaci uz aspon 10 rokov. Otazkou je ci taketo rozsirenie pomoze a kolko bude stat.
Podla mna Pristavnemu mostu viacej pomoze kompletne dostavana D4 od Rakuskej hranice na juhu az po hranicu na severea samozrejme aj s dostavanou Rakuskou S8.
Ale tak takehoto pekneho sna kym sa dockame tak uz mozno ani to nebude kapacitne stacit...

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 12:50
od ELZ
Z mojich skusenosti na D1 Zlate Piesky - Pristavny most najviac problemov a spomalovaciek robia pripajacie pruhy Avion (na smer Pristavny most) a Pristavny most (od mesta aj od Petrzalky) a odpajacie pruhy do Ruzinova (hned za pripajacim pruhom od Avionu) a odpajanie smer Pertzalka za Pristavnym mostom. Naopak nepocitujem nejaku velku intenzitu na D2 Jarovce - Pecna, cize je podla mna otazne, nakolko D4 pomoze D1 v tomto useku - podla mna nepatrne. Co by zrejme pomohlo viac je alternativna trasa do Lamaca, Zahorskej, ... cize druha cast D4.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 12:59
od Andrej
pristy27 napísal:Tak ano, ale tiez si treba pozriet kedy sa stavala...
Kedze sa v podstate D4 este stale pripravuje, tak treba mysliet aj trochu dopredu a nie len platat to co hori dnes.
Ano, takyto pristup je urcite o dost drahsi, teda aspon dnes, ale moze sa to vratit v buducnosti. Bohuzial na taketo veci nikto nemysli.

Suhlasim, ze vacsinu z intenzit tvori lokalna doprava ludi co denno-denne prichadzaju do prace, ale ti tiez nerobia na jednom mieste v Bratislave teda mozu vyuzit na dopravu aj casti D4 ale asi ich vela nebude a v tom ma lepsiu polohu D1, ktora dokaze obsluszit v tomto smere obrovske uzemie.

O tejto technickej studii som pocul, asi sa zhodneme, ze Pristavny most kapacitne nestaci uz aspon 10 rokov. Otazkou je ci taketo rozsirenie pomoze a kolko bude stat.
Podla mna Pristavnemu mostu viacej pomoze kompletne dostavana D4 od Rakuskej hranice na juhu az po hranicu na severea samozrejme aj s dostavanou Rakuskou S8.
Ale tak takehoto pekneho sna kym sa dockame tak uz mozno ani to nebude kapacitne stacit...
Pristavny most sa staval od r. 1978, to, ze nie je postaveny na väcsiu kapacitu je dôsledok nielen predpokladanej intenzity (50 tis), ale hlavne obdobim, v ktorom sa staval. Dalsi dovod bol zrejme financny - stavba stala na tu dobu obrovske peniaze - vyse 1 mld. KSC. Doba vystavby bola tiez extremna - takmer 8 rokov.

V druhom odstavci si si odpovedal, preco D4 nestiahne väcsinu premavky. Zial.

Vypocty v technickej studii a EIA hovoria o odlahceni Pristavneho mosta po dostavani D4 radovo v tisicoch voz./den, cize prakticky ziadne. Preto ho bude potrebne skapacitnit - idealne zrejme rozdelenim na tranzitnu (terajsi most) a mestsku cast (nove, paralelne mosty).

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 15:01
od aquila
D4 nebude riesenim, neda sa ani len porovnat so zatazou napriklad co na seba stiahla na S1 pri viedni, ktora je tiez len 2+2.
intenzity na D2 od pecne po D4 dost rapidne klesaju, pricom ani potencial na rychle zaplennei co i len 2+2 useku D4 tak skoro nebude ..
cize nie som som si uplne isty, ci to bude zmysel.

ako bolo aj povedane, napriklad ani samotny pristavny most vlastne nema katastrofalny problem, len ono sa zase spoliehaju na superdrahu komplexnu prestavbu, ktora bohvie kedy prijde. pricom samotne zlepsenie statiky, zrusenie odstavneho pruhu by neskutocne pomohlo ..

ale problematicky je usek mierova - senecka, ktory bohuzial kvoli rychlosti vystavby stavali an 2+2, aj ked bol projekt na 3+3, tam je problem a ten je len lokalne odstranitelny ... napriklad ked budovali protihlukovu stenu v prievoze, tak keby aspon ten usek od pristavneho po gagarinku rozsirili na 3+3 ako aj usek od avionu po vajnory, tak pohoda

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 15:23
od pristy27
Andrej napísal:Pristavny most sa staval od r. 1978, to, ze nie je postaveny na väcsiu kapacitu je dôsledok nielen predpokladanej intenzity (50 tis), ale hlavne obdobim, v ktorom sa staval. Dalsi dovod bol zrejme financny - stavba stala na tu dobu obrovske peniaze - vyse 1 mld. KSC. Doba vystavby bola tiez extremna - takmer 8 rokov.


No Pristavny most je jasny, staval sa kedy sa staval, skor som narazal na to co spominal aj aquila, ze jeho pokracovanie Mierova-Senecka sa stavala v dobe ked uz muselo byt jasne, ze jeho kapacita stacit nebude a nezmyselne (uznavam, ze to pre niekoho zmysel mozno malo) sa usetrilo na ukor jednoduchecho a aj funkcneho riesenia.

Andrej napísal: Vypocty v technickej studii a EIA hovoria o odlahceni Pristavneho mosta po dostavani D4 radovo v tisicoch voz./den, cize prakticky ziadne. Preto ho bude potrebne skapacitnit - idealne zrejme rozdelenim na tranzitnu (terajsi most) a mestsku cast (nove, paralelne mosty).


Tak ale ani pri novej R1 na obchvate Nitry sa nepocitalo s takymi intenzitami ake tam su, takze realne cisla asi ukaze az cas. Ale suhlasim, ze asi nebude len D4 stacit. Skoda, ze sa neda rozsirit D1 od Einsteinovej po tu Senecku celoplosne na 3+3, lebo to by asi stacilo. Vybudovanie dalsich mostov bude dost financne narocne a neporiesi usek na estakade Mierova - Senecka, kde to byva hlavne v piatok v poobednej spicke kriticke.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2012 17:05
od Qwert
Je obrovská škoda, že sa Mierová - Senecká nepostavila ako 2x3, to by sme ešte D4 nemuseli až tak riešiť. Pri D4 by sme sa z toho mali možno poučiť a aspoň rezervu na 2x3 na jej južnej časti spraviť. Teraz sa to môže zdať zbytočné, lenže dokončená môže byť dajme tomu v roku 2020 a možno po 15 rokoch prevádzky zistíme, že ju treba rozšíriť. To sa síce bude písať rok 2035, čo sa teraz zdá vzdialené, ale ešte ani zďaleka to nebude po konci životnosti tej diaľnice. Je iné rozširovať 40-ročnú D1 BA - TT a iné 15-ročnú D4.

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 09:46
od aquila
to je sice pravda, ale ako som spomenul, D4 aj pri 2+2 bude veeelmi dlho stihat, tam ozaj nie je taky potencial.. tam staci na 3+3 od race po keletec .. viac netreba ...

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 14:11
od pristy27
Ale to je presne ako povedal Qwert vecou dneska. Ja som este vacsim pesimistom ako on a teda v roku 2045 ked to dostavju tak to uz na 2+2 nebude stacit...
Podobne ako aj D1 Senecka - Mierova, ktora stacila pri otvoreni ale tiez nie moc dlho...

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 15:20
od aquila
mierova senecka nestacila ani pri otvarani .. tam bol dost diametralny rozdiel .. D4 bude stacit .. tam ten potencial na 50000 intenzity nie je .. to nie je ani sitina, a ani mierova senecna a ani nieco ako S1 ako som spominal ..

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 15:39
od eucitizen
Ani keby donutili tranzit do CZ ist cez tento usek?

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 15:54
od aquila
to si neviem predstavit ako by ich donutili, lebo to by bola brutalna nadchadzka po spoplatnenom useku D4 (kedze predpokladam ze D4 bude spoplatnena), a tunel pod karpatami je hoooodne daleka buducnost ..

Re: D4 BA, Jarovce - Ivanka pri Dunaji

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 15:56
od pristy27
eucitizen napísal:Ani keby donutili tranzit do CZ ist cez tento usek?


Pri dnesnej situacii dnes asi nie.

aquila napísal:mierova senecka nestacila ani pri otvarani .. tam bol dost diametralny rozdiel .. D4 bude stacit .. tam ten potencial na 50000 intenzity nie je .. to nie je ani sitina, a ani mierova senecna a ani nieco ako S1 ako som spominal ..


Pri otvarani a mozno este aj rok po otvarani usek Mierova Senecka nebyval taky plny a podla mna stacil. Asi bolo treba kym si ludia zvyknu, tak isto aj Sitina.
Nechapem preco by sme to nemohli priamo porovnavat s Rakuskou S1? Podla mna maju vela spolocnych crt, dufam, ze na nom nebude rovnako 100 km/h ( 80 na napojeniach) ako na S1.
Pristavny most inak tiez stacil ked ho postavali, dnes je jeho kapacita niekolkonasobne prekrocena.

Ja ale hovorim o vyhlade 20-30 rokov, lebo sa bojim, ze skor sa to aj tak nepostavi. V tom case to uz nebude stacit pri sucasnom rozvoji dopravy.
Na najblizsie roky 5-10-15 to s najvacsou pravdepodobnostou treba nebude.